" Біздің сүйікті хайуанаттар бағы"

Тақырып бойынша 11 материал табылды

" Біздің сүйікті хайуанаттар бағы"

Материал туралы қысқаша түсінік
Жұмыстың өзектілігі. Жануарлар-біздің достарымыз! Кейбір мәліметтерге сәйкес, хайуанаттар бағы спорттық іс-шараларға қарағанда көбірек барады. Көптеген адамдар жануарларды жақын маңда, толық көлемде көргісі келеді, олардың иісін сезгісі келеді, тіпті оларға қол тигізгісі келеді. Бұл бірде-бір фильм бере алмайды. Хайуанаттар бағы келушілердің көңілін көтеру үшін ғана емес, сонымен бірге үлкен рөл атқарады өйткені қазіргі әлемде жануарлардың немесе өсімдіктердің бір түрі әр 20 минут сайын біржола жоғалады, сондықтан хайуанаттар бағы жердің табиғатын сақтай алады. Хайуанаттар бағында жас жануарларды кейінірек жабайы табиғат әлеміне жіберу үшін өсіріп қана қоймай, сирек кездесетін түрлерді зерттеуге мүмкіндік береді. Хайуанаттар бағына барғаннан кейін адамдар оның тұрғындарына еніп, осы жануарларды қорғауға көбірек көңіл бөледі.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі

Алматы қаласының білім беру бөлімі

152 мектеп-гимназия





Тақырыбы:

" Біздің сүйікті хайуанаттар бағы"

Shape1



3-сынып оқушысы

Айдар Дінмұхаммед

Ғылыми жетекшісі: Сүгірбаева Индира



2024 жылы



152 мектеп-гимназияның 3-сынып оқушысы Айдар Дінмұхаммед

дің " Біздің сүйікті хайуанаттар бағы" тақырыбындағы ғылыми жоба жұмысына

Пікір

Айдар Дінмұхаммед Хайуанаттар бағы, зоопарк – жабайы жануарларды қолда (торда, қоршауда) немесе жартылай қолда (табиғи мекендеу ортасына жақын көлемде қоршалған аумақ) ұстайтын ғылыми ағарту мекемесі.

Алғаш хайуанаттар бағы б.з-дан 1500 жыл бұрын Мысырда, 1000 жыл бұрын Қытайда («Білім бағы» деген атпен) ұйымдастырылған. Еуропада 18–19 ғасырларда ашылды (Венада 1752 жылы, Мадридте 1774 жылы, Берлинде 1844 жылы, Парижде 1858 жылы, Мәскеуде 1864 жылы, т.б.). Қазір дүние жүзінде 850-ден астам, ТМД елдерінде 33, Қазақстанда 3 хайуанаттар бағы (Алматы хайуанаттар бағы, Шымкент хайуанаттар бағы, Қарағанды хайуанаттар бағы) бар. Алматы хайуанаттар бағы 1937 жылы құрылған. Жер көлемі 54 га. 7 секцияда хайуанаттардың 530-дан аса түрінің 5900-дей данасы тіршілік етеді. 77 түр Халықаралық табиғат қорғау одағының, ТМД және Қазақстанның «Қызыл кітабына» енгізілген. Қазақстан фаунасында кездеспейтін сүтқоректілер: барибал (Америка қара аюы), Африка арыстаны, Аустралия кенгуруі, Жапон макакасы, Үнді тырнасы, Мысыр кобрасы, Қытай аллигаторы; құстардың 70-тен астам сирек кездесетін түрлері: эму, нанду, тағы басқа. өсіріледі. Бақта ақ аю, парсы ірбісі, сервал мысығы, қызыл қасқыр, бегемот, Амур жолбарысы, т.б. жануарлар қоршауда көбейіп, ұрпақтарын жалғастыруда. Олар дүние жүзіндегі басқа хайуанаттар бағында өсірілетін түрлермен алмастырылады не сатылады.



Айдар Дінмұхаммед зерттеу жұмысын жазу барысында көптеген көркем әдебиеттерді, газет-журналдарды, ғаламтордан ізденген. Жұмыс жоспар бойынша жазылып, толық орындалған. Сонымен қатар АТЫ-ЖӨНІ көп ізденіп, жұмысын өз жас ерекшелігіне сай орындай білген және де нақты деректер негізінде зерттей білгенЖалпы алғанда ғылыми жоба өз дәрежесінде жасалынған деуге болады. Зерттеу жұмысының мазмұндылығы мен мәнділігін ескере отырып, жоғары дәрежеде бағалауға ұсынамын.Жалпы алғанда ғылыми жоба өз дәрежесінде жасалынған деуге болады. Зерттеу жұмысының мазмұндылығы мен мәнділігін ескере отырып, жоғары дәрежеде бағалауға ұсынамын.

Пікір білдіруші: Абдрахманова Айгерім

152 мектеп-гимназия мұғалімі



Аннотация

Зерттеу өзектілі: Жобаның тақырыбы әлеуметтік шындықтың қазіргі кезеңінде өте өзекті: бастауыш буын ретінде мектеп жасына дейінгі балаларды экологиялық тәрбиелеу бүкіл қоғам үшін өте маңызды. Адам бойындағы экологиялық мәдениеттің негіздері уақтылы қаланады, сонымен бірге ата-аналар осы процеске қосылады. Қазіргі экологиялық мәселелерге байланысты-үздіксіз экологиялық білім беру-бұл қажеттілік. Сана - планетаны қорғау-балалық шақта қалыптасады.

Ол үшін мен "көңілді хайуанаттар бағы" жобасын әзірледім, оны іске асыру барысында кіші топтың балалары қоршаған әлем туралы түсініктерін кеңейтеді, жануарлар мен құстарға ұқыпты қарауды үйренеді. Мектеп жасына дейінгі баланы жан-жақты тәрбиелеудің мазмұны мен әдістерін жетілдіру қарапайым білім жүйесін қалыптастыру, қоршаған шындық туралы шашыраңқы мәліметтер мен идеяларды ретке келтіру арқылы қамтамасыз етіледі. Мектеп жасына дейінгі балаға тікелей тәрбиелік және тәрбиелік әсер мақсатты педагогикалық жұмыс кезінде бірнеше рет күшейтіледі. Қалада тұрып, балалар әртүрлі континенттердегі жабайы табиғаттың өмірін бақылай алмайды. Қалаға "хайуанаттар бағы" жиі келмейді. Егер ол келсе, онда зерттеуге болатын жануарлар көп емес

Мектепке дейінгі экологиялық білім берудің мақсаты балаларға пәндер мен құбылыстар туралы білім беру ғана емес, сонымен қатар оларға ұқыпты және бұзбайтын қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыру және дәл әрекет етуге белсенді ұмтылу: жұмсақ және үнемді түрде.



























Аннотация

Актуальность исследования: Тема проекта очень актуальна на современном этапе социальной реальности: экологическое воспитание дошкольников как начального звена очень важно для всего общества. Своевременно закладываются основы экологической культуры человека, при этом к этому процессу подключаются родители. В связи с современными экологическими проблемами-непрерывное экологическое образование-необходимость. Сознание-защита планеты-формируется в детстве.

Для этого я разработала проект" веселый зоопарк", в ходе реализации которого дети младшей группы расширяют свое представление об окружающем мире, учатся бережно относиться к животным и птицам. Совершенствование содержания и методов всестороннего воспитания дошкольника обеспечивается за счет формирования элементарной системы знаний, упорядочения разрозненных данных и представлений об окружающей действительности. Непосредственное воспитательное и воспитательное воздействие на дошкольника многократно усиливается при целенаправленной педагогической работе. Живя в городе, дети не могут наблюдать за жизнью диких животных на разных континентах. "Зоопарк" в город приезжает нечасто. Если он приедет, не так много животных, которые стоит исследовать

Целью дошкольного экологического образования является не только обучение детей предметам и явлениям, но и формирование у них навыков бережного и неразрушающего общения и активного стремления действовать точно: мягко и экономно.

























Annotation

Research is relevant:

The theme of the project is very relevant at the present stage of social reality: the environmental education of preschool children as the primary generation is very important for the whole society. The foundations of ecological culture in a person are laid in a timely manner, and at the same time parents are included in this process. Due to current environmental issues-continuing environmental education is a necessity. Consciousness-protection of the planet-is formed in childhood.

To do this, I developed the project" funny zoo", during the implementation of which the children of the younger group expand their understanding of the world around them, learn to treat animals and birds with care. Improvement of the content and methods of comprehensive education of a preschooler is ensured by the formation of a simple knowledge system, the ordering of scattered data and ideas about the surrounding reality. The direct educational and educational impact on a preschooler is repeatedly strengthened during targeted pedagogical work. Living in the city, children cannot observe the life of wildlife on different continents. "Zoos" are not often visited in the city. If it comes, there are not many animals to explore

The purpose of preschool environmental education is not only to educate children about subjects and phenomena, but also to instill in them the skills of careful and non-destructive communication and an active desire to act accurately: in a gentle and economical way.























Абстракт

Зерттеу мақсаты:

Балаларға фаунаның тіршілік ету ортасы жердің орта, оңтүстік және Солтүстік ендіктеріндегі жабайы табиғат туралы қызықты және пайдалы ақпарат алуға көмектесу

Зерттеу міндеттері:

1.Қоршаған әлемге деген қызығушылықты ояту, табиғат туралы шынайы идеяларды қалыптастыру.

2.Сыртқы түрінің ерекшеліктері, өмірлік көріністері, жабайы табиғаттың әдеттері туралы білім мен идеяларды кеңейту. Тіршілік ету ортасына және тұтқында өмір сүруге бейімделу туралы (маусымдық өзгерістер, қорғау әдістері).

3.Сөздік қорын байыту, балалардың үйлесімді сөйлеуін дамыту.

4.Балалардың тірі және жансыз табиғат объектілерін ажырата білу қабілетін қалыптастыру.

5.Жануарлар әлемінің өкілдерінің негізгі белгілерін ауызша анықтаңыз.

6.Ауызша және вербалды емес қарым-қатынас құралдары арқылы бақыланатын құбылыстар мен объектілерге деген сезімдеріңізді эмоционалды түрде білдіру.

7.Ересек адамның көмегімен бақыланатын табиғи құбылыстардың қарапайым себеп - салдарлық байланыстарын орнатыңыз.

8.Балалардың зейіні мен есте сақтау қабілетін арттыру, ойлауды дамыту. 

9.Жабайы табиғаттың бақыланатын объектілеріне деген жеке көзқарасыңызды тұжырымдау және түсіндіре білу. Бұл немесе басқа сезімдер не тудырады.

Зерттеу кезеңдері, процедуралары:

1.Тақырып бойынша әдебиеттерді зерттеу,

2.Хайуанаттар бағын тереңінен білу,

3.Қызықты саяхаттар,

4.Хайуанаттар түрлері

5.Аңдардың қоректену үрдісі.

Эксперимент әдісі:

а) сауалнама;

б) зерттеу;

в) ақпарат көздерімен жұмыс;

г) талдау;

д) эксперимент.





Абстракт

Цель исследования:

Помочь детям получить интересную и полезную информацию о среде обитания фауны-дикой природе в средних, южных и северных широтах Земли

Задачи исследования:

1.пробуждать интерес к окружающему миру, формировать истинные представления о природе.

2.расширить знания и представления об особенностях внешнего вида, жизненных проявлениях, привычках дикой природы. Об адаптации к среде обитания и выживанию в неволе (сезонные изменения, способы защиты).

3.обогащение словарного запаса, развитие связной речи детей.

4.формирование у детей умения различать объекты живой и неживой природы.

5.вербально определить основные черты представителей животного мира.

6.эмоционально выражать свои чувства к наблюдаемым явлениям и объектам средствами вербального и невербального общения.

7.установить простейшие причинно - следственные связи наблюдаемых природных явлений с помощью взрослого.

8.повышение внимания и памяти детей, развитие мышления. 

9.уметь формулировать и объяснять свое личное отношение к наблюдаемым объектам дикой природы. Что вызывает те или иные чувства.

Этапы, процедуры исследования:

1. изучение литературы по теме,

2. глубокое знание зоопарка,

3. увлекательные путешествия,

4. Виды зоопарков

5.склонность животных к кормлению.

Метод эксперимента:

а) опрос;

б) исследование;

в) работа с источниками информации; г) анализ; д) эксперимент.

Abstract

Purpose of the study: To help children get interesting and useful information about the habitat of fauna – wildlife in the middle, Southern and northern latitudes of the Earth

Research objectives:

1.arouse interest in the world around us, form realistic ideas about nature.

2.expand knowledge and ideas about the features of appearance, life manifestations, habits of wildlife. On adaptation to the habitat and life in captivity (seasonal changes, protection methods).

3.enrichment of vocabulary, development of harmonious speech in children.

4.formation of children's ability to distinguish between objects of living and inanimate nature.

5.verbally identify the main features of representatives of the animal world.

6.emotionally express your feelings for observed phenomena and objects through verbal and non-verbal means of communication.

7.establish simple cause - effect relationships of observed natural phenomena with the help of an adult.

8.increase the attention and memory of children, develop thinking. 

9.be able to formulate and explain your personal attitude to controlled objects of Wildlife. What causes this or that feeling.

Stages of research, procedures:

1. study of literature on the topic,

2. know the zoo from the depths,

3. exciting trips,

4. types of animals

5.the tendency of animals to feed.

Experimental method:

a) survey;

B) research;

C) work with information sources;

d) analysis; e) experiment.

Мазмұны

Кіріспе:

Аңдар туралы шағын ақпарат көздері

Хайуанаттар бағындағы жануарлар

Олардың өмір сүру дағдылары

Хайуанаттар бағының рөлі

Хайуанаттар бағы қалай жұмыс істейді

Хайуанаттар бағындағы мінез-құлық ережелері

Хайуанаттар бағының тұлғаның қалыптасуына әсері

Қорытынды

Пайдаланылған әдебиет тізімі

































Кіріспе

Әлеуметтанулық сауалнамаға сәйкес, хайуанаттар бағы спорттық іс-шараларға қарағанда көбірек барады. Көптеген адамдар жануарларды жақын маңда, толық көлемде көргісі келеді, олардың иісін сезгісі келеді, тіпті оларға қол тигізгісі келеді. Бұл сезімді бірде-бір фильм бере алмайды. Хайуанаттар бағы келушілердің көңілін көтеру үшін ғана емес, сонымен қатар үлкен рөл атқарады, өйткені қазіргі әлемде жануарлардың немесе өсімдіктердің бір түрі әр 20 минут сайын біржола жойылып кетеді, сондықтан хайуанаттар бағы жердің табиғатын сақтай алады. Өкінішке орай, біздің қалада хайуанаттар бағы жоқ. Бұл жобаны іске асыру ата-аналардың, балалар мен мұғалімдердің жақындасуына ықпал етті. Бірлескен іс-шаралар балалардың өмір сүру ортасы туралы білімдерін байытуға ықпал етті. Нәтижесінде "менің хайуанаттар бағым"кітабын жасау болды

Жасалған жұмысты талдай отырып, қорытынды жасауға болады. Осы жоба бойынша мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс барысында әр түрлі салалардың өзара байланысын, модельдеуді, сондай-ақ балалардың өзіндік іс-әрекетін ұйымдастыруды, яғни баланың әр түрлі іс-әрекеттерін біріктіруді қамтитын интеграцияланған тәсіл қолданылды.

Білім беру процесінің мақсатына бір тақырыпты бейнелейтін және өзара байланысты әдістердің барлық топтарын (көрнекі, ауызша, практикалық, ойын) қолдану арқылы қол жеткізілді

Жұмыстың өзектілігі. Жануарлар-біздің достарымыз! Кейбір мәліметтерге сәйкес, хайуанаттар бағы спорттық іс-шараларға қарағанда көбірек барады. Көптеген адамдар жануарларды жақын маңда, толық көлемде көргісі келеді, олардың иісін сезгісі келеді, тіпті оларға қол тигізгісі келеді. Бұл бірде-бір фильм бере алмайды. Хайуанаттар бағы келушілердің көңілін көтеру үшін ғана емес, сонымен бірге үлкен рөл атқарады өйткені қазіргі әлемде жануарлардың немесе өсімдіктердің бір түрі әр 20 минут сайын біржола жоғалады, сондықтан хайуанаттар бағы жердің табиғатын сақтай алады. Хайуанаттар бағында жас жануарларды кейінірек жабайы табиғат әлеміне жіберу үшін өсіріп қана қоймай, сирек кездесетін түрлерді зерттеуге мүмкіндік береді. Хайуанаттар бағына барғаннан кейін адамдар оның тұрғындарына еніп, осы жануарларды қорғауға көбірек көңіл бөледі.

Жоба түрі: тәжірибеге бағытталған.

Жобаның мақсаты: хайуанаттар бағы туралы мүмкіндігінше көбірек білу және хайуанаттар бағы тек көңіл көтеру үшін ғана емес, сонымен бірге жердің флорасы мен фаунасының жойылып кетуінен құтқару үшін қызмет ететінін дәлелдеу.

Жобаның міндеттері:

осы мәселе бойынша әдебиеттерді зерттеу;

қоршаған әлем мен жабайы табиғат туралы білім беру, дамыту және түсінік қалыптастыру;

нәтижелерді талдау және қорытынды жасау;

өзіңіздің макетіңізді орындаңыз, буклет жасаңыз;

Гипотеза: хайуанаттар бағы балалардың дамуына және ересектердің эмоционалды жағдайына оң әсер етеді.

Хайуанаттар бағы-бұл жабайы табиғат мұражайы, онда біз планетаның түкпір-түкпірінен жануарлар әлемінің өкілдерін көре аламыз. Хайуанаттар бағы-бұл жануарлардың мінез-құлқын, өмір салтын, тамақтану тәсілін, өсуі мен дамуын зерттейтін ғылыми мекеме. Кейбір жануарларға су қажет, өйткені олар жүзуді жақсы көреді немесе құрлықта өмір сүре алмайды. Басқа жануарлар жүгіруді, секіруді, өрмелеуді жақсы көреді. Бұл үшін оларға көп орын қажет. Жылуды қажет ететін жануарлар бар, ал басқалары суықты қажет етеді. Жануарларды бір-біріне кедергі жасамайтындай етіп орналастыру керек. Ол үшін хайуанаттар бағында жануарлардың табиғи өмір сүру жағдайларына сәйкес келетін арнайы жағдайлар жасалады. Сондықтан тұтқында өмір сүретін жануарлар өлмейді. Хайуанаттар бағында табиғатты қорғау бойынша көптеген жұмыстар жүргізілуде. Хайуанаттар бағында жүгіруге, айқайлауға, жануарларды мазақтауға болмайды. Олар қобалжып, ашулана бастайды. Сондықтан хайуанаттар бағында сіз өзіңізді қонақ ретінде ұстауыңыз керек! Менің ойымша, хайуанаттар бағы қажет, өйткені біз жануарларды бақылап, олармен сөйлескенді ұнатамыз. Біз жануарлардың өмірі туралы көп нәрсені білеміз. Хайуанаттар бағында біз сирек кездесетін және жойылып бара жатқан жануарларды көре аламыз. Хайуанаттар бағы Ресей провинциясының астанасына қосымша туристерді тартады және Даңқ береді.



Теориялық бөлім

Әрбір қалада бір немесе бірнеше хайуанаттар бағы бар. Біраз уақыт адамдар хайуанаттар бағын пайдалы мақсат емес деп санайды. Егер мен осы мәселеге тап болсам, хайуанаттар бағы пайдалы деп ойлайтын едім. Келесі талқылауда мен өз көзқарасымды дәлелдейтін дәлелдер келтіргім келеді.

Бірінші себеп, Хайуанаттар бақтары көбінесе алып пандалар мен жолбарыстар сияқты жойылып бара жатқан түрлерді сақтайтын орын ретінде пайдаланылады. Бұл хайуанаттар бағының ең маңызды қызметі жануарларды сақтау. Тұтқындағы жануарларды өсіруге көмектесетін репродуктивті технологиялардың жетістіктерімен хайуанаттар бағы жануарларды сақтаудың ең маңызды орнына айналды. Хайуанаттар бағының арқасында жануарлардың кейбір түрлері жойылып кетуден құтқарылды. Мұндай жануарларды тұтқында өсіреді және олар жабайы табиғатта өмір сүруге дайын болғанда, бастапқы мекендейтін жерлеріне - мысалы, Бразилияның жаңбырлы ормандарына қайта жерсіндіріледі.

Екіншіден, балалар хайуанаттар баққа бару арқылы әртүрлі жануарлар туралы тікелей білім ала алады. Олар жолбарыстың қандай екенін көреді, құстардың әртүрлі дыбыстарын естиді, бір жануарды екіншісінен ажыратады. Ондай жер болмаса, олар жануарлармен қалай байланысады? Олар кітаптардан көп нәрсені үйренсе де, әртүрлі жануарларды ешқашан көруге мүмкіндік алмауы мүмкін. Мен кішкентай кезімде жануарларды, әсіресе құстарды жақсы көретінмін.

Қорытындылай келе, мен хайуанаттар бағының кейбір пайдалы мақсаттары бар деп есептеймін: жойылып бара жатқан түрлерді сақтау, жұртшылықты жабайы табиғат туралы ақпараттандыру және келушілерді қызықты өткізу. Сондықтан хайуанаттар бағы, әрине, біз үшін пайдалы орын және бізде олар болуы керек.

Хайуанаттар бағы

Әр қалада бір немесе бірнеше хайуанаттар бағы бар. Көбінесе адамдар хайуанаттар бағының пайдалы мақсаты жоқ деп ойлайды. Хайуанаттар бағы пайдалы дер едім. Келесі талқылауда мен өз көзқарасымды растайтын дәлелдер келтіргім келеді.

Бірінші себеп – хайуанаттар бағы жиі алып пандалар мен жолбарыстар сияқты жойылып бара жатқан түрлерді сақтау орны ретінде пайдаланылады. Жануарларды қорғау – хайуанаттар бағының ең маңызды қызметі. Тұтқында жануарларды өсіруге көмектесетін репродуктивті технологиялардың дамуымен хайуанаттар бағы жануарларды сақтаудың ең маңызды орындарына айналды. Хайуанаттар бағының арқасында жануарлардың кейбір түрлері жойылып кетуден сақталды. Мұндай жануарлар тұтқында өсіріледі және олар жабайы табиғатта өмір сүруге дайын болғанда, олар бастапқы мекендеу орындарына - мысалы, Бразилияның тропикалық ормандарына жіберіледі.

Екінші орында балалар хайуанаттар бағын аралау арқылы әртүрлі жануарлар туралы білім алады. Олар жолбарысты көреді, құстардың әртүрлі дыбыстарын естиді, бір жануардан екіншісін ажыратады. Ондай жер болмаса, олар жануарлармен қалай жанаса алады? Олар кітаптан көп нәрсені үйренсе де, әртүрлі жануарларды ешқашан көрмейді. Мен кішкентай кезімде жануарларды, әсіресе құстарды жақсы көретінмін.

Жалпы, хайуанаттар бағында біраз нәрсе бар деп ойлаймын пайдалы мақсаттар: Жойылып бара жатқан түрлерді сақтау, жабайы табиғат туралы халықты хабардар ету, көңіл көтеру орны. Демек, хайуанаттар бағы, әрине, біз үшін пайдалы орын, біз оларды сақтауымыз керек.

Хайуанаттар бағына бару әрқашан сізге көптеген эмоциялар беретін оқиға болып табылады. Сіз тек суреттерде ғана көре алатын жануарларды көргенде, адам жандырады. Маған ондағы барлық жануарлар ұнайды. Ең алдымен мен жирафты көруге барамын, өйткені оны көру өте қызықты. Мен оған нан беріп, қолын тигізуге тырысамын. Бірақ менің жолым әрқашан бола бермейді.

Мен пингвиндерді көргенді ұнатамын. Бұл тіршілік иелері соншалықты күлкілі, оларды қараудан ешқашан жалықпайсың. Мен жыландарды жақсы көремін. Үнсіз және әдетте қозғалмайтын жануарды көру өте қызық сияқты көрінуі мүмкін, бірақ ол мені өзінің тыныштығымен таң қалдырады.

Ақ аюларды көру - мен ең күткен сәт. Сәтін салса, мен үлкен аюларды сәбилерімен бірге көремін, бұл маған ұнайды. Маған олардың қалай ойнайтынын, тамақтанып, бір-біріне қамқор болғанын көрген ұнайды.

Мен ламаларды көрмей ешқашан кете алмаймын. Бұл жануарлардың сүйкімділігі сонша, мен оларға бір көргеннен ғашық болдым. Менің қаламдағы хайуанаттар бағында жануарлардың болғанына өте қуаныштымын, өйткені мұндай жануарлардың болуы әдеттегідей емес.

Қазір хайуанаттар бағы бар, онда сіз жануарларға қол тигізіп, тордың сыртында қарап қана қоймай, олардың жанында уақыт өткізе аласыз. Қояндар, ешкілер, кірпілер, тасбақалар, теңіз шошқалары, лемурлар, кішкентай бұғылар, еноттар және басқалары бар. Қазір балалар хайуанаттар бағының бұл түрін жақсы көреді.



Хайуанаттар бағының рөлі

Хайуанаттар бағы-бұл жабайы табиғат мұражайы, онда біз планетаның түкпір-түкпірінен жануарлар әлемінің өкілдерін көре аламыз. Бұл жануарлардың мінез-құлқын, өмір салтын, тамақтану тәсілін, өсуі мен дамуын зерттейтін ғылыми мекеме. Хайуанаттар бағында жас жануарларды кейінірек жабайы табиғат әлеміне жіберу үшін өсіріп қана қоймай, сирек кездесетін түрлерді зерттеуге мүмкіндік береді. Хайуанаттар бағында табиғатты қорғау бойынша көптеген жұмыстар жүргізілуде.

Хайуанаттар бағы дегеніміз не? Оның артықшылықтары мен кемшіліктері бар ма? Әлемде жабайы жануарларды тұтқында ұстауға қарсы адамдар көп. Мұндай пікірге қарсы тұрудың қажеті жоқ, өйткені, шын мәнінде, хайуанаттар бағы адамдардың көңілін көтеру үшін жасалады, сонымен қатар танымдық сипатта болады. Хайуанаттар бағында көптеген артықшылықтар бар. Сақтау: Егер хайуанаттар бағында сирек кездесетін түрлер болса, бұл популяцияны сақтауға көмектеседі. Қол жетімділік: мұндай саябақтар кез келген адамға бір аумақта жиналған экзотикалық жануарларды жақыннан көруге мүмкіндік береді. Зерттеу: хайуанаттар бағы ғалымдарға жануарларды бақылауға, түрлерді зерттеуге мүмкіндік береді. Жайлылық аймағы: тұтқында өскен жануарлар жабайы жағдайда өмір сүре алмайды. Бұл Жыртқыштарға да қатысты. Келу режимі: хайуанаттар бағының ыңғайлы жұмыс кестесі және оның орналасқан жері келушілерге жануарларды кез келген уақытта көруге мүмкіндік береді.

Жануарлармен танысыңыз! Жыл сайын хайуанаттар бағында миллиондаған адамдар бар, олардың арасында әсіресе балалар көп. Ол үшін хайуанаттар бағы барлық тілек білдірушілерді жануарлармен таныстыру үшін қажет. Бірақ бұл үшін ғана емес. Мұнда зоолог ғалымдар өз зерттеулерін жүргізеді. Хайуанаттар бағы-сирек кездесетін, жойылып бара жатқан жануарлар үшін "баспана". Тайгада бұлғындар қалмаған кезде, Мәскеу хайуанаттар бағында олардан ұрпақ алуға болады. Және бұл толық жойылып кетуден құтқаруға көмектесті.



Хайуанаттар бағы қалай жұмыс істейді

Хайуанаттар бағында жануарларды бір-біріне кедергі жасамайтындай етіп орналастыру керек. Ол үшін жануарлардың табиғи мекендейтін жерлеріне сәйкес келетін арнайы жағдайлар жасау қажет. Сондықтан тұтқында өмір сүретін жануарлар өлмейді. Хайуанаттар бағының құрылымы оның мөлшері мен жануарлар коллекциясына байланысты. Кейде ол бөлімдерге сәйкес келетін аумақтардан тұрады-кеміргіштер, жыртқыштар, құстар және т.б. Сондай-ақ, хайуанаттар бағын құрлықтарға бөлуге болады, онда оларда тұратын жануарлар бар.

Хайуанаттар бағында коммуналдық пәтерлер жиі кездеседі-бір қоршауда әртүрлі түрлер өмір сүрген кезде. Мұрындар мен кірпілер немесе жирафтар, Түйеқұстар мен зебралар бір-бірімен тіл табысатын көптеген жағдайлар бар. Танымал әңгімелердің бірі-Ленинград хайуанаттар бағындағы Мысық Дуси мен бобкат Линда арасындағы достық, олар балалық шағында бір-біріне арнайы қоныстанған. Олар бір-бірімен ойнайды, тамақпен бөліседі және бұл таңқаларлық емес. Жануарлар арасында мұндай коалициялар табиғатта да кездеседі.

Еуропа мен Азияның көптеген хайуанаттар бағында авиация бар-жануарлар мен құстар өмір сүретін тормен жабылған үлкен күмбезді құрылымдар. Менің ойымша, бұл жануарлардың ең қызықты көрінісі, бірақ, өкінішке орай, Солтүстік хайуанаттар бағында ауа-райына байланысты оны жүзеге асыру қиын.

Хайуанаттар бағындағы үй жануарларының диетасындағы өзгерістер өте жағымсыз. Барлығы бөлікке дейін есептелген, әрқайсысында Жем картасы бар және оны қатаң ұстанған жөн. Сондықтан хайуанаттар бағында адамдарға жануарды тамақтандыруға тыйым салынады-ол үнемі нормадан тыс нәрсе алатындықтан өлуі мүмкін. Егер тамақтандыру индикативті болса және хайуанаттар бағының қызметкерінің көңіл-күйі жақсы болса, ол жануарға әдемі безендірілген тағам бере алады. Мысалы, ақ аю етке қызылшаны жақсы жағады немесе ет тортын жасайды. Аю күніне 10 келі ет жейді, тұяқтылар жыл бойы шөп жейді, бұл да арзан емес. Әр қызметкер жануарға әр түрлі тамақ дайындайды. Тіпті иіс оны қандай адам кесетініне байланысты, ал жануарлар оны табиғи түрде байқайды.



Хайуанаттар бағындағы мінез-құлық ережелері

Хайуанаттар бағы-қауіптілігі жоғары мекеме. Келушілердің әл-ауқаты және оның тұрғындарының әл-ауқаты келушілердің мінез-құлық ережелерін сақтауына байланысты. Жануарларды тамақтандырмаңыз; жануарларды мазақ етпеңіз; қолдарыңызды торларға итермеңіз; қоршау арқылы өтпеңіз; жануарларға арналған қоршауларға бөгде заттарды тастамаңыз; жануарларды жарқылсыз суретке түсіріңіз; қоршаулардағы жазуларды мұқият оқып шығыңыз; хайуанаттар бағына үй жануарларымен кіруге тыйым салынады.

Штаттан тыс жағдайлар негізінен немқұрайлы келушілерде болады: олар балаларын жоғалтады, саусақтарын торларға жабыстырады. Кейде жануарлар мінез-құлық ережелерін бұзатын келушілердің жеке заттарын алып тастайды. Әсіресе маймылдар күнә жасайды.



Хайуанаттар бағының тұлғаның қалыптасуына әсері

Үй жануарлары-стрессті жеңілдететін күшті құрал. Балалар ересектерге қарағанда жануарлардың достарына адами қасиеттерді жатқызады, оларға құрдастары сияқты қарайды, олармен сөйлеседі, құпияларына сенеді. Мысық немесе ит, Мәңгілік уақыты жоқ ата-аналардан айырмашылығы, оларды әрқашан тыңдап, түсінеді. Құрдастарынан айырмашылығы, олар ешқашан өсек айтпайды немесе ұрыспайды. Зерттеулер көрсеткендей, үй жануарлары бар балалардағы агрессивтілік пен жанжал деңгейі үй жануарлары жоқ балаларға қарағанда екі есе төмен. Бар балалар үй жануарлары аз агрессивті, ашуланшақ және күдікті, көбінесе жеңілдіктер мен компаға келеді. Олар белсенді және аз алаңдатады. Жануарлармен қарым-қатынаста бала затты сезім мүшелері арқылы қабылдауға үйренеді: пішінін, мөлшері мен түсін, сондай-ақ иісін, кеңістіктегі орналасуын, қозғалыс түрін, жүннің жұмсақтығын және оның құрылымын және басқа да көптеген "параметрлерді"сезіну. Жануарлар балаларда логикалық ойлауды дамытуға негіз береді. Жануарлар туралы өмірден алынған идеяларға сүйене отырып, бала әртүрлі байланыстар мен тәуелділіктерді көруді үйренеді: мысалы, мысық тостағанның жанында мияулайды – бұл аштықты, жасырынуды және құлағын басуды білдіреді - ол аң аулайды... Үй жануарлары кекештенуді емдей алады, сонымен қатар тұйық балаларға қоршаған әлемге қосылуға көмектеседі. Үй жануарлары алғашқы тәжірибе мен алғашқы қуаныштың қайнар көзіне айналады. Жануармен қарым-қатынаста бала, ең алдымен, жағымды эмоцияларды сезінеді, бірақ қазіргі қоғамда олар жиі жетіспейді. Бала жануармен қарым-қатынас кезінде табиғи түрде бүкіл жануарлар әлеміне ұқыпты және қамқор болуды үйренеді, бұл баланың жеке басының қалыптасуына әсер етеді.

1. Хайуанаттар бағы дегеніміз не?

Хайуанаттар бағы-жабайы жануарларды көрсету, зерттеу, сақтау және көбейту мақсатында тұтқында ұстайтын зоологиялық саябақтың қысқартылған атауы. Олар бізді жабайы табиғат өмірімен таныстырады. Жануарларды орналастыру арқылы мамандар мәселені шешеді: тұтқында жабайы жануарлардың өмір сүруіне қолайлы жағдай жасау. Өйткені, сіз, мысалы, түлкілер мен тырналарды, қасқырлар мен ешкілерді жақын жерде орналастыра алмайсыз.

Ірі хайуанаттар бағында жануарлар түрлерін табиғи жағдайда сақтауға бағытталған зерттеулер мен әзірлемелер жүргізілуде. Хайуанаттар бағында балапандар пайда болады, оларды күнделікті бақылау жүргізіледі. Көбінесе Жануарлар сәбилерін тамақтандырудан бас тартады. Содан кейін хайуанаттар бағының қызметкерлері оларды асырап алған ата-аналарын табады немесе өздері күтеді.

Біздің елде көптеген хайуанаттар бағы бар. Кішкентай, жылжымалы - "дөңгелектердегі хайуанаттар бағы" бар, қаладан қалаға көшіп, балаларға жануарларды көрсетеді. Үлкендері бар, үнемі бір жерде. Адамдар осындай әдемі жануарларды тірі көруге мүмкіндік беретін хайуанаттар бағына қарыздар.



2. Хайуанаттар бағының тарихы

Тарихтағы алғашқы белгілі хайуанаттар бағы өте ұзақ уақыт бойы, 1150 жылы, қытай императорының бұйрығымен пайда болды және онда көптеген жануарлар, құстар, балықтар болды. Ол қазіргі хайуанаттар бағына мүлдем ұқсамады, өйткені ол көпшілікке жабық болды, тек император мен оның сарайларының көңілін көтеру үшін қызмет етті. Әлемдегі алғашқы қоғамдық хайуанаттар бағы 1793 жылы Парижде ашылды. Бұл әйгілі Джарден де жоспар болды. Мұнда әртүрлі жануарлар, табиғат мұражайы, ботаникалық бақ болды. Тағы бір ірі хайуанаттар бағы 1829 жылы Лондондағы Реджент саябағында ашылды. Оның артынан 1844 жылы ашылған Берлин хайуанаттар бағы пайда болды, ол әлемдегі ең жақсы және әдемі саябақтардың біріне айналды.









3. Хайуанаттар бағындағы жануарлардың өмір сүру жағдайлары

Көптеген менеджерлердің басты кемшіліктері-қорқынышты толып кету және жануарларға мүлдем жат тіршілік ету ортасы.

Жалаңаш қабырғалар мен бетон еден – бұл аюдың аскетикалық жағдайы. Тығыз криптовалютада ағаштардың толық болмауы орангутан үшін.

Жолбарыстарды, аюларды және пілдерді жүзуді және шашыратуды ұнататындар үшін су қоймалары жоқ. Мұның бәрі үй жануарларының өмірін түтіккен және монотонды етеді. Бұл әрдайым физикалық аурулар мен психикалық ауруларға әкеледі.

Хайуанаттар бағында жануарларды ұстау жағдайлары олардың физикалық және психикалық әл-ауқатын қамтамасыз етуі керек.

Ол үшін хайуанаттар бағында оңтайлы жағдайлар жасалған хайуанаттар бағының халықаралық стандарттары мен әдістері сақталады:

* Жаяу жүргіншілер мен қоршаудың өлшемдері жеткілікті кең болуы керек.

Осылайша жолбарыстар мен қасқырлар ондаған шақырым жол жүреді. Олар еркін қозғалуы үшін кең серуендеу керек.

* Хайуанаттар бағындағы жануарларды табиғиға мүмкіндігінше жақын жерде ұстау керек: бетонның, тақталардың және монотонды құм жамылғысының орнына шөп, бұталар, ағаштар, дрифтвуд, тастар, жартастар мен су қоймалары сияқты табиғи материалдар болуы керек. Ал құм тек органикалық жануарларға арналған.

* Экспозициялар хайуанаттар бағының үй жануарлары табиғи өмір салтын ұстанатындай етіп жабдықталуы керек. Ол үшін табиғи материалдар олардың бейімділігі мен қажеттіліктеріне сәйкес келуі керек.

* Жануарлар жүгіруге, секіруге, өрмелеуге, жүзуге, ұшуға, ұя салуға, шұңқыр қазуға және т. б.

* Хайуанаттар бағында жануарларды табиғатта қалай өмір сүретініне байланысты жұп, топ немесе жеке ұстау керек. Бұл оларға мәжбүрлі тұтқындау жағдайында өздерін жайлы сезінуге және табиғи бейімділіктері мен әдеттеріне сәйкес өмір салтын ұстануға көмектеседі.

* Өмір бойы ерлі-зайыптылармен өмір сүретін жануарлар "жұбайын" немесе "жұбайын"таңдауы керек.

* Жолбарыстар немесе аюлар сияқты типтік бойдақтарды бөлек ұстау керек. Немесе олар қалаған жағдайда шегінуі үшін көптеген бұталармен, ағаштармен және басқа да баспаналармен кең экспозициялар жасаңыз.



Әрбір өзін-өзі құрметтейтін хайуанаттар бағында тіпті пілдер мен жирафтар сияқты ірі аңдар үлкен топтарда ұсталады. Өйткені, табиғатта олар табындарда өмір сүреді.

Арктика тұрғындары үшін ыстық және ылғалды тропикалық ормандардың тұрғындарына қарағанда мүлдем басқа жағдайлар қажет. Жануарларды жайлы сезіну үшін оларға белгілі бір температура мен ылғалдылық сақталатын арнайы микроклиматы бар павильондар жасау керек.

Сонымен, Берлин хайуанаттар бағында жаздың ыстық күнінде де суық болатын нағыз мұзы бар пингвиндерге арналған арнайы павильон құрылды. Берлиннің тағы бір хайуанаттар бағында – Тирпаркте жылы елдердің тұрғындары бар таңғажайып павильон бар - қолтырауындар, тасбақалар, игуаналар-тіпті суық күндері де экватордағыдай ыстық.



5. "Баба Фрося" Астрахан хайуанаттар бағы

Астрахан облысында барлығы төрт хайуанаттар бағы бар. Олардың ішінде Камызяк ауданында Иванчуг ауылында орналасқан ең танымал "Баба Фрося" хайуанаттар бағы. Мен ата-анаммен бірге осы хайуанаттар бағына барып, онда жабайы табиғаттың өмір сүруіне қандай жағдай жасалғанын білгім келеді. "Баба Фрося" хайуанаттар бағы қандай орын? Бұл жерде екі гектар алқапта жануарлардың 100 түрінен тұратын коллекция жинақталған, ол жыл сайын толықтырылып, өсіп келеді.



Біз хайуанаттар бағының директорына қоңырау шалып, бірнеше сұрақтар қойдық:

Сұрақ: "Неліктен" Баба Фрося"?

Жауап: "иә, өйткені біздің хайуанаттар бағында бәрі үйдегідей: біз қонақтарға арналған кафеде үй тағамдарын дайындаймыз, үйдегі жайлылық бәрінде, әженің жылуымен біз бәрімізді кездестіреміз және Мен өз атыммен жылы және қымбат нәрсені еске түсіргім келді".

Сұрақ: "сіз жануарлар үшін қандай шарттарды сақтайсыз?»

Жауап:

"Біз планетамыздың жануарлар әлемінің сұлулығы әр адамға қол жетімді болуы керек деген идеяны қолдаймыз, сондықтан осы мақсатқа жету үшін бәрін жасауға тырысамыз. Біздің хайуанаттар бағында күн сайын үй жануарларымыздың тіршілік ету ортасын жақсарту бойынша жұмыстар жүргізілуде: біз жаңа кең қоршаулар саламыз, әр қоршаудың және жалпы хайуанаттар бағының инфрақұрылымын жақсартамыз, үй жануарларымыз туралы ағартушылық жұмыстар жүргіземіз, микроклиматты жақсарту үшін қолдан келгеннің бәрін жасаймыз, үй жануарларымыздың көбеюіне ықпал етеміз және осылайша түрлер популяциясын дамытамыз. Жалпы, жұмыс күн сайын жүргізіледі!»

Сұрақ: "Баба Фрося хайуанаттар бағында қандай жануарлар бар?

Жауап: "ірі жыртқыштар (6), ұсақ жыртқыштар (10), приматтар (4), тұяқтылар (13), жыртқыштар (8) және басқа құстар (10), кеміргіштер (7), бауырымен жорғалаушылар (3), жәндіктер мен өрмекшілер (6) және басқалар". (Қолданбадағы фотосуреттер).







































Қорытынды

Осылайша, хайуанаттар бағы келушілердің көңілін көтеру үшін ғана қызмет етеді,сонымен бірге олар үлкен рөл атқарады , өйткені қазіргі әлемде жануарлар мен өсімдіктердің бір түрі әр 20 минут сайын біржола жоғалады. Сондықтан хайуанаттар бағы жердің флорасы мен фаунасын сақтап, маңызды рөл атқарады. Хайуанаттар бағында жас жануарлар кейіннен жабайы табиғат әлеміне оралуы үшін өсіріліп қана қоймай, сирек кездесетін түрлерді зерттеуге мүмкіндік береді.

Енді хайуанаттар бағының мақсаты-келушілерді табиғатты жақсы түсінуге үйрету. Жақсы хайуанаттар бағына барғаннан кейін, адамдар, ең болмағанда, оның кейбір тұрғындарына еніп, осы жануарларды және олардың туған ортасын қорғауға көбірек көңіл бөледі. Сыныптастарымның арасында сауалнама жүргіздім.

Сауалнамалардан мен оқушылардың жануарларды ұнататынын білдім, олардың көпшілігі хайуанаттар бағында болды, хайуанаттар бағын жақсылық деп санайды және жануарлар көңіл – күйді көтереді. Біздің қаладағы хайуанаттар бағының қажеттілігі туралы сұраққа барлығы бірауыздан: "керек!».

Менің сынып оқушылары өздерінің армандаған хайуанаттар бағын салды.

Жобама қажетті материалдарды жинай отырып, мен әлемдегі адам жасаған және қазір адам әсер ететін жерлер туралы көп нәрсені білдім. Бұл әрдайым процестердің дамуына оң әсер етпейді. Алдымен ол жойып жібереді, содан кейін мұның бәрі оның қолынан құлап кетуі мүмкін екенін есіне алады. Айта кету керек, өркениеттің дамуына, ормандардың жойылуына және экологиялық жағдайдың нашарлауына байланысты жануарлардың кейбір түрлері тек хайуанаттар бағында сақталған. Мен хайуанаттар бағының макетін жасадым.

Менің ойымша, хайуанаттар бағы біздің қалада қажет, өйткені балалар жануарларды бақылап, олармен араласқанды ұнатады. Хайуанаттар бағында біз сирек кездесетін және жойылып бара жатқан жануарларды көре аламыз. Бұл балаларға арналған релаксация орталығы. Хайуанаттар бағы Ресей провинциясының астанасына қосымша туристерді тартады және Даңқ береді. Ал біздің қаламыздың кішкентай тұрғындары даму мен демалу үшін тағы бір нысан алады.

Хайуанаттар бағы Жануарлар түрмесі деген гипотезаны жоққа шығаруға болады.

Хайуанаттар бағы-бұл жабайы табиғат мұражайы, онда біз планетаның түкпір-түкпірінен жануарлар әлемінің өкілдерін көре аламыз. Хайуанаттар бағы-бұл жануарлардың мінез-құлқын, өмір салтын, тамақтану тәсілін, өсуі мен дамуын зерттейтін ғылыми мекеме. Кейбір жануарларға су қажет, өйткені олар жүзуді жақсы көреді немесе құрлықта өмір сүре алмайды. Басқа жануарлар жүгіруді, секіруді, өрмелеуді жақсы көреді. Бұл үшін оларға көп орын қажет. Жылуды қажет ететін жануарлар бар, ал басқалары суықты қажет етеді. Жануарларды бір-біріне кедергі жасамайтындай етіп орналастыру керек. Ол үшін хайуанаттар бағында жануарлардың табиғи өмір сүру жағдайларына сәйкес келетін арнайы жағдайлар жасалады. Сондықтан тұтқында өмір сүретін жануарлар өлмейді. Хайуанаттар бағында табиғатты қорғау бойынша көптеген жұмыстар жүргізілуде. Хайуанаттар бағында жүгіруге, айқайлауға, жануарларды мазақтауға болмайды. Олар қобалжып, ашулана бастайды. Сондықтан хайуанаттар бағында сіз өзіңізді қонақ ретінде ұстауыңыз керек!





















































Пайдаланылған әдебиеттер тізімі

  1. Аңдар орманы......................................................2000жыл

  2. Ғажайып мекен...................................................ертегілер әлемі

  3. Жануарлар атласы. М.: "ЭСКМО-Пресс", 2001-96с. мектеп оқушысы Ю. к.;

  4. Сіздің алғашқы Энциклопедияңыз "хайуанаттар бағы".М.: "Махаон", 2007. - 72с. Патрисия Руди;

  5. Хайуанаттар бағы................................................2006жыл

  6. Хайуанаттар бағындағы жануарлар. М.: "Кітап әлемі баспасы" СҮ, 2009–48с. Андреа Мертини;

  7. http://my-dictionary.ru/word/9914/zoopark/;

  8. http://www.ekazoo.ru/zoopark/history/.





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
29.00.2025
125
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі