АЛМАТЫ ОБЛЫСЫ ЖАМБЫЛ АУДАНЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫ
БАҒДАРЛАМА
элективті курс
оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту»
10- сынып оқушыларына арналған
аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат
Болатхан Анаргүл
Б.Қыдырбекұлы атындағы орта мектеп, география пәні
2025
БАҒДАРЛАМА
«STEM технологиялары арқылы
оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту»
10- сынып оқушыларына арналған
(34 сағат, аптасына 1 сағат)
Болатхан Анаргүл
Б.Қыдырбекұлы атындағы орта мектебінің география пәні мұғалімі
Түсінік хат
География сабағында STEM технологияларын қолдану — бұл оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, креативті ойлауын дамыту және білімді межелі мақсатқа бағыттап беру үшін тиімді әдіс болып табылады. STEM технологиялары арқылы география сабағында ғылым, технология, инжернерия және математика салаларының бірігуі оқушыларға нақты өмір жағдайларына қатысты кешенді мәселелерді шешуге ойлауға мүмкіндік береді. Ғылыми-зерттеуді дамыту оқушылардың білім деңгейін көтеруге ықпал етеді. Бұл әдіс болашақта оқушылардың кез келген мамандықта табысты жұмыс ісеуіне негіз болады. Оқушылардың шынайы өмірде кездесетін мәселелерін шешу қабілетін арттырады. Оқушыларды сыни тұрғыдан ойлауға, табандылыққа , қателерді түзету жолдарын үйренуге , әлемнің әртүрлі мәселелерін түсінуге , жобалық жұмыс дағдыларын дамытуға, оқушылардың пәндік білімдерін күнделікті өмірде қолдануға үйретуде маңызды. Сонымен қатар, бұл әдіс оқушылардың зерттеу және көшбасшылық, ынтмақтастық дағдыларын арттыруға, өз бетінше жұмыс жасау қабілетін дамытуға мүмкіндік береді.
Бағдарламаның мақсаты
Оқушылардың география пәнінен алған теориялық білімдерін STEM технологияларын қолдану арқылы жаңа идеяларды ойлап табуға , инновациялық шешімдер ұсынуға және оларды жүзеге асыруға ынталандыру, шығармашылық ойлау мен проблемалар шешу дағдалары арқылы оқушылардың ғылыми-зерттеу дағдыларын дамыту.
Міндеттері
1.Оқушылардың географиялық мәселелерді кешенді түрдде шешуге бағытталған білім алу үрдісін қалыптастыру.
2.География пәнінде STEM технологиялары арқылы географиялық құбылыстарды зерттеу, модельдеу
және талдау дағдыларын дамыту.
3.Зерттеу және өз бетінше жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыру.
4.Креативті және сыни тұрғыдан ойлау қабілетін дамыту.
5.Пәндік білімдерін күнделікті өмірде қолдануды үйрету.
Пәнаралық байланыс
География пәні информатикамен, физикамен, математикамен , химиямен тығыз байланысты.
Авторлық бағдарлама бағыты
Бұл бағдарлама оқушылардың география пәнінен алған білімдерін шынайы өмірде қолдана білуге үйрету арқылы ғылыми-зерттеу дағдыларын арттыруға бағытталған. Оқушыларды сыни тұрғыдан ойлауға, табандылыққа ,әлемнің әртүрлі мәселелерін түсінуге , жобалық жұмыс дағдыларын дамытуға, зерттеу және өз бетінше жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыруда маңызды. Бағдарлама оқушылардың болашақта кез келген мамандыққа дайындауға мүмкіндік береді.
Авторлық бағдарлама жаңалығы
Бағдарлама оқыту әдісін жаңарту мен дамытуға негізделген. Ғылм мен шығаршашылықты біріктіре отырып,оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыруға бағытталған. Бұл бағдарлама арқылы оқыту теориялық деңгейден гөрі қолданбалы және шығармашылық сипатқа ие. Бұл оқушылардың нақты өмірде кездесетін мәселелерін шешуге көмектеседі. Оқушылардың өз бетінше ізденуін дамытуға ерекше көңіл бөлінген. Бұнда шығармашылық пен ғылыми білімнің үйлесімі, қолданбалы дағдыларды дамыту және кездескен мәселелерді шешуге бағытталған.
Авторлық бағдарлама өзектілігі
Бағдарлама жаңа технология және ғылыми жетістіктерге негізделген қазіргі заманғы білім беру жүйесінің негізгі бағыттарының бірі болып табылады. Оқушыларды тек теориялық біліммен ғана емес, сонымен қатар практикалық дағдыларын , шығармашылық қабілеттерімен және сын тұрғысынан ойлау дағдыларын қамтамасыз етеді. Инновацияларға жауап бере алатын , жаңа шешімдер табатын және келешекте осы салаларда жұмыс істей алатын мамандар дайындауға , бір сала емес бірнеше салаларды түсінуге көмектеседі.
Күтілетін нәтижелер
1.Оқушылардың географиялық мәселелерді кешенді түрдде шешуге бағытталған білім алу үрдісі қалыптасады.
2.География пәнінде STEM технологиялары арқылы географиялық құбылыстарды зерттеу, модельдеу
және талдау дағдылары дамиды.
3.Зерттеу және өз бетінше жұмыс жасау дағдылары қалыптасады.
4.Креативті және сыни тұрғыдан ойлау қабілеті дамиды.
5.Пәндік білімдерін күнделікті өмірде қолдануға үйренеді.
Авторлық бағдарламаның уақыт көлемі
34 сағат, аптасына 1 сағат.
Тұрақтылау (мазмұндық) бөлім
1.Кіріспе.Курстың мақсаты мен мазмұнымен таныстыру (1 сағат). Білім алушыларға STEM әдістері арқылы географиядағы әртүрлі зерттеу, танымдық қабілеттерін арттыруға, география пәнінде STEM технологияларының қолданылуы арқылы көптеген күрделі мәселелерді шешуге болатындылығы түсіндіріледі.
І бөлім. «Географиялық зерттеу әдістері» (3 сағат)
2.«География ғылымының дамуын зерттеу.» (1 сағат)
Бұл бөлімде білім алушылардың географиялық мәліметтерді зерттеу, жинау және талдау жұмыстары жинақталып берілді.
3.«Табиғат ресурстарын зерттеу». (1 сағат)
Білім алушыларға табиғат ресурстарын картографиялық және ГАЖ – нің ақпараттарына сүйене отырып, экологиялық мәселелерді шешу және стратегиялар әзірлеуді STEM технологиясы арқылы үйренуге мүмкіндік береді.
4.«Географиялық аудандастырудағы мәліметтерді жинау және талдау» (1 сағат)
Оқушылар географиялық аймақтарды бір-бірінен ерекшеліктерін STEM технологияларының негізінде жүргізеді.
ІІ бөлім. Картография және геоинформатика ( 4сағат)
5.«Географиялық деректерді жинау және өңдеу әдістері» (1 сағат).
Оқушылар тақырыпқа сәйкес картографиялық зерттеулер әдістерін қолдануды талдайды.
6.«Географиялық деректерді статистикалық талдау» (1 сағат).
Білім алушылар статистикалық деректерді талдау нәтижелері бойынша картограммалар мен картодиаграммаларды жасауды үйренеді.
7.«Қарапайым картасызба жасау» (1 сағат).
STEM технологиялырының элементі математикалық есептеулер арқылы масштабты пайдаланып, картосызба жасайды.
8. Картасызба жасау.«Өзендер мен көлдердің картасызбасын жасау» (1 сағат).
Оқушылардың географиялық деректерді дұрыс көрсету және мәліметтерді анық түсінуге көмектесетін құрал жасау. Оқыған білімдерін шынайы өмірде қолданады.
ІІІ бөлім. Табиғатты пайдалану және геоэкология (8 сағат).
9.«Геоэкологияның категориялары» (1 сағат).
Білім алушылар табиғат пен қоғам арасындағы өзара байланыс әрекеттестігін тиімді басқару мен экологиялық жағдайды жақсартуға бағытталғанын түсінеді.
10.«Геосфералардың ластануы және оның экологиялық салдары» (1 сағат).
Оқушылар экологиялық шараларды іске асыру үшін жаңа идеялар мен жобалар ойластырады.
11.«Табиғатқа антропогендік әсерлердің түрлерін графикалық түрде бейнелеу» (1 сағат).
Оқушыларға бұл графиктер мен диаграммалар табиғатқа антропогендік әсерлердің түрлерін түсіндіру мен зерттеу барысында STEM технологияларын қолданады.
12.«Климаттың өзгеруіне әсер ететін факторларды графикалық түрде ұсыну» (1 сағат).
Білім алушыларға мәліметтерді цифрлық құралдар (бағдарламалар, веб-сайттар, датчиктер) арқылы жинақтақтап, деректерді математикалық модельдер мен графиктер арқылы талдау беріледі.
13.«Адам әрекетінің экологиялық жүйелерге әсері» (1 сағат).
STEM технологиялары арқылы адам әрекетінің осы экологиялық жүйелерге қалай ықпал ететінін, оның өзгерістерді қалай тудыруы мүмкін екендігін зерттейді.
14.«Қоршаған ортаны қорғаудағы қайта өңдеудің маңызы. Германияның тәжірибесі» (1 сағат).
Оқушылар қоршаған ортаны қорғау жолдарын зерттейді, табиғи ресурстарды үнемдеу, қалдықтарды азайту және экологиялық тепе-теңдікті сақтау секілді аспектілерді талдайды.
15.«Орман қорларын қорғау және қалпына келтіру» (1 сағат).
Оқушылар орман қорғау мәселелері бойынша өз шешімдерін ұсынғанда шығармашылықпен ойлайды және сыни тұрғыдан бағалайды.
16. Жоба қорғау. «Қазақстанда жасыл экономиканы дамыту». (1 сағат).
STEM элементтерін қолданып,жаңартылатын энергия көздерімен жұмыс істеу механизмі,күн панельдері мен жел турбиналарының конструкциялары мен құрылымын сызу,жобалар ұсыну, энергия өндіру процесін есептеу және экономикалық тиімділігін анықтайды.
ІV бөлім. Геоэкономика. Геосаясат. (10 сағат).
17.«Геоэкономиканың мақсат , міндеттері». (1 сағат).
Оқушылар геоэкономика деп әлемдік экономика мен географиялық кеңістіктің байланысын, экономикалық процестердің аумақтық сипаттарын зерттейтін ғылым саласы екенін түсінеді.
18.«Аймақтардың географиялық орнының экономикалық дамуға әсері» (1 сағат).
STEM технологияларын қолдану арқылы аймақтардың даму факторларын талдау және болжау жасау.
19.«Экологиялық тұрақтылық және дүниежүзілік шаруашылықты дамыту» (1 сағат).
Экологияны сақтау мен ресурстарды үнемдеу арқылы шаруашылықтың ұзақ мерзімді тұрақтылығын қамтамасыз етуге байланысты зерттеу ұмыстары талданады.
20.«Технологиялық өзегрістердің дүниежүзі шаруашылық моделіне әсері» (1 сағат).
Жасыл технологиялардың (күн энергиясы, жел энергиясы) шаруашылыққа әсерін зерттеу үшін ғылыми зерттеулер жүргізеді.
21.«Жапония мен Қазақстанның экономикалық даму көрсеткіштерін зерттеу» (1 сағат).
Жапонияның робототехника, жоғары технологиялық өнеркәсіп, және IT саласындағы жетістіктері мен Қазақстанның табиғи ресурстарды пайдалану, жаңа технологиялар мен инновациялық шешімдер экономикалық өсімге қалай әсер ететінін талданады.
22.«АҚШ- ның экономикалық даму стратегиясын зерттеп, бағалау» (1 сағат).
АҚШ- ның экономикалық дамуы STEM технологиялырының элементтерін қолдана отырп, зерттеу жұмыстары талданып, бағаланады.
23.«Қазақстанның инфрақұрылымдық дамуы: Жолдар, байланыс және көлік жүйелері» (1 сағат).
STEM технологиялырының элементтері негізінде Қазақстанның инфрақұрылымдық дамуын зерттеп, жобалар дайындайды.
24.«Геосаяси субъектілер мен объектілердің халықаралық саясаттағы рөлі» (1 сағат).
Геосаяси субъектілер мен объектілердің халықаралық саясаттағы рөлі және олардың өзара байланысын STEM технологиялары арқылы зерттейді.
25.« Мемлекеттік шекаралардың түрлері мен функциясы» (1 сағат).
Мемлекеттік шекаралардың әртүрлі функцияларын анықтап,картографиялық құралдармен және математикалық модельдермен талданады.
26.Зерттеу жұмысы.Қазақстан Республикасының мем+(«әі*лекеттік шекараларының қалыптасу үдерісі.
(1 сағат).
Шекаралардың қалыптасу кезеңдері мен халықаралық келісімдердің маңызына зерттеу жұмыстарын жүргізеді.
ІV бөлім. Елтану. Адамзаттың ғаламдық проблемлары
27. «Дүниежүзінің географиялық аудандарға бөлінуі» (1 сағат).
Дүниежүзінің географиялық аудандарға бөлінуінің негіздерін және себептерін зерттеп, географиялық, экономикалық және әлеуметтік факторларды STEM әдістері арқылы талданады.
28. «Дүниежүзінің тарихи географиялық аймақтарын сипаттау» (1 сағат).
Карталарды қолдана отырып, әр аймақты сипаттап, салыстыу жұмысы жасалады. .
29. «Дүниежүзі елдерінің статистикалық көрсеткіштерін графикалық түрде бейнелеу» (1 сағат).
Excel бағдарламасында деректерді жинап, графиктер мен диаграммалар жасайды.
30. «Дамыған елдердің экономикалық көрсеткіштерін есептеп, графикалық кескіндеу»(1 сағат).
Статистикалық деректерді жинап, математикалық есептеулер мен технологиялық құралдар арқылы графикалық түрлерге ауыстыру арқылы деректерді визуализациялайды.
31. «Мұнай экспорттаушы елдердің ресурспен қамтамасыз етілуі» (1 сағат).
Мұнай қорларын,өндіру көлемін және ресурстармен қамтамасыз етілуін есептеп, Excel бағдарламасында деректерді енгізіп, әр елдің мұнай ресурстарын графикалық визуализациялау.
32. «Ғаламдық пробемалар» (1 сағат).
Ғаламдық экологиялық мәселелерді шешуге арналған жобалар әзірленіп, олардың тиімділігі бағаланады.
33. «Ғаламдық жылыну» (1 сағат).
Ғылыми деректерді , технологиялар мен инженерлік шешімдерді математикалық модельдеу арқылы жоба жасалынады.
34. Қортынды сабақ (1 сағат).
Оқушылар білімін қортындылап, презентация түрінде ұсынады. Жобаның негізгі міндеттерін, мақсаттарын айқындап, оның маңыздылығын көрсету.
Нормативті бөлім
10 -сыныпқа арналған «STEM технологиялары арқылы оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту» қолданбалы курысының
күнтізбелік –тақырыптық жоспары
|
№ |
Р/С |
Бөлім Бөлімше Тақырып |
Оқу мақсаты |
Сағат саны |
Білім нәтижесі |
|||||
|
Барлығы |
Лекция/ Теория/ Тәжірибе 1 |
Тәжірибе/ Тәжірибе 2 |
|
|||||||
|
1-тоқсан. Барлығы -8 сағат |
||||||||||
|
1 |
1 |
Кіріспе. STEM технологиясы туралы жалпы түсінік |
Курстың мақсаты мен мазмұнын таныстыру. |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
№1 бөлім. Географиялық зерттеу әдістері №1 Бөлімше. 1.1 Жалпы географиялық әдістер. Барлығы-3 сағат: теория-,1 практика -2 |
||||||||||
|
2 |
1.1 |
География ғылымының дамуын зерттеу |
10.1.1.1 - зерттеу тақырыбына сәйкес салыстыру, сандық әдістерін қолдану |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
3 |
1.2 |
Табиғат ресурстарын зерттеу |
10.1.1.2 - зерттеу тақырыбына сәйкес географиялық сараптама әдістерін қолдану |
1 |
|
1 |
Географиялық сараптама әдісі арқылы табиға ресурстарын зерттейді |
|||
|
4 |
1.3 |
Географиялық аудандастырудағы мәліметтерді жинау және талдау |
10.1.1.3 - зерттеу тақырыбына сәйкес аудандастыру әдістерін қолданады |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
|
№2 бөлім. . Картография және геоинформатика №2 Бөлімше. 2.1 Картография. 2.2 Геоинформатика негіздері Барлығы-4 сағат: теория-1, практика -3 |
|||||||||
|
5 |
2.1 |
Географиялық деректерді жинау және өңдеу әдістері |
10.2.1.1 тақырыпқа сәйкес картографиялық зерттеулер әдістерін қолдану |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
6 |
2.2 |
Географиялық деректерді статистикалық талдау |
10.2.2.2 статистикалық деректерді талдау нәтижелері бойынша картограммалар мен картодиаграммаларды жасау |
1 |
|
1 |
Статистикалық деректер негізінде картодиаграмма жасайды |
|||
|
7 |
2.3 |
Қарапайым картасызба жасау |
10.2.2.3 - ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың графикалық редакторларын қолданумен тақырыптық картасызбалар жасау |
1 |
|
1 |
Өз ауылының көшелері мен ірі нысандарын қағаз бетіне түсіреді |
|||
|
8 |
2.4 |
Картасызбалар жасау. Өзен және көлдердің картасызбасын жасау |
10.2.2.3 - ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың графикалық редакторларын қолданумен тақырыптық картасызбалар жасау |
1 |
|
1 |
Өз ауылының өзендері мен көлдерінің катасызабаларын жасайды |
|||
|
|
2-Тоқсан . Барлығы -8 сағат |
|||||||||
|
|
№3 бөлім. . Табиғатты пайдалану және геоэкология №3 Бөлімше. 3.2 Геоэкологиялық зерттеулер негіздері Барлығы-8 сағат: теория-1, практика -7 |
|||||||||
|
9 |
3.1 |
Геоэкологияның категориялары |
10.3.2.1 - геоэкологияның негізгі категорияларын түсіндіру |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
10 |
3.2 |
Геосфералардың ластануы және оның экологиялық салдары |
10.3.2.2 - геосфералардың ластану деңгейін анықтап, себеп-салдарын зерттеу |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
11 |
3.3 |
Табиғатқа антропогендік әсерлердің түрлерін графикалық түрде бейнелеу |
10.3.2.4 - табиғатқа әсер ететін антропогендік факторларды топтастыру және графикалық түрде ұсыну |
1 |
|
1 |
Графиктер мен диаграммалар сызады |
|||
|
12 |
3.4 |
Климаттың өзгеруіне әсер ететін факторларды графикалық түрде ұсыну |
10.3.2.4 - табиғатқа әсер ететін антропогендік факторларды топтастыру және графикалық түрде ұсыну |
1 |
|
1 |
Графиктер мен диаграммалар сызады |
|||
|
13 |
3.5 |
Адам әрекетінің экологиялық жүйелерге әсері |
10.3.2.5 - табиғатқа әсер ететін антропогендік факторлардың азайту жолдарын ұсыну |
1 |
|
1 |
Антропогендік факторлардың азайту жолдарынұсынады |
|||
|
14 |
3.6 |
Қоршаған ортаны қорғаудағы қайта өңдеудің маңызы. Германияның тәжірибесі |
10.3.2.8 - ғаламдық экологиялық проблемаларды шешудегі әлемдік тәжірибені зерттеу |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
15 |
3.7 |
Қазақстанның эколгиялық проблемалары |
10.3.2.10 - Қазақстандағы экологиялық проблемалардың шешу жолдарын ұсыну |
1 |
|
1 |
Жоба ұсынады |
|||
|
16 |
3.8 |
Жоба қорғау «Жасыл экономика» |
10.3.2.10 - Қазақстандағы экологиялық проблемалардың шешу жолдарын ұсыну |
1 |
|
1 |
«Жасыл экономика» жобасын қорғайды. |
|||
|
|
3- тоқсан. Барлығы – 10 сағат |
|||||||||
|
|
№4..Геоэкономика. Геосаясат №4 Бөлімше. 4.1 Геоэкономика негіздері. 5.1 Геосаясат негіздері Барлығы-10 сағат: теория-5, практика -5 |
|||||||||
|
17 |
4.1 |
Геоэкономиканың мақсат , міндеттері |
10.4.1.1 - геоэкономика бағытының мақсаты мен міндеттерін, негізгі категорияларын түсіндіру |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
18 |
4.2 |
Аймақтардың географиялық орнының экономикалық дамуға әсері |
10.4.1.2 - елдер мен аймақтардың экономикалық дамуындағы географиялық кеңістіктің рөлін анықтау(қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде) |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
19 |
4.3 |
Экологиялық тұрақтылық және дүниежүзілік шаруашылықты дамыту |
10.4.1.4 - дүниежүзілік шаруашылықтың салаларын заманауи орналастыру факторларын талдау |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
20 |
4.4 |
Технологиялық өзегрістердің дүниежүзі шаруашылық моделіне әсері |
10.4.1.6 - дүниежүзі шаруашылығының аумақтық модельдерін талдау |
1 |
1 |
|
Дүниежүзі шаруашылығының аумақтық модельдеріне талдау жасайды |
|||
|
21 |
4.5 |
Жапония мен Қазақстанның экономикалық даму көрсеткіштерін зерттеу |
10.4.1.7 - дүниежүзі елдерінің экономикалық даму көрсеткіштерін салыстыру (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде); |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
22 |
4.6 |
АҚШ- ның экономикалық даму стратегиясын зерттеп, бағалау |
10.4.1.9 - дүниежүзі елдерінің экономикалық даму стратегияларына баға беру |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
23 |
4.7 |
Қазақстанның инфрақұрылымдық дамуы: Жолдар, байланыс және көлік жүйелері |
10.4.1.10 - Қазақстан Республикасы үшін тиімді шаруашылықтың құрылымын, шаруашылық салаларының арақатынасын, шаруашылығының аумақтық құрылымын, экономикалық дамуындағы тиімді көрсеткіштерді анықтау ына сәйкес аудандастыру әдістерін қолданады |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмыстары, жобалар |
|||
|
24 |
4.8 |
Геосаяси субъектілер мен объектілердің халықаралық саясаттағы рөлі |
10.5.1.2 - негізгі геосаяси объектілер мен субъектілерді анықтау; |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
25 |
4.9 |
Мемлекеттік шекаралардың түрлері мен функциясы |
10.5.1.6 - мемлекеттік шекаралардың функциясын, түрлерін, анықтау және белгілеу шараларын, динамикасын талдау |
1 |
1 |
|
Конспект. Географиялық карталарды қолданып, шекара түрлерімен танысады. |
|||
|
26 |
4.10 |
Зерттеу жұмысы Қазақстан Республикасының мемлекеттік шекараларының қалыптасу үдерісі |
10.5.1.7 - Қазақстан Республикасының мемлекеттік шекараларының қалыптасу үдерісін, басты көрсеткіштері мен динамикасын зерттеу |
1 |
|
1 |
зерттеу жұмыстарын ұсынады |
|||
|
|
4- тоқсан. Барлығы- 8 сағат |
|||||||||
|
|
№5 Бөлім. Елтану. Адамзаттың ғаламдық проблемлары №5 Бөлімше. 6.1 Дүниежүзі аймақтары. 7.1 Ғаламдық проблемаларды шешу Барлығы-8 сағат: теория-1, практика-7 |
|||||||||
|
27 |
6.1 |
Дүниежүзінің географиялық аудандарға бөлінуі |
10.6.1.1 - дүниежүзінің түрлі белгілер бойынша физикалық географиялық, тарихимәдени, саяси-географиялық, геосаяси аудандарға бөлінуін түсіндіру |
1 |
1 |
|
Географиялық картамен жұмыс. Конспект |
|||
|
28 |
6.2 |
Дүниежүзінің тарихи географиялық аймақтарын сипаттау |
10.6.1.3 - дүниежүзінің тарихи географиялық аймақтарын, олардың құрамы мен ерекшеліктерін, географиялық сипаттамасын шығармашылық түрде ұсыну |
1 |
|
1 |
Дүниежүзінің саяси картасын қолданады. Презентация жасайды. |
|||
|
29 |
6.3 |
Дүниежүзі елдерінің статистикалық көрсеткіштерін графикалық түрде бейнелеу |
10.6.2.2 - көрсеткіштердің бірі бойынша графикалық түрде дүниежүзі елдерінің рейтингін көрсету (таңдау бойынша) |
1 |
|
1 |
Көрсеткіштер негізіннде график сызады |
|||
|
30 |
6.4 |
Дамыған елдердің экономикалық көрсеткіштерін есептеп, графикалық түрде кескіндеу |
10.6.2.4 - жиынтық көрсеткіштер бойынша есептелінетін дүниежүзі елдерінің рейтингтерін графикалық түрде көрсету |
1 |
|
1 |
Көрсеткіштерді есептеп, график сызады |
|||
|
31 |
6.5 |
Мұнай экспорттаушы елдердің ресурспен қамтамасыз етілуі |
10.6.2.4 - жиынтық көрсеткіштер бойынша есептелінетін дүниежүзі елдерінің рейтингтерін графикалық түрде көрсету |
1 |
|
1 |
Елдердің ресурспен қамтамасыз етілуін есептеп, график сызады |
|||
|
32 |
7.1 |
Ғаламдық пробемалар |
10.7.1.1 адамзаттың дамуындағы проблемаларын топтастыру |
1 |
|
1 |
Кесте түрінде топтастырп ұсынады |
|||
|
33 |
7.2 |
Ғаламдық жылыну |
10.7.1.3 ғаламдық проблемалардың себептері мен салдарын анықтап, топтастыру |
1 |
|
1 |
ғаламдық проблемалардың себептері мен салдарын анықтап шешу жолдарын ұсынады. |
|||
|
34 |
34 |
Қорытынды экологиялық әсері мен шешу жолдары» |
Жобаның негізгі міндеттерін, мақсаттарын айқындап, оның маңыздылығын көрсету. |
1 |
|
1 |
Таңдау бойынша бір жобаны ұсынады |
|||
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1.Оқушылар үшін:
1.«Ғылыми-жаратылыстану сауаттылығы құзыреттіліктерін қалыптастыру тапсырмалар жинағы» - Алматы 2022.ж. Мерказиева Г.К.
159-160 б.
2. Р.А.Қадырқлов, Г.К.Нұрмұханбетова. Жаратылыстану –математика бағытындағы 10- сынып оқушыларына арналған информатика оқулығы – Алматыкітап, 2021ж. 171-173 б,
3.«География пәнінен есептер жинағы». Калжанова Г.Д. «Дүниежүзі елдерінің әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштері» - Ұзынағаш, 2022ж. 53б.
4. https://stud.kz/referat/show/235708
«STEM технологиясының негізгі ұғымдары»- Алматы . 2024ж.
5. https://ahaslides.com/kk/blog/stem-schools/
«STEM мектептері . Оқытушылар мен оқушыларға арналған толық нұсқаулық |» 2025 жаңартулары
6.Google Scholar (https://scholar.google.com). География тақырыбы бойынша көптеген ғылыми мақалалар мен зерттеулерді табуға болады.
7. ResearchGate (https://www.researchgate.net)
География, экология және STEM тақырыптарында ғылыми зерттеулерді жариялайтын, ғалымдар мен зерттеушілердің жұмыстарын бөлісетін үлкен платформа.
8. JSTOR (https://www.jstor.org)
Жаратылыстану ғылымдары мен әлеуметтік ғылымдарға қатысты зерттеулердің үлкен мәліметтер базасы. География пәніне қатысты ғылыми журналдарды табуға болады.
9. .Г.И.Салғараева, А.С. Маханова, Л.А. Рсалина. 7- сынып оқушыларына арналған информатика оқулығы – Арман-ПВ, 2021ж.
119-125 б,
10. https://www.zharar.com/kz/powerpoint/43601
Таубаева З.Р. «STEM білім беру - балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту технологиясы»- Шымкент, 2022ж.
11.https://kk.wikipedia.org/wiki/STEM
«STEM бағыттары, ұғымы» 2020ж.
12. «Білім берудегі трендтер» -Орал. 2024ж.
Болатбек Назерке Жұбандыққызы
«Интербелсенді технологиялар арқылы оқушылардың білім алуға қызығушылығын арттыруға арналған білім беру философиям».
35-37 б.
2.Мұғалімдер үшін:
1. «Қазақстан Республикасында озық педагогикалық тәжірибежинақтау бойынша әдістемелік ұсынымдар». -Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы 2020ж.. 21-22 б.
2. «Білім беру қызметінің тиімділігін арттырудың инновациялық әдістері, құралдары мен тәсілдері» атты халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференциясының материалдар жинағы .- Ақтау. 04.03.2020ж.
Базарбаева Шолпан Жексенқызы.19-20 бет
3. Жаратылыстану пәндерін оқытудағы заманауи үрдістер: практика және инновациялар
«География сабағында – картография тарауын оқытуда инновациялық технологияларды қолдану мүмкіншіліктері» -Павлодар 2024. Жумашев Ерасыл Сарсенгалиевич Омаров Мурабек Капбасович 61-63 б
«Білім беру үрдісінде STEM технологиясының рөлі» тақырыбындағы семинар 2021ж.
5. «STEM- білім беру бағдарламасының жаңа тренді»
https://www.zharar.com/kz/zhospar/36627-stem-bilim-beru-bagdarlamasynyn-zhana-trendi.html. 2023.
6. «Нәтижелі оқыту –білім берудің тенденциялары» Республикалық ғылыми-практикалық конференциясының жинағы .
-Астана 2023 ж.
Айгазинова Ш.Н., Жайберген А.Б., Татина А.Х. «Қазақстанда STEM-білім беруді енгізу мәселесі»
28-29б
7.https://stud.kz/referat/show/235708
«STEM технологиясының негізгі ұғымдары» Алматы . 2024ж.
8. Impact Factor: SJIF 2021 - 5.81 2022 - 5.94 Педагогические науки
STEM технологияларын қолдана отырп,, білім алушылардың үлгеріміне әсер ететін мотивациялық факторларды анықтау және дамыту әдістерін ұсыну
Жұмашқызы Жансая . 2022ж.. 78-80 б
9.«Ғылыми-жаратылыстану сауаттылығы құзыреттіліктерін қалыптастыру тапсырмалар жинағы» - Алматы 2022.ж. Ескендирова Г.К.171-172 б.
10. https://ahaslides.com/kk/blog/stem-schools/
«STEM мектептері . Оқытушылар мен оқушыларға арналған толық нұсқаулық |» 2025 жаңартулары
11. https://aqtobegazeti.kz/?p=94122#:~:text=STEM
Мейрамгүл Рахатқызы «Заманауи тренд — STEM білім беру бағыты» -Ақтөбе, 30 Қазан 2020
12. География пәнінен есептер жинағы». Калжанова Г.Д. «Дүниежүзі елдерінің әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштері» - Ұзынағаш, 2022ж. 7-8 б.
13. https://kodeksy-kz.com/o_statuse_pedagoga/15.htm
Педагог мәртебесі туралы 2019 жылғы 27 желтоқсандағы № 293-VІ. 15- бап. Педагогтің міндеттері.
14. Қазақстан Республикасы оқу- ағарту министрлігі, «Біртұтас тәрбие» бағдарламасы. –Астана ,2024ж. 35-б.
15. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы
STEM- технология негізінде орта білім беру мазмұнын қайта құрлымдау бойынша әдістемелік ұсынымдар.
Нұр-Сұтлан 2022ж.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
« STEM технологиялары арқылы оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту»
« STEM технологиялары арқылы оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту»
АЛМАТЫ ОБЛЫСЫ ЖАМБЫЛ АУДАНЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫ
БАҒДАРЛАМА
элективті курс
оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту»
10- сынып оқушыларына арналған
аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат
Болатхан Анаргүл
Б.Қыдырбекұлы атындағы орта мектеп, география пәні
2025
БАҒДАРЛАМА
«STEM технологиялары арқылы
оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту»
10- сынып оқушыларына арналған
(34 сағат, аптасына 1 сағат)
Болатхан Анаргүл
Б.Қыдырбекұлы атындағы орта мектебінің география пәні мұғалімі
Түсінік хат
География сабағында STEM технологияларын қолдану — бұл оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, креативті ойлауын дамыту және білімді межелі мақсатқа бағыттап беру үшін тиімді әдіс болып табылады. STEM технологиялары арқылы география сабағында ғылым, технология, инжернерия және математика салаларының бірігуі оқушыларға нақты өмір жағдайларына қатысты кешенді мәселелерді шешуге ойлауға мүмкіндік береді. Ғылыми-зерттеуді дамыту оқушылардың білім деңгейін көтеруге ықпал етеді. Бұл әдіс болашақта оқушылардың кез келген мамандықта табысты жұмыс ісеуіне негіз болады. Оқушылардың шынайы өмірде кездесетін мәселелерін шешу қабілетін арттырады. Оқушыларды сыни тұрғыдан ойлауға, табандылыққа , қателерді түзету жолдарын үйренуге , әлемнің әртүрлі мәселелерін түсінуге , жобалық жұмыс дағдыларын дамытуға, оқушылардың пәндік білімдерін күнделікті өмірде қолдануға үйретуде маңызды. Сонымен қатар, бұл әдіс оқушылардың зерттеу және көшбасшылық, ынтмақтастық дағдыларын арттыруға, өз бетінше жұмыс жасау қабілетін дамытуға мүмкіндік береді.
Бағдарламаның мақсаты
Оқушылардың география пәнінен алған теориялық білімдерін STEM технологияларын қолдану арқылы жаңа идеяларды ойлап табуға , инновациялық шешімдер ұсынуға және оларды жүзеге асыруға ынталандыру, шығармашылық ойлау мен проблемалар шешу дағдалары арқылы оқушылардың ғылыми-зерттеу дағдыларын дамыту.
Міндеттері
1.Оқушылардың географиялық мәселелерді кешенді түрдде шешуге бағытталған білім алу үрдісін қалыптастыру.
2.География пәнінде STEM технологиялары арқылы географиялық құбылыстарды зерттеу, модельдеу
және талдау дағдыларын дамыту.
3.Зерттеу және өз бетінше жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыру.
4.Креативті және сыни тұрғыдан ойлау қабілетін дамыту.
5.Пәндік білімдерін күнделікті өмірде қолдануды үйрету.
Пәнаралық байланыс
География пәні информатикамен, физикамен, математикамен , химиямен тығыз байланысты.
Авторлық бағдарлама бағыты
Бұл бағдарлама оқушылардың география пәнінен алған білімдерін шынайы өмірде қолдана білуге үйрету арқылы ғылыми-зерттеу дағдыларын арттыруға бағытталған. Оқушыларды сыни тұрғыдан ойлауға, табандылыққа ,әлемнің әртүрлі мәселелерін түсінуге , жобалық жұмыс дағдыларын дамытуға, зерттеу және өз бетінше жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыруда маңызды. Бағдарлама оқушылардың болашақта кез келген мамандыққа дайындауға мүмкіндік береді.
Авторлық бағдарлама жаңалығы
Бағдарлама оқыту әдісін жаңарту мен дамытуға негізделген. Ғылм мен шығаршашылықты біріктіре отырып,оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыруға бағытталған. Бұл бағдарлама арқылы оқыту теориялық деңгейден гөрі қолданбалы және шығармашылық сипатқа ие. Бұл оқушылардың нақты өмірде кездесетін мәселелерін шешуге көмектеседі. Оқушылардың өз бетінше ізденуін дамытуға ерекше көңіл бөлінген. Бұнда шығармашылық пен ғылыми білімнің үйлесімі, қолданбалы дағдыларды дамыту және кездескен мәселелерді шешуге бағытталған.
Авторлық бағдарлама өзектілігі
Бағдарлама жаңа технология және ғылыми жетістіктерге негізделген қазіргі заманғы білім беру жүйесінің негізгі бағыттарының бірі болып табылады. Оқушыларды тек теориялық біліммен ғана емес, сонымен қатар практикалық дағдыларын , шығармашылық қабілеттерімен және сын тұрғысынан ойлау дағдыларын қамтамасыз етеді. Инновацияларға жауап бере алатын , жаңа шешімдер табатын және келешекте осы салаларда жұмыс істей алатын мамандар дайындауға , бір сала емес бірнеше салаларды түсінуге көмектеседі.
Күтілетін нәтижелер
1.Оқушылардың географиялық мәселелерді кешенді түрдде шешуге бағытталған білім алу үрдісі қалыптасады.
2.География пәнінде STEM технологиялары арқылы географиялық құбылыстарды зерттеу, модельдеу
және талдау дағдылары дамиды.
3.Зерттеу және өз бетінше жұмыс жасау дағдылары қалыптасады.
4.Креативті және сыни тұрғыдан ойлау қабілеті дамиды.
5.Пәндік білімдерін күнделікті өмірде қолдануға үйренеді.
Авторлық бағдарламаның уақыт көлемі
34 сағат, аптасына 1 сағат.
Тұрақтылау (мазмұндық) бөлім
1.Кіріспе.Курстың мақсаты мен мазмұнымен таныстыру (1 сағат). Білім алушыларға STEM әдістері арқылы географиядағы әртүрлі зерттеу, танымдық қабілеттерін арттыруға, география пәнінде STEM технологияларының қолданылуы арқылы көптеген күрделі мәселелерді шешуге болатындылығы түсіндіріледі.
І бөлім. «Географиялық зерттеу әдістері» (3 сағат)
2.«География ғылымының дамуын зерттеу.» (1 сағат)
Бұл бөлімде білім алушылардың географиялық мәліметтерді зерттеу, жинау және талдау жұмыстары жинақталып берілді.
3.«Табиғат ресурстарын зерттеу». (1 сағат)
Білім алушыларға табиғат ресурстарын картографиялық және ГАЖ – нің ақпараттарына сүйене отырып, экологиялық мәселелерді шешу және стратегиялар әзірлеуді STEM технологиясы арқылы үйренуге мүмкіндік береді.
4.«Географиялық аудандастырудағы мәліметтерді жинау және талдау» (1 сағат)
Оқушылар географиялық аймақтарды бір-бірінен ерекшеліктерін STEM технологияларының негізінде жүргізеді.
ІІ бөлім. Картография және геоинформатика ( 4сағат)
5.«Географиялық деректерді жинау және өңдеу әдістері» (1 сағат).
Оқушылар тақырыпқа сәйкес картографиялық зерттеулер әдістерін қолдануды талдайды.
6.«Географиялық деректерді статистикалық талдау» (1 сағат).
Білім алушылар статистикалық деректерді талдау нәтижелері бойынша картограммалар мен картодиаграммаларды жасауды үйренеді.
7.«Қарапайым картасызба жасау» (1 сағат).
STEM технологиялырының элементі математикалық есептеулер арқылы масштабты пайдаланып, картосызба жасайды.
8. Картасызба жасау.«Өзендер мен көлдердің картасызбасын жасау» (1 сағат).
Оқушылардың географиялық деректерді дұрыс көрсету және мәліметтерді анық түсінуге көмектесетін құрал жасау. Оқыған білімдерін шынайы өмірде қолданады.
ІІІ бөлім. Табиғатты пайдалану және геоэкология (8 сағат).
9.«Геоэкологияның категориялары» (1 сағат).
Білім алушылар табиғат пен қоғам арасындағы өзара байланыс әрекеттестігін тиімді басқару мен экологиялық жағдайды жақсартуға бағытталғанын түсінеді.
10.«Геосфералардың ластануы және оның экологиялық салдары» (1 сағат).
Оқушылар экологиялық шараларды іске асыру үшін жаңа идеялар мен жобалар ойластырады.
11.«Табиғатқа антропогендік әсерлердің түрлерін графикалық түрде бейнелеу» (1 сағат).
Оқушыларға бұл графиктер мен диаграммалар табиғатқа антропогендік әсерлердің түрлерін түсіндіру мен зерттеу барысында STEM технологияларын қолданады.
12.«Климаттың өзгеруіне әсер ететін факторларды графикалық түрде ұсыну» (1 сағат).
Білім алушыларға мәліметтерді цифрлық құралдар (бағдарламалар, веб-сайттар, датчиктер) арқылы жинақтақтап, деректерді математикалық модельдер мен графиктер арқылы талдау беріледі.
13.«Адам әрекетінің экологиялық жүйелерге әсері» (1 сағат).
STEM технологиялары арқылы адам әрекетінің осы экологиялық жүйелерге қалай ықпал ететінін, оның өзгерістерді қалай тудыруы мүмкін екендігін зерттейді.
14.«Қоршаған ортаны қорғаудағы қайта өңдеудің маңызы. Германияның тәжірибесі» (1 сағат).
Оқушылар қоршаған ортаны қорғау жолдарын зерттейді, табиғи ресурстарды үнемдеу, қалдықтарды азайту және экологиялық тепе-теңдікті сақтау секілді аспектілерді талдайды.
15.«Орман қорларын қорғау және қалпына келтіру» (1 сағат).
Оқушылар орман қорғау мәселелері бойынша өз шешімдерін ұсынғанда шығармашылықпен ойлайды және сыни тұрғыдан бағалайды.
16. Жоба қорғау. «Қазақстанда жасыл экономиканы дамыту». (1 сағат).
STEM элементтерін қолданып,жаңартылатын энергия көздерімен жұмыс істеу механизмі,күн панельдері мен жел турбиналарының конструкциялары мен құрылымын сызу,жобалар ұсыну, энергия өндіру процесін есептеу және экономикалық тиімділігін анықтайды.
ІV бөлім. Геоэкономика. Геосаясат. (10 сағат).
17.«Геоэкономиканың мақсат , міндеттері». (1 сағат).
Оқушылар геоэкономика деп әлемдік экономика мен географиялық кеңістіктің байланысын, экономикалық процестердің аумақтық сипаттарын зерттейтін ғылым саласы екенін түсінеді.
18.«Аймақтардың географиялық орнының экономикалық дамуға әсері» (1 сағат).
STEM технологияларын қолдану арқылы аймақтардың даму факторларын талдау және болжау жасау.
19.«Экологиялық тұрақтылық және дүниежүзілік шаруашылықты дамыту» (1 сағат).
Экологияны сақтау мен ресурстарды үнемдеу арқылы шаруашылықтың ұзақ мерзімді тұрақтылығын қамтамасыз етуге байланысты зерттеу ұмыстары талданады.
20.«Технологиялық өзегрістердің дүниежүзі шаруашылық моделіне әсері» (1 сағат).
Жасыл технологиялардың (күн энергиясы, жел энергиясы) шаруашылыққа әсерін зерттеу үшін ғылыми зерттеулер жүргізеді.
21.«Жапония мен Қазақстанның экономикалық даму көрсеткіштерін зерттеу» (1 сағат).
Жапонияның робототехника, жоғары технологиялық өнеркәсіп, және IT саласындағы жетістіктері мен Қазақстанның табиғи ресурстарды пайдалану, жаңа технологиялар мен инновациялық шешімдер экономикалық өсімге қалай әсер ететінін талданады.
22.«АҚШ- ның экономикалық даму стратегиясын зерттеп, бағалау» (1 сағат).
АҚШ- ның экономикалық дамуы STEM технологиялырының элементтерін қолдана отырп, зерттеу жұмыстары талданып, бағаланады.
23.«Қазақстанның инфрақұрылымдық дамуы: Жолдар, байланыс және көлік жүйелері» (1 сағат).
STEM технологиялырының элементтері негізінде Қазақстанның инфрақұрылымдық дамуын зерттеп, жобалар дайындайды.
24.«Геосаяси субъектілер мен объектілердің халықаралық саясаттағы рөлі» (1 сағат).
Геосаяси субъектілер мен объектілердің халықаралық саясаттағы рөлі және олардың өзара байланысын STEM технологиялары арқылы зерттейді.
25.« Мемлекеттік шекаралардың түрлері мен функциясы» (1 сағат).
Мемлекеттік шекаралардың әртүрлі функцияларын анықтап,картографиялық құралдармен және математикалық модельдермен талданады.
26.Зерттеу жұмысы.Қазақстан Республикасының мем+(«әі*лекеттік шекараларының қалыптасу үдерісі.
(1 сағат).
Шекаралардың қалыптасу кезеңдері мен халықаралық келісімдердің маңызына зерттеу жұмыстарын жүргізеді.
ІV бөлім. Елтану. Адамзаттың ғаламдық проблемлары
27. «Дүниежүзінің географиялық аудандарға бөлінуі» (1 сағат).
Дүниежүзінің географиялық аудандарға бөлінуінің негіздерін және себептерін зерттеп, географиялық, экономикалық және әлеуметтік факторларды STEM әдістері арқылы талданады.
28. «Дүниежүзінің тарихи географиялық аймақтарын сипаттау» (1 сағат).
Карталарды қолдана отырып, әр аймақты сипаттап, салыстыу жұмысы жасалады. .
29. «Дүниежүзі елдерінің статистикалық көрсеткіштерін графикалық түрде бейнелеу» (1 сағат).
Excel бағдарламасында деректерді жинап, графиктер мен диаграммалар жасайды.
30. «Дамыған елдердің экономикалық көрсеткіштерін есептеп, графикалық кескіндеу»(1 сағат).
Статистикалық деректерді жинап, математикалық есептеулер мен технологиялық құралдар арқылы графикалық түрлерге ауыстыру арқылы деректерді визуализациялайды.
31. «Мұнай экспорттаушы елдердің ресурспен қамтамасыз етілуі» (1 сағат).
Мұнай қорларын,өндіру көлемін және ресурстармен қамтамасыз етілуін есептеп, Excel бағдарламасында деректерді енгізіп, әр елдің мұнай ресурстарын графикалық визуализациялау.
32. «Ғаламдық пробемалар» (1 сағат).
Ғаламдық экологиялық мәселелерді шешуге арналған жобалар әзірленіп, олардың тиімділігі бағаланады.
33. «Ғаламдық жылыну» (1 сағат).
Ғылыми деректерді , технологиялар мен инженерлік шешімдерді математикалық модельдеу арқылы жоба жасалынады.
34. Қортынды сабақ (1 сағат).
Оқушылар білімін қортындылап, презентация түрінде ұсынады. Жобаның негізгі міндеттерін, мақсаттарын айқындап, оның маңыздылығын көрсету.
Нормативті бөлім
10 -сыныпқа арналған «STEM технологиялары арқылы оқушылардың ғылыми- зерттеу дағдыларын дамыту» қолданбалы курысының
күнтізбелік –тақырыптық жоспары
|
№ |
Р/С |
Бөлім Бөлімше Тақырып |
Оқу мақсаты |
Сағат саны |
Білім нәтижесі |
|||||
|
Барлығы |
Лекция/ Теория/ Тәжірибе 1 |
Тәжірибе/ Тәжірибе 2 |
|
|||||||
|
1-тоқсан. Барлығы -8 сағат |
||||||||||
|
1 |
1 |
Кіріспе. STEM технологиясы туралы жалпы түсінік |
Курстың мақсаты мен мазмұнын таныстыру. |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
№1 бөлім. Географиялық зерттеу әдістері №1 Бөлімше. 1.1 Жалпы географиялық әдістер. Барлығы-3 сағат: теория-,1 практика -2 |
||||||||||
|
2 |
1.1 |
География ғылымының дамуын зерттеу |
10.1.1.1 - зерттеу тақырыбына сәйкес салыстыру, сандық әдістерін қолдану |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
3 |
1.2 |
Табиғат ресурстарын зерттеу |
10.1.1.2 - зерттеу тақырыбына сәйкес географиялық сараптама әдістерін қолдану |
1 |
|
1 |
Географиялық сараптама әдісі арқылы табиға ресурстарын зерттейді |
|||
|
4 |
1.3 |
Географиялық аудандастырудағы мәліметтерді жинау және талдау |
10.1.1.3 - зерттеу тақырыбына сәйкес аудандастыру әдістерін қолданады |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
|
№2 бөлім. . Картография және геоинформатика №2 Бөлімше. 2.1 Картография. 2.2 Геоинформатика негіздері Барлығы-4 сағат: теория-1, практика -3 |
|||||||||
|
5 |
2.1 |
Географиялық деректерді жинау және өңдеу әдістері |
10.2.1.1 тақырыпқа сәйкес картографиялық зерттеулер әдістерін қолдану |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
6 |
2.2 |
Географиялық деректерді статистикалық талдау |
10.2.2.2 статистикалық деректерді талдау нәтижелері бойынша картограммалар мен картодиаграммаларды жасау |
1 |
|
1 |
Статистикалық деректер негізінде картодиаграмма жасайды |
|||
|
7 |
2.3 |
Қарапайым картасызба жасау |
10.2.2.3 - ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың графикалық редакторларын қолданумен тақырыптық картасызбалар жасау |
1 |
|
1 |
Өз ауылының көшелері мен ірі нысандарын қағаз бетіне түсіреді |
|||
|
8 |
2.4 |
Картасызбалар жасау. Өзен және көлдердің картасызбасын жасау |
10.2.2.3 - ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың графикалық редакторларын қолданумен тақырыптық картасызбалар жасау |
1 |
|
1 |
Өз ауылының өзендері мен көлдерінің катасызабаларын жасайды |
|||
|
|
2-Тоқсан . Барлығы -8 сағат |
|||||||||
|
|
№3 бөлім. . Табиғатты пайдалану және геоэкология №3 Бөлімше. 3.2 Геоэкологиялық зерттеулер негіздері Барлығы-8 сағат: теория-1, практика -7 |
|||||||||
|
9 |
3.1 |
Геоэкологияның категориялары |
10.3.2.1 - геоэкологияның негізгі категорияларын түсіндіру |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
10 |
3.2 |
Геосфералардың ластануы және оның экологиялық салдары |
10.3.2.2 - геосфералардың ластану деңгейін анықтап, себеп-салдарын зерттеу |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
11 |
3.3 |
Табиғатқа антропогендік әсерлердің түрлерін графикалық түрде бейнелеу |
10.3.2.4 - табиғатқа әсер ететін антропогендік факторларды топтастыру және графикалық түрде ұсыну |
1 |
|
1 |
Графиктер мен диаграммалар сызады |
|||
|
12 |
3.4 |
Климаттың өзгеруіне әсер ететін факторларды графикалық түрде ұсыну |
10.3.2.4 - табиғатқа әсер ететін антропогендік факторларды топтастыру және графикалық түрде ұсыну |
1 |
|
1 |
Графиктер мен диаграммалар сызады |
|||
|
13 |
3.5 |
Адам әрекетінің экологиялық жүйелерге әсері |
10.3.2.5 - табиғатқа әсер ететін антропогендік факторлардың азайту жолдарын ұсыну |
1 |
|
1 |
Антропогендік факторлардың азайту жолдарынұсынады |
|||
|
14 |
3.6 |
Қоршаған ортаны қорғаудағы қайта өңдеудің маңызы. Германияның тәжірибесі |
10.3.2.8 - ғаламдық экологиялық проблемаларды шешудегі әлемдік тәжірибені зерттеу |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
15 |
3.7 |
Қазақстанның эколгиялық проблемалары |
10.3.2.10 - Қазақстандағы экологиялық проблемалардың шешу жолдарын ұсыну |
1 |
|
1 |
Жоба ұсынады |
|||
|
16 |
3.8 |
Жоба қорғау «Жасыл экономика» |
10.3.2.10 - Қазақстандағы экологиялық проблемалардың шешу жолдарын ұсыну |
1 |
|
1 |
«Жасыл экономика» жобасын қорғайды. |
|||
|
|
3- тоқсан. Барлығы – 10 сағат |
|||||||||
|
|
№4..Геоэкономика. Геосаясат №4 Бөлімше. 4.1 Геоэкономика негіздері. 5.1 Геосаясат негіздері Барлығы-10 сағат: теория-5, практика -5 |
|||||||||
|
17 |
4.1 |
Геоэкономиканың мақсат , міндеттері |
10.4.1.1 - геоэкономика бағытының мақсаты мен міндеттерін, негізгі категорияларын түсіндіру |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
18 |
4.2 |
Аймақтардың географиялық орнының экономикалық дамуға әсері |
10.4.1.2 - елдер мен аймақтардың экономикалық дамуындағы географиялық кеңістіктің рөлін анықтау(қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде) |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
19 |
4.3 |
Экологиялық тұрақтылық және дүниежүзілік шаруашылықты дамыту |
10.4.1.4 - дүниежүзілік шаруашылықтың салаларын заманауи орналастыру факторларын талдау |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
20 |
4.4 |
Технологиялық өзегрістердің дүниежүзі шаруашылық моделіне әсері |
10.4.1.6 - дүниежүзі шаруашылығының аумақтық модельдерін талдау |
1 |
1 |
|
Дүниежүзі шаруашылығының аумақтық модельдеріне талдау жасайды |
|||
|
21 |
4.5 |
Жапония мен Қазақстанның экономикалық даму көрсеткіштерін зерттеу |
10.4.1.7 - дүниежүзі елдерінің экономикалық даму көрсеткіштерін салыстыру (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде); |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
22 |
4.6 |
АҚШ- ның экономикалық даму стратегиясын зерттеп, бағалау |
10.4.1.9 - дүниежүзі елдерінің экономикалық даму стратегияларына баға беру |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмысы |
|||
|
23 |
4.7 |
Қазақстанның инфрақұрылымдық дамуы: Жолдар, байланыс және көлік жүйелері |
10.4.1.10 - Қазақстан Республикасы үшін тиімді шаруашылықтың құрылымын, шаруашылық салаларының арақатынасын, шаруашылығының аумақтық құрылымын, экономикалық дамуындағы тиімді көрсеткіштерді анықтау ына сәйкес аудандастыру әдістерін қолданады |
1 |
|
1 |
Зерттеу жұмыстары, жобалар |
|||
|
24 |
4.8 |
Геосаяси субъектілер мен объектілердің халықаралық саясаттағы рөлі |
10.5.1.2 - негізгі геосаяси объектілер мен субъектілерді анықтау; |
1 |
1 |
|
Конспект |
|||
|
25 |
4.9 |
Мемлекеттік шекаралардың түрлері мен функциясы |
10.5.1.6 - мемлекеттік шекаралардың функциясын, түрлерін, анықтау және белгілеу шараларын, динамикасын талдау |
1 |
1 |
|
Конспект. Географиялық карталарды қолданып, шекара түрлерімен танысады. |
|||
|
26 |
4.10 |
Зерттеу жұмысы Қазақстан Республикасының мемлекеттік шекараларының қалыптасу үдерісі |
10.5.1.7 - Қазақстан Республикасының мемлекеттік шекараларының қалыптасу үдерісін, басты көрсеткіштері мен динамикасын зерттеу |
1 |
|
1 |
зерттеу жұмыстарын ұсынады |
|||
|
|
4- тоқсан. Барлығы- 8 сағат |
|||||||||
|
|
№5 Бөлім. Елтану. Адамзаттың ғаламдық проблемлары №5 Бөлімше. 6.1 Дүниежүзі аймақтары. 7.1 Ғаламдық проблемаларды шешу Барлығы-8 сағат: теория-1, практика-7 |
|||||||||
|
27 |
6.1 |
Дүниежүзінің географиялық аудандарға бөлінуі |
10.6.1.1 - дүниежүзінің түрлі белгілер бойынша физикалық географиялық, тарихимәдени, саяси-географиялық, геосаяси аудандарға бөлінуін түсіндіру |
1 |
1 |
|
Географиялық картамен жұмыс. Конспект |
|||
|
28 |
6.2 |
Дүниежүзінің тарихи географиялық аймақтарын сипаттау |
10.6.1.3 - дүниежүзінің тарихи географиялық аймақтарын, олардың құрамы мен ерекшеліктерін, географиялық сипаттамасын шығармашылық түрде ұсыну |
1 |
|
1 |
Дүниежүзінің саяси картасын қолданады. Презентация жасайды. |
|||
|
29 |
6.3 |
Дүниежүзі елдерінің статистикалық көрсеткіштерін графикалық түрде бейнелеу |
10.6.2.2 - көрсеткіштердің бірі бойынша графикалық түрде дүниежүзі елдерінің рейтингін көрсету (таңдау бойынша) |
1 |
|
1 |
Көрсеткіштер негізіннде график сызады |
|||
|
30 |
6.4 |
Дамыған елдердің экономикалық көрсеткіштерін есептеп, графикалық түрде кескіндеу |
10.6.2.4 - жиынтық көрсеткіштер бойынша есептелінетін дүниежүзі елдерінің рейтингтерін графикалық түрде көрсету |
1 |
|
1 |
Көрсеткіштерді есептеп, график сызады |
|||
|
31 |
6.5 |
Мұнай экспорттаушы елдердің ресурспен қамтамасыз етілуі |
10.6.2.4 - жиынтық көрсеткіштер бойынша есептелінетін дүниежүзі елдерінің рейтингтерін графикалық түрде көрсету |
1 |
|
1 |
Елдердің ресурспен қамтамасыз етілуін есептеп, график сызады |
|||
|
32 |
7.1 |
Ғаламдық пробемалар |
10.7.1.1 адамзаттың дамуындағы проблемаларын топтастыру |
1 |
|
1 |
Кесте түрінде топтастырп ұсынады |
|||
|
33 |
7.2 |
Ғаламдық жылыну |
10.7.1.3 ғаламдық проблемалардың себептері мен салдарын анықтап, топтастыру |
1 |
|
1 |
ғаламдық проблемалардың себептері мен салдарын анықтап шешу жолдарын ұсынады. |
|||
|
34 |
34 |
Қорытынды экологиялық әсері мен шешу жолдары» |
Жобаның негізгі міндеттерін, мақсаттарын айқындап, оның маңыздылығын көрсету. |
1 |
|
1 |
Таңдау бойынша бір жобаны ұсынады |
|||
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1.Оқушылар үшін:
1.«Ғылыми-жаратылыстану сауаттылығы құзыреттіліктерін қалыптастыру тапсырмалар жинағы» - Алматы 2022.ж. Мерказиева Г.К.
159-160 б.
2. Р.А.Қадырқлов, Г.К.Нұрмұханбетова. Жаратылыстану –математика бағытындағы 10- сынып оқушыларына арналған информатика оқулығы – Алматыкітап, 2021ж. 171-173 б,
3.«География пәнінен есептер жинағы». Калжанова Г.Д. «Дүниежүзі елдерінің әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштері» - Ұзынағаш, 2022ж. 53б.
4. https://stud.kz/referat/show/235708
«STEM технологиясының негізгі ұғымдары»- Алматы . 2024ж.
5. https://ahaslides.com/kk/blog/stem-schools/
«STEM мектептері . Оқытушылар мен оқушыларға арналған толық нұсқаулық |» 2025 жаңартулары
6.Google Scholar (https://scholar.google.com). География тақырыбы бойынша көптеген ғылыми мақалалар мен зерттеулерді табуға болады.
7. ResearchGate (https://www.researchgate.net)
География, экология және STEM тақырыптарында ғылыми зерттеулерді жариялайтын, ғалымдар мен зерттеушілердің жұмыстарын бөлісетін үлкен платформа.
8. JSTOR (https://www.jstor.org)
Жаратылыстану ғылымдары мен әлеуметтік ғылымдарға қатысты зерттеулердің үлкен мәліметтер базасы. География пәніне қатысты ғылыми журналдарды табуға болады.
9. .Г.И.Салғараева, А.С. Маханова, Л.А. Рсалина. 7- сынып оқушыларына арналған информатика оқулығы – Арман-ПВ, 2021ж.
119-125 б,
10. https://www.zharar.com/kz/powerpoint/43601
Таубаева З.Р. «STEM білім беру - балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту технологиясы»- Шымкент, 2022ж.
11.https://kk.wikipedia.org/wiki/STEM
«STEM бағыттары, ұғымы» 2020ж.
12. «Білім берудегі трендтер» -Орал. 2024ж.
Болатбек Назерке Жұбандыққызы
«Интербелсенді технологиялар арқылы оқушылардың білім алуға қызығушылығын арттыруға арналған білім беру философиям».
35-37 б.
2.Мұғалімдер үшін:
1. «Қазақстан Республикасында озық педагогикалық тәжірибежинақтау бойынша әдістемелік ұсынымдар». -Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы 2020ж.. 21-22 б.
2. «Білім беру қызметінің тиімділігін арттырудың инновациялық әдістері, құралдары мен тәсілдері» атты халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференциясының материалдар жинағы .- Ақтау. 04.03.2020ж.
Базарбаева Шолпан Жексенқызы.19-20 бет
3. Жаратылыстану пәндерін оқытудағы заманауи үрдістер: практика және инновациялар
«География сабағында – картография тарауын оқытуда инновациялық технологияларды қолдану мүмкіншіліктері» -Павлодар 2024. Жумашев Ерасыл Сарсенгалиевич Омаров Мурабек Капбасович 61-63 б
«Білім беру үрдісінде STEM технологиясының рөлі» тақырыбындағы семинар 2021ж.
5. «STEM- білім беру бағдарламасының жаңа тренді»
https://www.zharar.com/kz/zhospar/36627-stem-bilim-beru-bagdarlamasynyn-zhana-trendi.html. 2023.
6. «Нәтижелі оқыту –білім берудің тенденциялары» Республикалық ғылыми-практикалық конференциясының жинағы .
-Астана 2023 ж.
Айгазинова Ш.Н., Жайберген А.Б., Татина А.Х. «Қазақстанда STEM-білім беруді енгізу мәселесі»
28-29б
7.https://stud.kz/referat/show/235708
«STEM технологиясының негізгі ұғымдары» Алматы . 2024ж.
8. Impact Factor: SJIF 2021 - 5.81 2022 - 5.94 Педагогические науки
STEM технологияларын қолдана отырп,, білім алушылардың үлгеріміне әсер ететін мотивациялық факторларды анықтау және дамыту әдістерін ұсыну
Жұмашқызы Жансая . 2022ж.. 78-80 б
9.«Ғылыми-жаратылыстану сауаттылығы құзыреттіліктерін қалыптастыру тапсырмалар жинағы» - Алматы 2022.ж. Ескендирова Г.К.171-172 б.
10. https://ahaslides.com/kk/blog/stem-schools/
«STEM мектептері . Оқытушылар мен оқушыларға арналған толық нұсқаулық |» 2025 жаңартулары
11. https://aqtobegazeti.kz/?p=94122#:~:text=STEM
Мейрамгүл Рахатқызы «Заманауи тренд — STEM білім беру бағыты» -Ақтөбе, 30 Қазан 2020
12. География пәнінен есептер жинағы». Калжанова Г.Д. «Дүниежүзі елдерінің әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштері» - Ұзынағаш, 2022ж. 7-8 б.
13. https://kodeksy-kz.com/o_statuse_pedagoga/15.htm
Педагог мәртебесі туралы 2019 жылғы 27 желтоқсандағы № 293-VІ. 15- бап. Педагогтің міндеттері.
14. Қазақстан Республикасы оқу- ағарту министрлігі, «Біртұтас тәрбие» бағдарламасы. –Астана ,2024ж. 35-б.
15. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы
STEM- технология негізінде орта білім беру мазмұнын қайта құрлымдау бойынша әдістемелік ұсынымдар.
Нұр-Сұтлан 2022ж.
шағым қалдыра аласыз













