A magazine article 8-grade

Тақырып бойынша 11 материал табылды

A magazine article 8-grade

Материал туралы қысқаша түсінік
a Newspapers are very popular. You can learn what is happening everywhere. Journalists write about the news in newspapers. You can read some magazines on your phone
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short-term plan

8-grade

Lesson topic: A magazine article. A natural born climber.


Unit:

Teacher name

Date:

Grade: 8


Number of participants:


Absent:

Lesson topic


A magazine article. A natural born climber.

Learning objectives (curriculum)


8.1.3.1 - Understand the main points in texts on a limited range of unfamiliar general and curricular topics;
8.2.4.1 - Respond with growing confidence to a range of questions about familiar and unfamiliar topics;
8.4.2.1 - Write with increasing fluency and accuracy on a range of familiar general and curricular topics.

Lesson objective


- Identify the main points of a magazine article about a natural born climber.
- Write a short paragraph describing a past climbing experience using appropriate past tense verbs.
- Use connectors to link sentences into a coherent paragraph about climbing experiences.

Value education


Promoting understanding and appreciation of nature and adventure through reading and discussion. Encouraging students to explore and embrace outdoor activities responsibly.
Values to be applied in this lesson for the 2025–2026 academic year:
- diligence and professional competence

AI Tools


PrepAI, Teachology, ChatGPT - Platforms for developing exam materials - https://www.prepai.io/ https://www.teachology.ai/ https://chatgpt.com/

Level of thinking skills


✓ Understand and summarize the main ideas from a text.
✓ Respond to questions about the text.
✓ Write a coherent paragraph using appropriate language structures.

Language objectives


Students will learn and use vocabulary related to climbing and nature. They will practice writing skills using past tense verbs and connectors.

Lesson flow

Lesson stage / time


Teacher actions


Student actions


Assessment


Resources

Lesson start (10 min), Organization
Warm-up – (5 min)
Intro to new topic (5 min)


Warm-up:
- Greeting;
- Attendance check;
- Focus students’ attention;
- Introduce the topic of climbing.
Intro:
- Present lesson objectives and tasks.


Students listen and prepare for the lesson.
Engage with the topic of climbing.


Teacher conducts formative assessment based on participation.
FA “Praise sandwich” motivates students for upcoming tasks.


Whiteboard, markers, presentation slides.

Main part (30 min), New content


Text work
Reading and discussing the article (10 min)


Students read the article, identify key points, and discuss them.


Group dynamics, quality of discussion.


Textbook, article printout.



Shape1

Task 1
Write a short paragraph about a climbing experience using past tense (10 min)
Descriptor:
- Use past tense verbs correctly;
- Include at least two connectors;
- Write a coherent paragraph.


Students write a paragraph individually and share with a partner.


FA “Palm-Star” for assessment.


Student notebooks, pens.



Shape2

Task 2
Create a mind map of climbing vocabulary (10 min)
Descriptor:
- Identify key vocabulary related to climbing;
- Organize vocabulary into categories;
- Present the mind map to the class.


Students work in groups to create and present their mind maps.


FA “Best Answer” for assessment.


Large paper, markers.



Shape3

Closure (10 min),
Summary,
Reflection


Reflection
Complete the prompts:
I found ... interesting
I found ... challenging
This made me think about ...


Students self-assess learning and write reflections (K-W-L style).


Presence of Reflection.




Teacher assigns homework for further practice.


Students complete the homework.


Presence of Reflection.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.11.2025
14
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі