Результаты
обучения
|
Владеют информацией об Абае,
используют past
tense
в речи, умеют работать в
группах, оценивать. Владеют навыками анализа, синтеза полученной информации,
поискового чтения, передачи информации
другим.
|
2
мин.
1 мин
3мин
2
мин
|
Организационный момент: 1-2 мин.
приветствие;
учёт посещаемости (дежурный ученик
называет отсутствующих). T: Good morning, dear
children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today?
Who is
absent
today?
Деление на группы: ученики выбирают
карточки и собирают паззл
Психологический
настрой
Проверка дом.
зад.
|
Приветствуют
.
Выбирают карточки
образуют картинку и называют ее.
Настраиваются на плодотворную работу на уроке
отвечают
|
Картинки разрезанные
на кусочки.
видеоролик
|
2
мин.
|
Brainstorming:
- Dear children! Look at the screen. Look at the portrait
attentively. Answer the questions.
- Who can see in this picture?
- What is Abai Kunanbaev?
- What is Abai Kunanbaev famous for?
- What poems written by Abai do you
know?
|
Отвечают на
вопросы
|
учащиеся смотрят презентацию
|
2
мин
6мин
2
мин
2мин
2
мин
11мин
4
мин
|
O’k work with the
new words
Listen to me and
repeat after me in chorus
O’k open your books
at p. 48 task II
Read the text about
Abai and be ready to discuss it
.
I group: read the
first part of text
II group; the second
part of the text
Very well. Answer
the questions , please
Teacher: How well do you know
Abai s poem? Give me equivalents in three languages.
1. ’’Broad - shouldered, white - coated, powdered with snow.
Blind and dumb, with the great big silvery beard…”.
(Қыс)
2.”The clouds are grey and gloomy boding rain,
An autumn mist envelops the bare
earth…”( Күз)
Физминутка «
Австралийский дождь»
Постер
Complete the chart (Блум
таксономиясы бойынша )
Knowing Білу
Whо is A. Kunanbaev
?
Understand Түсіну
What is A. Kunanbaev famous
for?
Using Қолдану
What and where was he born?
Analysis Талдау
Why has been Abai translated the words into many foreing
languages?
Collecting Жинақтау
Abai is in our life (to write short essay)
Marking Бағалау
Do you read Abai s poem?(to write short essay )
Защита
постера
|
New words and expressions
masterpiece – үлгілі шығарма
good - natured - кішіпейіл
tales and legends – ертегілер мен аңыздар
settlement – елді жер
story - teller – ертегіші
very strict – өте қатал.
Читают и
переводят
Меняются и обьясняют
тему .
Выполняют
действия
Работают над
постером
Рассказывают о своих
идеях по теме
1 гр. Защищает свою работу 2
гр слушает и оценивает
|
Slide-show
джигсо
3
хлопка
Листы
оценивания
|
2мин
2мин
2мин
|
Итог урока
Feel in your lists
with five criteria.
You have two minutes.
Please collect this lists for me.
I will summarize your marks and tell your results during the next
lesson.
ОБЪЯСНЕНИЕ Д/З
learn one of Abai’s poems by
heart
РЕФЛЕКСИЯ
Напишите что вам понравилось?
Что бы вы хотели изменить в уроке? Что вам
понравилось?
Thank you! The lesson is over. Good bye.
|
Заполняют листы
оценивания
Записывают
д.з.
|
Критерии
оценивания
Рефлексия :
метод
«Сендвич»
|