|
|
Бөлім: |
6.3 XIII - XV ғасырдың біріншіжартысындағы Қазақстан |
||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
Педагогтің аты-жөні: |
Абдуваитова А.К |
||||||||||||||
|
|
Күні: |
14.02.2025ж |
||||||||||||||
|
|
Сынып: 6 В |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||
|
|
Сабақтың тақырыбы: |
Әбілқайыр хандығы. Зерттеу сұрағы: Моғолстан мен Әбілқайыр мемлекеттеріндегі оқиғалар қандай саяси өзгерістерге әкелді? |
||||||||||||||
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: |
6.3.1.6 картаны қолданып XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру; 6.1.1.2 XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау 6.3.2.5 тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII - XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын түсіндіру |
||||||||||||||
|
|
Сабақтың мақсаты |
Тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII – XV ғғ. құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын талдау Оқушылардың Қазақстан аумағында XIII – XV ғғ. құрылған мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтап, сыртқы саясатын талдау арқылы алған білімдерін одан әрі жетілдіріп, зерттеушілік дағдыларын дамыту. |
||||||||||||||
|
|
Құндылықтар |
Жасампаздық және жаңашылдық |
||||||||||||||
|
|
Сабақтың барысы |
|||||||||||||||
|
|
Сабақтың кезеңі//уақыты |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||
|
|
Сабақтың басы
5 минут |
Сәлемдесу Оқушыларды санау әдісі арқылы топқа бөлу Ой салу Тақтаға Әмір Темір мен Моғолстан мемлекеттері белгіленген тарихи сұрақ қойыңыз: - ХIV ғасырдағы Қазақстан картасы берілген. Алдыңғы кезеңдермен салыстыр.Қандай өзгерістерді байқадың? Оқушылардың жауаптары негізінде сабақ тақырыбына шығу. (М) Сабақ тақырыбы, оқу мақсатымен бағалау критерийлері, зерттеу сұрағы таныстырылады. |
Оқушылар өз ойларын ортаға салады. Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу ЕБҚ оқушыға тапсырманы орындау үлгісі, шешу тәсілін көрсету, пайымдау үлгісін ұсыныңыз |
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады |
https://flippity.net/rp.php?c=1 |
|||||||||||
|
|
Сабақтың ортасы
8 минут
4 минут
7 минут
7 минут
|
Зерттеу сұрағы: Әбілқайыр хандығында қандай саяси оқиғалар орын алды? Бұл оқиғалар алдыңғы тарихи оқиғалар желісіне әсер етті ме? Тапсырма-1.Ж.Мәтінмен жұмыс. Оқушылар топқа бөлініп отырып орындайды ұяшықтарды таңдайды : Әбілқайыр хандығы мен Моғолстанның мемлекеттік – әкімшілік құрылысын салыстырып,ортақ белгілерін сипаттау.
«Әбілхайыр хандығы. Моғолстан.». ЕБҚ оқушыға суреттер/иллюстрация, қысқаша жазба, схема ұсыныңыз ЕБҚ оқушыға сөздерді түсіндіру, тапсырманың нақты бір бөлігін ерекшелеп көрсетіп ұсыныңыз Ой толғаныс.Талқылау. «Елді нығайтатын Соғыс па әлде Бейбітшілік пе?». Негізгі оқиғалар, мысалы: «Әбілқайыр өзін қолдаған көшпелі феодал ақсүйектерінің көңілінен шығу үшін жаңа жерлерді басып алып, оңтүстік аймақтарға жорық жасады». «Әбілқайыр экспансиясының табысты болуына оның жергілікті феодалдармен келісімге келуі қолайлы жағдай тудырды». «Тоғылық Темір өз билігін Мауереннахрға да жүргізбек болды. Өзінің сыртқы саяси әскери істерімен беделін арттырып, мемлекетін нығайтуға тырысты». «Көрші егіншілік өлкелерінен оңай олжа тауып, тұтқын түсіру дәмесі хан төңірегіне көшпелі ақсүйектерінің топтала түсуіне жағдай жасады». ЕБҚ оқушыға тапсырманың шешу жолының бастапқы бөлігін ұсыныңыз |
Бағалау критерийі:Әбілқайыр мен Моғолстанның мемлекеттік – әкімшілік құрылысын салыстырып,ортақ белгілерін сипаттау. Дескриптор: Екі мемлекеттің саяси, экономикалық, әлеуметтік (этникалық) кем дегенде 2ұқсастықтарынанықтайды; Екі мемлекеттің саяси, экономикалық, әлеуметтік (этникалық) кем дегенде 2 айырмашылықтарын анықтайды
Оқушылар мәтінді талқылайды
Оқушылар сөз тіркестері бойынша Моғолстан немесе Әбілхайыр хандығына байланыстырып талдайды, сұрақтарға жауап береді.
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады «Ең үздік жауап»
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады Өзін-өзі бағалау |
Әбілқайыр хандығы Elorda.kz
Орта ғасырлық мемлекеттер http://e-history.kz/kz/contents/view/324 Ф.Мемлекеттердің әкімшілік құрылысын басқа мемлекеттермен салыстыру, ұқсастығы мен ерекшеліктерін бағалау мүмкіндігі бар. |
|||||||||||
|
|
Сабақтың соңы 2 минут
5 минут
2 минут |
Сабақты қорытындылау Үйге тапсырма Моғолстан. Әбілқайыр хандығы Кері байланыс Жалғастырыңыз: Маған ... қызықты болды Бұл ... қиындық туғызды Осы ... мені ойландырды |
Сабақтың тақырыбын қорытындылау Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады |
«Ең үздік жауап» Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалай ды |
Ақпарат тық карточка А4, конспект |
|||||||||||
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау |
|
|||||||||||||
|
Алдыңғы оқытылатын тақырыптарға алдын ала материалдар дайындап, оқушыларға қолдау көрсетіп отырамын. Барлық оқушылар толық қамтылады.Қабілетті оқушыларға белгілі бір тарихи кезең немесе тұлға туралы терең зерттеу жүргізуді ұсыну. Бұлүшінқосымшаәдебиеттернемесе интернет ресурстарынанақпарат ұсынылды. |
Тапсырманың орындалуын оқушылардың өздері дескрипторларға сай бағалай алды Оқушыларға бағалау критерийлері алдын ала берілгендіктен, ауызша кері байланыс беріп отырамын. |
Сабақ барысында әр оқушының қауіпсіздігін бақылау, олардың әрекеттерін бақылап отыру. Оқушылардыңденсаулығынажәнеқауіпсіздігінебайланыстыжағдайлардыуақытындатүзету. |
|
|||||||||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары /оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
||||||||||||||
|
Сабақ барысында оқушылардың қызығушылығын сақтап қалу үшін интерактивті тәсілдерді, бейнемазмұнды, тәсілдерді көбірек енгізу оқу мақсатына жетуге мүмкіндік туғызды. Бұл олардың тақырыпқа тереңірек үңілуіне мүмкіндік берді. |
|
|||||||||||||||
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. тарихи оқиғаларды графиктер, суреттер және бейнемазмұн арқылы көрсету, оқушыларға жаңа мәліметтерді жақсы меңгеруге көмектесті. Бұл тәсілдер сабақтың динамикасын жақсартып, оқушылардың материалды игеруін жеңілдетті.Осы аспектілер сабақтың тиімділігін арттырып, оқушылардың білім алуға деген ынтасын нығайтты. Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқытутуралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. Белсенді қатысу арқылы оқушылар тарихи тақырыптарда талқылаулар жасап, білімдерін бір-бірімен бөлісті. Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назараудару керек? Сабақ кезінде көп оқушы өз ойларын білдіріп, сұрақтар қойып, талқылауға қатыстыру.Кейбір оқушылар үшін жаңа тақырыптың кейбір аспектілерін түсіну қиын болғандықтан,сұрақтарды түрлендіріп ұсынуды жоспарлау.. |
|
|||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Әбілқайыр хан
Әбілқайыр хан
|
|
Бөлім: |
6.3 XIII - XV ғасырдың біріншіжартысындағы Қазақстан |
||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
Педагогтің аты-жөні: |
Абдуваитова А.К |
||||||||||||||
|
|
Күні: |
14.02.2025ж |
||||||||||||||
|
|
Сынып: 6 В |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||
|
|
Сабақтың тақырыбы: |
Әбілқайыр хандығы. Зерттеу сұрағы: Моғолстан мен Әбілқайыр мемлекеттеріндегі оқиғалар қандай саяси өзгерістерге әкелді? |
||||||||||||||
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: |
6.3.1.6 картаны қолданып XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру; 6.1.1.2 XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау 6.3.2.5 тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII - XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын түсіндіру |
||||||||||||||
|
|
Сабақтың мақсаты |
Тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII – XV ғғ. құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын талдау Оқушылардың Қазақстан аумағында XIII – XV ғғ. құрылған мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтап, сыртқы саясатын талдау арқылы алған білімдерін одан әрі жетілдіріп, зерттеушілік дағдыларын дамыту. |
||||||||||||||
|
|
Құндылықтар |
Жасампаздық және жаңашылдық |
||||||||||||||
|
|
Сабақтың барысы |
|||||||||||||||
|
|
Сабақтың кезеңі//уақыты |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||
|
|
Сабақтың басы
5 минут |
Сәлемдесу Оқушыларды санау әдісі арқылы топқа бөлу Ой салу Тақтаға Әмір Темір мен Моғолстан мемлекеттері белгіленген тарихи сұрақ қойыңыз: - ХIV ғасырдағы Қазақстан картасы берілген. Алдыңғы кезеңдермен салыстыр.Қандай өзгерістерді байқадың? Оқушылардың жауаптары негізінде сабақ тақырыбына шығу. (М) Сабақ тақырыбы, оқу мақсатымен бағалау критерийлері, зерттеу сұрағы таныстырылады. |
Оқушылар өз ойларын ортаға салады. Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу ЕБҚ оқушыға тапсырманы орындау үлгісі, шешу тәсілін көрсету, пайымдау үлгісін ұсыныңыз |
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады |
https://flippity.net/rp.php?c=1 |
|||||||||||
|
|
Сабақтың ортасы
8 минут
4 минут
7 минут
7 минут
|
Зерттеу сұрағы: Әбілқайыр хандығында қандай саяси оқиғалар орын алды? Бұл оқиғалар алдыңғы тарихи оқиғалар желісіне әсер етті ме? Тапсырма-1.Ж.Мәтінмен жұмыс. Оқушылар топқа бөлініп отырып орындайды ұяшықтарды таңдайды : Әбілқайыр хандығы мен Моғолстанның мемлекеттік – әкімшілік құрылысын салыстырып,ортақ белгілерін сипаттау.
«Әбілхайыр хандығы. Моғолстан.». ЕБҚ оқушыға суреттер/иллюстрация, қысқаша жазба, схема ұсыныңыз ЕБҚ оқушыға сөздерді түсіндіру, тапсырманың нақты бір бөлігін ерекшелеп көрсетіп ұсыныңыз Ой толғаныс.Талқылау. «Елді нығайтатын Соғыс па әлде Бейбітшілік пе?». Негізгі оқиғалар, мысалы: «Әбілқайыр өзін қолдаған көшпелі феодал ақсүйектерінің көңілінен шығу үшін жаңа жерлерді басып алып, оңтүстік аймақтарға жорық жасады». «Әбілқайыр экспансиясының табысты болуына оның жергілікті феодалдармен келісімге келуі қолайлы жағдай тудырды». «Тоғылық Темір өз билігін Мауереннахрға да жүргізбек болды. Өзінің сыртқы саяси әскери істерімен беделін арттырып, мемлекетін нығайтуға тырысты». «Көрші егіншілік өлкелерінен оңай олжа тауып, тұтқын түсіру дәмесі хан төңірегіне көшпелі ақсүйектерінің топтала түсуіне жағдай жасады». ЕБҚ оқушыға тапсырманың шешу жолының бастапқы бөлігін ұсыныңыз |
Бағалау критерийі:Әбілқайыр мен Моғолстанның мемлекеттік – әкімшілік құрылысын салыстырып,ортақ белгілерін сипаттау. Дескриптор: Екі мемлекеттің саяси, экономикалық, әлеуметтік (этникалық) кем дегенде 2ұқсастықтарынанықтайды; Екі мемлекеттің саяси, экономикалық, әлеуметтік (этникалық) кем дегенде 2 айырмашылықтарын анықтайды
Оқушылар мәтінді талқылайды
Оқушылар сөз тіркестері бойынша Моғолстан немесе Әбілхайыр хандығына байланыстырып талдайды, сұрақтарға жауап береді.
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады «Ең үздік жауап»
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады Өзін-өзі бағалау |
Әбілқайыр хандығы Elorda.kz
Орта ғасырлық мемлекеттер http://e-history.kz/kz/contents/view/324 Ф.Мемлекеттердің әкімшілік құрылысын басқа мемлекеттермен салыстыру, ұқсастығы мен ерекшеліктерін бағалау мүмкіндігі бар. |
|||||||||||
|
|
Сабақтың соңы 2 минут
5 минут
2 минут |
Сабақты қорытындылау Үйге тапсырма Моғолстан. Әбілқайыр хандығы Кері байланыс Жалғастырыңыз: Маған ... қызықты болды Бұл ... қиындық туғызды Осы ... мені ойландырды |
Сабақтың тақырыбын қорытындылау Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады |
«Ең үздік жауап» Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалай ды |
Ақпарат тық карточка А4, конспект |
|||||||||||
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау |
|
|||||||||||||
|
Алдыңғы оқытылатын тақырыптарға алдын ала материалдар дайындап, оқушыларға қолдау көрсетіп отырамын. Барлық оқушылар толық қамтылады.Қабілетті оқушыларға белгілі бір тарихи кезең немесе тұлға туралы терең зерттеу жүргізуді ұсыну. Бұлүшінқосымшаәдебиеттернемесе интернет ресурстарынанақпарат ұсынылды. |
Тапсырманың орындалуын оқушылардың өздері дескрипторларға сай бағалай алды Оқушыларға бағалау критерийлері алдын ала берілгендіктен, ауызша кері байланыс беріп отырамын. |
Сабақ барысында әр оқушының қауіпсіздігін бақылау, олардың әрекеттерін бақылап отыру. Оқушылардыңденсаулығынажәнеқауіпсіздігінебайланыстыжағдайлардыуақытындатүзету. |
|
|||||||||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары /оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
||||||||||||||
|
Сабақ барысында оқушылардың қызығушылығын сақтап қалу үшін интерактивті тәсілдерді, бейнемазмұнды, тәсілдерді көбірек енгізу оқу мақсатына жетуге мүмкіндік туғызды. Бұл олардың тақырыпқа тереңірек үңілуіне мүмкіндік берді. |
|
|||||||||||||||
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. тарихи оқиғаларды графиктер, суреттер және бейнемазмұн арқылы көрсету, оқушыларға жаңа мәліметтерді жақсы меңгеруге көмектесті. Бұл тәсілдер сабақтың динамикасын жақсартып, оқушылардың материалды игеруін жеңілдетті.Осы аспектілер сабақтың тиімділігін арттырып, оқушылардың білім алуға деген ынтасын нығайтты. Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқытутуралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. Белсенді қатысу арқылы оқушылар тарихи тақырыптарда талқылаулар жасап, білімдерін бір-бірімен бөлісті. Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назараудару керек? Сабақ кезінде көп оқушы өз ойларын білдіріп, сұрақтар қойып, талқылауға қатыстыру.Кейбір оқушылар үшін жаңа тақырыптың кейбір аспектілерін түсіну қиын болғандықтан,сұрақтарды түрлендіріп ұсынуды жоспарлау.. |
|
|||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз













