Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Action 10. The Universe
беріледі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Unit 9: Independent project |
Lesson 92 |
||
Teacher name: |
Bulkenbayeva Raushan Ibadullaevna |
||
Date: |
30.04.24 |
||
Grade: 10 |
Number present: |
absent: |
|
Lesson title |
The universe |
||
Learning objectives |
10.2.2.1 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics; 10.4.1.1 - understand main points in extended texts on a wide range of unfamiliar general and curricular topics; |
||
Lesson objectives |
Learners will be able to: - introduce the topic and key vocabulary - predict the content of the text - read for specific information |
||
Value links |
Respect - treating people with respect, value and courtesy. Especially apologising to them where the situation calls for it. |
||
Plan |
Stages / Time |
Teachers actions |
Students actions |
Assessment criteria |
Resources |
Beginning of the lesson Warming-up 3 min. Pre-learning «Brainstorming» method 7 min. |
Organization moment : 1.Greeting. Ask about the weather. The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson. Checking h/w CCQ 1.Who invented the transistor and when? 2.Who invented Magnetic Resonance Imaging? Lead – In |
The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere Students of the class are listed. Students' attention is drawn to the lesson. •Learners answer the questions:
|
The teacher to assess learners for their ability. “Good job! Well done!” Formative Assessment Good job! Descriptor: - remembers the lesson passed Point 1 Assessment criteria make basic statements related to personal information, people and objects |
Pictures worksheet Picture |
Middle of the lesson Presentation part. 30 min |
Ex:1a P:112 • Play the recording. Ss listen and repeat chorally and/or individually. Then ask Ss to read the dictionary entries Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences. Ex: 1b P: 112 • Ask Ss to name the planets in our solar system. Play the recording for Ss to check. Ex: 2 P: 112 • Read out the Study skills box. Elicit what, if anything, Ss know about the origins of the universe and what they would like to know and elicit various questions from Ss around the class. Write two questions on the board. Play the recording Ss listen and read the text and check if the questions are answered. Ex: 3 P: 112
ask Ss to underline the key words. Explain that this will help them do the task.
again and match the statements to the theories. Ask Ss to look for words/phases synonymous to the underlined key words in the sentences 1-8. - Check Ss' answers. Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities. |
• Learners listen and say. Then read the dictionary. ANSWERS Student’s own answer • Learners answer the question. Listen and check. ANSWERS Mercury, Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune • Learners listen and read the text. Answer the question. ANSWERS What is the most popular theory? (The Big Bang Theory) What other theories are there? (The Cyclical Universe Theory and the Multiple Universe Theory • Learners read the article again. Then for questions choose from theories. ANSWERS 1 space, time, have existed forever 2 most physicists support 3 why, universe, ideal conditions, supporting life 4 universe, came from, earlier universe 5 one universe exists 6 supported by evidence, see 7 will eventually disappear 8 universe, we are living, unique
|
Descriptor: - listen and say - answer the question. Total: 2 point
Self assessment Descriptor: - answer the question Total: 2 point Descriptor: - listen and read the text - answer the question. Total: 2 point Descriptor: - read the article again - choose from theories. Total: 2 point -Make CCQ questions Yes / No Total: 1 point |
Card Worksheet Students book |
End of the lesson 5 min |
FEEDBACK Learners provide feedback on what they have learned at the lesson. Home task: ex 4 p 113 |
Poster Success |
Unit 9: Transport |
Lesson |
||
Teacher name: |
Bulkenbayeva Raushan Ibadullaevna |
||
225 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Іс-шаралар кестесі Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары |