«Адам және табиғат» факультативті курс бағдарламасы
Түсінік хат
Жалпы адамзаттық құндылықтар негізінде жастарды игілікке баулудағы адамгершілікке тәрбиелеудегі географияның ролі зор. Экология қазіргі кезде күрделі кешенді ғылымдар деңгейіне көтерілді.Адамның өмірі табиғатпен тығыз байланысты.Қазіргі уақытта эколог ғалымдарды толғандыратын мәселелердің бірі адамзат өмір сүріп отырған «Жер - Ананы» сақтап қорғау. Жер планетасының пайда болуы мен қазіргі жағдайы, флора мен фауна, жалпы Жердегі тіршілік, табиғи байлықтар, табиғатты тиімді пайдалану жолдары жайында кең ауқымды ақпарат беру. Өз бетінше зерттеулер жүргізуге, нәтиже шығаруға баулу. Осыған байланысты 5-сыныпта алынып отырған «Адам және табиғат» факультатив курсы оқушыларды табиғатты қорғауға, аялауға, экология ұғымын терең түсіндіруге арналған.Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылға арналған мемлекеттік бағдарламасының басты мақсаты – зияткерлік, дене бітімі және рухани дамыған азаматын, қалыптастыру, тез өзгеретін әлемде оның табысты болуын қамтамасыз ететін білім алудағы қажеттілігін қанағаттандыру болып табылады.
Бүгінгі таңда білім беру жүйесінің әлеуметтік, қоғамдық, саяси-экономикалық өзгерістерге байланысты мақсаты мен міндеттері, мазмұны өзгереді. Мәселенің басты ерекшелігі оқытудың нәтижесін алдын-ала болжап, оқушылардың білім алу барысында іздену-зерттеу және өз бетімен білім алу жүйесін, алған білімін өмірдің жаңа жағдайларында пайдалана білу арқылы танылады.
Курстың мақсаты:
Мектеп оқушыларының бойында табиғатты аялау, табиғат жайында мәдениетті қалыптастыру.
Курстың міндеттері:
Қоршаған орта табиғатының бір-бірімен тығыз байланыстағы нысандар жиыны екенін ұғындыру;
Табиғат аясында белгілі бір ережелерді басшылыққа алуды үйрету;
Топсеруен кезінде қауіпсіздік ережелерін сақтауға баулу;
Туған өлкенің табиғаты туралы білім бере отырып, экологиялық сауаттылық деңгейін көтеру.
Күтілетін нәтиже:
Оқушылардың қоршаған орта туралы білімдері кеңейеді.
Қоршаған орта заңдылығын, құбылысын, нысандарын меңгереді;
Әр оқушының өз мүмкіндігі негізінде танымдық қызығушылығы артады;
Алған білімдерін күнделікті өмірде қолданады.
Туған өлкені, оның байлықтарын қорғай білуге тәрбиеленеді.
Пәнаралық байланыс: жаратылыстану, дүниетану.
Курсты қорытындылау формасы: танымжорық, сұхбат, сауалнама.
Оқушылардың дайындығына қойылатын талаптар:
Табиғат жайында ғылыми көпшілік кітаптардан, ғаламтордан мәліметтер, материалдар жинақтау, ақпарат жинау;
Ғылыми негізде жинақталған материалдардан реферат жазып, дағдылану, оқушы презентациясын жасау.
«Адам және табиғат»
күнтізбелік-тақырыптық жоспар
5 сынып
|
№ |
Сабақтың тақырыбы |
Сағат саны |
Мерзімі |
|
1 |
Кіріспе |
1 |
|
|
2 |
Бізді қоршаған табиғи орта |
1 |
|
|
3 |
Өсімдіктер, жануарлар және адам арасындағы қарым-қатынастар туралы ұғым |
1 |
|
|
4 |
Адам мен табиғат арасындағы байланыс. |
1
|
|
|
5 |
Өсімдіктер мен ауа арасындағы байланыс |
1
|
|
|
6 |
Топсеруен |
1
|
|
|
7 |
Ауладағы қоқыстар, олардың зияны |
1
|
|
|
8 |
Қорытынды |
1
|
|
|
9 |
Қоқыстарды тазалаудың маңызы. Сенбіліктер олардың рөлі |
1
|
|
|
10 |
Экожүйелер туралы түсінік. |
1 |
|
|
11 |
Ауа және су. Олардың тіршілік үшін маңызы және ластанудан қорғау жолдары |
1
|
|
|
12 |
Топырақ туралы түсініктер |
1
|
|
|
13 |
Топырақтың тіршілік үшін маңызы |
1
|
|
|
14 |
Табиғаттағы жануарлар қоры |
1
|
|
|
15 |
Жануарларды қорғаудың маңызы |
1
|
|
|
16 |
Гүл –ғажайып дүние |
1 |
|
|
17 |
Табиғаттағы өсімдіктер қоры. |
1
|
|
|
18 |
Жыл маусымдарына байланысты табиғаттағы өзгерістер |
1
|
|
|
19 |
Орман – ел байлығы |
1 |
|
|
20 |
Табиғи қорлардың адам өміріне қажеттілігі |
1 |
|
|
21 |
Табиғат кешендері |
1 |
|
|
22 |
Қоршаған ортаны қорғау біздің басты міндетіміз |
1 |
|
|
23 |
Қазақстандағы экологиялық апатты аймақтар |
1 |
|
|
24 |
Экология ғылымының зерттеу әдісі |
1 |
|
|
25 |
Су ресурстар экологиясы |
1 |
|
|
26 |
Қорықтар |
1 |
|
|
27 |
Үй хайуанаттары |
1 |
|
|
28 |
Жануарлар әлемі |
1 |
|
|
29 |
Құс-табиғат байлығы |
1 |
|
|
30 |
Топсеруен |
1 |
|
|
31 |
Таңғажайып өсімдік сабақтары |
1 |
|
|
32 |
Флора кеші |
1 |
|
|
33 |
Табиғаттағы тепе-теңдік туралы ұғым |
1 |
|
|
34 |
Қорытынды |
1 |
|
Пайдаланған әдебиеттер:
1.Қ.Қайым, Р.Сәтімбеков және т.б. биология, Алматы, 2007.
2.”Гүлстан” Республикалық ғылыми-танымдық көпшілік журнал.
3.Қазақстанның қызыл кітабы
4.Ертегілер жинақ кітабы
5.Интернет көздері
6. Экология және табиғатты қорғау А. «Мектеп», 2002.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Адам және табиғат" факультативті курс бағдарламасы
"Адам және табиғат" факультативті курс бағдарламасы
«Адам және табиғат» факультативті курс бағдарламасы
Түсінік хат
Жалпы адамзаттық құндылықтар негізінде жастарды игілікке баулудағы адамгершілікке тәрбиелеудегі географияның ролі зор. Экология қазіргі кезде күрделі кешенді ғылымдар деңгейіне көтерілді.Адамның өмірі табиғатпен тығыз байланысты.Қазіргі уақытта эколог ғалымдарды толғандыратын мәселелердің бірі адамзат өмір сүріп отырған «Жер - Ананы» сақтап қорғау. Жер планетасының пайда болуы мен қазіргі жағдайы, флора мен фауна, жалпы Жердегі тіршілік, табиғи байлықтар, табиғатты тиімді пайдалану жолдары жайында кең ауқымды ақпарат беру. Өз бетінше зерттеулер жүргізуге, нәтиже шығаруға баулу. Осыған байланысты 5-сыныпта алынып отырған «Адам және табиғат» факультатив курсы оқушыларды табиғатты қорғауға, аялауға, экология ұғымын терең түсіндіруге арналған.Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылға арналған мемлекеттік бағдарламасының басты мақсаты – зияткерлік, дене бітімі және рухани дамыған азаматын, қалыптастыру, тез өзгеретін әлемде оның табысты болуын қамтамасыз ететін білім алудағы қажеттілігін қанағаттандыру болып табылады.
Бүгінгі таңда білім беру жүйесінің әлеуметтік, қоғамдық, саяси-экономикалық өзгерістерге байланысты мақсаты мен міндеттері, мазмұны өзгереді. Мәселенің басты ерекшелігі оқытудың нәтижесін алдын-ала болжап, оқушылардың білім алу барысында іздену-зерттеу және өз бетімен білім алу жүйесін, алған білімін өмірдің жаңа жағдайларында пайдалана білу арқылы танылады.
Курстың мақсаты:
Мектеп оқушыларының бойында табиғатты аялау, табиғат жайында мәдениетті қалыптастыру.
Курстың міндеттері:
Қоршаған орта табиғатының бір-бірімен тығыз байланыстағы нысандар жиыны екенін ұғындыру;
Табиғат аясында белгілі бір ережелерді басшылыққа алуды үйрету;
Топсеруен кезінде қауіпсіздік ережелерін сақтауға баулу;
Туған өлкенің табиғаты туралы білім бере отырып, экологиялық сауаттылық деңгейін көтеру.
Күтілетін нәтиже:
Оқушылардың қоршаған орта туралы білімдері кеңейеді.
Қоршаған орта заңдылығын, құбылысын, нысандарын меңгереді;
Әр оқушының өз мүмкіндігі негізінде танымдық қызығушылығы артады;
Алған білімдерін күнделікті өмірде қолданады.
Туған өлкені, оның байлықтарын қорғай білуге тәрбиеленеді.
Пәнаралық байланыс: жаратылыстану, дүниетану.
Курсты қорытындылау формасы: танымжорық, сұхбат, сауалнама.
Оқушылардың дайындығына қойылатын талаптар:
Табиғат жайында ғылыми көпшілік кітаптардан, ғаламтордан мәліметтер, материалдар жинақтау, ақпарат жинау;
Ғылыми негізде жинақталған материалдардан реферат жазып, дағдылану, оқушы презентациясын жасау.
«Адам және табиғат»
күнтізбелік-тақырыптық жоспар
5 сынып
|
№ |
Сабақтың тақырыбы |
Сағат саны |
Мерзімі |
|
1 |
Кіріспе |
1 |
|
|
2 |
Бізді қоршаған табиғи орта |
1 |
|
|
3 |
Өсімдіктер, жануарлар және адам арасындағы қарым-қатынастар туралы ұғым |
1 |
|
|
4 |
Адам мен табиғат арасындағы байланыс. |
1
|
|
|
5 |
Өсімдіктер мен ауа арасындағы байланыс |
1
|
|
|
6 |
Топсеруен |
1
|
|
|
7 |
Ауладағы қоқыстар, олардың зияны |
1
|
|
|
8 |
Қорытынды |
1
|
|
|
9 |
Қоқыстарды тазалаудың маңызы. Сенбіліктер олардың рөлі |
1
|
|
|
10 |
Экожүйелер туралы түсінік. |
1 |
|
|
11 |
Ауа және су. Олардың тіршілік үшін маңызы және ластанудан қорғау жолдары |
1
|
|
|
12 |
Топырақ туралы түсініктер |
1
|
|
|
13 |
Топырақтың тіршілік үшін маңызы |
1
|
|
|
14 |
Табиғаттағы жануарлар қоры |
1
|
|
|
15 |
Жануарларды қорғаудың маңызы |
1
|
|
|
16 |
Гүл –ғажайып дүние |
1 |
|
|
17 |
Табиғаттағы өсімдіктер қоры. |
1
|
|
|
18 |
Жыл маусымдарына байланысты табиғаттағы өзгерістер |
1
|
|
|
19 |
Орман – ел байлығы |
1 |
|
|
20 |
Табиғи қорлардың адам өміріне қажеттілігі |
1 |
|
|
21 |
Табиғат кешендері |
1 |
|
|
22 |
Қоршаған ортаны қорғау біздің басты міндетіміз |
1 |
|
|
23 |
Қазақстандағы экологиялық апатты аймақтар |
1 |
|
|
24 |
Экология ғылымының зерттеу әдісі |
1 |
|
|
25 |
Су ресурстар экологиясы |
1 |
|
|
26 |
Қорықтар |
1 |
|
|
27 |
Үй хайуанаттары |
1 |
|
|
28 |
Жануарлар әлемі |
1 |
|
|
29 |
Құс-табиғат байлығы |
1 |
|
|
30 |
Топсеруен |
1 |
|
|
31 |
Таңғажайып өсімдік сабақтары |
1 |
|
|
32 |
Флора кеші |
1 |
|
|
33 |
Табиғаттағы тепе-теңдік туралы ұғым |
1 |
|
|
34 |
Қорытынды |
1 |
|
Пайдаланған әдебиеттер:
1.Қ.Қайым, Р.Сәтімбеков және т.б. биология, Алматы, 2007.
2.”Гүлстан” Республикалық ғылыми-танымдық көпшілік журнал.
3.Қазақстанның қызыл кітабы
4.Ертегілер жинақ кітабы
5.Интернет көздері
6. Экология және табиғатты қорғау А. «Мектеп», 2002.
шағым қалдыра аласыз













