Материалдар / Адам құқығы мен бостандығы – мемлекеттің негізгі тірегі. 9 сынып ҚМЖ
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Адам құқығы мен бостандығы – мемлекеттің негізгі тірегі. 9 сынып ҚМЖ

Материал туралы қысқаша түсінік
Мәтіннің маңызы туралы болжап айтып бере алады, салалас құрмалас сөйлемнің мағыналық түрлерін ажырата алады.
Авторы:
26 Ақпан 2024
500
13 рет жүктелген
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Адам құқығы мен бостандығы

Мектеп .№54 жалпы орта білім беретін мектебі

Сабақ тақырыбы: Адам құқығы мен бостандығы – мемлекеттің негізгі тірегі

Күні:

Мұғалімнің ТАӘ: Айдосова А.Е

Сыныбы: 9-«А»

Қатысқандар: Қатыспағандар:

Сабаққа негізделген оқу мақсаты

9.1.5.1 – мәтін мазмұны бойынша дайындалған сұрақтарға болжаммен жауап беру;

9.4.4.2 - салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата білу, түрлендіру

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар: Мәтіннің маңызы туралы болжап айтып бере алады, салалас құрмалас сөйлемнің мағыналық түрлерін ажырата алады.


Жоспар


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Мұғалім әрекеті

Оқушы әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басталуы

10 минут

Ұйымдастыру кезеңі:

-Сәлемдесу

-Түгелдеу

- сыныпта жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру.

Қызығушылығын ояту



Суретке қарап отырып төмендегі сұрақтарға жауап беріп көріңіздер.

1.Бұл лагерде неше адам тұрады?

2.Олар бұл жерге қашан келген? Бүгін бе,бірнеше күн бұрын ба?

3.Маңайдағы ауыл лагерьден алыс па,жақын ба?

4. Жел қай жақтан соғып тұр?

Оңтүстіктен бе?Солтүстіктен бе?

5.Суретте күннің қай мезгілі ?

6.Мақсат қайда кетті?

7.Кеше кім кезекші болған екен?


Үй тапсырмасын сұрау:

5-тапсырма. «Тәуелсіздік жылдарындағы Қазақстанның жетістіктері" тақырыбында бейне жазбаны көріп,шағын мәтін жазыңдар.

« wordwall» әдісі арқылы сұрақтарға жауап беру. «Ыстық қорап» әдісі арқылы оқушыны таңдау

Оқушылардың алдыңғы білімдерін қорытындылау. Ыстық қораптан оқушыны таңдап алынады.

  • Сен үшін бәсекеге қабілетті болу деген не?

  • Құрамалас сөйлемнің түрлерін ата?

  • Салалас құрмалас сөйлем дегеніміз не?

  • Сабақтас құрмалас сөйлем дегеніміз не?

  • Құамындағы жай сөйлемдердің алғашқысы тиянақсыз болып,екінші сөйлемге бағына байланысқан құрмаластың түрі?

  • Еліміз тәуелсіздік алғалы қандай ірі жобалар болды?

  • Адам алаң үшін емес,тәуелсіздік үшін... (жаралған)

  • ...... (тарихты) білмей,болашақты бағдарлау мүмкін емес

  • Әділ істің ,арты игі

  • Ұрлық түбі,қорлық

  • Қолыңмен істегенді ,мойныңмен көтересің.

«Ой шақыру» әдісі.

Әдіс мақсаты.Тақырыпқа байланысты видеоролик көрсету арқылы ой шақырып, тақырыпты ашу.

  • мұғалім интербелсенді тақтадан видео көрсетеді;

  • -оқушылар ойларын ортаға салады;

  • сабақтың тақырыбын болжайды;

«Қайда? Қалай?Қандай?»

  • Видеодан не туралы көрдіңіздер?

  • Бұл терминдер сіздерге таныс па?

  • Адам құқығы дегенді қалай түсінесіздер?

  • Бұл терминді қай жерде, қалай қолданады деп ойлайсыздар?

  • Адам өміріндегі маңызы қандай деп ойлайсыздар?

  • «Адам құқығы» деген не?

  • Бостандық ұғымы нені білдіреді?

  • Ар-намыс деген не?


Сабақ тақырыбы,мақсаты айталады.

Оқушылар амандсады.Оқушылар назары сабаққа аударылады.

Жағымды ахуал қалыптастырады.

Оқушылар сұрақтарға жауап беру арқылы өз ойларын ортаға салады.
























« wordwall» әдісі арқылы сұрақтарға жауап береді.

Оқушылардың алдыңғы алған білімдерін қорытындылайды.












Оқушылар видеороликті көреді,ойларын ортаға салып сабақ тақырыбын ашады.

ҚБ

Керемет!

Жақсы жауап!










Бағалау

1-2-3- 10%-20%-30%

4-5-6- 40%-50%-60%

8-9-10 -80%-90%-100%















Дескриптор: 2 балл

бейне жазба көреді

Тәуелсіздік жылдарындағы Қазақстанның жетістіктері туралы мәтін жазады.




Дескриптор: 2балл


-сұрақтарға жауап береді.

-мысал келтіреді





































видеоролик
























АКТ

https://www.youtube.com/watch?v=8AlutjeDCQU



Ортасы

20 минут


Тілдік бағдар.

Салалас құрмалас сөйлемнің түрлері

туралы түсінік береді:


1-тапсырма. « дұрыс –бұрыс » әдісі Берілген сұрақтардың жауабына сай жауабын сәйкестендіреді.


1.

Адам құқығы дегенді қалай түсінесің?

А

Бостандық – бұл толық және сындарлы қатар өмір сүруге қол жеткізу үшін қоғам құрған тұжырымдама.


2.

Бостандық ұғымы нені білдіреді?

Б

Құқық  дегеніміз – мемлекет тарапынан заңдастырылған және

қорғалатын, жалпыға бірдей міндетті нормалар жүйесі.


3.

Құқық пен бостандық ұығымдарының арасында қандай байланыс бар?

В

Құқық дегеніміз — мемлекет арқылы қамтамасыз етілетін, әділеттілік туралы адамдардың көзқарастарынан көрініс табатын, жалпыға бірдей міндетті нормалардың жиынтығы.


Жауабы. 1- Б; 2-А;3-В



«Жылдам фото»
Бұл ойын оқушылардың зейіндерін шоғырландырып, есте
сақтау қабілеттерін арттыру үшін жүргізіледі. Оқушылар шеңбер
құрып отырады да, 1-2 минут бір-бірін көзбен жылдам фотоға түсіреді.


1. Адамды екі нәрсе қартайтпайды: бірі – жақсы мінез, екіншісі жақсы сөз.
2. Жақсы жаныңа жолдас,жаман малыңа жолдас).
3. Өнерлінің қолы алтын,.өлеңшінің сөзі алтын.
4. Ат жаманы жолда қалдырар,.жолдас жаманы қолда қалдырар.

2-тапсырма. Жұптық жұмыс .Тыңдалым тапсырмасы Сынып оқушылары берілген мәтіндер бойынша жұппен талқылау сұрақтарын дайындап, жауап береді.

Талқылау сұрағы:

  • Сіздің пікіріңізше, адам нені түсінгеннен кейін мемлекеттік құқықтарды жақсы орындайды?

  • «Әр елдің негізгі заңдары, басшы, адам мен азаматтардың өмір сүруін қамтамасыз ету үшін заңдылықтар болу керек» дегенге көзқарасыңыз қандай?


1-мәтін. 1қатар беріледі.

Адам құқығы-менің құқығым!

Адам құқығы туралы айтқан кезде,бүгін біз адам мен мемлекеттің арасындағы өзара өзара қатынасын айтамыз.

М.Новицкий.

Біздің елімізде тәуелсіздіктің алғашқы күндерінен бастап- ақ азаматтардың құқықтары мен бостандықтарының сақталуына қатты көңіл бөлінуде. Соның айқын бір көрінісі – Конституциямыздың бірінші бабында адам құқықтары: «Қазақстан Республикасының ең қымбат қазынасы – адам және оның өмірі, құқықтары мен бостандықтары» деп бекітілді.

Қазіргі замандағы адам құқықтары – жалпы адамзаттық мәдениеттің қуатты бөлігі. Ол – аса қымбат, баға жетпес, асыл мұра, оны құрметтеу,сақтау және қорғау-мемлекеттің,жоқ, әрбір азаматтың міндеті деп ойлаймын. Адам құқығын, оны қалай қорғап қалуды білуі керек, әйтпесе құқықтың тиімділігі туралы айтудың мән-мағынасы болмайды. Еліміздегі адам құқығын қорғау өте үлкен жауапкершілікті талап етеді. Соның ішінде, әсіресе, жоғары деңгейде қарастырылатын құқықтың ең маңызды бір түрі – бала құқығы. Ал Елбасынша айтсақ, бала – тәуелсіз Қазақстанның болашағы. Өскелең ұрпақтың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау Қазақстан Республикасының ұлттық саясатының басты бағыттарының бірі болып табылады.

«Адам құқығы» және «Азамат құқығы» деген ұғым бар. Бірақ, ол екеуінің арасында айырмашылықтар бар. Біріншіден, адам құқығы мемлекеттік бекітулерден, қандай да бір мемлекеттік қатынасына қарамай тәуелсіз өмір сүруі. Екіншіден, мәртебесі жоқ, яғни олар адам құқығының иегері болады. Міне, осылар жаңағы екі ұғымның ерекшеліктері болып табылады.

2-мәтін 2 қатар беріледі. Мәтіндегі тірек сөздерді теріп жазыңдар.

Менің құқығым

«Адам құқығы бала құқығын қорғаудан басталады» дейді. Иә, шынында, бала дүниге келген сәтінен-ақ өзінің құқығына ие болады. Қазақстан Республикасының Конституциясының бірінші бабында «Қазақстан Республикасының ең қымбат қазынасы - адам, оның өмірі, құқығы мен бостандығы» деп айтылған.

Мемлекеттік биліктің бастауы - халық. Яғни адам өзінің ойын, пікірін еркін айтуға да құқылы.

Әр елде негізгі заңдары, басшы, адам мен азаматтардың өмір сүруін қамтамасыз ету үшін заңдылықтар болуы керек. Қазақ елін ерте заманнан бері хандар басқарып, Тәуке ханның «Жеті жарғысы», Есім ханның «Ескі жолы», Қасым ханның «Қасқа жолы» сияқты заңдар шығарған. Ал қазіргі таңда елімізде талай өзгерістер болып жатыр. Адам құқығына байланысты Конституция бір мың тоғыз жүз тоқсан бесінші жылы отызыншы тамызда референдумда бекітілген болатын. Белгілі заңгер ғалым А.К.Котов былай деп айтқан: «Жалпы социологиялық категория «адам құқығы» мен мемлекеттік құқықтық ұғым «азамат құқығының» байланыста болуы – табиғи жағдай.

5-тапсырма. Жалғаулықты және жалғаулықсыз салалас құрмалас сөйлемдерді дауыс ырғағымен оқы, талда.


  • әр топтағы оқушылар топқа берілген сұрақтар жауабын сәйкестендіреді, болжайды

  • топта талқылайды;































-Оқушылар тақтадығы сөздерді жылдамдықпен оқып, мағынасын айтады.

-салалас құрмалас сөйлемнің түрін ажыратады.

Оқушыларды батылдыққа, өз ойын жүйелі, қысылмай жеткізуге үйрету.








Материалды жүктеу

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!