«Адам құқығы мен бостандығы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
І нұсқа
|
Оқу мақсаты: |
9.2.5.1 Мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын құрастыру; 9.3.4.1 Эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазу(аргументативті эссе); 9.4.4.2 Салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата білу, түрлендіру. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі: |
Білім алушы
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ойлау дағдысының деңгейлері: |
Қолдану Жоғары деңгей дағдылары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Орындау уақыты: |
15-20 минут |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1-тапсырма. Мәтінді түсініп оқыңыз. Мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын құрастырыңыз. Сен және сенің құқығың Әрбір адам өзінің құқықтары мен бостандықтарын қорғайтын заңдарды білуі қажет. Сондай-ақ, заң адамға міндеттер жүктейді. Адам басқалардың құқықтарын бұзбауы, олардың өміріне, денсаулығына, ар-намысына қол сұқпауы керек. Адам түрлі жағдайда өмір сүреді: отбасында, жұмыста, мектепте, көпшілік жерде. Адамның қоғам мен мемлекет алдындағы міндеті: мемлекетті қорғау, салық төлеу, мемлекеттік рәміздерді құрметтеу. Әр елдің, мемлекеттің өз азаматтарына арналған Заңы – Конституциясы бар. Бұл Заңда біздің құқықтарымыз ғана емес, міндеттеріміз де қатар жазылған. Балалар адамға қатысты барлық құқықтарға ие. Бірақ ересектерге қарағанда өз құқықтарын қорғау мүмкіндіктері аз болғандықтан ерекше құқықтық қорғауды қажет етеді. Қазақстанда балалардың құқықтық жағдайы мына заңдарда көрініс тапқан:
Көптеген адамдар санасында құқық ұғымы жазалау, соттау, құқық бұзылуының ұғымдарымен байланысты түсіндіріледі. Бірақ құқық әділеттілік, теңдік, ізгілік екендігін, қоғамға негізделген тәртіп ережелері екенін естен шығармау керек. Дүние жүзінің балаларын қорғауға арналған «Балалар конвенцияның 6-бабында былай делінген: «Сіздің өмір сүруге құқығыңыз бар, ал мемлекет сіздің жан-жақты еркін дамуыңызға көмектесуге міндетті. Денсаулығына, өміріңе қамқорлық жасап, қорғауға міндетті» (174 сөз) bilimainasy.kz 1-тапсырма. Кестені толтырыңыз.
2-тапсырма. Көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп («келісу, келіспеу») эссесін жазыңыз. Эссе жазу барысында оқылым мәтінінің ақпаратын және себеп-салдар мен қарсылықты салалас сөйлемдерді қолданыңыз. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3-тапсырма. Салалас құрмалас сөйлемдерді мағыналық түрлеріне қарай сәйкестендіріңіз.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
«Адам құқығы мен бостандығы» бөлімі
|
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
Мәтінде көтерілген мәселеге қатысты сұрақтар құрастырады. |
1 |
Мәтіндегі көтерілген мәселені анықтайды. |
1 |
|
Нақты сұрақтар құрастырады. |
1 |
||
|
Тұжырым сұрақтар құрастырады. |
1 |
||
|
Пікір таластырушы сұрақтар құрастырады. |
|
||
|
Салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажыратады. |
2 |
Салалас құрмалас сөйлемдердің түрлерін біледі; |
1 |
|
Мысалдарды салаластың мағыналық түрлеріне қарай сәйкестендіре алады; |
|||
|
Көтерілген мәселе бойынша аргументативті эссе жазады. |
3 |
тақырыпты ашады; |
1 |
|
жанрға сай жазады; |
1 |
||
|
көзқарасын білдіреді; |
1 |
||
|
дәлелдер келтіреді; |
1 |
||
|
Барлығы – 8 балл |
|||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«Адам құқығы мен бостандығы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
«Адам құқығы мен бостандығы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
«Адам құқығы мен бостандығы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
І нұсқа
|
Оқу мақсаты: |
9.2.5.1 Мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын құрастыру; 9.3.4.1 Эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазу(аргументативті эссе); 9.4.4.2 Салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата білу, түрлендіру. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі: |
Білім алушы
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ойлау дағдысының деңгейлері: |
Қолдану Жоғары деңгей дағдылары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Орындау уақыты: |
15-20 минут |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1-тапсырма. Мәтінді түсініп оқыңыз. Мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын құрастырыңыз. Сен және сенің құқығың Әрбір адам өзінің құқықтары мен бостандықтарын қорғайтын заңдарды білуі қажет. Сондай-ақ, заң адамға міндеттер жүктейді. Адам басқалардың құқықтарын бұзбауы, олардың өміріне, денсаулығына, ар-намысына қол сұқпауы керек. Адам түрлі жағдайда өмір сүреді: отбасында, жұмыста, мектепте, көпшілік жерде. Адамның қоғам мен мемлекет алдындағы міндеті: мемлекетті қорғау, салық төлеу, мемлекеттік рәміздерді құрметтеу. Әр елдің, мемлекеттің өз азаматтарына арналған Заңы – Конституциясы бар. Бұл Заңда біздің құқықтарымыз ғана емес, міндеттеріміз де қатар жазылған. Балалар адамға қатысты барлық құқықтарға ие. Бірақ ересектерге қарағанда өз құқықтарын қорғау мүмкіндіктері аз болғандықтан ерекше құқықтық қорғауды қажет етеді. Қазақстанда балалардың құқықтық жағдайы мына заңдарда көрініс тапқан:
Көптеген адамдар санасында құқық ұғымы жазалау, соттау, құқық бұзылуының ұғымдарымен байланысты түсіндіріледі. Бірақ құқық әділеттілік, теңдік, ізгілік екендігін, қоғамға негізделген тәртіп ережелері екенін естен шығармау керек. Дүние жүзінің балаларын қорғауға арналған «Балалар конвенцияның 6-бабында былай делінген: «Сіздің өмір сүруге құқығыңыз бар, ал мемлекет сіздің жан-жақты еркін дамуыңызға көмектесуге міндетті. Денсаулығына, өміріңе қамқорлық жасап, қорғауға міндетті» (174 сөз) bilimainasy.kz 1-тапсырма. Кестені толтырыңыз.
2-тапсырма. Көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп («келісу, келіспеу») эссесін жазыңыз. Эссе жазу барысында оқылым мәтінінің ақпаратын және себеп-салдар мен қарсылықты салалас сөйлемдерді қолданыңыз. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3-тапсырма. Салалас құрмалас сөйлемдерді мағыналық түрлеріне қарай сәйкестендіріңіз.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
«Адам құқығы мен бостандығы» бөлімі
|
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
Мәтінде көтерілген мәселеге қатысты сұрақтар құрастырады. |
1 |
Мәтіндегі көтерілген мәселені анықтайды. |
1 |
|
Нақты сұрақтар құрастырады. |
1 |
||
|
Тұжырым сұрақтар құрастырады. |
1 |
||
|
Пікір таластырушы сұрақтар құрастырады. |
|
||
|
Салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажыратады. |
2 |
Салалас құрмалас сөйлемдердің түрлерін біледі; |
1 |
|
Мысалдарды салаластың мағыналық түрлеріне қарай сәйкестендіре алады; |
|||
|
Көтерілген мәселе бойынша аргументативті эссе жазады. |
3 |
тақырыпты ашады; |
1 |
|
жанрға сай жазады; |
1 |
||
|
көзқарасын білдіреді; |
1 |
||
|
дәлелдер келтіреді; |
1 |
||
|
Барлығы – 8 балл |
|||
шағым қалдыра аласыз













