Материалдар / Әдістемелік нұсқау "Ертегілер арқылы балалардың тілдерін дамыту"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Әдістемелік нұсқау "Ертегілер арқылы балалардың тілдерін дамыту"

Материал туралы қысқаша түсінік
Тақырыптардың өзектілігі: Ертегілер өте ұзақ өмір сүреді. Олар біздің әлем, жақсылық пен жамандық туралы идеяларымызбен байланысты. Барлық балалар ертегі оқығанды жақсы көреді. Ертегілер ата-аналарды құрметтеуге, олардың жұмысы мен қамқорлығы үшін алғыс айтуға үйретеді. Олар әрдайым маңызды, өйткені олар өте қызықты және көңілді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Желтоқсан 2021
530
3 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Shape1

Тәрбиеші: Жарылгасова Гульнур Госмановна

«Павлодар қ. № 57 сәбилер бақшасының»МҚКК


Shape3

Ертегілер арқылы балалардың тілдерін дамыту

Picture 8 Shape2

Әдістемелік құрал

Мазмұны



Кіріспе

2

1.

Ертегілердің маңызы

3

2.

Ұйықтар алдында балаға ертегі оқып беру қандай пайдасы бар?

7

2.1

Ата-аналармен қарым-қатынастағы үйлесімділік

7

2.2

Ұйықтау оңай

7

2.3

Интеллектуалды қабілеттерін дамыту

7

2.4

Кітап оқуға деген сүйіспеншілік

8

2.5

Ертегі терапиясы

8

3

Қалай дұрыс ертегі таңдау керек

9

3.1

Қандай ертегілерді таңдау керек

9

3.2

Баланы қалай баурап алуға болады

9

3.3

Балаңызға арналған ең жақсы кітап

9

4

Баланың дамуына ертегілердің әсері - кеш, ерте және дәл сол кезде ме?

10

4.1

Ата-аналарға арналған кеңестер

11

4.2

Ертегі балаға зиян тигізуі мүмкін бе

11

5.

Ертегі арқылы мектеп жасына дейінгі балалардың тілдерін дамыту жолы

12

5.1

Ертегілер арқылы мектеп жасына дейінгі балалардың негізгі құзыреттіліктерін қалыптастыру

16

5.2

Ертегілерді театр арқылы сахналауға ұйымдастыру

22

6

Ертегіні сахналай ұйымдастыру үлгісі

25

7

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:


30
























Кіріспе

Тақырыптардың өзектілігі:

Ертегілер өте ұзақ өмір сүреді. Олар біздің әлем, жақсылық пен жамандық туралы идеяларымызбен байланысты. Барлық балалар ертегі оқығанды ​​жақсы көреді. Ертегілер ата-аналарды құрметтеуге, олардың жұмысы мен қамқорлығы үшін алғыс айтуға үйретеді. Олар әрдайым маңызды, өйткені олар өте қызықты және көңілді.


Мәселені тұжырымдау.

Неліктен ертегіде жақсылық әрқашан жеңіске жетеді? Балалардың оқу процесінде ертегілердің рөлі қандай?


Мақсаты:

Ертегі тұжырымдамасын оқып-үйрену және орыс халқының балаларды үлкендерімен қарым-қатынасқа қалай үйреткенін, сондай-ақ ертегілер мысалында жақсылық әрдайым зұлымдықты жеңетіндігін анықтауға үйрету.


Міндеттері:

- ертегі дегеніміз не, ол қалай пайда болғанын білу;

- ертегілерді зерттеу;

- ертегілердің негізгі ойларын анықтау;

- сыныптастарының назарын осы мәселеге аудару.


Гипотеза:

Мен, мүмкін, ересектер бізден мінез-құлық ережелерін сақтауды, үлкендерге құрметпен қарауды, үлкендерге және бір-біріне дөрекілік танытпауды сұрайтыны бекер емес деп ұсындым. Егер біз ертегі кейіпкерлерінің іс-әрекеттерін зерттейтін болсақ, онда ертегілер адамгершілік құндылықтардың қалыптасуына ықпал етеді деген қорытынды жасауға болады. Қыздар үшін - бұл қызыл қыз, ақылды, инелі әйел ... Ал ұлдар үшін - жақсы жігіт - батыл, адал, еңбекқор, өз Отанын сүйетін адам.

















1. Ертегінің маңызы

Ертегі - бұл сиқырлы және қызықты әлем, онда баланы таңғажайып шытырман оқиғалар, сикырға айналу мен кейіпкерлер басқарады. Бұл мектепке дейінгі балалық шақта әр баланың қолына тиетін алғашқы әдеби шығармалар. Ертегі баланың өміріне ерте балалық шағынан бастап енеді, оны мектепке дейінгі балалық шағында бірге алып жүреді және өмір бойына онымен бірге қалады. Ертегіден оның әдебиет әлемімен, адамдар арасындағы қарым-қатынас әлемімен және айналасындағы бүкіл әлеммен танысу басталады. Бала тәрбиесінде ертегілердің рөлі зор. Біріншіден, олар қиялды дамытады, қиялға итермелейді. Сонымен қатар олар дұрыс сөйлеуді дамытады, жақсылық пен жамандықты ажыратуға үйретеді.

Балаға ертегі айта отырып, біз оның ішкі әлемін дамытамыз. Біз кітаптарды неғұрлым тезірек оқысақ, соғұрлым ол тезірек сөйлей бастайды және өз ойын дұрыс жеткізе бастайды. Ертегі мінез-құлық пен қарым-қатынастың негізін құрайды. Қиял мен шығармашылық қабілеттерін дамытады.

Әр адамның өзінің алғашқы және ең сүйікті ертегілері бар. Өмір бойы жүрегімізде сақтайтын ертегі. Әркім үшін әр түрлі. Ал неге? Мұнда неғұрлым терең мағына бар?

Біз оқыған әр ертегіде сіз адамзат проблемаларының толық тізімін де, оларды шешудің жолдары мен тәсілдерін де таба аласыз. Ертегінің бейсаналық таңдауы адамның өміріндегі жеке сәттерді, олардың ұмтылыстары мен сенімдерін проблемалық түрде көрсетеді. Атақты американдық психолог Эрик Берн ХХ ғасырдың ортасында ертегілердің көмегімен баланың болашағын бағдарламалауға болады деген пікірді алға тартты.

Ертегілер бір қарағанда қарапайым сияқты емес - олар көп қабатты тортқа ұқсайды. Балалық шақта біз бірінші қабатты көреміз, ол ең түсінікті, ал жас ұлғайған сайын ертегідегі ұғымның терең мағынасын ашамыз. Ертегі неғұрлым қысқа болса, онда оған енгізілген ақпарат мөлшері соғұрлым көп болады. Бұл жағдайда ата-аналарға балаларынан кем емес ертегілер қажет.

Мысал ретінде - мен «Бауырсақ» ертегісіне талдау жасауды ұсынамын. Барлығы, сіздер, тоқаштың әлемді көру үшін үйден қашып кететінін жақсы есіңізде сақтаңыз. Оның шытырман оқиғаларға деген құштарлығы зор. Сипаттамалық сипаттамаларына сәйкес, ол жігерлі, көпшіл, белсенді, қозғалғыш, сергек, жақсы мінезді және қызықты, белгісіз нәрсені білуге ​​деген құштарлығы бар. Темперамент типі - сангвиник.

Ойдан шығарылмаған шытырман оқиғаларға барар жолда ол өзіне кедергі болатын бірнеше кейіпкерді кездестіреді. Бірақ Колобок бәрімен қалай келіссөз жүргізуді біледі - тіпті ертегідегі ең жағымсыз кейіпкер оны жіберуге сендіре алды. Уақыт өте келе, қалыптасқан тұлға ретінде өзіне сенімді бола отырып, саяхатшы қырағылықты жоғалтады, оның өзіне деген сенімі, ашкөздігі зейін мен байқау сияқты психологиялық процестерді басады - және оны алдаудың көмегімен Түлкі жейді.

Ертегінің бұл сюжеті әлемнің көптеген халықтарының ертегілерінде кездеседі. Бұл тағылымды, өйткені ол даналықты ұрпақтан-ұрпаққа ұрпақтан-ұрпаққа жалғасып келе жатқан ұрпаққа жалғасатын халық даналығын алып жүреді.

Осы ертегіден қандай сабақ алуға болады және оны айтып балаға не үйрету керек:

1) өзін-өзі бақылау сезімін жоғалтпаңыз. Сіз әрқашан жағдайдан шығудың жолын тауып, ренжіткен адамға қарсы тұра аласыз: достарыңызды көмекке шақырыңыз, айлакерлігіңізді көрсетіңіз. Өйткені, егер біздің кейіпкеріміз: «Жүр, мен сендерге ән айтамын!» деп алдамаса, Бауырсақты Қоян жеуі мүмкін еді. Немесе, соған қарамастан, қашып кетеді - мұны Бауырсақ әр уақытта ән шырқайды.

2) бірінші келген адамға сенбе. Өмірде қайырымды да, керісінше де әртүрлі адамдар болады. Кез-келген жағдайда сіз әрқашан бәріне дайын болуыңыз керек, өйткені әрдайым жаман адамдар тура және ашық түрде: «Мен сені жеймін!». Көпшілігі, сізге қатысты, айлакер түлкі сияқты әрекет ете алады, қырағылықты жағымпаздықпен және шебер ойнаған мейірімділікпен баулиды; сондықтан бұл жерде адамдардың ниеттерін ашу үшін өте мұқият болған жөн.

3) Өмірде дұрыс жолды таңдаңыз. Бұл туралы баламен ең соңында сөйлескен жөн. Ақыр соңында, Бауырсақ тиісті мақсатта пісірілген, атасы мен әжесі оған үміт артты, ал біздің тентек кейіпкеріміз өзінің және олардың өмірін бұзды. Әр адамның өз қабілеттері бар, бұл әлемдегі барлығының мақсатының белгісі. Осы белгілер мен жанның шақыруы бойынша адамдар, әдетте, өз кәсібін, қызмет түрін, кәсібін таңдауға тырысады. Әрине, мамандықты дұрыс таңдай отырып, адам өзінің талантын өмірде жүзеге асыра алады және өзінің жетістіктері арқылы өзіне, отбасына және қоғамға үлкен пайда әкеледі, сонымен қатар өзінің кәсіби қызметінен рахат алады. Өзіңізді дәлелдеп.

Болғандықтан:

- Бас тартуға асықпаңыз. Сізге «бөшкенің түбін тырнаңыз» деген кезде, сіз онда ештеңе жоқ екенін білсеңіз, сіз бәрібір тырналасыз. Бауырсаққа әжейде ұн жеткілікті болды ...

- балаларды қараусыз қалдырмаңыз. Өйткені, Бауырсақ әжесі бұрылған бойда терезенің терезесінен секіріп түсіп, орманға кіріп кеткен баладан басқа ешкім емес!

-Балалық шағыңызды ұмытпаңыз. Ертегінің басты кейіпкері неге абайсызда сондай оқиғасына туралы шешім қабылдады? Мүмкін, ол терезе үстінде жалғыз жатуға қатты қайғырды. Сондықтан, баланы бағынбағаны үшін ұрысуға асықпау керек, керісінше өзіңіздің ана кезіңізде «Мен өзіммін!» деп көмектесу үшін өзіңіздің балалық шағыңызда «ересек және тәуелсіз» болғыңыз келетінін есіңізде сақтаңыз.

Ұсыныстар:

* Ертегі оқуды мультфильм көруге алмастыруға тырыспаңыз. Сіз бос емес болсаңыз да, отбасыңызбен немесе ұйықтар алдында оқуға уақыт бөліңіз. Күніне 15 минут сіздің балаңыз үшін ертегінің жанды, эмоционалды көрінісі үшін көп емес, бірақ оның психологиялық дамуы үшін өте маңызды. Мультфильмдерді көруге көңілді, бірақ олар қиялын дамытпайды, өйткені экранда әрекеттер ұсынылады. Егер сіз балаңыздың шығармашылықпен дамуын қаласаңыз, оған қиялға орын беруіңіз керек.

Ертегі тәрбиелеп қана қоймай, өзін-өзі ұстай білуге ​​де болады, баланың психикасын бұзатын күрделі психологиялық мәселелер мен күйзелістерді көп жағдайда жояды. Мұны істеу үшін сіз қолданыстағы ертегілердің сюжеттерін таңдай аласыз және оларды рөлдік ойындарда немесе театрландырылған қойылымдарда бөлшектей аласыз. Баланы сүйікті ертегісінің жаңа соңын жасауға шақыратын «Басқаша ойла» ойыны керемет түзету сәті болады. Баланың қандай сюжетті таңдайтынына, оқиғаның соңын бақытты етуге ұмтылатындығына, өзін және жақын адамдарымен байланыстыратын кейіпкерлерге назар аударыңыз. Егер бала үнемі бақытсыз аяқталуды қаласа, жағымсыз кейіпкерлерге көп көңіл бөлсе, ерекше назар аудару керек.

Бірақ ең маңызды адамгершілік - жамандық пен жақсылық. Біздің ертегілерде дәл осы айтылған. Нәтижесінде бала өзін жақсы кейіпкермен салыстырады және зұлымдықтың жазаланатынын біледі.

* Әңгімені ұйықтар алдында бала сабырлы, көтеріңкі көңіл күйде және мұқият тыңдауға дайын болған кезде оқыған дұрыс. Сізге эмоционалды түрде оқу керек. Соңында сіз ертегіні талқылай аласыз: сізге не ұнады, не ұнамады. Баладан кейіпкерлерді сипаттауды сұраңыз.

Ертегі баланың мазасыздығын кетіре алады. Сіз сондай-ақ эмоционалды сөйлеу жасай аласыз, оны әдемі және қиялды ете аласыз. Сөздік қоры кеңейеді, диалог дұрыс құрылады, келісімді логикалық сөйлеу дамиды.

Оқиғаның қызықты екенін, мұның өзгеше дүние екенін сезінгендей етіп айт. Жақсы дикциямен және интонациямен оқыңыз, сонда бала дыбыстарды анық айтуға үйренеді

* Ұлыңызға немесе қызыңызға таныс емес оқиғаны оқымас бұрын, оны көзіңізбен тез сканерлеңіз. Қазіргі интерпретацияларда сіз, мысалы, таба аласыз: «... және оны мың ұсақ бөліктерге бөліп тастады». Бұл тым көп. Сондықтан, бұл жағдайда сіз бұл ертегіні басқасымен ауыстыра аласыз, немесе бас кейіпкерлердің кейбір әрекеттерін агрессия мен түрлі негативизм көріністерін көрсетпейтін жұмсақ әрекеттермен ауыстыра аласыз, өйткені бала тек зұлымдық пен қатыгездік күшті және ақылға қонымды бола алады деген пікір қалыптастыра алады.

* Балаңызға түнде қайғылы ертегі оқымаңыз. Себебі бала осындай ертегіден кейін армандай алады деп елестету қиын болады.

- Балалар өмірде «сыртқы», «ішкі» жақтардан басқа (ертегінің негізгі тәрбиелік мәні) болатынын білуі және түсінуі керек. Бұл туралы сәтті мұқият таңдап, балаңызбен сөйлесіңіз. Мұндай жағдайларда дұрыс жұмыс жасамас бұрын баланы тек білім беру мақсатында тәрбиелеу. Ал одан да жақсырақ, егер бала жақында бірдеңеге кінәлі болса, онда осы жағдайға сәйкес тағылымды және тәрбиелік сәтті қамтитын сәйкес ертегі таңдаңыз.





































2. Ұйықтар алдында балаға ертегі оқып беру қандай пайдасы бар?


Балаларға кітап оқудың пайдасы сөзсіз. Көптеген ата-аналар сәбилердің бойына кітапқа деген сүйіспеншілікті ұялатуға тырысады, сондықтан ұйықтар алдында балаларына ертегі оқиды. Бұл балалардың қиялын дамыту, ой-өрісін кеңейту және оқуға деген сүйіспеншілікті ояту үшін ғана қажет емес. Түнде айтылатын немесе оқылатын ертегілерде көптеген жағымды қасиеттер бар.

Біріншіден, анасы немесе әкесі, ұйықтар алдында ұйықтар алдында әңгіме айтып, баланы өзін жайлы және қауіпсіз сезінеді.

Оқу баланы тыныштандырады, ал ол мультфильмдерге ұйықтағаннан гөрі жақсы және тыныш ұйықтайды. Түнде оқылатын ертегінің пайдасы зор.


2.1. Ата-аналармен қарым-қатынастағы үйлесімділік.


Қазір өмір қарқыны едәуір жеделдеді, кейде ата-аналардың баласымен сөйлесуге уақыты болмайды. Әкем мен анаммен, әсіресе ұйықтар алдында жасырын әңгімелер балалар үшін өте маңызды. Сондықтан, түнде сіз ертегі айтып қана қоймай, баламен оны не мазалайтыны туралы сөйлесе аласыз. Бұл махаббат атмосферасын құруға және ата-ана мен бала арасындағы сенімді қарым-қатынас орнатуға көмектеседі.


2.2. Ұйықтау оңай


Кішкентай балаларға да белгілі бір режим болған кезде оңайырақ болады. Күн сайын балаңызды ертегі көмегімен төсекке жатқызып, сіз ұйықтау уақытын қысқартасыз, өйткені бала осы тәртіпке үйренеді. Сондықтан ұйқы тез келеді. Ал қыңырлықтар жиі жоғалады, өйткені баланы ұйықтар алдында құпия мен құпияға толы басқа әлемге ертегі саяхат күтеді. Мұның бәрі ең қымбат адам - ​​анам, әкем, әжеммен бірге.


2.3. Интеллектуалды қабілеттерін дамыту


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!