Әдістемелік құрал

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Әдістемелік құрал

Материал туралы қысқаша түсінік
Әдістемелік құрал
Материалдың қысқаша нұсқасы

Ағылшын тілінің грамматикасының

ерекшеліктері

Мұғалімге арналған әдістемелік құрал






























МАЗМҰНЫ


КІРІСПЕ

ЛЕКСИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР

ФОНЕТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР

ОРФОГРАФИЯЛЫҚ ОЙЫНДАР

ГРАММАТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР

ӘЛІППЕ ОЙЫНДАРЫ

АҒЫЛШЫН ТІЛІНДЕГІ ГРАММАТИКАЛЫҚ ЖАТТЫҒУЛАР

РЕБУСТАР

АҒЫЛШЫН ТІЛІ ПӘНІНЕН ТАПСЫРМАЛАР

ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ


















КІРІСПЕ

Қазіргі шындықта ағылшын тілі өміріміздің маңызды бөлігіне айналды. Ол білім алушылардың коммуникативтік дағдыларын дамыту құралдарының бірі болып табылады.

Ағылшын тіліндегі сабақтар балаларда шет тілі белгілі бір функцияны орындайтын әлемнің тұтас бейнесін қалыптастыруға көмектеседі: ол таным мен қарым-қатынас құралы қызметін атқарады, балалардың жан-жақты дамуына ықпал етеді.

Қосымша білім беру ағылшын тіліндегі білімдерін тереңдетіп, кеңейтіп, қарым-қатынас дағдыларын қалыптастырып, жетілдіріп қана қоймайды, сонымен қатар білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін анықтауға, олардың әлеуметтік-мәдени қалыптасуына ықпал етеді және осылайша тілді зерттеуге деген ынтасын арттырады. .

Психологиядан белгілі болғандай, әрбір жас кезеңі өзіндік іс-әрекет түрімен сипатталады. Бастауыш мектеп жасы шет тілін үйренуге ең қолайлы болып табылады. Іс-әрекеттің негізгі түрі ойын болып табылады, оның барысында балалар оқу материалын қиындықсыз меңгереді, өйткені ойын әрекеті барысында белгілі бір тақырыпты меңгеруге деген ынтасы артады, есте сақтау және жаңа ақпаратты қабылдау жақсарады.

Ойын арқылы грамматикалық, лексикалық дағдыларды жетілдіріп, сөйлеу дағдыларын қалыптастыруға, байқағыштық, зейін, шығармашылық қабілеттерін т.б. дамытуға болады.

Ойын әрекеті қарым-қатынас процесін ұйымдастырып қана қоймайды, сонымен қатар оны табиғи қарым-қатынасқа барынша жақындатады: бір-бірімен ынтымақтаса білу, белсенді тыңдау, есту қабілетін дамыту, ережелерге бағыну. Сонымен қатар, ойындар балалардың шығармашылық белсенділігін, бастамашылдығын, шығармашылығын дамытуға ықпал етеді; эмоционалдық стрессті, монотондылықты жеңілдетуге көмектеседі.

Ағылшын тіліне байланысты әлеуметтік-гуманитарлық бағыттағы бағдарламалар бойынша үздіксіз білім беру жүйесіндегі сабақтар шығармашылық көзқарасты қажет етеді. Осындай бағдарламалармен айналысатын балалар үшін сабақтар жеңіл, жайбарақат атмосферада өтуі керек.

Бұл жинақта лексика-грамматикалық дағдыларды, сөйлеу дағдыларын қалыптастыруға, байқағыштықты, зейінділік пен шығармашылық қабілеттерін дамытуға ықпал ететін ойындар т.б. бастауыш сынып балаларында қосымша жалпы білім беру бағдарламасын меңгеру барысында.

Ойындар ағылшын тілін үйренудің барлық аспектілері бойынша топтастырылған. Жинақ грамматика, лексика, фонетика, орфография бойынша әртүрлі ойын түрлерін қамтиды және оларды қосымша білім беру мұғалімдерінің де, пән мұғалімдерінің де оқу үдерісінде практикалық қолдануына бағытталған.

Бұл жинақтың артықшылығы мынада: арнайы таңдалған ойындар барлық қатысушыларға бастапқы білімдері мен қабілеттеріне қарамастан қажетті құзыреттіліктерді қалыптастыруға мүмкіндік береді. Оларды сабақтың әртүрлі кезеңдерінде қолдануға, әртүрлі мақсаттар мен міндеттерге бейімдеуге болады.

Пайдаланудың қарапайымдылығы үшін ойындардың әр бөлімі белгілі бір түспен безендірілген: лексикалық ойындар, фонетикалық ойындар, орфографиялық ойындар, грамматикалық ойындар, әліппе ойындары.

Бұл жинақтың қосымшасында мұғалімге ойынды ұйымдастыруға көмектесетін жеке ойындарға арналған үлестірме материалдар бар.

Зерттеудің өзектілігі: мектеп оқушыларының ағылшын тілінде өз ойларын да жеткілікті түрде жеткізе алмайтындығы, оқушылардың сөйлеу біліктілігінің жоқ екендігі.

Зерттеу нысаны: ағылшын тілі сабақтарында қолданылатын, оқушылардың грамматикалық дағдыларын дамытуға арналған ойын түрлері.

Зерттеудің мақсаты: ағылшын тілі сабақтарындағы ойын арқылы оқыту әдісін, грамматикалық дағдыларды қалыптастыруды теориялық тұрғыдан негіздеу және оны тәжірибелік-экспериментте тексеру арқылы қорытынды шығарып, тиімділігін анықтау.

Зерттеудің міндеттері: ойын әдісінің теориялық негіздерін қарастыру; грамматикалық дағды ұғымына түсініктеме беру; ойынның түрлеріне талдау жасап грамматикалық дағдыларды қалыптастыруға бағытталған ойын түрлерін топтастыру, тәжірибеге ендіру;

Зерттеудің практикалық мәнділігі: зерттеу барысында топтастырылған грамматикалық дағдыларды қалыптастыру ойындарды сабақ процесінде қолдануға, мектеп мұғалімдеріне зерттеу жұмысының негізгі компоненттерін жинақтап, әдістемелік көмекші құрал ретінде ұсынуға болады. Зерттеу жұмысының нәтижелерін бастауыш мектепте оқуға, арнайы семинар сабағында қолдануға болады. Жұмыстағы өзекті мәселелер әдістеме саласына өз септігін тигізеді. Зерттеу жұмысының нәтижелерін мектеп мұғалімдері мен әдіскерлер қолдана алады.

Зерттеудің әдістері: зерттелетін мәселелер жөніндегі психологиялық- педагогикалық әдебиеттерді зерделеу, салыстыру, талдау, педагогикалық бақылау, тұжырымдау, сараптау, салыстыру, қорыту, эксперименттік әдістер қолданылды.





ЛЕКСИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР

Лексикалық ойындар - шетел сөздерін жаттықтырудың маңызды құралы. Мұндай ойындардың мақсаты - білім алушыларға сөздік қорын "тістемей" меңгеруге көмектесу, сонымен қатар оны дұрыс қолдана білуге үйрету.

Сәлемдесу ойыны "Тықылда, тықылда! (есікті қағу)"

Балалар оқу бөлмесінің кіреберіс есігінің алдына сап түзеп, кезек-кезек есікті қағып, кіріп, сәлемдесу сөйлемдерін қолдана отырып, мұғаліммен амандасады: "Сәлеметсіз бе, мен... (Сәлем, мен ...)".


"Жаяу жүргінші" ойыны

Құрал-жабдықтар: сүйек, карточкалар.

Мұғалім алдын-ала оқу бөлмесінің еденіне оқылған тақырып бойынша карточкалар қояды. Ойынға қатысушылар текшені кезекпен лақтырып, ойын алаңында жүреді. Әрбір қатысушының міндеті - түсірілген картадағы сөзді атау (1-сурет).

"Мені құтқар!" ойыны.

Топтан 2 қатысушы, 1 қатысушы – құтқарушы, 2 қатысушы – суға батып бара жатқан адам таңдалады.

Мұғалім зерттелген тақырып бойынша карточкаларды оқу бөлмесінің еденіне қояды, суға батқан адам ойын алаңының соңында, ал құтқарушы басында тұрады. Құтқарушының міндеті - қиыршық тастардың үстінен мүмкіндігінше жылдам жүгіру, тас карталардағы сөздерді атау және суға батып бара жатқан адамды құтқару (Сурет 2). Ойын соңында балалар орындарын ауыстырады.

"Ковбой" ойыны

Оқушылар тобынан 2 қатысушы және 1 жүргізуші таңдалады. Қатысушылар ковбой кейпінде бір-бірінің арқасынан тұрып, бір қадам алға басып, көздерін жұмады. Бұл кезде жүргізуші белгілі бір сөзі бар карточканы көрсетеді

3-есеп бойынша "ковбойлар" бұрылып, көздерін ашып, жүргізушінің карточкасында жазылған сөзді атайды. Сөзді бірінші айтқан адам жеңеді. Жеңілген адам ойын алаңында қалады және келесі қатысушы шығады. Сурет: 3 Ойын алаңының орналасуына мысал


"3 секундта тап" ойыны

Ойындағы мұғалім - бақылаушы. Қатысушылар тобынан кез келген түсті атайтын жүргізуші таңдалады, ал қалғандары 3 секунд ішінде оқу бөлмесінен аталған түсті затты тауып, оған қол тигізуі керек. Ойын барысында жүргізуші ауысады.


"Ыстық картоп" ойыны

Құрал-жабдықтар: доп, музыкалық сүйемелдеу.

Мұғалім тақырыпты анықтайды. Ойынға қатысушылар шеңберге тұрады. Ойыншылардың бірі допты – "ыстық картопты" алады, ол музыка ойналып жатқанда шеңбер бойымен беріледі. Музыкалық үзіліс кезінде қолында "ыстық картоп" бар қатысушы берілген тақырып бойынша ағылшын тіліндегі кез келген сөзді атайды. Ойын әр қатысушы кем дегенде бір сөзді атай алатындай етіп бірнеше айналымда жалғасады.


"Құбыжықтың дене мүшелері" ойыны

Құрал-жабдықтар: түрлі-түсті қарындаштар, қағаз парақтары.

Ойынның әрбір қатысушысына қағаз бен қарындаш беріледі. Мұғалім әр қатысушы үшін кез–келген жануардың денесінің бір бөлігін ағылшын тілінде атайды және суретте естігендерін бейнелейді, мысалы: мысықтың құлағы – мысықтың құлағы, шошқаның мұрны - торайдың мұрны және т.б. Содан кейін жалпы суреттер жеке суреттерден құрастырылады. Осылайша сіз әртүрлі жануарлардың дене мүшелерінен "құбыжық" аласыз.

"Дерлік қалалар" ойыны

Мұғалім ойын тақырыбын таңдайды. Қатысушылардың бірі берілген тақырып бойынша кез келген сөзді атай отырып, ойынды бастайды. Қалған қатысушылар бірінен соң бірі алдыңғы сөздің соңғы әрпінен басталатын сөздерді атайды. Мысалға: cat tiger rabbit және т.б.

"Ауызша орындық" ойыны

Дөңгелектерге орындықтар қойылады, ойыншылардан бір кем. Мұғалім тақырыпты таңдап, жүргізуші рөлін атқарады. Ол берілген тақырып бойынша сөздерді диктант етеді, ал қатысушылар орындықтарды айналып өтеді. Ойыншылар тақырыпқа қатысы жоқ сөзді естіген бойда орындықтарына отырады. Отыруға үлгермеген адам ойыннан шығып, өзімен бірге орындықты алып кетеді.


"Есепті жалғастыр" ойыны

Мұғалім жүргізуші рөлін атқарады. Ол ойынды бастайды, допты бірінші ойыншыға лақтырады, санды атайды және есепті жалғастыруды сұрайды, мысалы: бір – екі – үш, т.б. Сонымен, ойын барысында доп әр қатысушыға лақтырылады, мен олар санауды жалғастырамын. Ойын ойыншылар белгілі бір санға дейін санағанда аяқталады.

"Кім есіне алды?" ойыны.

Жабдық: таңдалған тақырып бойынша сөздер немесе суреттер салынған карточкалар.

Мұғалім жүргізуші рөлін атқарады. Ол карточкаларды үстелге белгілі бір ретпен орналастырады. Ойынға қатысушыларға сөздерді жаттауға 3 секунд уақыт беріледі. Әрі қарай, жүргізуші ойыншылардан көздерін жұмып, бір картаны алып тастауды сұрайды. Ойыншылар көздерін ашып, карточкаларға қарап, қай сөздің жоғалып кеткенін айтады.

Ойын "Шапалақ!"

Мұғалім ойын тақырыбын анықтайды және жүргізуші рөлін атқарады. Таңдалған тақырып бойынша алдын ала дайындалған карточкалар кабинеттің еденіне қойылады. Оқушылар тобы екі командаға бөлінеді. Әр командадан шақырылады

бір қатысушыға олар карточкалардан 5 қадам қашықтықта тұрады, жетекші сөзді кері санауға шақырады. Ойынға қатысушылар естіген сөзіне жүгіріп барып, осы картаны қағуы керек. Кім бірінші қол шапалақтаса, сол жеңеді және өз командасына бір ұпай алады. Ойын барлық карталар таңдалған кезде аяқталады. Ең көп ұпай жинаған команда жеңіске жетеді.


ФОНЕТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР

Ағылшын фонетикасын меңгеруге арналған ойындар – шетелдік дыбыстарды және жалпы сөйлеуді қабылдауды жаттықтырудың тамаша тәсілі.


"Қағаз парағы" ойыны

Бұл ойынды үйренген сөздік қорын, сөз тіркестерін қайталау үшін де, жаңа тақырыппен таныстыру үшін де қолдануға болады.

Қатысушылар ойын алаңында кездейсоқ ретпен сап түзеді. Ойынның әрбір қатысушысы қағаз парағын алып, оның үстіне тұрады. Жүргізуші - мұғалім. Жүргізушінің қолында сөздік қоры немесе сөз тіркестері бар карточкалар бар (карточкалар саны қатысушылардың санына қарай таңдалады, осылайша тақырыпты бекіту үшін әр ойыншы бірнеше рет бір сөзден ұстап алады).

Ойын үш кезеңнен тұрады:

кезең (қайталау немесе тақырыппен таныстыру) - 1 жүргізуші әр қатысушыға жақындап, картаны көрсетеді, ал қатысушы өз кезегінде ұсынылған сөзді немесе сөз тіркесін оқуы керек.

кезең (қатесіз оқу, жүргізуші барлық қатысушыларды бірнеше рет өтеді) - 2жүргізуші әр қатысушыға жақындап, картаны көрсетеді, ал қатысушы өз кезегінде ұсынылған сөзді немесе сөз тіркесін оқуы керек қатесіз! (егер қате жіберілсе, қатысушы өзі тұрған қағазды бүктеуі керек).

кезең (шешуші) – 3ойынның соңғы кезеңі - әрбір қатысушы ұсынылған карточканы қатесіз 5 секунд ішінде оқып шығуы керек (егер уақыт сақталмаса немесе қате жіберілсе, қатысушы өзі тұрған қағазды бүктеуі керек). Жеңімпаз - басқа қатысушыларға қарағанда қағаз парағы көп қалған адам. (сіз 3 жүлделі орынды анықтай аласыз, әр орынға ұпай жинай аласыз).


"Сорпа" ойыны

Мұғалім болашақ сорпаға дайын емес кастрюльді алдын ала дайындайды. Сорпа транскрипциялық белгішелерден тұрады. Жүргізуші (мұғалім) қолын кастрюльге салып, төсбелгіні суырып алып, оның атын атайтын әрбір қатысушыға жақындайды ("сорпаға" өрмекшілер, бақалар, құстар сияқты әртүрлі жануарлардың мүсіндерін қосымша салуға болады. Сорпадан әр түрлі фигураларды шығарғанда балалар өте көңілді болады (1-қосымшаны қараңыз).

"Өрмекші" ойыны

Құрал–жабдықтар: кез-келген зерттелген тақырып бойынша карточкалар, өрмекші - карточка, қағаз өрмекшінің фигурасы.

Мұғалім тақтаға өрмекшінің суретін іліп қояды, оның үстіне мұғалім таңдаған тақырып бойынша оқылған сөздерді жапсырады, біреуінен басқа. Бұл сөзді өрмекшіге бекіту керек. Мұғалім карточкаларды көрсетеді, ал балалар өрмекшінің үстіндегі карталарды ғана атауы керек. Мұғалім өрмекшінің үстіндегі картаны көрсеткен бойда балалар үндемеуі керек. Егер біреу қателесіп, бұл картаны атаса, онда қағаз өрмекші ойыншыны аяғымен қытықтайды. Ойын барысында тақтадағы карточкалар ауыстырылады.

"Кім айтты?" ойыны.

Құрал-жабдықтар: көз байлау.

Ойын тақырыбы таңдалады. Оқушылар тобы қатысушылар мен жүргізуші болып бөлінеді, мұғалім көмекші қызметін атқарады. Жүргізуші ортада тұрып, көзін байлап алады. Қалған қатысушылар сынып бойынша бөлінеді. Ойыншылардың бірі сөзді сыбырлап айтады, ал жүргізуші кімнің айтқанын болжауы керек. Ойын барысында жүргізуші келесі құрылымды қолданады "Сен Сашасың ба? –

Бұл Саша айтты ма?", ал ойыншылар өз кезегінде "Иә, мен/Жоқ, мен емеспін – Иә/Жоқ" деген оң/теріс жауапты пайдаланады.

"Жұп тап" ойыны

Жабдық: зерттелген тақырып бойынша карточкалар.

Оқушылар тобы екі командаға бөлінеді. Мұғалім (жүргізуші) үйренген сөздердің суреттері бар карточкаларды көрсетіп, дыбыстарды айтады. Әрбір команда сөзінде берілген дыбыс естілетін суретті көрсетуі керек. Ең дұрыс жауаптарды берген команда жеңеді.

"Дыбыс= әріп" ойыны

Жабдық: әріптер мен дыбыстарды бейнелейтін карточкалар.

Оқушылар тобы екі топқа бөлінеді, мұғалім - жүргізуші. Әр командаға ағылшын алфавитінің дыбыстары мен әріптерінің 1 жиынтығы беріледі. Командалардың міндеті - белгілі бір уақыт ішінде дыбыс = әріп жұптарын таңдау. Тапсырманы тезірек орындаған команда жеңеді.

"Тіл бұралуы" ойыны

Құрал-жабдықтар: тіл бұрмаларының мәтіндері.

Оқушылар тобы екі командаға бөлінеді, мұғалім тіл бұрмаларының мәтіндерін шығарады (2-қосымшаны қараңыз), барлығына бірдей. Тіл бұрмалары мұғаліммен айтылады, дайындалуға белгілі бір уақыт беріледі. Уақыт өте келе командалар тілдің бұралуы туралы мәліметтерді айтады. Аз қателік жіберген команда жеңеді.

"Дауысты-дауыссыз дыбыстар" ойыны

Жабдық: зерттелген тақырып бойынша карточкалар.

Мұғалім оқылған тақырып бойынша сөздерді айтады және дауысты немесе дауыссыз дыбысы бар карточканы көрсетеді. Егер сөзде берілген дыбыс болса, ойыншылар қолдарын көтереді.

"Жауап ретінде қос" ойыны

Мұғалім допты әр ойыншыға кезекпен лақтырып, бір сөз айтады, ойынға қатысушылар бір сөзді ұйқаспен айтып, допты кері лақтыруы керек. Мысалға: cat – bat, very – berry, met – fat.

"Сұраққа жауап бер" ойыны

Оқушылар тобы екі командаға бөлінеді. Командалардың біріне доп беріледі, ойын басталады. Бірінші команда дыбысты атайды, допты қарсыластарына лақтырады. Олар берілген дыбысы бар сөзді атауы керек. Ең көп жауап берген команда жеңеді.

"Қайталау" ойыны

Жабдық: дыбыстары бар карточкалар.

Мұғалім дыбысы бар карточканы көрсетіп, сөздерді тізіп береді. Егер сөзде осындай дыбыс болса, ойынға қатысушылар секіреді. Дауысты дыбыс – ойыншылар бір рет секіреді, дауыссыз дыбыс – ойыншылар екі рет секіреді.


"Ұзақ - қысқа" ойыны

Мұғалім сөздерді тізіп береді. Сөзде қысқа дауысты дыбыс естілсе, оқушылар 1 рет қол соғады. Егер сөзде ұзын дауысты дыбыс болса, ойыншылар қолдарын 2 рет шапалақтайды. Мысалға: мысық (қысқа дауысты дыбыс) – 1 шапалақ, қаз (ұзын дауысты дыбыс) – 2 шапалақ.

ОРФОГРАФИЯЛЫҚ ОЙЫНДАР

Орфографиялық ойындар ағылшын сөздерінің емлесін жаттықтыруға және есте сақтау қабілетін дамытуға көмектеседі.

"Бомба" ойыны

Бұл ойын үшін сізге қағаз парағы мен қарындаштар қажет.

Қатысушылар жұмыс істейтін сөздердің тақырыбы таңдалады. Қағаз бетіне мұғалім (жүргізуші) бомба салып, сөз құрастырады. Ойынға қатысушылар кезекпен әріптерді атайды

ағылшын алфавитінің. Егер сөзде аталған әріп болмаса, онда жүргізуші бомбаның бір бөлігін бояйды. Ойын сөз табылғаннан кейін аяқталады.

"Сөз құрастыр" ойыны

Топ топтарға бөлінеді, мұғалім жүргізуші рөлінде. Әр командаға ағылшын алфавитіндегі әріптердің 4 жиынтығы беріледі.

Тақырып таңдалады. Жүргізуші таңдалған тақырып бойынша сөзді атайды, командалар естіген сөзді құрастырады.

Тапсырманы қарсыластарына қарағанда тезірек орындаған команда жеңіске жетеді.

"Құрылысшы" ойыны

Ағылшын алфавитінің әріптерінің бір жиынтығы топқа бөлінеді. Мұғалім лексика тақырыбын таңдайды, сөзді атайды, ал қатысушылар оны тыңдап, әріптерді таңдап, оларды алдарында ұстап, естілген сөз шығатындай етіп сапқа тұруы керек.


"Біз командамыз!" ойыны.

Топ бірнеше командаға бөлінеді (топтағы адамдардың санына байланысты). Ойын тақырыбы таңдалады. Командалар тақтаның жанына сапқа тұрады, бірінен соң бірі таңдалған тақырыптан белгілі бір уақытқа бір сөз жазады. Жеңімпаз - көп сөз жазған команда.

"Менің жадым" ойыны

Жабдық:

зерттелген тақырып бойынша карточкалар, қағаз парақтары мен қарындаштар.

Мұғалім ойын тақырыбын таңдайды, әр қатысушыға қағаз бен қарындаш береді. Ойыншыларға сөзі бар карточка көрсетіледі, сөзді жаттауға бірнеше секунд беріледі. Уақыт аяқталғаннан кейін сөз жазылған карточка алынып тасталады, ал ойыншылар көрген сөздерін жадына жазып алады. Кім аз қателік жіберсе, сол жеңеді.


"Әріп=сөз" ойыны

Құрал-жабдықтар: ағылшын әріптері бар карточкалар, қағаз парақтары және қарындаштар.

Оқушылар тобы екі командаға бөлініп, әр командаға қағаз бен қарындаш беріледі. Мұғалім карточканы әріппен көрсетеді, белгілі бір уақытты белгілейді. Команда қатысушылары көрсетілген әріппен мүмкіндігінше көп сөз жазуы керек. Жеңімпаз - көп сөз жазған команда.

"Сөзді тап" ойыны

Мұғалім сөзді әріппен жазады, оқушылар бұл сөздің не екенін болжауы керек. Кім көп сөзді тапса, қосымша ұпай алады.

ГРАММАТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР

Грамматикалық ойындар сөйлеу дағдыларын жаттықтыру, тілдік ортаға ену, шиеленісті жеңілдету және сабақта аздап демалу үшін қажет.

Игра «What is your name? – My name is…».

Жабдық: доп

Балалар шеңбер бойымен орналасады, жүргізушіні таңдайды, мұғалім бақылаушы рөлін атқарады. Жүргізуші допты қатысушыларға лақтырып, "Сенің атың кім? "Сенің атың кім?". Допты ұстап алған ойыншы "Менің атым сол " деген сұраққа жауап береді…

- Менің атым...".

"Қорап" ойыны

Мұғалім оқылған сөздік қоры мен грамматикалық құрылымы бар карточкаларды алдын ала дайындайды, барлық карточкаларды қорапқа салады. Қатысушылар қораптан карточкаларды таңдап, берілген сөздермен бірнеше сөйлем құрастырады. (5-қосымшаны қараңыз).


"Теңіз бір, екі, үш рет уайымдайды..." ойыны.

Топтан жүргізуші таңдалады, қалған қатысушылар ойын алаңына белгілі бір ретпен сапқа тұрады, мұғалім көмекші рөлін атқарады. Жүргізуші "Теңіз бір, екі, үш рет уайымдайды. Теңіз фигурасы қатып қалады". Ойынға қатысушылар зерттелген тақырып бойынша позаны қабылдауы керек. Мысалы, тақырып "Жануарлар". Барлық фигураларды шешу үшін жүргізуші "Сен мысықсың ба? – Сен мысықсың ба? (тақырып бойынша сөз)?". Әрбір қатысушы оң жауап беруі керек - Иә, менмін/теріс жауап – Жоқ, мен жоқпын.

"Тыңшы" ойыны

Мұғалім тақырыпты таңдап, тапсырмалары бар конверттерді алдын ала дайындайды (тапсырмалары бар конверттің мысалын 6-қосымшаны қараңыз). Оқушылар тобы екі командаға бөлінеді, әр командаға шпиондық шифрланған хабарлама түріндегі тапсырмасы бар конверт беріледі. Командалардың міндеті - қарсыласқа қарағанда хабарды тезірек жинау.

"Карточкадан картаға" ойыны

Мұғалім карточкаларды үстелге жайып қояды. Балалардың міндеті - тақырып карталарын грамматикалық ережелерге сүйене отырып, грамматикалық құрылымдар – топтарға бөлу (7-қосымшаны қараңыз).

"Менің хоббиім" ойыны

Ойынға қатысушылар бір-біріне сұрақтар қояды, мысалы: Футбол ойнағанды ұнатасың ба? Сіз футбол ойнайсыз ба? – Yes, I do/No, I don’t. Иә/Жоқ. Ойыншылардың міндеті - әңгімелесушілердің қандай хоббиі бар екенін анықтау.


ӘЛІППЕ ОЙЫНДАРЫ

Әліпби ойындары оқушыларға ағылшын әріптері туралы білімдерін қуанышпен бекітуге, қиялын және есте сақтау қабілетін дамытуға көмектеседі.

Мұғалім импровизацияланған теңіз, қатысушы балық аулау таяқшасын алып, өзіне ұнайтын балықты аулайды

магнит әріпті немесе санды атайды. (8-қосымшаны қараңыз)

"Қаттырақ үрле" ойыны

Құрал-жабдықтар: әріптері бар карточкалар, теннис добы.

Алфавиттің әріптері үстелге бір қатарға қойылады, ойынға қатысушылар кезек-кезек теннис добын үрлеп, доп тоқтайтын әріптерді дауыстап оқиды.


"Әліппе орындығы" ойыны

Мұғалім жүргізуші рөлін атқарады. Топ ойын алаңында шеңбер бойымен тізілген биік орындықтардың жанында сап түзеді. (орындықтардың саны ойыншылардың санына сәйкес келеді). Әріптері бар карточкалар орындықтарға қойылады. Жүргізуші музыканы қосады, қатысушылар шеңбер бойымен қозғалады. Музыка тоқтаған кезде әр ойыншы орындықтың жанында қалып, барлық әріптерді атайды,

ол көреді. Ойын барысында ойыншылар барлық орындықтардан өтіп, сол арқылы бүкіл әліпбиді қайталайды.

"Диктант бойынша әріптер" ойыны

Құрал-жабдықтар: ағылшын алфавитінің әріптері бар карточкалар.

Оқушылар тобынан жүргізуші таңдалады, мұғалім көмекші рөлін атқарады. Ойынға қатысушылар қолдарында әріптермен шеңберге тұрады, жүргізуші әріптерді тізімдейді, ойыншылар әріптерді көрсетілген ретпен көрсетуі керек.


"Менде әріп бар" ойыны

Құрал-жабдықтар: ағылшын әліпбиінің жинағы.

Оқушылар тобынан жүргізуші таңдалады. Ол тақтаға тұрып, ойыншыларға арқасын бұрады. Ойынға қатысушылар бірнеше әріптен таңдайды жинақтан. Жүргізуші бұрылады


"Мұқият қара" ойыны

Құрал-жабдықтар: кітап, әліпбиі бар карточкалар.

Мұғалім әріпті кітапқа орналастырады. Ойын кітаптан әріп үзіндісі шыққан сәттен басталады. Әріп біртіндеп пайда болады және ойыншылар кітапта жасырылған әріпті атауы керек.


Ағылшын тіліндегі грамматикалық жаттығулар


Шақтарға арналған жаттығулар Simple.

1. Етістікті дұрыс формада қою

1. We … (go) roller-skating last Saturday.

2. Our granny … (bake) meat-pies on Sunday.

3. We … (write) a text tomorrow.

4. I really … (enjoy) the opera yesterday.

5. Where your husband … (work) 7 years ago?

6. British people … (prefer) tea to coffee.

7. Anna, you … (meet) me at the railway station next Sunday?

8. Where she usually … (celebrate) her birthdays?

9. … you (have) a big family?

10. Newton … (invent) the telescope in 1668.

11. When … this accident (happen)?

12. I always … (send) Christmas cards to my grandparents.

13. Anna and Nick … (get married) in two weeks.

14. How many books they … (bring) tomorrow?

15. Stanley … (have) two sons and a daughter.

2. To Be етістігін Simple формаларының біріне қойыңыз.

1. … your girlfriend Russian?

2. I … afraid of dogs.

3. There … a lot of tourists in our café yesterday.

4. Bill… in Africa next winter.

5. We … never late for our Drawing classes.

6. I … 80 years old in 2050.

7. She … my neighbor last year.

8. It … usually very hot in Turkey.

9. I … born inJune.

10. My parents …vets.

3. Жазыңыз туралы мәтіннің етістіктер жылы формада Present Simple, Past Simple және Future Simple. Аударыңыз мәтін.

Anna had a car accident when she was ten years old. When she grew up she was afraid of cars. Then she met Pete who was a professional racing driver. He wanted to help her and drove her in his car every day. So in five years she became a racing driver too. Now she drives 200 km per hour and takes part in sports championships. She really enjoys driving and has a lot of future plans. Next year she will open a driving school. And Anna and Pete will get married quite soon.

4. Етістік-предикат формасына назар аудара отырып, болымды сөйлемдерді болымсыз сөйлемдерге айналдыру.

1. This coat belongs to Jane.

2. I drive to Moscow once a month.

3. Your boss is very impudent.

4. The car stopped near the bank.

5. The soup was delicious.

6. The concert will start at 7 p.m.

7. Her shoes are dirty.

8. I bought the curtains for my bedroom.

9. I am a football fan.

10. Their wedding will be in spring.

5. Сұраңыз сұрақтар

1. There are twenty children in our class. (How many children?)

2. She will start her homework tomorrow. (When?)

3. I am a pupil of the fifth form. ( Who?)

4. They opened the window two hours ago. (What?)

5. My friends are from Great Britain. ( Where?)

6. We are going to travel to Moscow. ( Where?)

7. I usually have breakfast with my father. (With whom?)

8. My brother will read this book next month. (When?)

9. There are five pens on the desk. (How many?)

10. They didn’t visit their granny yesterday. (Why?)

11. Kate can play chess very well. (What?)

12. He will travel to London with his friends. (With whom?)

13. They go to school at 7 o’clock every day. (When?)

14. Kate is from Russia. ( Where?)

15. We bought two pencils yesterday. ( What?)

6. Жақшаларды ашыңыз

1. Last week I ( to visit) my grandparents.

2. We ( not to be) at school yesterday.

3. My sister often ( to read) books in the evening.

4. They ( not to do) exercises every morning.

5. Helen (to play) chess with her brother tomorrow.

6. I (not to have) breakfast yesterday.

7. We usually (to invite) our friends to the party.

8. I (to be) in London last week.

7. Таңдау дұрыс нұсқа

1. Where …your parents last week?

A are C were

B did D was

2. Nick …to school every day.

A goes C go

B went D will go

3. Jane …not…bread and milk tomorrow.

A did … buy C does …buy

B will … buy D do …buy

4. I usually … my mother and

my father in the evening.

A helped C help

B helps D will help

5. My friend …at school last week.

A weren’t C isn’t

B didn’t be D wasn’t

6. When … your father … the

day after tomorrow?

A will … get up C does …get up

B did … get up D do … get up

7. My balls … in the box yesterday.

My brother … them.

A aren’t, taked C wasn’t, took

B weren’t, took D isn’t, taked

8. Who …up in your family? I … .

A wash, will do C washes, did

B will wash, does D washes, do

9. They … to the Zoo next week.

A goes C go

B will go D went

10. There … a bookshelf

with books in my room.

A are C were

B is D shall be

8. Етістікті дұрыс формада қойыңыз.

The USA (to be)___________one of the largest countries in the world. The Statue of Liberty (to be)___________one of the interesting monuments in New York. The Statue of Liberty (to stand) ___________ in New York Harbour. Liberty (to mean) ________freedom. The Statue of Liberty (to be) ________as tall as a skyscraper.

9. Етістікті дұрыс формада қойыңыз.

Maslenitsa (to be) ________a very popular holiday in our country. It (to last)__________for a week. Russian people (to celebrate)______________it at the end of February or at the beginning of March. During Maslenitsa week we always (to cook)__________pancakes. I (to like)___________this old Russian tradition.

10. Етістікті дұрыс формада енгізіңіз.

The Central Stadium in Luzhniki________(to be) one of the most important sports complexes of Moscow. It_________(to include) the Large sports arena with a seating capacity of 10000, the Small sports arena, a swimming pool, the Palace of sports, tennis courts and football fields. The Luzhniki arena_______ to be) one of the most picturesque places in Moscow.

11. Етістікті дұрыс формада қойыңыз.

The Museum of the Moscow Metro_______(to cover) the history of the capital’s underground from the beginning of the last century to the present day. One can_______(to see) the unusual exhibition in this museum. The operation of the metro during World War II ________(to be) also on display. A separate hall_______(to tell) about the metro’s architecture.

12. Ашу жақшалар

Kate (to drink) tea every morning.

We (to play) football every day.

He (to be) a pupil.

My sister (to get up) at 7 o’clock.

They (to leave) home at 8.30 every morning.

My mother (to be) busy on Sunday.

We (to arrive) home late.

The children always (to do) homework.

They (to read) the newspapers every evening.

We often (to drink) tea together.

She (to have)a new dress.

13. Болымсыз сөйлемдер жаз.

I run very fast.

He runs very fast too. .

We often sleep in the garden.

Her sister leaves home early.

Sally opens the window in her room when it is hot.

Mr. Bay often goes to the cinema with his son.

My Mammy swims very well.

We swim well too.

She always makes a lot of mistakes.

The Olympic Games take place every 5 years.

14. Кірістіру do немесе does

The Dillons …n’t live at 45 Green Street.

 …She come home late?

We … n’t do homework every evening.

 …. They get up early?

my brother visit our grandmother every Sunday?

He … n’t know these rules.

My parents … n’t work at this plant.

The girl …n’t play the piano.

Our friends … n’t like reading.

These boys … n”t play football.

15. Жалпы сұрақтар қойыңыз

She does her home work properly.

My mother knits very well.

I often write letters to my friends.

They play football very well.

It snows all winters here.

We have dinner at 2 o’clock almost every day.

It rains all days in Summer.

You usually tell an interesting stories.

The girl draws the nice pictures at her lessons on Art.

16. Балама сұрақтар қойыңыз

My sister gets up at eight o'clock.

We go to school in the afternoon.

Jane is fond of sports.

She does her morning exercises every day.

They have two eggs, a sandwich and a cup of tea for breakfast.

It takes him two hours to do his homework.

My friends speak French well.

My working day begins at seven o'clock.

My father and I leave home at eight o'clock.

He takes a bus to his office

17. Арнайы сұрақтар қойыңыз.

Kate reads a lot of books.

He works in the bank.

I watch TV every day.

They live in England.

My mother teaches children.

We play tennis every weekend.

The film finishes at 10 o’clock.

They go to Moscow almost every summer.

We start work at 8.30.

I enjoy playing darts.

children usually skate on the skating ring in our yard. (Whose)

18. Ағылшын тіліне аудару

Біз таңғы сағат 7-де душ қабылдаймыз.

Олар күнде таңертең ағылшын тілін ойлап оянады.

Мен бұл туралы ойламауға тырысамын.

Сіз 8 минуттан кейін үйден жиі шығасыз.

Ол өте маңызды мәселені шешеді.

Ол үнемі такси жүргізушісін бақылап отырады.

Біз болашақ үйімізді үнемі елестетеміз.

Олар ағылшын тілінде еркін сөйлейді.

Мен өз ойымды керемет жеткізе аламын.

Сіз әдетте бәрін ұмытып кетесіз.

Ол күн сайын ағылшын тілін үйретеді

Шақтарға арналған жаттығулар Continuous

1. Етістіктерді келесі шақтардың бірінде қолдану арқылы жақшаларды кеңейтіңіз: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous.

1. Look at these children: they (to skate) very well. 2. You (to skate) last Sunday? — Yes, we (to skate) the whole day last Sunday. We (to skate) again next Sunday. 3. My brother can skate very well. He (to skate) every Sunday. 4. What you (to do) now? — I (to wash) the dishes. 5. What you (to do) at three o'clock yesterday? — I (to have) dinner. 6. You (to have) dinner now? 7. Where your brother (to work)? — He (to work) at an institute. 8. Your grandmother (to sleep) when you (to come) home yesterday? 9. What your brother (to do) tomorrow? 10. I (not to go) to the shop yesterday. I (to go) to the shop tomorrow. 11. Where Kate (to go) when you (to meet) her yesterday? 12. Every day the boss (to enter) the office at nine o'clock. 13. Yesterday the boss (to enter) the office at half past nine. 14. When the secretary (to come) tomorrow? 15. At six o'clock yesterday we (to listen) to a very interesting lecture.

2. Кеңейту жақшалар, қолдана отырып етістіктер жылы бір туралы келесіден заман: Present Simple, Past Simple, Present Continuous, Past Continuous. 69

1. Nina (to celebrate) her birthday yesterday. Her room looked beautiful, there (to be) many flowers in it. When I (to come) in, somebody (to play) the piano, two or three pairs (to dance). 2. Listen! Somebody (to play) the piano. 3. I (to like) music very much. 4. When I (to look) out of the window, it (to rain) heavily and people (to hurry) along the streets. 5. What you (to do) at seven o'clock yesterday? - - I (to have) supper. 6. When I (to come) home yesterday, I (to see) that all my family (to sit) round the table. Father (to read) a letter from my uncle who (to live) in Kiev. 7. Where you (to be) yesterday? — I (to be) at home the whole day. — How strange. I (to ring) you up at two o'clock, but nobody (to answer). — Oh, I (to be) in the garden. I (to read) your book and (not to hear) the telephone. 8. What you (to do) at five o'clock yesterday? — I (to work) in the library. — I (to be) there, too, but I (not to see) you. 9. Yesterday I (to work) at my English from five till seven. 10. It (to rain) the whole day yesterday. 11. Where your sister (to be) now? — She (to be) in her room. She (to do) her homework.

3. Кеңейту жақшалар in Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Past Continuous, Future Continuous.

1. I (to go) to the cinema when you met me.

2. I (to do) my homework when mother came home.

3. I (to do) my homework yesterday.

4. They (to read) many books every week.

5. I (to do) my homework the whole evening yesterday.

6. They (to read) many books tomorrow?

7. They (not to read) many books this time yesterday.

8. The children (to eat) a cake tomorrow?

9. The children (not to eat) soup now.

10. When you (to play) volley-ball yesterday?

11. We (not to dance) every day.

12. Look! Kate (to dance).

13. Kate (to sing) well?

14. Where John (to live)? - - He (to live) in England.

15. I (to go) to the cinema yesterday.

16. I (to go) to the cinema at four o'clock yesterday.

17. I (to do) my homework from five till eight tomorrow.

18. The children (to eat) carrots now?

19. I (to do) my homework at six o'clock yesterday.

4. Сөйлемдерді құрастырыңыз Continuous

1. I/play/tennis/with/my/friend/now.

2. We/walk/on/the/ beach/now.

3. They/have/a/great/time/at/the/camp/at/the/ moment.

4. Angela/paint/a/beautiful/picture/now.

5. Tina/ and/Pam/stay/in/a/five-star/hotel.

6. It/rain/outdoors/at/the/ moment.

7. Bobby/prepare/for/the/test/in/his/room.

8. The/ dog/bark/at/some/strangers.

9. The/water/in/the/kettle/boil.

10. Somebody/knock/at/the/door.

11. The/children/still/sleep.

12. You/watch/the/sunset/now.

13. The/girls/choose/the/ costumes/for/the/party.

14. We/wait/for/the/bus/at/the/ bus-stop.

15. A/little/girl/cry.

5. Сөйлемдерді болымсыз ету

1. Molly is translating an article.

2. Jack and Sam are gathering pears in the garden.

3. It is getting warm.

4. We are climbing a mountain.

5. You are playing basketball now.

6. The children are washing hands in the bathroom.

7. My grandfather is reading a newspaper now.

8. My family is having supper now.

9. Angela is ironing her dress now.

10. I’m looking for my kitten now.

6. Етістікті дұрыс формаға қою

1.Alice and Ron … (to sit) in a cafe now.

2. It … (not to snow) outdoors now.

3. We … (to wait) for our teacher in the classroom.

4. I … (to watch) the children playing in the yard.

5. The girls … (to argue) about what present to buy for Lewis.

6. Andrew … (not to have) a rest at the moment.

7. Look! All the people … (to come) into the hall.

8. Unfortunately our experiment… (not to go) according to the plan.

9. Pam … (to stand) too close to the road.

10.The students … (not to have) a lecture now.

11. Her health … (to improve) day after day.

12. The rainforests … (to disappear) from our planet nowadays.

13. The baby-sitter … (not to look) after the child because the child … (to sleep) now.

14. Look! The guide … (to point) at some ancient building.

15. I… (not to discuss) this question n

7. Қою жалпы сұрақ

1. We are gathering apples in the garden.

2. Mary is listening to music now.

3. I’m sweeping the floor in the kitchen.

4. The cat is running after the mouse.

5. The boys are making a plane.

6. The wind is getting stronger.

7. You’re building a nice house.

8. I’m taking a bath now.

9. A woman is feeding the chickens.

10. They are trying to catch a taxi.

8. Жақшаларды ашып, қысқаша жауап беріңіз

1. Anna … (to type) the documents? — No, …. She … (to speak) to her boss.

2. … it … (to get cold)? — Yes, … . And the wind … (to get) stronger.

3. … you … (to look) through the papers? — No, I…. I… (to write) a report for the conference now.

4. … Bill and Mike … (to mend) the fence? — Yes,….

5. … your parents and you … (to rest) in the country house? — No, … . We … (to spend) our weekend at the seaside.

6. … Edgar … (to play) a computer game? — Yes, ….

7. … the phone … (to ring)? — No, …. Somebody … (to ring) the door bell.

8. … your grandparents … (to rest)? — No, …. My grandparents … (to work) in the kitchen garden.

9. … the kitten … (to sleep)? — No, … . The kitten … (to hide) somewhere.

10. … you … (to slice) cheese? — No, I …. I … (to mix) the vegetable salad.

9. Аудару

1. Ол мені күтіп тұр ма?

2. Біз қазір кешкі ас әзірлемейміз. Біз асүйді тазалаймыз.

3. Анна қазір жүзіп жатқан жоқ. Ол достарымен волейбол ойнайды.

4. Сіз мені тыңдайсыз ба? — Иә, мен сені мұқият тыңдаймын.

5. Мен қазір бақшада демалып жатырмын.

6. Менің ағам өз жобасы үшін қандай да бір ақпарат іздейді.

7. Олар қазір үйдің төбесін сырлап жатқан жоқ. Олар қақпаны жөндеп жатыр.

8. Джейн қазір душ қабылдап жатыр ма? — Жоқ, ол таңғы ас әзірлеп жатыр.

9. Сіз қолыңызды жуасыз ба? — Иә.

10. Сіздің достарыңыз концертке дайындалып жатыр ма? — Иә, олар қазір костюмдерді талқылап жатыр.

10. Сөйлемдер құрастырыңыз

1. gathering/forest/We/the/mushrooms/are/in.

2. horses/are/The/not/now/boys/riding/the.

3. breakfast/sister/now/your/having/Is?

4. whitewashing/garden/the/They/in/trees/are/the.

5. me/waiting/Are/for/you?

6. having/not/now/is/lunch/Roger.

7. to/teacher/speaking/Our/them/is/now.

8. carpet/the/Vicky/Is/the/vacuuming/ living-room/in?

9. is/coffee/Helen/for/making/not/me.

10. friend/going/and/My/are/the/me/cinema/to.

11. The/new/concert/learning/children/a/for/song/are/the.

12. is/now/brother/for/His/looking/not/work.

13. you/hall/the/hanging/in/the/Are/garlands?

14. the/in/dusting/is/now/sister/furniture/bedroom/the/My.

15. party/Everybody/the/enjoying/is.

11. Құрастырыңыз ұсыныстар жылы Present Continuous Tense.

1. I/play/tennis/with/my/friend/now.

2. We/walk/on/the/ beach/now.

3. They/have/a/great/time/at/the/camp/at/the/ moment.

4. Angela/paint/a/beautiful/picture/now.

5. Tina/ and/Pam/stay/in/a/five-star/hotel.

6. It/rain/outdoors/at/the/ moment.

7. Bobby/prepare/for/the/test/in/his/room.

8. The/ dog/bark/at/some/strangers.

9. The/water/in/the/kettle/boil.

10. Somebody/knock/at/the/door.

11. The/children/still/sleep.

12. You/watch/the/sunset/now.

13. The/girls/choose/the/ costumes/for/the/party.

14. We/wait/for/the/bus/at/the/ bus-stop.

15. A/little/girl/cry.

12. Сөйлемдерді болымсыз етіп жасаңыз.

1. Molly is translating an article.

2. Jack and Sam are gathering pears in the garden.

3. It is getting warm.

4. We are climbing a mountain.

5. You are playing basketball now.

6. The children are washing hands in the bathroom.

7. My grandfather is reading a newspaper now.

8. My family is having supper now.

9. Angela is ironing her dress now.

10. I’m looking for my kitten now.

13. Үлгі бойынша сөйлемдер құрастыр.

Example: Tim isnt reading now. (to sleep) - Tim isn’t reading now. He is sleeping.
Colin and Den are playing now. (to work) — Colin and Den are playing now. They aren’t working.

1. Pupils aren’t writing a dictation now. (to translate the text)

2. Margaret is washing the dishes, (to sweep the floor)

3. The days are getting shorter, (to get longer)

4. My Granny isn’t reading a magazine, (to watch TV)

5. My friend and me are sunbathing, (to swim)

6. The kitten isn’t sleeping, (to play)

7. Greg and his boss aren’t having lunch, (to read a report)

8. Cliff and Julia are preparing for the test, (to dance at the disco)

9. My father isn’t washing his car. (to dig in the garden)

10. I’m not learning a poem now. (to write an essay)

11. You are skating now. (to play snowballs)

12. I’m drinking tea now. (to drink coffee)

13. My father and me aren’t listening to music now. (to listen to news)

14. Жақшаның ішіндегі етістіктерді дұрыс формаға қойыңыз.

1. Alice and Ron … (to sit) in a cafe now.

2. It … (not to snow) outdoors now.

3. We …(to wait) for our teacher in the classroom.

4. I … (to watch) the children playing in the yard.

5. The girls … (to argue) about what present to buy for Lewis.

6. Andrew … (not to have) a rest at the moment.

7. Look! All the people … (to come) into the hall.

8. Unfortunately our experiment… (not to go) according to the plan.

9. Pam … (to stand) too close to the road.

10. The students … (not to have) a lecture now.

11. Her health … (to improve) day after day.

12. The rainforests … (to disappear) from our planet nowadays.

13. The baby-sitter … (not to look) after the child because the child … (to sleep) now.

14. Look! The guide … (topoint) at some ancient building.

15. I… (not to discuss) this question now.

15. Жасаңыз ұсыныстар сұраулы.

1. We are gathering apples in the garden.

2. Mary is listening to music now.

3. I’m sweeping the floor in the kitchen.

4. The cat is running after the mouse.

5. The boys are making a plane.

6. The wind is getting stronger.

7. You’re building a nice house.

8. I’m taking a bath now.

9. A woman is feeding the chickens.

Жаттығулар Perfect Tense

1. Етістіктерді жақшаның ішіне Present Perfect ішіне қойыңыз.

1. He _____ (finish) training.

2. She _____ (score) twenty points in the match.

3. We _____ (watch) all the Champions League matches this season.

4. That's amazing! She _____ (run) fifteen kilometers this morning!

5. She _____ (buy) some really nice rollerblades!

6. Oh, no! I _____ (lose) my money!

7. My mum _____ (write) shopping list. It's on the kitchen table.

8. Dad, you _____ (eat) my biscuit!

9. I’m tired. I _____ (watch) three X-Files videos.

10. Hurry up! They ____ (start) the film!

11. Mary _____ (study) hard this year, so she'll pass her exams.

12. Oh no! She _____ (drop) the plate!

13. The garden is very green. It ____ (rain) a lot this month.

14. These are my favourite trousers. I _____ (have) them for five years.

15. Tom's my best friend. I _____ (know) him for three years.

16. They _____ (live) in Miami for two years.

17. Jo has earache. He _____ (have) it since 7 o'clock.

18. Brad _____ (live) in Chicago since 1998.

2. Етістіктерді жақшаның ішіне Present Perfect negative қойыңыз.

1. I _____ (not clean) my football boots.

2. They _____ (not start) their meal.

3. I _____ (not do) my homework.

4. He _____ (not win) all his matches this year.

5. My brother and I _____ (not see) any films this week.

6. It's my birthday party today. I _____ (not invite) many people.

7. He _____ (not wash) his hands. They're very dirty.

8. Mum's really angry. We _____ (not tidy) our room!

9. I can't play with my friends this evening. I _____ (not finish) my homework.

10. I _____ (not visit) New York for three years.

11. Where's Alison? We _____ (not see) her since yesterday.

12. Dad _____ (not take) a holiday since last August.

13. John _____ (not play) the violin since he was at school.

3. Дұрыс нұсқаны таңдаңыз

1. I have/has watched this film.

2. We have began/begun the work.

3. Den have/has done his homework.

4. Molly has break/ broken her toy.

5. Julia and Betty have/has cut the vegetables.

6. He/we have paid for pizza.

7. You have/has ironed this dress.

8. Children have has/had supper.

9. I/she have switched off the light.

10. Martin has went/gone.

11. The girl has drew/drawn a nice picture.

12. You/he has returned from the trip.

13. They have/has gathered the harvest.

14. She/they has packed the things.

15. We have chose/chosen the present.

16. The train have/has arrived.

4. Сөйлемдер құрастыру

1. I/to see/my boss/today.

2. Helen/to decorate/her room/already.

3. My cousins/to be/to this cinema/never.

4. Max/to buy/а magazine/today.

5. You/to spend/а lot of money/this month.

6. Ian and Peter/to repair/the radio/already.

7. I/to drive/а car/never.

8. We/to get/some letters/this week.

9. The dog/to run away/just.

5. Болымсыз сөйлемдер құрастыру

1. She has found a wallet on the road.

2. We have tidied our country house.

3. The weather has changed.

4. Liz has left you a note.

5. They have moved to another hotel.

6. I have caught a big fish.

7. Pupils have learned this poem.

8. Mike has booked the tickets for us.

9. The plane has landed.

10. The doctor has prescribed some medicine.

6. Сұраулы сөйлемдер құрастыру

1. I have painted the walls in my bedroom.

2. Richard has turned on the radio.

3. They have explained this rule to me.

4. Amy and Ron have gone to play tennis.

5. Molly has made a cup of tea.

6. His parents have gone to the market.

7. Nelly has typed three letters.

8. The parrot has flown away.

7. Кеңейту жақшалар

1. – You (see) the latest video game? – No. I not (see) it yet. I am not a gameaholic. 2. Sorry, I think I (lose) the file. You (see) it? – No, I not (see) it. 3. My computer (crash). May I use yours? 4. You’re late. The plane already (take off). 5. Hurrah! We (win) the match! We’re the champions now. 6. Your taxi just (arrive). 7. I’m afraid Fiona isn’t here. She (leave) the office. 8. – Hi, John. I not (see) you for ages! – Hi, Ted. I’m sorry that I not (be) in touch with you recently. I really (be) very busy all this time. 9. – You (finish) the report yet? – No, I (write) only half of it. 10. – You (speak) to your parents today? – I just (call) them. 11. – They (reply) to your email? – Yes, we just (get) a fax from them. 12. You (see) my mobile? I’m sure I (leave) it here. 13. They say that this bank (collapse) and many people (lose) their savings. 14. At last I (do) what I always (want) to do. 15. Look! It (stop) raining and the sun (come out). 16. Since October the dollar (fall) by 10 percent against the other mail currencies.

8. Кірістіру already немесе yet

1. Has your new office furniture arrived ………. ? 2. I haven’t met our new secretary ………. .3. Have you ………. finished breakfast? 4. They haven’t got married ………., but they have ………. signed the contract. 5. The film festival hasn’t begun ………., but we have bought the tickets ………. . 6. It has ………. stopped raining. 7. Has it stopped snowing ………. ? 8. – I have ………. paid all my bills . – And I haven’t done it ………. . 9. – Have you seen the new movie ………. ? _Yes. We have ……….. seen it. 10. Has Michael left for work ………. ? 11. – I’m half an hour late ……….. – Don’t worry. 12. – I’ve ……….. had coffee, thank you. – But you haven’t tasted my apple pie ………. . 13. So, have you ………. got those faxes? 14. – Have you heard the latest new ………. ? – Yes, Dick has ………. told me about it. 15. – Has she spoken to you ………. ? – Yes, we’ve ………. discussed everything.

9. Өткен шақтағы етістіктерді қолдану арқылы жақшаларды кеңейтіңіз.

1.It was warm and sunny. Spring (come) at last! 2. It snowed yesterday just as the weatherman (promise). 3. Nobody lived in the village. Tsunami (destroy) it. 4. He bought a video camera yesterday. He (dream) of it for so long. 5. The child felt much better now. The doctor (give) it some medicine. 6. Her name was Apple. Her parents (call) her so. 7. They realized that times (change). 8. He couldn’t believe that he (achieve) everything, that he (make) a good career. 9. He (live) in Samara before he came to St. Petersburg. 10. By the time the children returned home from school, Mother (cook) dinner. 11. He was upset. He (lost) his mobile phone again. 12. She couldn’t believe that he (forget) to congratulate her on her birthday. 13. The composer sang the song which he (write) many years before. 14. He was going to tell the detective some facts which he never (tell) anyone. 15. They were discussing the information they (manage) to get.

10. Кеңейту жақшалар, қолдана отырып етістіктер жылы Future Perfect.

1. Next year is Fred and Kate’s 10-th wedding anniversary. They (be) happily married for ten years. 2. The train (to leave) by the time the couple get to the station. 3. I (finish) my chemistry homework before Jillian comes home. 4. This test is so difficult, that I (not/complete) it in a day’s time.5. I won’t see Molly on the 1st of August since I (go) to the South by that time. 6 Before Lisa arrives, I (cook) dinner. 7. The commission (come) to a definite decision by the end of the day. 8. By the time I get up tomorrow morning, the sun already (rise).9. By the end of this year he (save) enough money. 10. They (make) a decision by next Friday. 11. I (pass) my driving test by the end of next month. 12. By the time we get to the airport, his plane (arrive). 13. I hope they (repair) this road by the time we come back next summer.

11. Кеңейту жақшалар, қолдана отырып етістіктер жылы Present, Past немесе Future Perfect.

1. Thank you for everything that you (do) for us.

2. She was sorry for the things that she (do).

3. I (be) a Londoner for five and a half years by next September.

4. I’m afraid he (forget) that you are waiting for him.

5. He was afraid that she already (learn) the truth.

6. By next Tuesday Jill (finish) these novels by O’Henry.

7. You (have) dinner yet?

8. My friend complained that she (spend) all her money.

9. Molly thinks the film(to start) by the time she gets to Fred’s.

10. I not (see) my boss this week.

11. When he went out of the office, he saw that his car (disappear).

12. Johnny (translate) this document by 7pm o’clock this afternoon.

13. Where is Mr. Green? – He (go) to the bank.

14. The agent realized that he (make) a fatal mistake.

15. Helen (make) this awesome doll by her daughter’s birthday.

16. I not (look through) my favourite magazine yet.

17. Margaret was a wonderful cook. Her mother (teach) her to do it.

18. Steven (not/learn) his lesson by tomorrow.

19. She already (make) different sandwiches for lunch. They are on the plates.

20. I looked out of the window and saw that the rain (stop) already.

12. Қойыңыз етістік жылы нысаны Present Perfect, Past Perfect немесе Future Perfect.

a. to arrive

1. Our taxi … by 9 o’clock yesterday morning.

2. Let’s go. The guests already … .

3. They … by the time the meeting starts.

b. to be

4. I am tired of waiting. Where you … ?

5. By the time I’m 30 I … a famous scientist.

6. He didn’t remember where he … before the accident.

c. to paint

7. We … the house by next Tuesday.

8. She … more than 10 pictures already.

9. I wondered if they … the room.



Ребустар








Ағылшын тілі пәнінен тапсырмалар

Task1

Work in groups. What word excess?

Deep, honey, ripe, clever, sly, large

A lake, a river, a sea, a wood, a pond

An insect, a butterfly, a bee, an ant, a fly

Plums, peaches, grains, grapes, pears, oranges, apples

China, France, English, Russia, Germany, Canada

A stork, a bear, a sparrow, an owl, a quail


Task 2.

The combination of the words with the definition.

Match the words with their meanings:

Meal a) a person who makes food

Dish b) a particular style of cooking

Food c) the separate stages in which a meal is served

Course d) food which is eaten at the same time each day

Cook e) things that people eat, such as vegetables and

meat

Cuisine f) food prepared in a particular way, typical of a

particular area

Portion g) a small amount of food between main meals or instead

of a meal

Snack h) an amount of food for one person, when served in a

restaurant


Task3.

a) Read the text about Omar’s letter to his friend.

Dear  Darkhan!

I have got a new friend. His name is Adil. He is 14. He is tall and handsome. He is not fat, he is thin. He has got a sister. Her name is Asem. She is 13. She is beautiful. Her hair is short. Adil’s father is strict but he is kind. His mother is very nice. They are very friendly.


b) Answer the questions:

1. What’s Omar’s friend’s name? ________________________ .

2. How old is Adil? ___________________________ .

3. Is Adil fat? ____________________ .

4. What is he like? ___________________________ .

 

c) Answer the following questions about you friend (friends).

1) What’s your friend’s name?

2) What does she/he look like?

3) What does she like /dislike?

4) What is her favourite sport?

5) What are her father and mother?

6) What do they look like?

7) What are their personal qualities?

 
Task 4.

What letter is found in each word?

A) 1. d, 2. o Б) 1. g, 2. e В) 1. g, 2. b Г) 1. d, 2. e



Task 5.

Decipher the name of the picture, moving in the directions indicated by the arrows. The beginning of movement for each route – a cage with a snowflake. Choose the number of a suitable picture.

A) 1 Б) 2 В) 3 Г) 4





Task 6.

Look at the picture and choose the right excuse.

A) 1a, 2a, 3a, 4a, 5a Б) 1a, 2b, 3a, 4a, 5b

В) 1b, 2a, 3a, 4a, 5a Г) 1a, 2a, 3a, 4b, 5a

Task 7.

Go through the maze and determine the color of each of the objects/animals in the pictures.

A) 1c2b3d4a5f6e Б) 1c2b3d4a5e6f

В) 1b2c3d4a5e6f Г) 1c2b3a4d5e6f



Task .

What offers correspond to the picture?

1. I can see two dogs in the room.

2. I can see a lamp in the room.

3. I can see a ball on the floor.

4. I can see three pictures on the wall.

5. I can see two cactuses in the room.

6. I can see a big sofa in the room.

7. I can see a cat in the armchair.

8. I can see a TV in the room.

9. I can see two bookcases.

10. I can see two cushions (подушки) on the armchair.

A) 1, 2, 3, 4, 5, 9, Б) 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10

В) 1, 3, 4, 5, 6, 10 Г) 1, 3, 4, 5, 9, 10



Task 9. Choose a suitable description of the family.

A) 1 Б) 2 В) 3 Г) 4



Task 10.

Guess the encrypted word, which is formed from the first letters of each of the words in the pictures.

A) bakery Б) bumper В) burger Г) babies



Task 10.

Match the images to the words.

A) 1b2a3d4i5g6c7f8h9e Б) 1i2a3d4b5g6c7f8h9e

В) 1b2a3d4i5f6c7g8h9e Г) 1b2c3d4i5g6a7f8h9e



Task 11.

Look at the pictures and insert the appropriate pronouns: he, she, it, they.

A) 1. He, 2. She, 3. They, 4. It, 5. They, 6. She

Б) 1. She, 2. He, 3. They, 4. He, 5. They, 6. It

В) 1. She, 2. He, 3. They, 4. It, 5. They, 6. It

Г) 1. He, 2. She, 3. We, 4. It, 5. They, 6. It



Task 12.

Read the first message in the frame. How will you answer it? Choose the answer and follow the arrow on. Choose your last answer.

A) 1. I’m nine. Б) 2. I’m fine. В) 3. I’m form Britain. Г) 4. I’m Li



















ENGLISH RIDDLES IN THE PICTURES


ENGLISH RIDDLES IN THE PICTURES

 

 





































 

Қорытынды

Шетел тілі біздің мемлекетіміздің халықаралық байланыстарын дамытуға мүмкіндік беретін тұлғааралық және мәдени аралық қарым-қатынастардың аса маңызды құралы болып табылады. Мемлекеттік халықаралық байланыстардың сапалық өзерістері адамның практикалық және зияткерлік іс-әрекетінде шетел тілдерінің сұранысқа ие болу қажеттілігін туғызып отыр. Еліміздің басқа мемлекеттермен қарым-қатынасы артып отырған шақта ағылшын тілін еркін меңгерген, келешекте білімін түрлі саладағы қарым-қатынас жағдайында пайдалана алатын адамды мектеп қабырғасынан оқытып шығару – біздің міндетіміз. Ағылшын тілін тереңдетіп жан-жақты оқытуды қоғам, уақыт қажет етіп отыр. Шетел тілін оқытуда ойын түрлерін пайдалану оқушының басқа тілді үйрене алмамын деген сенімсіздігін азайтып, тілді үйренуге ынтасын арттырады. Ойын түрлерін дұрыс қолданып өткізілген сабақта оқушының шетел тілін үйренуге деген ықыласы артып, сөйлеп үйренуге, оның тілін білуге ынталанады. Ойын түрін пайдалану арқылы жаңа материалды жеңіл, тиянақты, нақты түсіндіруге жағдай жасалып, ақпарат оқушының санасында берік сақталады. Ойын түрін қолдану оқушыға ерекше әсер етеді.Бала – ұлттың болашағы, қоғамның байлығы, ал біздің мақсатымыз – олардың жоғары парасаттылығының, білімділігін, адамгершілігінің негіздерін қалыптастырып, рухани жан дүниесі бай, жан-жақты дамыған жеке тұлғаны тәрбиелеп шығару.










ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:

1. Щукин А.Н. Шет тілдерін оқыту: Теория және практика: оқулық. оқытушылар мен студенттерге арналған оқу құралы. М .: Филоматис: "Омега-Л" баспасы, 2010.

2. Қонышева А.В. Ағылшын тілін оқытудың заманауи әдістері, 2011.

3. Шет тілдерін оқытудың жалпы әдістемесі. Оқырман / Құраст. А.А. Леонтьев. М., 1991.

4. Шет тілі мұғалімінің анықтамалығы, анықтамалық, Е.А. Малько, П.К. Бабинская, А.Ф. Будко, С.И. Петрова- 1997, Минск "Жоғары мектеп".

5. Арзамасцева Н.И. Оқушылардың шет тілінің грамматикалық дағдыларын қалыптастыруда ойындарды ұйымдастыру және қолдану: оқу-әдістемелік құрал. - Йошкар-Ола: атындағы ММПИ Н.К. Крупская, 2007. - 28 б.

6. Денисова Л.Г. Ағылшын тілін оқытудың бастапқы кезеңінде ойын элементтерін қолдану // Мектептегі шет тілдері. - 1984. - № 4. - 82-85 б.

Shape1

45


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.05.2025
267
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі