|
«С. Жандосов атындағы Қаскелең кәсіптік-техникалық колледжі» МКҚК |
|
Сапа менеджменті жүйесі Ашық сабақ жоспары |
Бет: 0 из 3 |
|
Е СМЖ ҚКТК 02-23 |
Басып шығару: 1 |
КЕЛІСІЛДІ БЕКІТЕМІН
Директордың оқу-әдістемелік Директордың
жұмысының орынбасары оқу-жұмысының орынбасары
________________ Г.Ж.Онгарбекова ________________Р.Ж.Жумабекова
«____»_________20___г. «____»_________20___г.
Ашық сабақ жоспары
Білім деңгейінің атауы және коды:
Мамандығы: 10130300 - Тамақтандыруды ұйымдастыру.
Біліктілігі: 3W10130302 - Аспазшы
Пәннің атауы: Шетел тілі
Дайындаған педагог: Ильясова Зарина
Курс: 1
Топ: ОП9 – 24к (1)
Оқу-әдістемелік кеңес отырысында қаралды және мақұлданды
20____ ж. "____" ______№ __ хаттама
Колледж әдіскері _________________ А.Ж.Жанұзақова
№______ПЦК төрайымы ________________ Б.А.Кожабекова
(қолы) Т.А.Ә.(болған жағдайда)
|
Teacher name: Ilyasova Zarina |
College: Kaskelen professional technical college named after Sanzhar Zhandosov |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Group: ОП9-24К (1) |
Number present: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Theme of the lesson: |
Active and passive voices Ырықты және ырықсыз етіс |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives |
Define and differentiate active and passive voice. Determine the relevance of learning about active and passive voice. Compare active voice and passive voice in different tenses Ырықты етіс және ырықсыз етіс түрлерін анықтау және ажырату. Ырықты етіс және ырықсыз етіс түрлерін үйренудің өзектілігін анықтау. Әр түрлі шақтағы етіс түрлерін салыстыру |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Value links |
Respect each other |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Time |
Planned activities |
Learners’ activities |
Evaluation |
Resources |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning of the lesson (5min) Checking home work (15min) New lesson (25 min) Middle of the lesson Presentation part (10 min) Group work (20min) End of the lesson (5 min) |
Greeting Ұйымдастыру кезеңі Teacher greats with everyone and will introduce the rules of the lesson Check the home task. Үй тапсырмасын тексеру. Individual work Task 1. Method “Running dictation” “Running dictation” әдісі Teacher sticks the words at the back of the chair to check the home task
Introduction Method “Light” «Жарық» әдісі The teacher demonstrates picture, and students are required to guess the topic of the lesson. Teacher says the learning objectives and lesson objectives
Warm up Сергіту сәті Teacher gives an interactive task that is related to students’ profession
New lesson Жаңа сабақ Theme of the lesson: Active and passive voice Grammar
Task 2. (for new grammar)
Task 3. Wigwam method Wigwam әдісі
Teacher gives some cards for students and they should read texts, then make wigwam.
Task 4. The Lost Puppy story One sunny morning, Anna walked to the park. She saw a small puppy sitting under a tree. The puppy was shivering because it had been left alone. Anna picked up the puppy gently. "Where is your owner?" she asked. The puppy wagged its tail but didn’t make a sound. Anna decided to help. First, she carried the puppy to the nearby vet. The vet examined the puppy carefully. "This puppy looks healthy, but it needs food and water," the vet said. Anna was given a small bag of food for the puppy. Then, Anna posted a picture of the puppy online. "A lost puppy was found today," she wrote. Many people saw the post. In the evening, a man came to Anna's house. "Thank you so much! This puppy belongs to my daughter," he said happily. The puppy was returned to its family. Anna smiled and waved goodbye. "I’m glad I could help," she said.
Task 5. Questions in cards Teacher divides students into two groups. And gives them situational questions: Today we have a special guest. He didn’t know about Kazakh traditional food. You should tell him about how we can do kazy and Nauryz kozhe.
Conclusion Қорытынды кезең Finish the game with dancing like warm up
Home task: make 5 sentences with new grammar
Feedback. QR Кері байланыс
Teacher hand out the paper with QR, teachers and students give their feedback to WhatsApp |
All learners greats and sit in place
Some students go fast and other students write words
Students look at the pictures with lantern and guess the topic of the lesson
Students come up to the board and answer questions (make burgers)
The learners stick the grammar in the copybook
Learners choose active or passive voice and put in the pan
The learners stick the story in correct order and circle the active and passive voice sentences
The learners say correct answer
Learners answer the questions
Students should dance
QR |
FA: Bravo, very well
Descriptor: 1.Choose correct answer and make burgers FA: 10 points
|
PPT
words
Pictures Lanterns
https://view.genially.com/67b2bf48b2050a0c5f468d21/interactive-content-chaotic-chef-quiz
PPT
cards
Fried egg cards, pan, spatula
picture
Handout
PPT
Handout
video
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ағылшын тілі пәнінен ашық сабақ
Ағылшын тілі пәнінен ашық сабақ
|
«С. Жандосов атындағы Қаскелең кәсіптік-техникалық колледжі» МКҚК |
|
Сапа менеджменті жүйесі Ашық сабақ жоспары |
Бет: 0 из 3 |
|
Е СМЖ ҚКТК 02-23 |
Басып шығару: 1 |
КЕЛІСІЛДІ БЕКІТЕМІН
Директордың оқу-әдістемелік Директордың
жұмысының орынбасары оқу-жұмысының орынбасары
________________ Г.Ж.Онгарбекова ________________Р.Ж.Жумабекова
«____»_________20___г. «____»_________20___г.
Ашық сабақ жоспары
Білім деңгейінің атауы және коды:
Мамандығы: 10130300 - Тамақтандыруды ұйымдастыру.
Біліктілігі: 3W10130302 - Аспазшы
Пәннің атауы: Шетел тілі
Дайындаған педагог: Ильясова Зарина
Курс: 1
Топ: ОП9 – 24к (1)
Оқу-әдістемелік кеңес отырысында қаралды және мақұлданды
20____ ж. "____" ______№ __ хаттама
Колледж әдіскері _________________ А.Ж.Жанұзақова
№______ПЦК төрайымы ________________ Б.А.Кожабекова
(қолы) Т.А.Ә.(болған жағдайда)
|
Teacher name: Ilyasova Zarina |
College: Kaskelen professional technical college named after Sanzhar Zhandosov |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Group: ОП9-24К (1) |
Number present: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Theme of the lesson: |
Active and passive voices Ырықты және ырықсыз етіс |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives |
Define and differentiate active and passive voice. Determine the relevance of learning about active and passive voice. Compare active voice and passive voice in different tenses Ырықты етіс және ырықсыз етіс түрлерін анықтау және ажырату. Ырықты етіс және ырықсыз етіс түрлерін үйренудің өзектілігін анықтау. Әр түрлі шақтағы етіс түрлерін салыстыру |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Value links |
Respect each other |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Time |
Planned activities |
Learners’ activities |
Evaluation |
Resources |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning of the lesson (5min) Checking home work (15min) New lesson (25 min) Middle of the lesson Presentation part (10 min) Group work (20min) End of the lesson (5 min) |
Greeting Ұйымдастыру кезеңі Teacher greats with everyone and will introduce the rules of the lesson Check the home task. Үй тапсырмасын тексеру. Individual work Task 1. Method “Running dictation” “Running dictation” әдісі Teacher sticks the words at the back of the chair to check the home task
Introduction Method “Light” «Жарық» әдісі The teacher demonstrates picture, and students are required to guess the topic of the lesson. Teacher says the learning objectives and lesson objectives
Warm up Сергіту сәті Teacher gives an interactive task that is related to students’ profession
New lesson Жаңа сабақ Theme of the lesson: Active and passive voice Grammar
Task 2. (for new grammar)
Task 3. Wigwam method Wigwam әдісі
Teacher gives some cards for students and they should read texts, then make wigwam.
Task 4. The Lost Puppy story One sunny morning, Anna walked to the park. She saw a small puppy sitting under a tree. The puppy was shivering because it had been left alone. Anna picked up the puppy gently. "Where is your owner?" she asked. The puppy wagged its tail but didn’t make a sound. Anna decided to help. First, she carried the puppy to the nearby vet. The vet examined the puppy carefully. "This puppy looks healthy, but it needs food and water," the vet said. Anna was given a small bag of food for the puppy. Then, Anna posted a picture of the puppy online. "A lost puppy was found today," she wrote. Many people saw the post. In the evening, a man came to Anna's house. "Thank you so much! This puppy belongs to my daughter," he said happily. The puppy was returned to its family. Anna smiled and waved goodbye. "I’m glad I could help," she said.
Task 5. Questions in cards Teacher divides students into two groups. And gives them situational questions: Today we have a special guest. He didn’t know about Kazakh traditional food. You should tell him about how we can do kazy and Nauryz kozhe.
Conclusion Қорытынды кезең Finish the game with dancing like warm up
Home task: make 5 sentences with new grammar
Feedback. QR Кері байланыс
Teacher hand out the paper with QR, teachers and students give their feedback to WhatsApp |
All learners greats and sit in place
Some students go fast and other students write words
Students look at the pictures with lantern and guess the topic of the lesson
Students come up to the board and answer questions (make burgers)
The learners stick the grammar in the copybook
Learners choose active or passive voice and put in the pan
The learners stick the story in correct order and circle the active and passive voice sentences
The learners say correct answer
Learners answer the questions
Students should dance
QR |
FA: Bravo, very well
Descriptor: 1.Choose correct answer and make burgers FA: 10 points
|
PPT
words
Pictures Lanterns
https://view.genially.com/67b2bf48b2050a0c5f468d21/interactive-content-chaotic-chef-quiz
PPT
cards
Fried egg cards, pan, spatula
picture
Handout
PPT
Handout
video
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз



















