Ағылшын тілі пәнінен ашық сабақ

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ағылшын тілі пәнінен ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі пәніндегі ырықты және ырықсыз етіс тақырыбына арналған ашық сабақ. Сабақтың тиімділігі киномен байланыстырылып жасалған , сол себепті кез келген білім алушыны қызықтыра алады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

«С. Жандосов атындағы Қаскелең кәсіптік-техникалық колледжі» МКҚК

Сапа менеджменті жүйесі Ашық сабақ жоспары

Бет: 0 из 3

Е СМЖ ҚКТК 02-23

Басып шығару: 1


КЕЛІСІЛДІ БЕКІТЕМІН

Директордың оқу-әдістемелік Директордың

жұмысының орынбасары оқу-жұмысының орынбасары

________________ Г.Ж.Онгарбекова ________________Р.Ж.Жумабекова

«____»_________20___г. «____»_________20___г.







Ашық сабақ жоспары



Білім деңгейінің атауы және коды:

Мамандығы: 10130300 - Тамақтандыруды ұйымдастыру.

Біліктілігі: 3W10130302 - Аспазшы

Пәннің атауы: Шетел тілі

Дайындаған педагог: Ильясова Зарина

Курс: 1

Топ: ОП9 – 24к (1)











Оқу-әдістемелік кеңес отырысында қаралды және мақұлданды

20____ ж. "____" ______№ __ хаттама

Колледж әдіскері _________________ А.Ж.Жанұзақова

______ПЦК төрайымы ________________ Б.А.Кожабекова

(қолы) Т.А.Ә.(болған жағдайда)


Teacher name: Ilyasova Zarina

College: Kaskelen professional technical college named after Sanzhar Zhandosov

Date:


Group: ОП9-24К (1)

Number present:

Theme of the lesson:

Active and passive voices

Ырықты және ырықсыз етіс

Learning objectives

Define and differentiate active and passive voice.

Determine the relevance of learning about active and passive voice.

Compare active voice and passive voice in different tenses

Ырықты етіс және ырықсыз етіс түрлерін анықтау және ажырату.

Ырықты етіс және ырықсыз етіс түрлерін үйренудің өзектілігін анықтау.

Әр түрлі шақтағы етіс түрлерін салыстыру

Value links

Respect each other

Plan

Time



Planned activities

Learners’ activities

Evaluation

Resources

Beginning of the lesson (5min)




Checking home work (15min)




















New lesson (25 min)



























Middle of the lesson

Presentation part (10 min)















Group work (20min)



































































End of the lesson (5 min)

















Greeting

Ұйымдастыру кезеңі

Teacher greats with everyone and will introduce the rules of the lesson


Check the home task.

Үй тапсырмасын тексеру.

Individual work

Task 1. Method “Running dictation”

Running dictation” әдісі

Teacher sticks the words at the back of the chair to check the home task


Decide

Шешім қабылдау

Come

Келу

Speak

Сөйлеу

Wait

Күту

Appear

Пайда болу

Buy

Сатып алу

Change

Өзгерту

learn

үйрену




Introduction

Method “Light”

«Жарық» әдісі

The teacher demonstrates picture, and students are required to guess the topic of the lesson. Teacher says the learning objectives and lesson objectives


Warm up

Сергіту сәті

Teacher gives an interactive task that is related to students’ profession



New lesson

Жаңа сабақ

Theme of the lesson: Active and passive voice

Grammar




Task 2. (for new grammar)



Task 3.

Wigwam method

Wigwam әдісі

Teacher gives some cards for students and they should read texts, then make wigwam.


Task 4.

The Lost Puppy story

One sunny morning, Anna walked to the park. She saw a small puppy sitting under a tree. The puppy was shivering because it had been left alone.

Anna picked up the puppy gently. "Where is your owner?" she asked. The puppy wagged its tail but didn’t make a sound. Anna decided to help.

First, she carried the puppy to the nearby vet. The vet examined the puppy carefully. "This puppy looks healthy, but it needs food and water," the vet said. Anna was given a small bag of food for the puppy.

Then, Anna posted a picture of the puppy online. "A lost puppy was found today," she wrote. Many people saw the post.

In the evening, a man came to Anna's house. "Thank you so much! This puppy belongs to my daughter," he said happily. The puppy was returned to its family.

Anna smiled and waved goodbye. "I’m glad I could help," she said.


Task 5.

Questions in cards

Teacher divides students into two groups. And gives them situational questions:

Today we have a special guest. He didn’t know about Kazakh traditional food. You should tell him about how we can do kazy and Nauryz kozhe.



Conclusion

Қорытынды кезең

Finish the game with dancing like warm up


Home task: make 5 sentences with new grammar


Feedback. QR

Кері байланыс


Teacher hand out the paper with QR, teachers and students give their feedback to WhatsApp

All learners greats and sit in place





Some students go fast and other students write words



















Students look at the pictures with lantern and guess the topic of the lesson




Students come up to the board and answer questions (make burgers)








The learners stick the grammar in the copybook




















Learners choose active or passive voice and put in the pan







The learners stick the story in correct order and circle the active and passive voice sentences















The learners say correct answer























Learners answer the questions













Students should dance













QR







Remember

Descriptor:

1.Write the vocabulary

FA: 0-49 points



















FA: Bravo, very well











Descriptor:

1.Choose correct answer and make burgers

FA: 10 points


































Understand

Descriptor:

1.Choose active or passive voice

FA: 55-69 points




























Apply

Descriptor:

1.Stick the story in correct order

FA: 70-79 points












Analyze

Descriptor:

Read the sentences

Translate the sentences


FA: 80-84 points














Create

Descriptor:

Choose card and tell ingredients of that food


FA: 85-89 points






Evaluate

Descriptor:

Points are counted on evaluation papers


FA: 90-100 points


PPT






words






















Pictures

Lanterns









https://view.genially.com/67b2bf48b2050a0c5f468d21/interactive-content-chaotic-chef-quiz










PPT















cards





Fried egg cards, pan, spatula









picture





















Handout


















PPT








Handout








video


























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
23.00.2025
55
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі