АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДА ОҚУШЫЛАРДЫҢ СӨЗДІК ҚОРЫН
ДАМЫТУДЫҢ ӘДІСТЕР
Ағылшын тілін үйрету барысында оқушылардың
сөздік қорын дамыту – тілді меңгерудің негізгі көрсеткіштерінің
бірі. Бай сөздік қор оқушылардың сөйлеу, жазу, тыңдау және оқу
дағдыларын жетілдіруге ықпал етеді. Бұл мақалада ағылшын тілін
оқытуда оқушылардың сөздік қорын байыту әдістері мен тиімді
тәсілдері қарастырылады.
1.
Сөздік қорды дамытудың маңызы
Сөздік қордың кең болуы
оқушыларға:
өз
ойларын нақты әрі дұрыс жеткізуге,
мәтіндерді оңай түсінуге,
ағылшын тілінде еркін қарым-қатынас жасауға
көмектеседі.
Сондықтан мұғалімдер оқушылардың жаңа сөздерді
игеруіне және оларды дұрыс қолдана білуіне ерекше назар аударуы
қажет.
2.
Сөздік қорды байытудың әдістері
2.1. Контекст арқылы үйрету
Жаңа сөздерді тек тізім түрінде жаттатпай, оларды
мәтін ішінде, күнделікті өмірмен байланыстыра үйрету маңызды.
Контекст арқылы меңгеру оқушыларға сөздердің мағынасын есте
сақтауға көмектеседі.
2.2. Ойын әдістерін қолдану
Тілді үйренуді қызықты әрі белсенді ету үшін
ойындарды пайдалану тиімді. Мысалы:
“Word Association” (Сөздерді
байланыстыру),
“Memory Game” (Жад ойыны),
“Pictionary” (Сурет арқылы сөз үйрену)
т.б.
2.3. Көрнекі құралдар мен технологияларды
пайдалану
Интерактивті тақта, суреттер, бейнежазбалар,
онлайн платформалар (Quizlet, Kahoot, Duolingo) арқылы оқушылардың
қызығушылығын арттыруға болады.
2.4. Тақырыптық сөздік дәптер
жүргізу
Оқушылар жаңа сөздерді жазып, олардың мағынасын,
синонимдерін және мысалдармен қолдану тәсілдерін белгілейтін жеке
дәптер арнауы керек.
2.5. Диалогтар мен рөлдік
ойындар
Диалог құру және рөлдік ойындар арқылы сөздерді
нақты сөйлеу жағдайында қолдануға үйрету – сөздік қорды тиімді
дамыту тәсілдерінің бірі.Ағылшын тілін меңгеруде сөздік қорды
байыту – ең маңызды кезеңдердің бірі. Мұғалімдер заманауи әдістерді
қолданып, оқушылардың қызығушылығын арттырса, олардың тіл үйренуге
деген мотивациясы күшейеді. Тәжірибеге бағытталған, қызықты әрі
тиімді әдістер арқылы оқушылар ағылшын тілінде еркін сөйлеп,
қарым-қатынас жасау дағдыларын жетілдіреді.