"Айтыс өнері"

Тақырып бойынша 31 материал табылды

"Айтыс өнері"

Материал туралы қысқаша түсінік
«Айтыс өнері» ашық сабағы – 4-сынып оқушыларына арналған қазақтың ауыз әдебиетіндегі ерекше жанр – айтыс туралы түсінік беретін танымдық сабақ. Сабақтың мақсаты – оқушыларға айтыстың мазмұны мен түрлерін таныстырып, ақындар айтысы арқылы сөз мәдениетін, тапқырлықты, ой ұшқырлығын дәріптеу. Сабақ барысында оқушылар: - Айтыстың мәні мен ерекшелігін меңгереді - Белгілі айтыскерлер жайлы мәлімет алады - Өзіндік шағын айтыс ұйымдастырып, шығармашылық қабілетін дамытады Бұл сабақ оқушылардың сөздік қорын, сөйлеу мәдениетін және ұлттық өнерге деген құрметін арттыруға бағытталған.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар

4-сынып

Сабақтың тақырыбы: Айтыс өнері


Бөлім:

Педагогтың аты-жөні

Күні:

Сынып: 4


Қатысушылар саны:


Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы


Айтыс өнері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары


4.1.1.1 – Айтыс өнерінің негізгі ерекшеліктерін түсіну;
4.2.2.1 – Айтыс түрлерін ажырату және сипаттау;
4.3.3.1 – Айтыс өнерінің маңыздылығын талқылау.

Сабақ мақсаты


- Айтыс өнерінің негізгі ерекшеліктерін сипаттайды.
- Айтыстың түрлерін анықтап, мысалдар келтіреді.
- Айтыс өнерінің қазақ мәдениетіндегі маңызын талдайды.

Құндылықтарға баулу


Оқушыларға ұлттық мәдениетті құрметтеу, айтыс өнерінің құндылығын түсіну.
Осы сабақта қолданылатын 2025-2026 оқу жылындағы құндылықтар:
- тәуелсіздік және отансүйгіштік

ЖИ құралдары


PrepAI, Teachology, ChatGPT - Емтихан материалдарын әзірлеуге арналған платформалар - https://www.prepai.io/ https://www.teachology.ai/ https://chatgpt.com/

Бағалау критерийлері


✓ Айтыс өнерінің ерекшеліктерін түсіндіреді.
✓ Айтыс түрлерін ажыратады.
✓ Айтыстың маңыздылығын дәлелдейді.
✓ Презентацияны қорғауда ақпаратты оңай жеткізе алады.

Тілдік мақсаттар


Оқушылар «айтыс», «жыр», «ақын» сияқты терминдермен танысып, оларды өз жұмыстарында қолдана алады.

Ойлау дағдыларының деңгейі


– талдау, жинақтау, бағалау.

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі / уақыты


Мұғалімнің әрекеті


Оқушының әрекеті


Бағалау


Ресурстар

Сабақтың басы (10 минут), Ұйымдастыру кезеңі
Қызығушылықты ояту – (3 минут)
Ширату тапсырмалары – (4 минут)
Жаңа сабаққа кіріспе (3 минут)


Қызығушылықты ояту:
- Сәлемдесу;
- сыныпты түгелдеу;
- оқушылардың назарын аударту;
- топқа бөлу.
Ширату тапсырмалары:
- Айтыс өнері туралы қысқаша бейнеролик көрсету.
- Сабақтың мақсаты мен міндеттерін түсіндіру.


Оқушылар сұрақтарға жауап береді, сабақтың мақсатына назар аударады.


Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, қалыптастырушы бағалау жүргізеді.
ҚБ «Мадақтау сэндвичі» әдісі арқылы келесі тапсырмаларға ынталандырады.


Компьютер, проектор, презентация.
https://www.youtube.com/watch?v=Video1

Сабақтың ортасы (25 минут), Жаңа сабақ


Мәтінмен жұмыс
Айтыс өнерінің тарихы (5 минут)


Оқушылар өз ойларын жазады, талқылайды, қорғауда белсенділік танытады.


Топ динамикасы, қорытындының сапасы.


Шаблон, интернет ресурс, оқу құралдары.
https://www.google.com/search?q=Айтыс+өнері

1-тапсырма
Айтыс түрлерін анықтау (5 минут)
Берілген мәтіннен айтыс түрлерін анықтаңыз.
Дескриптор:
- Мәтінді оқу;
- Айтыс түрлерін анықтау;
- Айтыс түрлерін сипаттау.


Оқушылар өз ойларын жазады, талқылайды, қорғауда белсенділік танытады.


ҚБ «Мадақтау сэндвичі» әдісімен бағалау.


Шаблон, интернет ресурс, оқу құралдары.
https://www.google.com/search?q=Айтыс+түрлері

2-тапсырма
Айтыстың маңыздылығын талдау (7 минут)
Айтыстың қазақ мәдениетіндегі маңыздылығын талдаңыз.
Дескриптор:
- Айтыстың маңыздылығын анықтау;
- Мысалдар келтіру;
- Маңыздылығын дәлелдеу.


Оқушылар өз ойларын жазады, талқылайды, қорғауда белсенділік танытады.


ҚБ «Алақан-жұлдыз» әдісімен бағалау.


Шаблон, интернет ресурс, оқу құралдары.
https://www.google.com/search?q=Айтыс+маңыздылығы

3-тапсырма
Айтыс өнерінің ерекшеліктерін сипаттау (8 минут)
Айтыс өнерінің ерекшеліктерін сипаттаңыз.
Дескриптор:
- Ерекшеліктерін анықтау;
- Ерекшеліктерін сипаттау;
- Мысалдар келтіру.


Оқушылар өз ойларын жазады, талқылайды, қорғауда белсенділік танытады.


ҚБ «Ең үздік жауап» әдісімен бағалау.


Шаблон, интернет ресурс, оқу құралдары.
https://www.google.com/search?q=Айтыс+ерекшеліктері

Сабақтың соңы (10 минут),
Қорытынды,
Ой толғаныс,
Кері байланыс


Кері байланыс
Жалғастырыңыз:
Маған ... қызықты болды
Бұл ... қиындық туғызды
Осы ... мені ойландырды


Оқушылар білімдерін сараптайды, рефлексия жүргізеді. Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады.


Кері байланыстың бар екендігі.




Оқушылар алған білімін ары қарай шыңдау мақсатында мұғалім үй тапсырмасын береді.


Оқушылар үй жұмысын орындайды.


Кері байланыстың бар екендігі.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.11.2025
47
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі