Тақырыбы: «Әке – білек, саусағы балалары, Қан тамырмен жалғасқан аралары»
«Өмірге ұрпақ келтіріп, оны асырау арқылы әке өз міндетінің үштен бірін ғана орындайды. Ол адамзатқа адам, қоғамға қызметкер, мемлекетке азамат беруге міндетті. Осынау үш міндетті орындауға қабілетті бола тұра кімде-кім оны орындамаса айыпты». Жан Жак Руссо.
Мақсаты:
—
Мектеп пен отбасының өзара байланысын, қарым-қатынасын нығайту;
— Отбасының қарым-қатынасындағы сенімділікті және сыйластықты
қалыптастыру;
— Бала тәрбиесінде Әкенiң рөлі ерекше екендігін
түсіндіру.
Көрнекілігі: қанатты сөздер «Әке көрген – оқ жонар, ана көрген
– тон пішер», шарлар, презентация «Ана – өсiредi, Әке –
үйретедi».
Шақырылған қонақтар: әкелерi, мектеп директоры, психолог,
мұғалімдер. Сәлеметсіздер ме, ардақты әкелер, құрметті қонақтар!
Бүгінгі біздің кездесуімізде, Әкелер, сіздер туралы әңгіме
қозғағымыз келеді. Әке… Бұл үш әріпті сөзде не бар? Әке деген сөз –
мейірімділік, ержүректік, әдептілік деген ұғымдармен іспеттес.
Әкенің бала дүние есігін ашқаннан бастап, оның өсіп дамуына
тигізетін әсері маңызды екені баршаңызға мәлім.
— Қадірменді әкелер! Сіздің осы кездесуге үй шаруларыңызды тастап,
бас тартпай келуіңіздің өзі – бала бақыты сіз үшін маңызды екенін
көрсетеді.
Коучинг
барысы:
Шаттық
шеңбері:
Дөңгеленіп
тұрайық
Керегені
құрайық.
Уықтар боп
иіліп,
Шаңыраққа
киіліп
Киіз үйді
құрайық.
Міне сіздермен
біз үлкен киіз үйді құрдық. Осы киіз үй сияқты әр үйдің қабырғалары
мықты болып, шаңырағы биік болсын дегім
келеді
Танысу: Бір шаңырақ иесі ретінде бір - бірімізбен жақынырақ танысайық. «Мен үшін әке болу – бұл… » (бақыт, жетістік, байлық, арман, дәреже, мәртебе, өмір, жауапкершілік … т.с.с.) осы фразаны жалғастырып, өзіміздің аты-жөнімізді айтып өтсек. Керемет! Ой бөліскеніңізге рақмет! Олай болса, жалғастырайық! Мен сіздерді 2 топқа бөлгім келіп отыр. Мына берілген парақша арқылы 2 топқа бөлінеміз. 1 топ – қамқор әке, 2 топ – батыл әке.
№1 «Бала тәрбиесі» бейнеролигіне назар аударайық.
Қазіргі кезде бәріміз де жұмыстың арбауында
жүрген адамдардың біріміз. Сондықтан да болар кейде балаларымызға
уақыт бөлмейміз де, балалардан алыстаймыз.
Құрметті әкелер, балаларыңызға уақыт бөліп, оның өмірдегі
бағыттарын біле отырып, ақыл қоссаңыздар, балаларыңыз мейірімге
толы, адамгершілігі мол ұрпақ болып өсетініне кәміл сенеміз.
Енді кезекте мен сіздерге топ бойынша тапсырма
беремін.
1- топқа «Бала» деген кім?, 2 топқа «Бала үшін әкенің сезімі қымбатпа?» осы сұрақтарды негізге ала отырып, сол бойынша постер қорғаймыз. Әкелер тапсырма бойынша өздерінің топ бойынша постерлерін қоғайды.
«Жанұя ойыны»сергіту жаттығуы:
1. Балаңыздың туған күні?
2. Сынып жетекшісінің толық аты- жөні?
3. Балаңыздың парталас көршісі кім?
4. Балаңыз қандай өлшемлі аяқ киім киеді?
5. Балаңыздың сүйікті асы қандай?
6. Балаңыз кеше қандай баға алды?
7. Балаңыз қандай түсті жақсы көреді?
8. Балаңыз спорттың қандай түрін жақсы көреді?
9. Балаңыз бірінші сыныпқа қай жылы барды?
10. Балаңызды еркелетіп қандай сөздер айтасыз?
11. Балаңызға ашуланғанда, ең алдымен ауызыңызға қандай сөз түседі?
12. Балаңыздың ең жақын досы кім?
Жағдаятты талдау
Мақсаты: Өз балаларының іс-әрекетіне дұрыс бағыт бере білуге баулу.
І топ
1-жағдаят. Балаңыз мектептен шағым айтып келді. Мұғалім ұрысқанын, енді сабаққа барғысы келмейтінін айтты. Сіз қандай әрекет етесіз?
2-жағдаят. Балаңыз ұялы телефон алып бер деп жылады. Сіз: «Шамалы шыдай тұр, уақыты келгенде алып беремін» — дедіңіз. Балаңыз тыңдамай есікті тарс жауып кетіп қалды. Сіздің әрекетіңіз?
ІІ-топ
1-жағдаят. Марат сабаққа дайындықсыз келді. Мұғалім сабақ түсіндіріп жатты. Марат сабақты да тыңдамады. Онымен қоса жанындағы оқушыларға да тыныштық бермеді. Мұғалім ескертулер берсе де қорытынды шығармады. Мұғалім оқушының сыныптан шығып кетуін талап етті. Марат үйге келіп шағым айтты. Ата-анасы әй-шәйға қарамай, директорға кіріп айқай шығарды. Ата-ананың бұл әрекеті дұрыс па? Сіз қандай әрекет етер едіңіз?
2-жағдаят. Балаңыз түнімен теледидар көріп, ұйқысы қанбай қалды. Балаңыз: «Басым ауырып тұр, сабаққа бармай-ақ қояйыншы», — деді. Сіздің әрекетіңіз?
Кез келген шешімді қабылдауға асығыстық жасауға болмайды. Балаңыз сіздің оның ісіне немқұрайды қарамайтыңызды көретіндей, оны тыңдауға дайын екендігіңізді байқайтындай болсын. Кейде бала бір сәтсіздіктерге ұрынады. Ата-ана қатты уайымдап, баланың еш нәрсеге икемі жоқ, қабілетсіз деген асығыс қорытындыға келеді. Сөйтеді де баланың өзіне деген сенімі күрт жойылады, қолын қусырып. Ата-ана мектеппен байланыс жасамайды, қиыншылықтарды жоюға дәрменсіз болады. Сондықтан да ата-аналар мектеппен байланысты болу керек.
Атақты жанұялық терапевт Вирджиния Сатир балаңыздың дұрыс қалыптасуына күніне бірнеше рет құшақтаудың оң әсер беретінін айтқан. Яғни балаңыздың өмір сүруі үшін 4 рет құшақтау өте қажет болса, ал өзін жақсы сезіну үшін кем дегенде 8 рет құшақтау керек деп есептеген. Ал баланың интеллектуалдық жағынан дамуы үшін- күніге 12 рет құшақтау қажет деген. Ересектер үшінде өте қажет екенінде айтқан. Бала өзі ата-ана құшағынан өзі шықпайынша итеріп жіберуге болмайды. Бала өзін риясыз қабылдайтынын сезініп өсу керек дегендей бейне роликке назар аударайық.
№2 Бейнеролик. Оқушылардың әкелеріне деген ойлары және ыстық ықыластары.
Осындай балалардың әкесі жайлы жылы лебіздері бізді және сіздерді қуантады. Ақылды балаларымыз көп болсын. Әкелерге ауызша сұрақ балаларына деген сезімдері қаншалықты арта түскенін ? (ауызша) айтып жеткізу.
Тест «Сіз
қандай ата - анасыз?»
1. Кез келген
істі тастай салып баламен айналысасыз
ба?
2. Балаңыздың
жасына қарамай, онымен ақылдаса аласыз
ба?
3. Балаңызбен
қарым - қатынас барысында жасаған қателіктеріңізді мойындайсыз
ба?
4. Өзіңіздің
қателігіңіз үшін кешірім сұрайсыз
ба?
5. Балаңыз
жасаған ісі ашуландырған кезде өзіңізді ұстап, ашуды жеңе аласыз
ба?
6. Балаңыздың
орнына өзіңізді қоя аласыз
ба?
7. Бір сәтте
сізге мейірімді адам деп сенуге бола
ма?
8. Өзіңіздің
балаңыздан өткен балалық шағыңыздан өткен ескерілетін жағдайды
айтасыз ба?
9. Балаңыздың
жүрегін жарақаттайтын сөздерді, сөйлем тіркестерін атамауға
тырысасыз ба?
10. Балаңызға
уәде беріп, жақсы мінез - құлқын ескере отырып, уәдеңізді
орындайсыз ба?
11. Балаға
қалаған ісін жасауға, өзін ұстауға кедергі жасамай, бір күн
еркіндік бересіз бе?
12. Басқа бала
сіздің балаңызға дөрекілік көрсетсе, себепсіз ренжітсе, көңіл
аудармайсыз ба?
13. Балаңыздың
көз жасы, дөрекі еркелеуі уақытша екенін білесіз, соған қарсы тұра
аласыз ба?
Жауабы:
1. Әрқашан
жасаймын, келісемін – 3
балл.
2. Кейде ғана
келісемін – 2 балл.
3. Келіспеймін
– 1 балл.
Сауалнаманы
бағалау
0 - 16 балл.
Бала тәрбиесі – сіз үшін үлкен проблема. Бала тұлғасын дұрыс
қалыптастыру үшін педагог немесе психолог мамандардың көмегіне
сүйеніңіз.
16 - 30 балл.
Балаға қамқорлық жасау - бірінші кезектегі маңызды
іс.
Сіздің
бойыңызда тәрбиешілік қабілет бар, бірақ тәжірибеде әрқашан бір
қалыпты бағыттағы мақсатпен әрекет етесіз. Кейде қатал, кейде
мүлдем жұмсақсыз. Сізге жауапкершілікпен ойлану
керек.
30 - 39 балл.
Бала сіздің өміріңіз үшін ең құнды болғаны. Сіз балаңызды тек
түсініп қана қоймай, әрі ойын тануға сыйлы көзбен қарауға
тырысасыз.
Сіздерге арналған шағын кеңес.
ӘКЕГЕ КЕҢЕС (кеңес парақтарын тарату)
Егер баланы үнемі Сынап отырса, оның өмірге деген Құлқы
болмайды.
Балаға үнемі күлсе ол Бұйығы болып кетеді.
Бала үйде үнемі Төзімділікте өссе, ол – басқаларды түсінуге
үйренеді.
Бала Адалдықта өссе, ол Адал болып өседі.
Бала Қауіпсіз жағдайда өссе, ол адамдарға – үнемі Сеніммен
қарайды.
Бала Кекшілдікте өссе, ол Қатыгез болып өседі.
Бала Түсіністікте және Сүйіспеншілікте – өссе, ол бұл әлемнен
Махаббат табуды үйренеді
Соңғы сөзді маған қалдыр…
Стикер таратылады, әр әке коучингтен алған әсерлерімен бөліседі.
Бала тәрбиесі ешқандай үзіліс, демалыс дегенді білмейді. Ендеше, ата-аналар қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біз оларға үлгі болар бейне екенімізді ұмытпайық. Олай болса балаға әрдайым жылы сөздер айтып, дұрыс тәрбие беруге сіз болып, біз болып бірге атсалысайық.
Әкем-біреу, анамда біреу менің,
Мен жығылсам, сүйенер тілеулерім,
Олар барда – мереке. Көрген емен,
Қабақтарын шытқанын түнергенін
Әке – білек, саусағы – балалары,
Қан тамырмен жалғасқан аралары.
Ана – тамыр бойымен бәріне де,
Тіршіліктің жылуы таралады.
Сіздердің аялы алақандарыңызбен, жылы жүректеріңізбен тербеткен әрбір азаматтарыңыз барыс текті, намысты ұрпақ болсын дегім келеді.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Әке білек
Әке білек
Тақырыбы: «Әке – білек, саусағы балалары, Қан тамырмен жалғасқан аралары»
«Өмірге ұрпақ келтіріп, оны асырау арқылы әке өз міндетінің үштен бірін ғана орындайды. Ол адамзатқа адам, қоғамға қызметкер, мемлекетке азамат беруге міндетті. Осынау үш міндетті орындауға қабілетті бола тұра кімде-кім оны орындамаса айыпты». Жан Жак Руссо.
Мақсаты:
—
Мектеп пен отбасының өзара байланысын, қарым-қатынасын нығайту;
— Отбасының қарым-қатынасындағы сенімділікті және сыйластықты
қалыптастыру;
— Бала тәрбиесінде Әкенiң рөлі ерекше екендігін
түсіндіру.
Көрнекілігі: қанатты сөздер «Әке көрген – оқ жонар, ана көрген
– тон пішер», шарлар, презентация «Ана – өсiредi, Әке –
үйретедi».
Шақырылған қонақтар: әкелерi, мектеп директоры, психолог,
мұғалімдер. Сәлеметсіздер ме, ардақты әкелер, құрметті қонақтар!
Бүгінгі біздің кездесуімізде, Әкелер, сіздер туралы әңгіме
қозғағымыз келеді. Әке… Бұл үш әріпті сөзде не бар? Әке деген сөз –
мейірімділік, ержүректік, әдептілік деген ұғымдармен іспеттес.
Әкенің бала дүние есігін ашқаннан бастап, оның өсіп дамуына
тигізетін әсері маңызды екені баршаңызға мәлім.
— Қадірменді әкелер! Сіздің осы кездесуге үй шаруларыңызды тастап,
бас тартпай келуіңіздің өзі – бала бақыты сіз үшін маңызды екенін
көрсетеді.
Коучинг
барысы:
Шаттық
шеңбері:
Дөңгеленіп
тұрайық
Керегені
құрайық.
Уықтар боп
иіліп,
Шаңыраққа
киіліп
Киіз үйді
құрайық.
Міне сіздермен
біз үлкен киіз үйді құрдық. Осы киіз үй сияқты әр үйдің қабырғалары
мықты болып, шаңырағы биік болсын дегім
келеді
Танысу: Бір шаңырақ иесі ретінде бір - бірімізбен жақынырақ танысайық. «Мен үшін әке болу – бұл… » (бақыт, жетістік, байлық, арман, дәреже, мәртебе, өмір, жауапкершілік … т.с.с.) осы фразаны жалғастырып, өзіміздің аты-жөнімізді айтып өтсек. Керемет! Ой бөліскеніңізге рақмет! Олай болса, жалғастырайық! Мен сіздерді 2 топқа бөлгім келіп отыр. Мына берілген парақша арқылы 2 топқа бөлінеміз. 1 топ – қамқор әке, 2 топ – батыл әке.
№1 «Бала тәрбиесі» бейнеролигіне назар аударайық.
Қазіргі кезде бәріміз де жұмыстың арбауында
жүрген адамдардың біріміз. Сондықтан да болар кейде балаларымызға
уақыт бөлмейміз де, балалардан алыстаймыз.
Құрметті әкелер, балаларыңызға уақыт бөліп, оның өмірдегі
бағыттарын біле отырып, ақыл қоссаңыздар, балаларыңыз мейірімге
толы, адамгершілігі мол ұрпақ болып өсетініне кәміл сенеміз.
Енді кезекте мен сіздерге топ бойынша тапсырма
беремін.
1- топқа «Бала» деген кім?, 2 топқа «Бала үшін әкенің сезімі қымбатпа?» осы сұрақтарды негізге ала отырып, сол бойынша постер қорғаймыз. Әкелер тапсырма бойынша өздерінің топ бойынша постерлерін қоғайды.
«Жанұя ойыны»сергіту жаттығуы:
1. Балаңыздың туған күні?
2. Сынып жетекшісінің толық аты- жөні?
3. Балаңыздың парталас көршісі кім?
4. Балаңыз қандай өлшемлі аяқ киім киеді?
5. Балаңыздың сүйікті асы қандай?
6. Балаңыз кеше қандай баға алды?
7. Балаңыз қандай түсті жақсы көреді?
8. Балаңыз спорттың қандай түрін жақсы көреді?
9. Балаңыз бірінші сыныпқа қай жылы барды?
10. Балаңызды еркелетіп қандай сөздер айтасыз?
11. Балаңызға ашуланғанда, ең алдымен ауызыңызға қандай сөз түседі?
12. Балаңыздың ең жақын досы кім?
Жағдаятты талдау
Мақсаты: Өз балаларының іс-әрекетіне дұрыс бағыт бере білуге баулу.
І топ
1-жағдаят. Балаңыз мектептен шағым айтып келді. Мұғалім ұрысқанын, енді сабаққа барғысы келмейтінін айтты. Сіз қандай әрекет етесіз?
2-жағдаят. Балаңыз ұялы телефон алып бер деп жылады. Сіз: «Шамалы шыдай тұр, уақыты келгенде алып беремін» — дедіңіз. Балаңыз тыңдамай есікті тарс жауып кетіп қалды. Сіздің әрекетіңіз?
ІІ-топ
1-жағдаят. Марат сабаққа дайындықсыз келді. Мұғалім сабақ түсіндіріп жатты. Марат сабақты да тыңдамады. Онымен қоса жанындағы оқушыларға да тыныштық бермеді. Мұғалім ескертулер берсе де қорытынды шығармады. Мұғалім оқушының сыныптан шығып кетуін талап етті. Марат үйге келіп шағым айтты. Ата-анасы әй-шәйға қарамай, директорға кіріп айқай шығарды. Ата-ананың бұл әрекеті дұрыс па? Сіз қандай әрекет етер едіңіз?
2-жағдаят. Балаңыз түнімен теледидар көріп, ұйқысы қанбай қалды. Балаңыз: «Басым ауырып тұр, сабаққа бармай-ақ қояйыншы», — деді. Сіздің әрекетіңіз?
Кез келген шешімді қабылдауға асығыстық жасауға болмайды. Балаңыз сіздің оның ісіне немқұрайды қарамайтыңызды көретіндей, оны тыңдауға дайын екендігіңізді байқайтындай болсын. Кейде бала бір сәтсіздіктерге ұрынады. Ата-ана қатты уайымдап, баланың еш нәрсеге икемі жоқ, қабілетсіз деген асығыс қорытындыға келеді. Сөйтеді де баланың өзіне деген сенімі күрт жойылады, қолын қусырып. Ата-ана мектеппен байланыс жасамайды, қиыншылықтарды жоюға дәрменсіз болады. Сондықтан да ата-аналар мектеппен байланысты болу керек.
Атақты жанұялық терапевт Вирджиния Сатир балаңыздың дұрыс қалыптасуына күніне бірнеше рет құшақтаудың оң әсер беретінін айтқан. Яғни балаңыздың өмір сүруі үшін 4 рет құшақтау өте қажет болса, ал өзін жақсы сезіну үшін кем дегенде 8 рет құшақтау керек деп есептеген. Ал баланың интеллектуалдық жағынан дамуы үшін- күніге 12 рет құшақтау қажет деген. Ересектер үшінде өте қажет екенінде айтқан. Бала өзі ата-ана құшағынан өзі шықпайынша итеріп жіберуге болмайды. Бала өзін риясыз қабылдайтынын сезініп өсу керек дегендей бейне роликке назар аударайық.
№2 Бейнеролик. Оқушылардың әкелеріне деген ойлары және ыстық ықыластары.
Осындай балалардың әкесі жайлы жылы лебіздері бізді және сіздерді қуантады. Ақылды балаларымыз көп болсын. Әкелерге ауызша сұрақ балаларына деген сезімдері қаншалықты арта түскенін ? (ауызша) айтып жеткізу.
Тест «Сіз
қандай ата - анасыз?»
1. Кез келген
істі тастай салып баламен айналысасыз
ба?
2. Балаңыздың
жасына қарамай, онымен ақылдаса аласыз
ба?
3. Балаңызбен
қарым - қатынас барысында жасаған қателіктеріңізді мойындайсыз
ба?
4. Өзіңіздің
қателігіңіз үшін кешірім сұрайсыз
ба?
5. Балаңыз
жасаған ісі ашуландырған кезде өзіңізді ұстап, ашуды жеңе аласыз
ба?
6. Балаңыздың
орнына өзіңізді қоя аласыз
ба?
7. Бір сәтте
сізге мейірімді адам деп сенуге бола
ма?
8. Өзіңіздің
балаңыздан өткен балалық шағыңыздан өткен ескерілетін жағдайды
айтасыз ба?
9. Балаңыздың
жүрегін жарақаттайтын сөздерді, сөйлем тіркестерін атамауға
тырысасыз ба?
10. Балаңызға
уәде беріп, жақсы мінез - құлқын ескере отырып, уәдеңізді
орындайсыз ба?
11. Балаға
қалаған ісін жасауға, өзін ұстауға кедергі жасамай, бір күн
еркіндік бересіз бе?
12. Басқа бала
сіздің балаңызға дөрекілік көрсетсе, себепсіз ренжітсе, көңіл
аудармайсыз ба?
13. Балаңыздың
көз жасы, дөрекі еркелеуі уақытша екенін білесіз, соған қарсы тұра
аласыз ба?
Жауабы:
1. Әрқашан
жасаймын, келісемін – 3
балл.
2. Кейде ғана
келісемін – 2 балл.
3. Келіспеймін
– 1 балл.
Сауалнаманы
бағалау
0 - 16 балл.
Бала тәрбиесі – сіз үшін үлкен проблема. Бала тұлғасын дұрыс
қалыптастыру үшін педагог немесе психолог мамандардың көмегіне
сүйеніңіз.
16 - 30 балл.
Балаға қамқорлық жасау - бірінші кезектегі маңызды
іс.
Сіздің
бойыңызда тәрбиешілік қабілет бар, бірақ тәжірибеде әрқашан бір
қалыпты бағыттағы мақсатпен әрекет етесіз. Кейде қатал, кейде
мүлдем жұмсақсыз. Сізге жауапкершілікпен ойлану
керек.
30 - 39 балл.
Бала сіздің өміріңіз үшін ең құнды болғаны. Сіз балаңызды тек
түсініп қана қоймай, әрі ойын тануға сыйлы көзбен қарауға
тырысасыз.
Сіздерге арналған шағын кеңес.
ӘКЕГЕ КЕҢЕС (кеңес парақтарын тарату)
Егер баланы үнемі Сынап отырса, оның өмірге деген Құлқы
болмайды.
Балаға үнемі күлсе ол Бұйығы болып кетеді.
Бала үйде үнемі Төзімділікте өссе, ол – басқаларды түсінуге
үйренеді.
Бала Адалдықта өссе, ол Адал болып өседі.
Бала Қауіпсіз жағдайда өссе, ол адамдарға – үнемі Сеніммен
қарайды.
Бала Кекшілдікте өссе, ол Қатыгез болып өседі.
Бала Түсіністікте және Сүйіспеншілікте – өссе, ол бұл әлемнен
Махаббат табуды үйренеді
Соңғы сөзді маған қалдыр…
Стикер таратылады, әр әке коучингтен алған әсерлерімен бөліседі.
Бала тәрбиесі ешқандай үзіліс, демалыс дегенді білмейді. Ендеше, ата-аналар қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біз оларға үлгі болар бейне екенімізді ұмытпайық. Олай болса балаға әрдайым жылы сөздер айтып, дұрыс тәрбие беруге сіз болып, біз болып бірге атсалысайық.
Әкем-біреу, анамда біреу менің,
Мен жығылсам, сүйенер тілеулерім,
Олар барда – мереке. Көрген емен,
Қабақтарын шытқанын түнергенін
Әке – білек, саусағы – балалары,
Қан тамырмен жалғасқан аралары.
Ана – тамыр бойымен бәріне де,
Тіршіліктің жылуы таралады.
Сіздердің аялы алақандарыңызбен, жылы жүректеріңізбен тербеткен әрбір азаматтарыңыз барыс текті, намысты ұрпақ болсын дегім келеді.
шағым қалдыра аласыз













