Материалдар / Алаштықтар және "Тіл мәселесі" 9 сынып

Алаштықтар және "Тіл мәселесі" 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Орыс мектептеріндегі қазақ тілі пәні бойынша Алаш қайраткерлерінің тіл туралы айтқан нақыл сөздері мен ойлары туралы. Түрлі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, сабақ барысында оқушылардың тыңдалым, оқылым, жазылым, сөйлеу әрекеттерін дамыту;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Желтоқсан 2023
279
1 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Пәні: қазақ тілі

Сыныбы:

Мектебі: «Престиж»

9 Б

Сабақ: 5

Күні: 2.03.2023


Мұғалімнің аты-жөні: Нусипбаева Анар Бекмұханбетқызы


Сабаққа қатысқаны:

Сабаққа қатыспағаны:

Бөлім: 10

Алаш идеясы мен қайраткерлері

Сабақтың тақырыбы


Алаш қайраткерлері және тіл мәселесі (2 сабақ )

Тіл мәселесі (2-сабақ)


Сабақтың түрі

ББД қалыптастыру сабағы

Оқу мақсаттары

(учебные цели)

9.4.4.1 – тақырып бойынша негізгі және қосымша ақпараттарды анықтау, мәліметтерді жинақтау

9.2.6.1 – кесте, диаграмма, нұсқаулық шартты белгілер мен сызбалар арқылы мәліметерді ұсыну ;

9.3.1.1 – әлеуметтік-мәдени тақыраптарға байланысты сөздер мен сөз тіркестерінің, сөйлемерді түсіну және оларды қолдану;


Определить основную и дополнительную информацию по теме, собирать (классифицировать) информацию по теме;

Предаставлять информацию по теме в виде таблиц, схем, условных обозночений;

Понимать и применять нужные слова, словосочетания, предложения по социокультурной теме;

Сабақтың мақсаты

Тақырып бойынша сөздердің , мәліметтердің мағынасын түсіну, оларды ауызша және жазбаша жұмыстарда қолдану; Берілген сұрақтарға қысқа және толық жауап бере алу, негізгі тірек сөздерді анықтау, қысқаша хабарлама айта білу, мәліметтерді жинақтау және салыстыру;


Понять лексический минимум по теме и их применять в устной и письменной речи,понимать содержание текста;

Отвечать полными и краткими ответами; Уметь рассказать краткие содержание по теме; Определить опорные слова по теме; Классифицировать информацию по теме;

Алдыңғы оқу

Өткен сабақтардағы, бөлімдердегі мәліметтерді, сөздерді қолдану;




Сабақтың барысы

Сабақтың жоспарлы кезеңдері

Жоспарланған жұмыс

Ресурстар

Сабақтың басы


1мин




2 мин




І. Білу.






Бейнесаяхат

Фотогалерея

«Кімнің сөзі?»

3 мин













ІІ. Түсіну

Ой шақыру.

«Түсін мені»


2 мин


Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру. Мұғалім амандасады, сабаққа дайындығын сұрайды, сынып оқушыларын түгендейді. Сұрақ-жауап ұйымдастырады.

Қазір қандай мезгіл?

-Көктем мезгілінде ауа райы қандай?

-Бүгін ауа райы қандай болып тұр?

Сабақтың мақсаты мен кезеңдері туралы түсініктеме жүргізу; (Блум таксаномиясы/ «Алтын жебе» ойыны-бағалау критерийлері туралы)

Үй жұмысын тексеру.

(Қайталау сұрақтары арқылы өткен сабақтарға шолу)

Ә) Алаш қайраткерлері және тіл мәселесі туралы

Айтылым.

Б ) Бұл кім? «Алаш қайраткерлері» Кімнің сөзі?

Сәйкестендіру.

Ахмет Байтұрсынұлы – «Оқу құралының ең ұлығы – кітап.»

Ғұмар Қараш: « Адамға ең әуелі ана тілі қажет.»

Міржақып Дулатұлы: «Қай жұрттың тілі болса да, ту басында қазақ тіліндей таза болды. Тілдер көрші жұрттардың тілімен қосыла келе, өзгеріске ұшырайды...»

Халел Дұсмұхамедұлы: «Мәдениетіміздің негізі – білім. Білімге тіл арқылы жетеді...»

Мағжан Жұмабаев: «Бір ұлттың тілінде сол ұлттың жері, тарихы, тұрмысы, мінезі айнадай ашық көрініп тұрады. Қазақ тілінде қазақтың сары сайран даласы, біресе желсіз түндей тымық, біресе құйындай екпінді тарихы, сар далада үдере көшкен тұрмысы, асықпайтын, саспайтын сабырлы мінезі – бәрі көрініп тұр.»


Тақтаға диаграмма сызылады. Мұғалім сөзді сипаттайды. Ол мұра, қарым-қатынас құралы, ұлттың тарихы, мақтанышы -....(оқушылар сиптатама арқылы сөзді анықтайды.) Тіл


Алаш қайраткерлерінің барлығын толғандырған мәселе қандай болды?

-Жер , ұлт, тіл мәселесі....

-Бүгін осы мәселелер өзекті ме? Қалай ойлайсыңдар?

(Оқушы жауабы: менің ойымша,.....)

Сабақтың тақырыбы айтылады.






Тірек сөздер










https://learnin

gapps.org/

myapps.php

2 мин










ІІІ. Түсіну

3-4 мин


«Миға шабуыл» әдісі



Мағынаны тану.

Сөздік жұмысы (өткен сөздерді еске түсіреді, қайталайды, сөз тіркесін айтады)

Мәселе – проблема, вопрос

Өзекті – актуальный

Ниет – намерение , желание

Қызығушылық -интерес


(сөздермен сөз тіркестерін сөйлем құрап айту)




Оқылым. Мәтінді оқып, танысады.


Мәтінмен жұмыс.

А) Айтылым. Мәтін бойынша сұрақтарға жауап беру.

(Сұрақтарды қобдишадан алады)

  • 1) Қазақ тілі туралы мәселені көтерген алаш қайраткерлері кімдер?

  • 2) Мәтінде кездесетін әлемдегі жойылып бар жатқан тіл?

  • 3) Қазіргі кезде ең көп сөйлеушісі бар тіл?

  • 4) Тіл дегеніміз не?

  • 5) Сөйлеушілеріне қарай үшінші орында қандай тіл тұр?

  • 6) Қазақ тілі қандай тіл?

  • Мәтіннен шартты және қарсылықты бағыныңқы құрмалас сөйлемдерді табу;





КБҚ



Оқулық






Презентация





Сабақтың ортасы

4. Талдау

3-4 мин











5. Жинақтау


8-10 мин






2 мин






6. Бағалау

3мин








Бекіту. 1 мин

Жұптық жұмыс. (топтық)

Ә) Мәтінді қандай ойбөліктерге бөлуге болады? Жоспарды мәтін мазмұны бойынша ретімен орналастыр

  • 1) Тіл – қарым-қатынас құралы.

  • 2) Тілдердің жойылуы.

  • 3) Кет тілі;

  • 4) Әлемдегі ағылшын тілі;

  • 5) Қолдануы жағынан ондыққа кіретін тілдер;

  • 6) Қазақ тілі

  • 7) Тіл үйрену

ТShape2 Shape1

Тіл үйренудің тиімді жолдары

Қазіргі қоғамдағы тіл мәселесі

оптық жұмыс. Берілген тақырыптарды таңдап, постер құрастыру.







Сергіту сәті. Кім жылдам?

Мәтіндегі сөздерді төрт бағанаға бөлу.

Зат есім Сын есім Етістік Шылау сөздер

«Тіл» сөзіне сиквейн

  • 1) Зат есім (Кім? не?)

  • 2) 2 сын есім (ол қандай?)

  • 3) 3 етістік (не істейді, не істей алады?

  • 4) 1 сөйлем (ол туралы не айтуға болады?)

  • 5) 1 синоним ( Басқаша айтқанда)

Айтылым.




Мақал: Жеті жұрттың тілін біл,

Жеті түрлі ілім біл.


презентация






КБҚ




Презентация







постер






















Үйге тапсырма

«Тіл мәселесі» сөйлемдер құрастыру.





Бағалау

Формативті бағалау


Рефлексия

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ