Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    11


    Қазақстан Республикасы

    Білім және ғылым министрінің
    2020 жылғы «
    27» қарашадағы № 496 бұйрығына 1-қосымша


    Қазақстан Республикасы

    Білім және ғылым министрінің
    2013 жылғы 3 сәуірдегі
    № 115 бұйрығына 175-қосымша




    Бастауыш білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған

    «Әліппе» пәнінің үлгілік оқу бағдарламасы

    (оқыту қазақ тілінде)



    1-тарау. Жалпы ережелер


    1. «Әліппе»пәнінің үлгілік оқу бағдарламасы (бұдан әрі – бағдарлама) «Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 31 қазандағы № 604 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17669 болып тіркелген) сәйкес әзірленді.

    2. Бағдарлама құрылымы мен мазмұны А.Байтұрсынұлының мынадай ұстанымдары негізінде айқындалды, олар оқулық жазуда басшылыққа алынады:

    1) дыбыспен жаттығу;

    2) әрбір дыбыстың сөз жасаудағы қызметін есепке алу;

    3) оңайдан қиынға, жеңілден күрделіге өту;

    4) білімді тәжірибе арқылы өздігінен алу.

    3. Әріп таныту реті А. Байтұрсынұлының еңбектерімен қатар лингвист және әдіскер ғалымдардың зерттеулері негізінде, олардың мәтінде кездесу жиілігіне, өзара тіркесімі мен сөзжасау қызметіне қарай құрылды.

    4. «Әліппе» пәнінің мақсаты – дыбыспен жаттығу, әріп таныту, оқуға, жазуға, ауызша және жазба мәтін құрауға үйрету арқылы білім алуға ынталы жеке тұлғаның дамуына мүмкіндік жасау.

    5. Оқу бағдарламасының міндеттері білім алушының мынадай дағдыларын қалыптастыруды көздейді:

    1) оқу әрекетіне бейімдеу;

    2) дыбыс, буын, сөз, сөйлем, сөйлеу (мәтін) туралы қарапайым түсінік қалыптастыру;

    3) мәтіннен/сөйлеуден сөйлемді, сөйлемнен жаңа үйретілетін дыбысы бар сөзді, сөзден буынды, буыннан дыбысты бөліп алу арқылы жаңа дыбыс пен әріпті таныту;

    4) дыбысты әріппен таңбалап, әріптердің баспа және жазба түрлерін үйрету;

    5) дыбыстан буын, буыннан сөз, сөзден сөйлем құрап оқуға үйрету;

    6) сөзді буындап оқуға, тұтас оқуға, мәтінді мәнерлеп, түсініп оқуға машықтандыру;

    7) жазу дағдысын (қатесіз, көркем жазу) қалыптастыру;

    8) сөздік қорын байыту;

    9) коммуникативтік дағдыларын (өз ойын толық жеткізе білу, өзгенің пікірімен санаса білу, әңгімелесу, сөйлеу әдебін сақтау) қалыптастыру;

    10) тілдік бірліктерді (мәтін, сөйлем, сөз, буын, дыбыс) ажырату, салыстыру, топтастыру, талдауға үйрету;

    11) тілдік білімі мен дағдыларын тәжірибеде қолдана алу;

    12) танымдық, шығармашылық қабілетін дамыту;

    13) ана тіліне, Отанына, туған еліне, оның мәдениеті мен салт-дәстүріне деген сүйіспеншілігін арттыру арқылы рухани-адамгершілік қасиеттерін дамыту;

    14) жеке тұлғалық қасиеті мен әлеуетін ашу;

    15) тұрақты зейіні мен есте сақтауын, логикалық ойлауы мен білім алуға деген қызығушылығын қалыптастыру;

    16) физиологиялық ерекшеліктерін ескеру және санитарлық-гигиеналық талаптарды сақтау.



    2-тарау. «Әліппе» пәнінің мазмұны


    6. «Әліппе» пәні бойынша оқу жүктемесі аптасына
    6 сағаттан, барлығы І жартыжылдықта 96 сағатты құрайды.

    7. Оқу пәнінің мазмұны:

    1) қазақ тілінің дыбыстық және әріптік жүйесінен;

    2) негізгі тілдік бірліктерден (мәтін, сөйлем, сөз, буын, дыбыс);

    3) қазақ тілі бойынша қарапайым грамматикалық дағдылардан;

    4) орфоэпиялық, орфографиялық, пунктуациялық нормалардың қарапайым түсініктерінен құралады.

    8. «Әліппе» пәнін оқыту екі кезең бойынша (әліппеге дейінгі кезең –
    12 сағат, әліппе кезеңі – 84 сағат) ұйымдастырылады.

    9. «Әліппе» пәнінің мазмұны І жартыжылдықта «Әліппе» оқулығы (әліппеге дейінгі және әліппе кезеңдері) арқылы жүзеге асырылады.

    10. Әліпбидегі әріптер мен әрбір әріптің дыбыстық мәнін, қарапайым тілдік ұғым мен түсініктерді меңгертудің реті мен көлемі:

    1) 1-тоқсан: тілдік ұғымдар туралы қарапайым түсінік (сөйлеу дағдылары) (әліппеге дейінгі кезең) – 12 сағат;

    а, р, л, у, н, бекіту (2 сағ) – 12 сағат;

    с, о, т, қ, ы, з, м, е, д, ш, ұ, бекіту (2 сағ) – 24 сағат;

    2) 2-тоқсан: б, й, к, і, ң, ғ, ж, ә, п, ү, бекіту (3 сағ) – 24 сағат;

    ө, г, и, я, ю, х, h, щ, в, э, ё, ц, ф, ч, ь-ъ, әліпби – 2 сағ, бекіту (4 сағ) –
    24 сағат.

    Ескерту: ң – 3 сағат, я, ю, х, һ, щ, в, э, ё, ц, ф, ч, ь-ъ 1 сағаттан; қалған дыбыс пен әріпке 2 сағаттан беріледі.

    11. Әліппеге дейінгі кезеңнің міндеттері:

    1) оқу әрекетіне қызығушылығын ояту;

    2) сөйлеу, сөйлем, сөз, буын, туралы қарапайым түсінік қалыптастыру;

    3) сөйлеу, сөйлем, сөз, буын, дыбыс сызба-модельдерін ажырату және қолдану дағдыларын қалыптастыру;

    4) дыбыспен жаттығу: сөзге дыбыстық талдау жасау, сөзді созып айту арқылы неше буын бар екенін анықтау, сөздерді буынға бөлуге дағдыландыру,сөз ішіндегі және екі, үш буынды сөз ішіндегі дыбыстарды айыру, дауысты және дауыссыз дыбыстарды ажырату, дыбыстарды, буындарды қосып, сөз айтуға дағдыландыру;

    5) жазуға даярлау (бояу, сурет салу, түрлі бағытта сызықтар жүргізу, сұлба сызу, әріп элементтерін жазу);

    6) қабылдау, елестету, есте сақтау, ойлау қабілетін дамыту, зейінін тұрақтандыру;

    7) байланыстырып сөйлеуін қалыптастыру.

    Әліппеге дейінгі кезеңнің міндеттерін айқындауда А. Байтұрсынұлының шағын сөзді әдісі, дыбыспен жаттығу әдісі негізге алынды.

    Ескерту: тыңдау материалының көлемі 10 сөйлемнен, өлең шумақтары
    3-тен аспауы керек.

    12. Әліппе кезеңінің міндеттері:

    1) дыбысты әдіс арқылы жаңа дыбыс пен әріпті таныту;

    2) дыбыстық талдау дағдыларын дамыту: мәтіннен/сөйлеуден сөйлемді, сөйлемнен жаңа үйретілетін дыбысы бар сөзді, сөзден буынды, буыннан дыбысты бөліп алу;

    3) дыбысты дұрыс айтуға жаттықтыру;

    4) естілген дыбыстардың типтерін, яғни фонемаларды ажырата білуге үйрету;

    5) жеке дыбыстарды әріптермен таңбалау: әріптердің баспа және жазба түрлерін үйрету;

    6) дыбыстық жинақтау дағдыларын дамыту: дыбыстардан буын, буындардан сөз, сөздерден сөйлем құрап оқуға, жазуға үйрету.

    7) оқу әрекеттерін дамыта отырып, тілдік дағдыларын жетілдіру;

    8) сөзді біртіндеп тұтас, дұрыс, түсініп оқуға дағдыландыру;

    9) көркем жазу дағдыларын қалыптастыру;

    10) сөздік қорын байыту;

    11) өз ойын жеткізе білуге үйрету.

    Әліппе кезеңінің міндеттерін айқындауда А.Байтұрсынұлының дыбысты әдісі, жалқылаулы-жалпылау әдісі, жазу-оқу әдісі негізге алынды.

    Ескерту:

    І-жартыжылдық бойынша жазба жұмыстарының көлемі: әліппеге дейінгі кезеңде графикалық диктант – 1-3 таңба, әліппе кезеңінде әріптік диктант –
    3-5 әріп, буын диктанты – 3-6 буын, сөздік диктант – 2-5 сөз, диктант –3-12 сөз. Жазба жұмыстарының санын мұғалім білім алушылардың меңгеру деңгейі мен қажеттілігіне орай белгілейді. Жазба жұмыстарын күнделікті жүйелі ұйымдастыру ұсынылады.

    13. «Әліппе»пәнінің базалық білім мазмұны.

    Тыңдалым мен айтылым:

    1) мұғалімнің, өзге білім алушылардың сөзін тыңдау; тыңдалым материалының мазмұнын түсіну; сұраққа дұрыс әрі нақты жауап беру; сөз мағынасын түсіну; сөзді дұрыс қолдана білу; сөз әдебін сақтай отырып, өз ойын айта алу;

    2) сөйлеу барысында ым-ишара, қимылды қолдану; сөз сазын (ырғақ, екпін, әуен, қарқын, кідіріс) сақтау; ертегі айту; өлең, санамақ, мақал-мәтел, жаңылтпаш, жұмбақты жатқа айту;

    3) фонетика: дауысты дыбыстар; дауыссыз дыбыстар; дауысты дыбыстардың жуан, жіңішке болып жіктелуі; буын, сөздің буынға бөлінуі; дауысты дыбыстардың буын құрауы; сөздің дыбыс, әріп құрамын анықтау; сөздің дыбыс құрылымы туралы алғашқы білімдерді игеру;

    4) орфоэпия: сөзді үндестік заңына сәйкес айта білу; жаңылтпаш айта білу, ойын жаттығуларын орындай алу;

    5) сөздік қорын байыту, сөздерден сөйлем, сөйлемдерден шағын мәтін құрау;

    6) тыңдалым материалын мазмұндау, сюжетті суреттер бойынша әңгіме құрау; көрген-білгені, естігені туралы әңгімелеу;

    7) сөйлеу барысында (әңгімелесу, әңгімелеу, пікір алмасу, сахналау,
    рөлдік ойындар) сөз әдебіне үйрену;

    Ескерту: тыңдалым материалының көлемі: 30 сек-1мин.

    14. Оқылым:

    1) сөздегі дыбыс саны мен ретін анықтау, дыбыстық талдау жасау;

    2) дыбыстардың мағына ажыратушы қызметін түсіну;

    3) сөздер мен сөйлемдердің құрылымын сызба арқылы түсініп, тани білуі (сөздегі буын санын, сөйлемдегі сөз санын анықтау);

    4) сөздің мағынасын, сөйлемде айтылған ойды түсіну;

    5) дыбыс пен әріпті ажырату, дыбыстың айтылу ерекшелігін, әріппен таңбаланатынын білу, жазылған сөздің әріптік құрылымын тану;

    6) қазақ тіліндегі жұп дыбыстардың (а-ә, о-ө, ұ-ү, ы-і, л-р, н-ң, с-з, с-ш,
    ж-ш, п-б, к-қ, г-ғ) ерекшеліктерін тану, өзге тілден енген сөздерде кездесетін дыбыстарды дұрыс айтуға дағдылану;

    7) сөйлемді (2-6 сөз), мәтінді (4-10 сөйлем) дауыстап оқу; түсініп оқу;

    8) сөздерді оқу барысында дыбыс үндестігін сақтау;

    9) мәтін туралы жалпы түсінік қалыптастыру.

    10) сурет, сызба түрінде берілген ақпаратты түсіну;

    Ескерту: оқуға берілген мәтіннің көлемі әліппе кезеңінің басында
    4-6 сөйлемнен, соңында 10 сөйлемнен аспауы керек. Әр сөйлемдегі сөз саны
    2-6-ден аспауы керек.

    15. Жазылым:

    1) тілдік бірліктерді (мәтін, сөйлем, сөз, буын, дыбыс) сызбалар арқылы модельдеу;

    2) жазу жұмысына дайындық (денені дұрыс ұстау, қолды дұрыс қойып отыру, дәптерді дұрыс қою, қарындашты, қаламды дұрыс ұстау); кеңістікте бағдарлау дағдысы (жазу жолы, жоларалық кеңістік, жолдың жоғарғы және төменгі сызығы, босаралық, көлбеу, тік); сурет салу, үзік сызықтар, ирек сызықтар, әріп элементтерін жазу;

    3) бас әріп пен кіші әріптерді талапқа сай көркем жазу; дыбыстардан буын, буындардан сөз құрап, әріптерді бір-бірімен дұрыс байланыстырып, үздіксіз әрі үзбей (ырғақты) жазу;

    4) әр сөйлемнің бас әріптен басталатынын, сөйлем ішіндегі сөздердің бөлек жазылатынын, сөйлемнің соңына тыныс белгі қойылатынын білу, қолдану;

    5) көшіріп жазу, есту, есте сақтау арқылы сөздерді (3-7 сөз), жай сөйлемдерді (1-2 сөйлем) жатқа жазу, жазғанын үлгіге қарап тексеру;

    6) сөздерден сөйлем құрау;     

    7) қатесіз және көркем жазуға дағдылану;

    8) бас әріппен жазылатын сөздерді (кісі аттары, жер-су атаулары, үй жануарларына арнайы қойылған аттар) ажырату, дұрыс жазу;

    9) сөйлеу барысында жалғауларды қолдана білу.



    3-тарау. Оқу мақсаттарының жүйесі


    16. Бағдарламада оқу мақсаттары кодпен берілген. Кодтың бірінші саны сыныпты, екінші және үшінші саны негізгі дағдылардың ретін, төртінші саны оқу мақсатының ретін көрсетеді. 1.2.1.1 кодында: «1» – сынып, «2.1» – негізгі дағдылар, «1» – оқу мақсатының реті.

    17. Оқу мақсаттары күтілетін нәтиже түрінде айқындалған:


    Тыңдалым мен айтылым

    Негізгі дағдылар

    Оқу мақсаттары

    1.1 Тыңдалым материалы арқылы бастапқы тілдік ұғымдарды түсіну

    1.1.1.1 сөйлеу (мәтін), сөйлем, сөз, буын, дыбыс туралы бастапқы тілдік ұғымдарды түсіну

    1.2 Тыңдаған материалды мазмұндау

    1.1.2.1 көмекші құралдар (тірек сызба, сюжетті сурет) арқылы оқиғаның ретін сақтай отырып баяндау

    1.3 Оқиғаны болжау

    1.1.3.1 тақырыбы мен иллюстрациясы бойынша мәтіннің мазмұнын болжау

    1.4 Коммуникативтік қатынаста тілдік нормаларды дұрыс қолдану

    1.1.4.1 коммуникативтік қатынаста сөз әдебін (сәлемдесу, алғыс білдіру, кешірім сұрау, өтініш айту, рұқсат сұрау, қоштасу) дұрыс қолдану

    1.5 Тыңдаушының назарын аудару



    1.1.5.1 заттар мен құбылыстарды сипаттауға, салыстыруға қажет сөздерді қолдану

    1.1.5.2 сөйлеу барысында дауыс ырғағын, екпін, әуен, қарқын, кідірісті сақтау, ойды ым-ишара, қимыл арқылы жеткізу

    1.6 Тыңдаған материал бойынша өз ойын айту

    1.1.6.1 тыңдалым материалына қатысты өз ойын білдіру

    1.7 Берілген тақырып бойынша әңгіме құрау

    1.1.7.1 сюжетті сурет бойынша шағын әңгіме құрау

    1.8 Сөздерді орфоэпиялық нормаға сәйкес айту

    1.1.8.1 сөздерді үндестік заңына сәйкес дұрыс айту

    Оқылым

    Негізгі дағдылар

    Оқу мақсаттары

    2.1 Оқу түрлерін қолдану

    1.2.1.1 сөйлем, сөз, буын, дыбыстың графикалық сызбасын «оқу»

    1.2.1.2 оқу түрлерін (буындап оқу, тұтас оқу, мәнерлеп оқу, түсініп оқу) қолдану

    2.5 Мәтіннің мазмұны бойынша сұрақ қою, жауап беру

    1.2.5.1 мұғалімнің қолдауымен мәтіннің, сюжетті суреттің мазмұны бойынша сұрақ қою, сұраққа жауап беру

    2.8 Дыбыс пен әріпті тану, ажырату


    1.2.8.1 дыбыстың таңбасы – әріпті тану, дыбыс пен әріпті бір-бірінен ажырату

    1.2.8.2 дауысты және дауыссыз дыбыстарды ажырату; дауысты дыбыстардың жуан, жіңішке болып бөлінетінін түсіну;

    1.2.8.3 дыбыстың мағына ажыратудағы қызметін түсіну;

    1.2.8.4 ё, я, ю әріптері мен ь, ъ таңбаларының ерекшеліктерін түсіну

    2.9 Сөзді буынға бөлу

    1.2.9.1 дауысты дыбыстардың буын құрайтынын білу, буын санын анықтау

    Жазылым

    Негізгі дағдылар

    Оқу мақсаттары

    3.3 Шағын мәтін құрастыру.

    1.3.3.1 сызба, сурет, белгілер арқылы шағын мәтін құрастыру

    3.5 Қатені табу, түзету

    1.3.5.1 мұғалімнің қолдауымен сөз, сөйлем, мәтінді тексеру, қатені түзету

    3.6 Көркем жазу талаптарын сақтау

    1.3.6.1 жазу жолын, жоларалықты, жолдың жоғарғы және төменгі сызықтарын сақтап, әріп элементтерін, әріптердің бір-бірімен байланысын көркемжазу талаптарына сай жазу

    Тілдік норманың қолданысы

    4.1 Орфографиялық дағдылар

    1.4.1.1 айтылуы мен жазылуы бірдей сөздерді көшіріп және есту, есте сақтау арқылы жазу

    4.2 Грамматикалық дағдылар

    1.4.2.2 сөйлеу барысында жалғауларды дұрыс қолдану

    4.3 Пунктуациялық дағдылар

    1.4.3.1 сөйлемді бас әріптен бастап жазып, соңына тиісті тыныс белгіні қою


    18. Осы оқу бағдарламасы қосымшада келтірілген Бастауыш білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған «Әліппе»пәнінің үлгілік оқу бағдарламасының ұзақмерзімді жоспарына сәйкес жүзеге асырылады.

    19. Бөлімдер мен тақырыптар бойынша сағат сандарын бөлу мұғалімнің еркіне қалдырылады.



    Бастауыш білім беру деңгейінің

    1-сыныбына арналған

    «Әліппе» пәнінің үлгілік оқу бағдарламасына

    қосымша



    Бастауыш білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған

    «Әліппе»пәнінің үлгілік оқу бағдарламасын жүзеге асырудың

    ұзақмерзімді жоспары

    (оқыту қазақ тілінде)


    1-тоқсан

    Кезең

    Тыңдалым мен айтылым

    Оқылым

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Амангелді Озадахан Шавкатқызы
    17 Қаңтар 2022
    2168
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Әліппе бағдарлама

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Әліппе бағдарлама

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Нұсқаулық. 1-сыныпқа арналған.әліппе пәні бойынша Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы «27» қарашадағы № 496 бұйрығына 1-қосымша Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2013 жылғы 3 сәуірдегі № 115 бұйрығына 175-қосымша
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    11


    Қазақстан Республикасы

    Білім және ғылым министрінің
    2020 жылғы «
    27» қарашадағы № 496 бұйрығына 1-қосымша


    Қазақстан Республикасы

    Білім және ғылым министрінің
    2013 жылғы 3 сәуірдегі
    № 115 бұйрығына 175-қосымша




    Бастауыш білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған

    «Әліппе» пәнінің үлгілік оқу бағдарламасы

    (оқыту қазақ тілінде)



    1-тарау. Жалпы ережелер


    1. «Әліппе»пәнінің үлгілік оқу бағдарламасы (бұдан әрі – бағдарлама) «Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 31 қазандағы № 604 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17669 болып тіркелген) сәйкес әзірленді.

    2. Бағдарлама құрылымы мен мазмұны А.Байтұрсынұлының мынадай ұстанымдары негізінде айқындалды, олар оқулық жазуда басшылыққа алынады:

    1) дыбыспен жаттығу;

    2) әрбір дыбыстың сөз жасаудағы қызметін есепке алу;

    3) оңайдан қиынға, жеңілден күрделіге өту;

    4) білімді тәжірибе арқылы өздігінен алу.

    3. Әріп таныту реті А. Байтұрсынұлының еңбектерімен қатар лингвист және әдіскер ғалымдардың зерттеулері негізінде, олардың мәтінде кездесу жиілігіне, өзара тіркесімі мен сөзжасау қызметіне қарай құрылды.

    4. «Әліппе» пәнінің мақсаты – дыбыспен жаттығу, әріп таныту, оқуға, жазуға, ауызша және жазба мәтін құрауға үйрету арқылы білім алуға ынталы жеке тұлғаның дамуына мүмкіндік жасау.

    5. Оқу бағдарламасының міндеттері білім алушының мынадай дағдыларын қалыптастыруды көздейді:

    1) оқу әрекетіне бейімдеу;

    2) дыбыс, буын, сөз, сөйлем, сөйлеу (мәтін) туралы қарапайым түсінік қалыптастыру;

    3) мәтіннен/сөйлеуден сөйлемді, сөйлемнен жаңа үйретілетін дыбысы бар сөзді, сөзден буынды, буыннан дыбысты бөліп алу арқылы жаңа дыбыс пен әріпті таныту;

    4) дыбысты әріппен таңбалап, әріптердің баспа және жазба түрлерін үйрету;

    5) дыбыстан буын, буыннан сөз, сөзден сөйлем құрап оқуға үйрету;

    6) сөзді буындап оқуға, тұтас оқуға, мәтінді мәнерлеп, түсініп оқуға машықтандыру;

    7) жазу дағдысын (қатесіз, көркем жазу) қалыптастыру;

    8) сөздік қорын байыту;

    9) коммуникативтік дағдыларын (өз ойын толық жеткізе білу, өзгенің пікірімен санаса білу, әңгімелесу, сөйлеу әдебін сақтау) қалыптастыру;

    10) тілдік бірліктерді (мәтін, сөйлем, сөз, буын, дыбыс) ажырату, салыстыру, топтастыру, талдауға үйрету;

    11) тілдік білімі мен дағдыларын тәжірибеде қолдана алу;

    12) танымдық, шығармашылық қабілетін дамыту;

    13) ана тіліне, Отанына, туған еліне, оның мәдениеті мен салт-дәстүріне деген сүйіспеншілігін арттыру арқылы рухани-адамгершілік қасиеттерін дамыту;

    14) жеке тұлғалық қасиеті мен әлеуетін ашу;

    15) тұрақты зейіні мен есте сақтауын, логикалық ойлауы мен білім алуға деген қызығушылығын қалыптастыру;

    16) физиологиялық ерекшеліктерін ескеру және санитарлық-гигиеналық талаптарды сақтау.



    2-тарау. «Әліппе» пәнінің мазмұны


    6. «Әліппе» пәні бойынша оқу жүктемесі аптасына
    6 сағаттан, барлығы І жартыжылдықта 96 сағатты құрайды.

    7. Оқу пәнінің мазмұны:

    1) қазақ тілінің дыбыстық және әріптік жүйесінен;

    2) негізгі тілдік бірліктерден (мәтін, сөйлем, сөз, буын, дыбыс);

    3) қазақ тілі бойынша қарапайым грамматикалық дағдылардан;

    4) орфоэпиялық, орфографиялық, пунктуациялық нормалардың қарапайым түсініктерінен құралады.

    8. «Әліппе» пәнін оқыту екі кезең бойынша (әліппеге дейінгі кезең –
    12 сағат, әліппе кезеңі – 84 сағат) ұйымдастырылады.

    9. «Әліппе» пәнінің мазмұны І жартыжылдықта «Әліппе» оқулығы (әліппеге дейінгі және әліппе кезеңдері) арқылы жүзеге асырылады.

    10. Әліпбидегі әріптер мен әрбір әріптің дыбыстық мәнін, қарапайым тілдік ұғым мен түсініктерді меңгертудің реті мен көлемі:

    1) 1-тоқсан: тілдік ұғымдар туралы қарапайым түсінік (сөйлеу дағдылары) (әліппеге дейінгі кезең) – 12 сағат;

    а, р, л, у, н, бекіту (2 сағ) – 12 сағат;

    с, о, т, қ, ы, з, м, е, д, ш, ұ, бекіту (2 сағ) – 24 сағат;

    2) 2-тоқсан: б, й, к, і, ң, ғ, ж, ә, п, ү, бекіту (3 сағ) – 24 сағат;

    ө, г, и, я, ю, х, h, щ, в, э, ё, ц, ф, ч, ь-ъ, әліпби – 2 сағ, бекіту (4 сағ) –
    24 сағат.

    Ескерту: ң – 3 сағат, я, ю, х, һ, щ, в, э, ё, ц, ф, ч, ь-ъ 1 сағаттан; қалған дыбыс пен әріпке 2 сағаттан беріледі.

    11. Әліппеге дейінгі кезеңнің міндеттері:

    1) оқу әрекетіне қызығушылығын ояту;

    2) сөйлеу, сөйлем, сөз, буын, туралы қарапайым түсінік қалыптастыру;

    3) сөйлеу, сөйлем, сөз, буын, дыбыс сызба-модельдерін ажырату және қолдану дағдыларын қалыптастыру;

    4) дыбыспен жаттығу: сөзге дыбыстық талдау жасау, сөзді созып айту арқылы неше буын бар екенін анықтау, сөздерді буынға бөлуге дағдыландыру,сөз ішіндегі және екі, үш буынды сөз ішіндегі дыбыстарды айыру, дауысты және дауыссыз дыбыстарды ажырату, дыбыстарды, буындарды қосып, сөз айтуға дағдыландыру;

    5) жазуға даярлау (бояу, сурет салу, түрлі бағытта сызықтар жүргізу, сұлба сызу, әріп элементтерін жазу);

    6) қабылдау, елестету, есте сақтау, ойлау қабілетін дамыту, зейінін тұрақтандыру;

    7) байланыстырып сөйлеуін қалыптастыру.

    Әліппеге дейінгі кезеңнің міндеттерін айқындауда А. Байтұрсынұлының шағын сөзді әдісі, дыбыспен жаттығу әдісі негізге алынды.

    Ескерту: тыңдау материалының көлемі 10 сөйлемнен, өлең шумақтары
    3-тен аспауы керек.

    12. Әліппе кезеңінің міндеттері:

    1) дыбысты әдіс арқылы жаңа дыбыс пен әріпті таныту;

    2) дыбыстық талдау дағдыларын дамыту: мәтіннен/сөйлеуден сөйлемді, сөйлемнен жаңа үйретілетін дыбысы бар сөзді, сөзден буынды, буыннан дыбысты бөліп алу;

    3) дыбысты дұрыс айтуға жаттықтыру;

    4) естілген дыбыстардың типтерін, яғни фонемаларды ажырата білуге үйрету;

    5) жеке дыбыстарды әріптермен таңбалау: әріптердің баспа және жазба түрлерін үйрету;

    6) дыбыстық жинақтау дағдыларын дамыту: дыбыстардан буын, буындардан сөз, сөздерден сөйлем құрап оқуға, жазуға үйрету.

    7) оқу әрекеттерін дамыта отырып, тілдік дағдыларын жетілдіру;

    8) сөзді біртіндеп тұтас, дұрыс, түсініп оқуға дағдыландыру;

    9) көркем жазу дағдыларын қалыптастыру;

    10) сөздік қорын байыту;

    11) өз ойын жеткізе білуге үйрету.

    Әліппе кезеңінің міндеттерін айқындауда А.Байтұрсынұлының дыбысты әдісі, жалқылаулы-жалпылау әдісі, жазу-оқу әдісі негізге алынды.

    Ескерту:

    І-жартыжылдық бойынша жазба жұмыстарының көлемі: әліппеге дейінгі кезеңде графикалық диктант – 1-3 таңба, әліппе кезеңінде әріптік диктант –
    3-5 әріп, буын диктанты – 3-6 буын, сөздік диктант – 2-5 сөз, диктант –3-12 сөз. Жазба жұмыстарының санын мұғалім білім алушылардың меңгеру деңгейі мен қажеттілігіне орай белгілейді. Жазба жұмыстарын күнделікті жүйелі ұйымдастыру ұсынылады.

    13. «Әліппе»пәнінің базалық білім мазмұны.

    Тыңдалым мен айтылым:

    1) мұғалімнің, өзге білім алушылардың сөзін тыңдау; тыңдалым материалының мазмұнын түсіну; сұраққа дұрыс әрі нақты жауап беру; сөз мағынасын түсіну; сөзді дұрыс қолдана білу; сөз әдебін сақтай отырып, өз ойын айта алу;

    2) сөйлеу барысында ым-ишара, қимылды қолдану; сөз сазын (ырғақ, екпін, әуен, қарқын, кідіріс) сақтау; ертегі айту; өлең, санамақ, мақал-мәтел, жаңылтпаш, жұмбақты жатқа айту;

    3) фонетика: дауысты дыбыстар; дауыссыз дыбыстар; дауысты дыбыстардың жуан, жіңішке болып жіктелуі; буын, сөздің буынға бөлінуі; дауысты дыбыстардың буын құрауы; сөздің дыбыс, әріп құрамын анықтау; сөздің дыбыс құрылымы туралы алғашқы білімдерді игеру;

    4) орфоэпия: сөзді үндестік заңына сәйкес айта білу; жаңылтпаш айта білу, ойын жаттығуларын орындай алу;

    5) сөздік қорын байыту, сөздерден сөйлем, сөйлемдерден шағын мәтін құрау;

    6) тыңдалым материалын мазмұндау, сюжетті суреттер бойынша әңгіме құрау; көрген-білгені, естігені туралы әңгімелеу;

    7) сөйлеу барысында (әңгімелесу, әңгімелеу, пікір алмасу, сахналау,
    рөлдік ойындар) сөз әдебіне үйрену;

    Ескерту: тыңдалым материалының көлемі: 30 сек-1мин.

    14. Оқылым:

    1) сөздегі дыбыс саны мен ретін анықтау, дыбыстық талдау жасау;

    2) дыбыстардың мағына ажыратушы қызметін түсіну;

    3) сөздер мен сөйлемдердің құрылымын сызба арқылы түсініп, тани білуі (сөздегі буын санын, сөйлемдегі сөз санын анықтау);

    4) сөздің мағынасын, сөйлемде айтылған ойды түсіну;

    5) дыбыс пен әріпті ажырату, дыбыстың айтылу ерекшелігін, әріппен таңбаланатынын білу, жазылған сөздің әріптік құрылымын тану;

    6) қазақ тіліндегі жұп дыбыстардың (а-ә, о-ө, ұ-ү, ы-і, л-р, н-ң, с-з, с-ш,
    ж-ш, п-б, к-қ, г-ғ) ерекшеліктерін тану, өзге тілден енген сөздерде кездесетін дыбыстарды дұрыс айтуға дағдылану;

    7) сөйлемді (2-6 сөз), мәтінді (4-10 сөйлем) дауыстап оқу; түсініп оқу;

    8) сөздерді оқу барысында дыбыс үндестігін сақтау;

    9) мәтін туралы жалпы түсінік қалыптастыру.

    10) сурет, сызба түрінде берілген ақпаратты түсіну;

    Ескерту: оқуға берілген мәтіннің көлемі әліппе кезеңінің басында
    4-6 сөйлемнен, соңында 10 сөйлемнен аспауы керек. Әр сөйлемдегі сөз саны
    2-6-ден аспауы керек.

    15. Жазылым:

    1) тілдік бірліктерді (мәтін, сөйлем, сөз, буын, дыбыс) сызбалар арқылы модельдеу;

    2) жазу жұмысына дайындық (денені дұрыс ұстау, қолды дұрыс қойып отыру, дәптерді дұрыс қою, қарындашты, қаламды дұрыс ұстау); кеңістікте бағдарлау дағдысы (жазу жолы, жоларалық кеңістік, жолдың жоғарғы және төменгі сызығы, босаралық, көлбеу, тік); сурет салу, үзік сызықтар, ирек сызықтар, әріп элементтерін жазу;

    3) бас әріп пен кіші әріптерді талапқа сай көркем жазу; дыбыстардан буын, буындардан сөз құрап, әріптерді бір-бірімен дұрыс байланыстырып, үздіксіз әрі үзбей (ырғақты) жазу;

    4) әр сөйлемнің бас әріптен басталатынын, сөйлем ішіндегі сөздердің бөлек жазылатынын, сөйлемнің соңына тыныс белгі қойылатынын білу, қолдану;

    5) көшіріп жазу, есту, есте сақтау арқылы сөздерді (3-7 сөз), жай сөйлемдерді (1-2 сөйлем) жатқа жазу, жазғанын үлгіге қарап тексеру;

    6) сөздерден сөйлем құрау;     

    7) қатесіз және көркем жазуға дағдылану;

    8) бас әріппен жазылатын сөздерді (кісі аттары, жер-су атаулары, үй жануарларына арнайы қойылған аттар) ажырату, дұрыс жазу;

    9) сөйлеу барысында жалғауларды қолдана білу.



    3-тарау. Оқу мақсаттарының жүйесі


    16. Бағдарламада оқу мақсаттары кодпен берілген. Кодтың бірінші саны сыныпты, екінші және үшінші саны негізгі дағдылардың ретін, төртінші саны оқу мақсатының ретін көрсетеді. 1.2.1.1 кодында: «1» – сынып, «2.1» – негізгі дағдылар, «1» – оқу мақсатының реті.

    17. Оқу мақсаттары күтілетін нәтиже түрінде айқындалған:


    Тыңдалым мен айтылым

    Негізгі дағдылар

    Оқу мақсаттары

    1.1 Тыңдалым материалы арқылы бастапқы тілдік ұғымдарды түсіну

    1.1.1.1 сөйлеу (мәтін), сөйлем, сөз, буын, дыбыс туралы бастапқы тілдік ұғымдарды түсіну

    1.2 Тыңдаған материалды мазмұндау

    1.1.2.1 көмекші құралдар (тірек сызба, сюжетті сурет) арқылы оқиғаның ретін сақтай отырып баяндау

    1.3 Оқиғаны болжау

    1.1.3.1 тақырыбы мен иллюстрациясы бойынша мәтіннің мазмұнын болжау

    1.4 Коммуникативтік қатынаста тілдік нормаларды дұрыс қолдану

    1.1.4.1 коммуникативтік қатынаста сөз әдебін (сәлемдесу, алғыс білдіру, кешірім сұрау, өтініш айту, рұқсат сұрау, қоштасу) дұрыс қолдану

    1.5 Тыңдаушының назарын аудару



    1.1.5.1 заттар мен құбылыстарды сипаттауға, салыстыруға қажет сөздерді қолдану

    1.1.5.2 сөйлеу барысында дауыс ырғағын, екпін, әуен, қарқын, кідірісті сақтау, ойды ым-ишара, қимыл арқылы жеткізу

    1.6 Тыңдаған материал бойынша өз ойын айту

    1.1.6.1 тыңдалым материалына қатысты өз ойын білдіру

    1.7 Берілген тақырып бойынша әңгіме құрау

    1.1.7.1 сюжетті сурет бойынша шағын әңгіме құрау

    1.8 Сөздерді орфоэпиялық нормаға сәйкес айту

    1.1.8.1 сөздерді үндестік заңына сәйкес дұрыс айту

    Оқылым

    Негізгі дағдылар

    Оқу мақсаттары

    2.1 Оқу түрлерін қолдану

    1.2.1.1 сөйлем, сөз, буын, дыбыстың графикалық сызбасын «оқу»

    1.2.1.2 оқу түрлерін (буындап оқу, тұтас оқу, мәнерлеп оқу, түсініп оқу) қолдану

    2.5 Мәтіннің мазмұны бойынша сұрақ қою, жауап беру

    1.2.5.1 мұғалімнің қолдауымен мәтіннің, сюжетті суреттің мазмұны бойынша сұрақ қою, сұраққа жауап беру

    2.8 Дыбыс пен әріпті тану, ажырату


    1.2.8.1 дыбыстың таңбасы – әріпті тану, дыбыс пен әріпті бір-бірінен ажырату

    1.2.8.2 дауысты және дауыссыз дыбыстарды ажырату; дауысты дыбыстардың жуан, жіңішке болып бөлінетінін түсіну;

    1.2.8.3 дыбыстың мағына ажыратудағы қызметін түсіну;

    1.2.8.4 ё, я, ю әріптері мен ь, ъ таңбаларының ерекшеліктерін түсіну

    2.9 Сөзді буынға бөлу

    1.2.9.1 дауысты дыбыстардың буын құрайтынын білу, буын санын анықтау

    Жазылым

    Негізгі дағдылар

    Оқу мақсаттары

    3.3 Шағын мәтін құрастыру.

    1.3.3.1 сызба, сурет, белгілер арқылы шағын мәтін құрастыру

    3.5 Қатені табу, түзету

    1.3.5.1 мұғалімнің қолдауымен сөз, сөйлем, мәтінді тексеру, қатені түзету

    3.6 Көркем жазу талаптарын сақтау

    1.3.6.1 жазу жолын, жоларалықты, жолдың жоғарғы және төменгі сызықтарын сақтап, әріп элементтерін, әріптердің бір-бірімен байланысын көркемжазу талаптарына сай жазу

    Тілдік норманың қолданысы

    4.1 Орфографиялық дағдылар

    1.4.1.1 айтылуы мен жазылуы бірдей сөздерді көшіріп және есту, есте сақтау арқылы жазу

    4.2 Грамматикалық дағдылар

    1.4.2.2 сөйлеу барысында жалғауларды дұрыс қолдану

    4.3 Пунктуациялық дағдылар

    1.4.3.1 сөйлемді бас әріптен бастап жазып, соңына тиісті тыныс белгіні қою


    18. Осы оқу бағдарламасы қосымшада келтірілген Бастауыш білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған «Әліппе»пәнінің үлгілік оқу бағдарламасының ұзақмерзімді жоспарына сәйкес жүзеге асырылады.

    19. Бөлімдер мен тақырыптар бойынша сағат сандарын бөлу мұғалімнің еркіне қалдырылады.



    Бастауыш білім беру деңгейінің

    1-сыныбына арналған

    «Әліппе» пәнінің үлгілік оқу бағдарламасына

    қосымша



    Бастауыш білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған

    «Әліппе»пәнінің үлгілік оқу бағдарламасын жүзеге асырудың

    ұзақмерзімді жоспары

    (оқыту қазақ тілінде)


    1-тоқсан

    Кезең

    Тыңдалым мен айтылым

    Оқылым

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Бастауыш сынып Оқу жылы 1 сынып
    17.01.2022
    2168
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Амангелді Озадахан Шавкатқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации