Аммиак және аммоний тұздары

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Аммиак және аммоний тұздары

Материал туралы қысқаша түсінік
11-сыныпқа арналған Аммиак және аммоний тұздары тақырыбына арналған сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

11.3C Азот және күкірт

Педагогтің аты-жөні:

Ильясова С.А.

Күні:

04.02.2025

Сыныбы:

11

Қатысушылар саны

4

Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Аммиак және аммоний тұздары.

(40-сабақ)

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

11.2.1.6 - аммоний ионындағы байланыстардың түзілу механизмін ажырату;

Сабақтың мақсаты:

- аммоний ионындағы байланыстардың түзілу механизмін ажыратады.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту.

7 мин.

Білім класс платформасы арқылы аммиактың құрылысын таныстыру.

Медицинада қолданылатын мүсәтір спирті туралы не білетінін сұрау.

Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен таныстырып, бағалау критерийлерін оқушылармен бірге құрастыру.

Оқушылармен амандасу, сабаққа әзірлігін тексеру.

Білім класс платформасы арқылы аммиактың құрылысымен танысу.

Шарлар мен өзекшелер арқылы аммиактың моделін құрастыру

Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға 2-балл

https://bilimclass.kz/2024/schedule/lesson/481b4d35-4ec1-4198-9446-977c7de58a76/lesson/

Шарлар мен өзекшелер

Жаңа сабаққа кіріспе


Жаңа материалды түсіндіру.

Мұғалім оушылардан аммиак молекуласының «нүкте және айқыштар» диаграммасын құруды және бөлінбеген электрондардың жұбының болуына назар аударуды сұрайды.

Сутегі ионының қосылуы қалай жүреді?

Аммиак қышқылдармен жақсы әрекеттеседі. Оқушылар «отсыз түтін» тәжірибесін жасайды. Реакция теңдеуін тақтаға жазамыз.
NH3 + НСІ → NH4СІ
Аммиак күшті тотықсыдандырғыш, ондағы азот атомы электрондарды береді, қосып ала алмайды. Сондықтан аммиак өршіткісіз бос азотқа дейін:
4NH3 + 3О2→ 2N2 + 6Н2О
ал өршіткі қатысында азот (ІІ) оксидіне дейін тотығады:
4NH3 + 5О2 → 4NО + 6Н2О
Аммиактың алу жолдары.
Өнеркәсіпте аммиакты 200 атмосфералық қысымда, темір катализаторы қатысында азот пен сутектен синтездейді. 
N2 + 3Н2 ↔ Ғе ↔ 2NH3 + Q 
Зертханада аммиакты аммоний тұзына сөнген әкпен әсер етіп алады. Тәжірибе жүзінде аммиакты алып ылғалданған қызыл лакмус қағазының көгеруімен көрсетеміз.
2 NH4СІ + Са(ОН)2 → СаСІ2 + 2NH3↑ + 2Н2О

Дескриптор: дұрыс жауапқа 2-бал.


Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Сабақтың ортасы

15 мин.

Мұғалім сұрақ қояды:

Аммиак молекуласында бөлінбеген электронды жұптың болуы қандай қасиеттерге әкеледі?


Оқушылар аммоний ионын «нүкте және айқыш» диаграммасы арқылы бейнелейді және бағалау критерийлері бойынша өзара тексеріс жүргізеді.

Әрі қарай мұғалім аммиак молекуласы мен аммоний ионының пішінін болжау үшін валенттік орбитальдардың электронды жұптарының тебілу теориясын қолдануды сұрайды.


Дескриптор: дұрыс жауапқа 1-бал.


Субұрқақ тәжірибесі: https://www.youtube.com/watch?v=T5mIcDa6lEI


Жеке жұмыс

5 мин


«Артығын тап» ойыны

BaCL2 HCL. CuCL2

H2SO4. NaNO3 NaOH

NH4Cl H2CO3, (NH4)2S


Қандай өзгеше заттың формуласын кездестірдіңіз?

Бұл тұздың молекуласында металл ионының орнына:


1) Күрделі катион (NH4)+.

2) Бұл катионның атауы қандай ? (Аммоний.)

3) Бұл тұздардың атаулары қандай болады? (Аммоний тұздары.)

4) Бүгінгі сабақтың тақырыбын атаңыз.

Дескриптор: дұрыс жауапқа 1-бал.









Дескриптор: дұрыс жауапқа 4-бал.


Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.

Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.

Саралау: Бұл кезеңде саралаудың

«Қорытынды» тәсілі көрінеді.

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

Сабақты қорытындылау үшін мұғалім бағалау критерийлеріне оралып,оқушылармен талдайды

«Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар». Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады.




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
29.05.2025
105
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі