Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:Мәдениет: тіл және қарым-қатынас | Мектеп «Жамбыл орта мектебі» КММ |
Күні | Мұғалімнің аты-жөні: |
Сынып: 5 | Қатысқандар | Қатыспағандар |
Сабақтың тақырыбы: | Ана тілінің қызметі |
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары | Т/А. 5.3. Тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну, негізгі және қосымша ақпаратты анықтау.Ж. 5.2. Жанрлық ерекшеліктеріне сай рәсімделуі мен құрылымын сақтап, хат, жарнама, хабарландыру құрастырып жазу. |
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушылар орындай алады:Ақпаратты түсінеді, сұрақ қоя біледі, әдеби тілде өз ойын нақты жеткізе біледі. |
| Оқушылардың көпшілігі орындай алады:Негізгі ойды анықтайды, салыстыра алады, өз сөздерімен талқылайды, қорытады |
| Кейбір оқушылар орындай алады:Әртүрлі жанрда мәтін құрастыра біледі |
Тілдік мақсат | Оқушылар орындай алады:Мәтіндегі ойды түсінеді, мазмұнын өз сөзімен тұжырымдайды |
| Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:Ана тілі, қанжыға, қара өлең, кен |
| Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестерАна тілі, мемлекеттік тіл, ерке тіл, қазақ тілі |
| Талқылауға арналған сұрақтар:1.Ана тілі туралы қандай өлеңдер білесіңдер?2.Өлең туралы не айтылған? |
| Не себепті ... деп ойлайсыз?Не себепті қазақ тілі-бай тіл деп ойлайсың? |
Алдыңғы оқу | Тілге қатысты мақал-мәтел дайындап келу; |
Жоспар |
|
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығу түрлері | Ресурстар |
Басы5 минут | 1.Ұйымдастыру кезеңі (сәлемдесу, түгендеу, оқу құралдарын дайындау)2.Психологиялық тренинг «Сәлемдесу»- Сәлеметсің бе, Көк аспан?- Сәлеметсің бе жер – ана?- Сәлеметсің бе, қонақтар?- Сәлеметсің бе, ұстазым?- Сәлеметсің бе, достарым?«Бірлік болмай, тірлік болмас» мақалды басшылыққа ала отырып сабағымызды бастаймыз. Оқушыларды топқа бөлу. "Бес қадам" ойыны. Ортаға табан іздері тасталады. Сыныптағы оқушылар кезекпен тіл, отан туралы мақал- мәтелдің жалғасын жалғастырады. (Мақал -мәтелдер алдын -ала қағазға жазылып қойылады. Кімге қандай қағаз түскенін ашып оқиды және тақырыбына қарай топқа бөлінеді).Топ аттары:«Қыран», «Сұңқар» деп алынады.
| Оқулық, электронды оқулық
топ атаулары
|
Ортасы30 минут | Жаңа сабақ«Миға шабуыл» стратегиясы арқылы ана тілі сөзіне ассоциация құру
Халықтың ажырамас бөлігі қасиетті тіл тірліктің айғағы қазақ тілі мемлекеттік тілтуған тіл қатынас құралы көркем тіл шексіз бай тіл
1.Тапсырма. Мәтіндегі негізгі ойды анықтаңдар.
Ана тілі (Мұзафар Әлімбаев)Дескриптор:- Мәтіндегі негізгі ойды анықтау- 1балл
Бүгінгі тақырып не туралы деп ойлайсыңдар? -Ана тілі, мемлекеттік тіл.Ал қазір біз топ бойынша тапсырма орындаймыз. Екі топқа екі мәтін беріледі.
2.«Джиксо» әдісі арқылы топтар берілген мәтіннен аргументтерді тауып көзқарастарын ортаға салады.1-топқа. Ұлт бірлігі – мемлекеттік тілде - 2-топқа. Шет тілін білу не үшін қажет?
Дескриптор:- мәтіндегі ақпараттарды ажыратады-1балл -мәтіннен аргументтерді тауып көзқарастарын ортаға салады-1балл 3.«Мозайка» әдісі. Топтың мүшелері өзге топтарға бөлініп барып, оқыған өз тақырыпшаларын түсіндіреді, әрқайсысы өз топтарына қайта оралып, өзге топта талқыланғандарын ортаға салады.
4.«Ойлан, тап». Түсініп оқып, жатқа жазыңдар. Дыбыстар туралы білетіндеріңді еске түсіріп, дауысты дыбыстарды бір, дауыссыз дыбыстардың астын екі сызықпен сызыңдар. Қарамен жазған сөздердің қай септікте тұрғанын анықтаңдар.Ана тілің алпыс тілге татиды. Тіл мәртебесі – ел мәртебесі. Ана сүті бой өсіреді, Ана тілі ой өсі реді.
Дескриптор:-Түсініп оқып, жатқа жазыңдар-1балл-Дыбыстар туралы білетіндеріңді еске түсіріп, дауысты дыбыстарды бір, дауыссыз дыбыстардың астын екі сызықпен сызыңдар-1балл-Қарамен жазған сөздердің қай септікте тұрғанын анықтаңдар-1балл
5.«Қос жазба күнделігі» әдісі. Артық болмас білгенің. Берілген ақпараттан өздерің үшін ең маңызды ақпаратты таңдап алып, өз ойларыңмен жалғастырыңдар.
Дескриптор:-Берілген ақпараттан өздерің үшін ең маңызды ақпаратты таңдап алып, өз ойларыңмен жалғастырыңдар. 1 |
Оқулық 6 бет
таратпа материал
кесте |
Соңы10 минут | «Ақпартты сүзу» әдісі. Оқушыларға тірек сөздерді дайындап қоямын. Сол тірек сөздер тақырыпқа сай болса, сүзгіде қалып қояды, ал тақырыпқа сай келмесе, өтіп кетеді.
Тірек сөздер: Ана тілі, қазақ тілі, ерке тіл, мемлекеттік тіл, ерке өзен, қара сия.
Кері байланыс. «Синквейн» әдісі арқылы «Ана тілі» тақырыбында бес жолды өлең құрастырады.
Рефлексия. «5-5-1» Оқушылар сабақ кезінде нені меңгергендері жайлы 5 сөйлем жазады. Одан кейін сол 5 сөйлемді 5 сөзге дейін қысқартады. Соңында 5 сөзді 1 сөзге қысқартады. Оқушылар өздерінің түйінді сөзін бүкіл сыныппен бөліседі.Үй тапсырмасы. Кестедегі сөздердің, тіркестердің орысша, ағылшынша баламасын жазыңдар. Дәлме-дәл аудару мүмкін емес сөздерді анықтаңдар.
| Тірек сөздер жазылған плакат,
сүзгі бейнесі
|