Анаэробты және аэробты тыныс алу типтері

Тақырып бойынша 19 материал табылды

Анаэробты және аэробты тыныс алу типтері

Материал туралы қысқаша түсінік
накты
Материалдың қысқаша нұсқасы


Бөлім

Тыныс алу

Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып: 7

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Өсімдіктер мен жануарлар үшін тыныс алудың маңызы. Тыныс алу - энергия көзі. Тыныс алу типтері: анаэробты және аэробты. Анаэробты және аэробты тынысалуды салыстыру: оттегінің қатысында/қатысынсыз, статикалық/динамикалық жұмыс, жылықанды/суыққанды жануарлар.


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

7.1.4.2 анаэробты және аэробты тыныс алу типтерін ажырату

Сабақтың мақсаты


  1. Тыныс алудың маңызын сипаттау

  2. Анаэробты және аэробты тыныс алу типтерін ажырату


Құндылықтар

Құндылық: бірлік және ынтымақ; Құзыреттілік: тиімді коммуникация

Құндылық: еңбекқорлық және кәсіби біліктілік;Құзыреттілік: инновациялық ойлау

1-апта дәйексөзі:

Бірлігі күшті ел озады

Сабақ барысы:

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Педагогтің іс - әрекеті

Білім алушының іс - әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

10 мин

Ұйымдастыру кезеңі:

Психологиялық ахуал қалыптастыру

"Жүректен жүрекке" тренингі. Оқушылар бір- біріне жақсы тілектер айту арқылы психологиялық ахуал қалыптастыру.


Еркін түрде топқа бөліну.




Үй жұмысы «Едукаплей» қосымшасы Бақа ойыны арқылы сұралады.







Мұғаліммен амандасады, оқушылар бір – біріне тілек айтады.






Оқушылар қаламдарын үстел ортасына қояды, мұғалім қай оқушының қаламын алады , сол оқушы сұрақтарға жауап беретін болады.










Мадақтау сөздер










1-10 балл аралығында формативті бағалау

Интербелсенді тақта









https://www.educaplay.com/learning-resources/21658273-learning_resource.html


Ортасы

30 мин











(Топтық жұмыс) – Тапсырма 1 Топтық жұмыс. Оқулықпен жұмыс. «Еркін талқылау» әдісі.

Мәтінді оқып, мазмұнын түсіндіріңіздер:

1-топ: Өсімдіктердің тыныс алу процесі

2-топ: Жануарлардың тыныс алу процесі

3-топ: Анаэробты және аэтобты тыныс алу процесі


Мәтін (оқулықтан) оқып,топ ішінде талқылайды.


«Инсерт» әдісі негізінде талдайды.







Дескриптор:

Өсімдіктердің тыныс алу процесін сипаттайды

Адамның тыныс алу процесін түсіндіреді

Анаэробты және аэтобты тыныс алу процесін салыстырады




АКТ, оқулық










(Жұптық жұмыс) – Тапсырма 2. Кестені толтырыңыз.

Үдерістер

Анаэробты

Аэробты

1

Қашан пайда болды?



2

Энергетикалық тиімділігі



3

Оттек қажеттілігі



4

Ағза мысалдары





Тапсырма 3 ФС Өсімдіктегі фотосинтез бен тыныс алу туралы ертегі

Баяғыда бір жасыл, жайқалып өскен орманда көп өсімдіктер мен ағаштар өмір сүріп жатты. Олар күннің шуағын, ауаның тазалығын және топырақтың қорегін пайдаланып өсіп, дамып отырды. Бірақ бұл өсімдіктердің көпшілігі бір қызықты құпияны білмейтін еді – фотосинтез және тыныс алу процесінің маңыздылығын.

Бір күні ормандағы ағаштардың арасынан ең жас, бірақ ең белсенді ағаш – жас қарағай ағашы сөз алып, өзінің достарына осындай бір таңғажайып құпияны ашып берді.

"Менің достарым," – деді қарағай ағашы, – "Менің ішімде өте қызықты нәрселер болып жатыр. Күн шыққан кезде менің жапырақтарым ерекше жұмыс істейді, олар ауадағы көмірқышқыл газын сіңіріп, сонымен қатар жарықтың көмегімен суды оттегі мен қантқа айналдырады. Бұл процесс фотосинтез деп аталады. Мен мұны күндіз жасаймын!"

Барлық ағаштар мен өсімдіктер қарағайдың сөздерін қызықтап тыңдады. "Ал тыныс алу ше?" – деп сұрады көлеңкелі ағаштың біреуі.

Қарағай ағашы күлімсіреп жауап берді: "Фотосинтезді күнде жасасам да, мен түнде тыныс аламын! Тыныс алу кезінде мен ауадағы оттегіні сіңіріп, көмірқышқыл газын шығарамын. Бұл менің ағзамның өмір сүруіне көмектеседі. Бірақ мен тек күндіз ғана емес, түнде де оттегіні бөліп шығарамын."

Өсімдіктер мен ағаштар бұны естігенде таңғалып, әрі қуанып кетті. "Яғни, біз фотосинтез бен тыныс алуды бірге жасаймыз! Күндіз бір-бірімізге көмектесіп, түнде тыныс аламыз," – деді олар.

Қарағай ағашы тағы да сөзін жалғады: "Дұрыс айтасыңдар, менің достарым! Бірақ фотосинтез тек күн сәулесінің әсерімен ғана жүзеге асады. Ал тыныс алу күннің кез келген уақытында жүреді. Күндіз фотосинтез арқылы біз оттегіні бөліп шығарамыз, ал түнде тыныс алу арқылы оны қайта қолданамыз."

Сол күні орманның барлық өсімдіктері мен ағаштары жаңа білім алды. Олар күннің шуағымен фотосинтез жасайтынын, ал түнде тыныс алу арқылы өмір сүруге қажетті оттегіні өздеріне алатынын түсінді.

Күн өткен сайын орман тұрғындары бір-біріне фотосинтез бен тыныс алу процесінің маңыздылығын айтып, өздерінің ағаштар мен өсімдіктер арқылы табиғатқа қаншалықты маңызды әсер ететінін ұқты. Олар табиғаттың бір бөлігі екеніне, оны қорғау қажет екеніне тағы да көз жеткізді.

Өсімдіктер өмір сүру үшін күн мен түннің арасындағы тепе-теңдікті ұстап тұрады!

Сәйкестік тесті:

Мақсаты: Фотосинтез бен тыныс алу процесінің негізгі компоненттерін және олардың бір-бірімен байланысын тексеру.

Нұсқау: Сол жақтағы терминдерді оң жақтағы сипаттамалармен сәйкестендіріңіз.

Терминдер

Сипаттамалар

1. Фотосинтез

А) Фотосинтез кезінде пайдаланылатын газ

2. Тыныс алу

Б) Фотосинтез үшін қажет негізгі компоненттердің бірі

3. Хлорофилл

В) Жарық энергиясын сіңіріп, фотосинтез үшін қажетті пигмент

4. Оттегі

Г) Өсімдіктердің тыныс алу үшін қолданатын газ

5. Көмірқышқыл газы

Д) Өсімдіктердің жарықтан энергия алуы мен органикалық қосылыстарды синтездеуі

6. Су

Е) Оттегіні сіңіріп, көмірқышқыл газын шығару процесі

1Д 2 Е 3 В 4 Г 5 А 6 Б

Логикалық сұрақ:

Қарағай ағашы күн мен түннің айырмашылығын түсіндірді. Тыныс алу және фотосинтез бір-біріне қалай әсер етеді?

  1. Егер өсімдік күні бойы жарық ала алмайтын болса, оның фотосинтез процесі қалай өзгереді?

  2. Түнде өсімдік қандай процесс арқылы энергия алады?

Жауаптар:

  1. Егер өсімдік күні бойы жарық ала алмайтын болса, оның фотосинтез процесі баяулайды немесе тоқтайды. Жарық фотосинтез үшін өте маңызды компонент, сондықтан жарық болмаған жағдайда энергия өндіру күрт төмендейді.

  2. Түнде өсімдік тыныс алу процесі арқылы энергия алады. Тыныс алу кезінде өсімдік өзінен қажетті оттегіні сіңіріп, органикалық қосылыстардан энергия шығарады.



Оқушылар тыныс алу типтерін ажырат отырып, кестені толықтырады.







Оқушылар бос жерге сөздер қойып, сөйлемді толықтырады.

Дескриптор

  • Тыныс алу типтерін анықтау

  • -Тыныс алу типтерін сипаттау





1-10 балл аралығында формативті бағалау


АКТ


(Жеке жұмыс)Тапсырма 3.

Тыныс алу үдерісіне тән тұжырымдарды анықта:

1. өсімдіктің тек жасыл мүшелерінде ғана жүреді;

2. хлоропластары бар жасушаларында жүреді;

3. үдеріс тұрақты түрде жүреді;

4. өсімдіктің барлық тірі жасушаларында жүреді;

5. осы үдерістің жүзеге асуы үшін жарық қажет;

6. көмірқышқыл газы сіңіріледі;

7. оттек сіңіріледі;

8. органикалық заттар түзіледі;

9. оттек бөлініп шығарылады;

10. органикалық заттар жұмсалады;


Тыныс алу үдерісіне тән тұжырымдар:

  1. Өсімдіктің тек жасыл мүшелерінде ғана жүреді қате (Тыныс алу барлық тірі жасушаларда жүреді, жасыл немесе жасыл емес бөлігіне қарамастан).

  2. Хлоропластары бар жасушаларында жүреді қате (Тыныс алу хлоропласттарда емес, митохондрияларда жүреді).

  3. Үдеріс тұрақты түрде жүреді дұрыс (Тыныс алу үдерісі тәулік бойы тұрақты түрде жүреді).

  4. Өсімдіктің барлық тірі жасушаларында жүреді дұрыс (Тыныс алу өсімдіктің барлық жасушаларында жүреді).

  5. Осы үдерістің жүзеге асуы үшін жарық қажет қате (Жарық фотосинтезге қажет, ал тыныс алу үшін жарықтың қажеті жоқ).

  6. Көмірқышқыл газы сіңіріледі қате (Тыныс алу кезінде көмірқышқыл газы бөлінеді, сіңірілмейді).

  7. Оттек сіңіріледі қате (Тыныс алу кезінде оттек сіңіріледі, бірақ жарық пен фотосинтез кезінде оттек бөлінеді).

  8. Органикалық заттар түзіледі қате (Тыныс алу барысында органикалық заттар жұмсалады, оларды ыдырату процесі жүреді).

  9. Оттек бөлініп шығарылады қате (Оттек тыныс алу барысында жұтылады, бөлінбейді).

  10. Органикалық заттар жұмсалады дұрыс (Тыныс алу кезінде органикалық заттар ыдырап, энергия бөлінеді).


Оқушылар тапсырманы дәптерге орындайды.

Дескриптор

  • Тыныс алу үдерісіне тән тұжырымдарды анықтайды.


АКТ

Сабақтың соңы

5 мин

Рефлексия

«3/2/1 әдісі»:

1. Мен білетін үш нәрсе ...

2. Мені таңқалдырған екі нәрсе ...

3. Болашақта тереңірек қарастыратын бір нәрсе....

Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы



Тексерілді:______________________











Өсімдіктердегі тыныс алу


  1. Өсімдіктердің тыныс алуында қандай элемент маңызды рөл атқарады?

    • A) Көмірқышқыл газы

    • B) Оттек

    • C) Азот

    • D) Көмірсутек

    • Жауап: B) Оттек

  2. Өсімдіктер қандай үдерісте оттек синтездейді?

    • A) Фотосинтез

    • B) Тыныс алу

    • C) Бөліну

    • D) Тасымалдау

    • Жауап: A) Фотосинтез

  3. Өсімдіктердің оттексіз ұзақ уақыт тіршілік етуге қабілеттілігі неден байланысты?

    • A) Жасушалардың көп энергия жұмсауынан

    • B) Аз энергия жұмсауынан

    • C) Көмірқышқыл газын пайдалануынан

    • D) Жылдам тыныс алуынан

    • Жауап: B) Аз энергия жұмсауынан

  4. Құрғақ тұқым қандай күйде болады?

    • A) Тыныштық күйінде

    • B) Өсу күйінде

    • C) Жоғары энергия жұмсап

    • D) Қарқынды тыныс алу үстінде

    • Жауап: A) Тыныштық күйінде

  5. Тұқымның өсуі кезінде пайдаланатын оттек мөлшері неге байланысты артады?

    • A) Жануарлардың тыныс алуына

    • B) Фотосинтезге

    • C) Құрғақ тұқымның өсуіне

    • D) Өсімдіктің биіктігіне

    • Жауап: C) Құрғақ тұқымның өсуіне

  6. Тұқымның өнуі кезінде қандай газ бөлінеді?

    • A) Оттек

    • B) Азот

    • C) Көмірқышқыл газы

    • D) Су буы

    • Жауап: C) Көмірқышқыл газы

  7. Батпақта өсетін өсімдіктердің оттек жетіспеушілігінен қалай қорғанады?

    • A) Қалың жапырақтар арқылы

    • B) Ауа тамырлары арқылы

    • C) Тамырларын судан шығарып

    • D) Жылу арқылы

    • Жауап: B) Ауа тамырлары арқылы

  8. Қандай өсімдік ауа тамырларын түзейді?

    • A) Жүзім

    • B) Қамыс

    • C) Баньян ағашы

    • D) Қайың

    • Жауап: C) Баньян ағашы



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
30.12.2024
327
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі