Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics)
(theme of the lesson)
Teacher name – преподаватель :Meirmanova Aliya
«23 » february 2022 year – 23 февраля 2023 г
1.General informion
Course,group – курс группа : 105 gr/гр
Type of the lesson:combined lesson\ вид урока – комбинированный урок
2.Goals, objectives –Цель урока :
Educational: development of the skill of monologue speech, application of the studied lexical and grammatical material in new situations of communication
Objectives: expanding horizons on the topic, developing intelligence and culture of speech
fostering a culture of communication and the need for practical use of the language
развитие навыка монологической речи, применение изученного лексико-грамматического материала в новых ситуациях общения
задача урока :расширение кругозора по теме, развитие интеллекта и культуры речи
воспитание культуры общения и потребности в практическом использовании языка
3. assessment criterion - speaking and listening skills for creative and collective problem solving in groups.- критерий оценивания - навыки говорения и аудирования для творческого и коллективного решения проблем в группах.
4.Necessary resources – необходимые ресурсы : Presentation,photo,text
5.Course of the lesson
|
Planned timings |
Planned activities |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning 5 min Middle 35 min |
Оrganizing time.- Орг.момент Good morning students! Glad to see you. So it’s time to start our lesson. How are you? What date is it today?
Checking the home work – проверка домашнего задания with the help of cards with pictures of the planets, homework is checked с помощью карточек с изображениями планет проверяется домашнее задание
- now let's watch the video and try to reveal the topic of today's lesson (учащиеся смотрят видео и раскрывают тему урока) https://www.youtube.com/watch?v=K7RJ3DpdYrw Task 1- knowledge \знание Кто быстрее Read and translate new words , and write – чтение и перевод слов
Descriptor – students read,translate new words / учащиеся читают и переводят новые слова
Task 2 using \применение Метод «Умный конверт» Using the "instant" method, children need to explain the word shown in the envelope – метод «Умный Конверт», в конверте находятся рисунки предметов касательно новой темы и студенты должны их назвать
Descriptor - students to try explain the words without mentioning the names of the words – студенты достают листы с изображение предметов и называют их
Task 3 understanding \ понимание Метод «Ассоциация» making an association with the given word using the association method - метод «Ассоциация» - составить ассоциирующие слова к слову «Научно-исследовательский фильм»
State of the art technology Virtual image
Visual Effects Simulation camera Descriptor - students make an association with the given word – студенты составляют ассоциирующие слова
Task 4 analyze\ анализ метод «Кто быстрее» answer the questions / Метод «Кто быстрее». студенты анализируют ответы на вопросы
Descriptor-Students answer the questions / студенты своими словами отвечают на вопросы
Task 5 sites синтез "Find a Pair" method.using Learning apps, students have to find a pair and match words with the right pictures Mетод "Найди пару".С помощью Learning apps студенты должны найти пару и соденить слова с нужными картинками
Descriptor - students have to find a pair and match words with the right pictures Студенты находят названия слов изображенных на картинке Task 6 – grade \ оценка метод «Думай и отвечай» Choose the correct word – выбери прваильное слово
Descriptor - students choose the correct word – студенты выбирают правильный вариант |
|||||||||||||||||||||||||||
|
End 5 min |
Students answer the teachers’ questions about what they have learned about on the lesson using coloured stickers/ The write about what was difficult or easy at the lesson/The also express what they would like to know at the next lesson / Студентам раздаются листочки, они пишут на нём свои пожелания и предложения о том, что еще хотели бы узнать по пройденной теме
Formative assessment during the lesson/ Teacher gives comments of pupils’ answers and opinions Оценивание учащихся. Reflection \ Рефлексия Студентам задаётся вопрос, о том понравился ли им урок и студенты показывают карточки со смайликами Ноme work: Write essay «People and space» using more new words and word combinations/ Get ready for speaking
|
Министерство просвещения Республики Казахстан
ГУ «Управление образования области Жетысу»
ГККП «Жаркентский многопрофильный колледж»
«Согласовано» «Утверждаю»
Методист колледжа Зам.директора по УР ___________ Ж.А.Бакирова ____________ Э.Н.Чынахунова "____"_________2023г "____"_________2023г.
.
Открытый урок по иностранному языку
Тема : Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics)
Преподаватель: Мейрманова А.М.
Workbook
|
Assessment criteria |
Learners have met the learning objective if they can: talk about types of media, past events |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Analysis
(C+, B-) C+) -70-74 (B-)-75-79 good |
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Мейрманова Алия МуратовнаШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics)
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics)Материал туралы қысқаша түсінік
Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics) тақырыбынан сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы
Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics) (theme of the lesson) Teacher name – преподаватель :Meirmanova Aliya «23 » february 2022 year – 23 февраля 2023 г 1.General informion Course,group – курс группа : 105 gr/гр Type of the lesson:combined lesson\ вид урока – комбинированный урок 2.Goals, objectives –Цель урока : Educational: development of the skill of monologue speech, application of the studied lexical and grammatical material in new situations of communication Objectives: expanding horizons on the topic, developing intelligence and culture of speech fostering a culture of communication and the need for practical use of the language развитие навыка монологической речи, применение изученного лексико-грамматического материала в новых ситуациях общения задача урока :расширение кругозора по теме, развитие интеллекта и культуры речи воспитание культуры общения и потребности в практическом использовании языка 3. assessment criterion - speaking and listening skills for creative and collective problem solving in groups.- критерий оценивания - навыки говорения и аудирования для творческого и коллективного решения проблем в группах. 4.Necessary resources – необходимые ресурсы : Presentation,photo,text 5.Course of the lesson
Министерство просвещения Республики Казахстан ГУ «Управление образования области Жетысу» ГККП «Жаркентский многопрофильный колледж» «Согласовано» «Утверждаю» Методист колледжа Зам.директора по УР ___________ Ж.А.Бакирова ____________ Э.Н.Чынахунова "____"_________2023г "____"_________2023г. .
Открытый урок по иностранному языку Тема : Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics) Преподаватель: Мейрманова А.М. Workbook
|

















