Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Әндер арқылы ағылшын тілін үйрену
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақстан Респубикасы Білім және ғылым минстрлігі
Маңғыстау облысының білім басқармасының «Мұнайлы ауданы бойынша білім бөлімі» КММ-нің «№6 жалпы білім беретін мектеп» КММ-сі
Авторы:
Тақырыбы: Онлайн батыр
Бағыты:
Секциясы:
Жетекшісі:
Мұнайлы ауданы 2024ж
ҒЫЛЫМИ ЖОБАНЫҢ МАЗМҰНЫ
І. Кіріспе......................................................................................................2
ІІ. Зертту бөлімі.............................................................................................
ІІ.1
ІІ.2
III. |
Практикалық бөлім......................................................................... |
ІІІ.1
VI. Қорытынды
Дәйексөз: ұсынылған зерттеу жұмысында ағылшын тілін үйрету барысында ауызша сөйлеу дағдыларын тиімді әдіс-тәсілдермен дамытып оқыту ұсынылған. Шет тілін оқытудың маңызы және оның ерекшеліктеріне, тіл дамыту жұмыстарын тиімді жүргізудің әдістеріне тоқталғанмын. Тілді, оның ішінде оқушылардың шет тілін оқыту барысында диалогтік оқыту технологиясына түсіндірме беріледі. Орта мектептерді шет тілін оқыту барысында мынандай мәселелерді: а) оқуға үйрету; ә) жазуға машықтандыру; б) сөйлеу мәнерін қалыптастыру мәселелерін қамтиды. Оқушыларды ағылшын тілінде сөйлету үшін түрлі әдістер арқылы ықпал ету жолдары; Тілдік жаттығулар арқылы оқушылардың лексикалық, грамматикалық, фонетикалық тұрғыда дами түсетіндігі туралы; Шет тілі пәніне деген оқушылардың қызығушылықтарын арттыру жолдары.
Аннотация: данная работа исследует методы развивающие устную речь учащихся на уроке английского языка, являющейся немаловажным в процветании многоязычного Казахстана. Исследовала значение обучения иностранному языку и его особенностям, методам эффективного проведения работы по развитию речи. Дается разъяснение о языке, в том числе в ходе обучения иностранному языку, о технологий диалогового обучения. В процессе преподавания иностранного языка средние школы рассмотривают следующие вопросы: а) обучение чтению б) обучение письму в) обучение говорению на иностранном языке; Пути воздействия учащимся через различные методы в обучении английскому языку; Лексическое, грамматическое, фонетическое развитие учащихся зависит от языковых тренировок. Пути повышения интереса учащихся к предмету иностранный язык.
Abstract: The present research focuses on revealing the methods developing oral speech of the learners which is significant in building the prospering way of multilingual Kazakhstan. Recommendations on movie lesson plans are also suggested. The value of learning a foreign language and its features, methods of effective work on the development of speech at school. Provides an explanation about language, including in the course of foreign language teaching students, training technology to the dialogue In the process of foreign language teaching in secondary schools includes the following questions: a) training to the writing; b) reading; b) development of speech. Ways of development of students to the lexical, grammatical, phonetic through the language training.
Зерттеу жұмысының өзектілігі. Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә. Назарбаев республикалық білім және ғылым қызметкерлерінің ІІІ съезінде сөйлеген сөзінде білім беру ісін реформалаудағы стратегиялық міндеттердің бірі-шығармашылық тұрғыдан бәсекелестікке сай үш тілді жетік меңгерген, жан-жақты дамыған жеке тұлғаны оқытып-тәрбиелеу деп атап көрсетті. Бұл жерде негізгі рольді білім беру жүйесі алып отыр. Қазіргі қоғам сұранысына сай білімді, шығармашылықпен жұмыс жасайтын, өзін-өзі дамытып жетілдіре алатын жеке тұлға тәрбиелеуге аса назар аударылуда. Зерттеу нысаны – жалпы орта білім беретін мектепте ағылшын тілі сабағында диалогтік оқытуды қолдана отырып, оның қажеттілігі мен маңыздылығына көз жеткізу, оқушылардың сөйлеу мәдениеті мен қатысымдық құзырлылықтарын дамыту. Зерттеу жұмысының пәні – жалпы орта білім беретін мектепте шетел тілі сабағында диалогтік оқытуды қолданып оқыту арқылы оқушыларға сөйлеу әрекетінің түрлерін бір – бірімен байланыста меңгерту әдістемесі.
Зерттеу жұмысының мақсаты: Әндерді жаттау және аудару арқылы ағылшын тілін үйрену. Ағылшын тіліндегі әндерді тыңдау арқылы грамматикалық құрылымдарды оңай игерудің тиімділігін анықтау.
Зерттеу жұмысының жаңалығы: Ағылшын тілі сабақтарында күнделікті естіп жүрген әндерді қолдану тілді үйренуге деген ынтаны арттырады. Лексикалық және грамматикалық материалды игеруді қамтамасыз етеді. Ағылшын тілінің ережелерін жеңіл үйретеді. Ағылшын тілін оқудағы оқушылардың қызығушылығын сақтайды.
Зeрттeу жұмысының тeориялық жәнe прaктикaлық мaңызы: Ғылыми жобаның нәтижесінде біз қол жеткізуге тиіс көрсеткіш ағылшын тілін тез, әрі тиімді жолдарын үйрету. Мектебімізде ағылшын тілін меңгерген бәсекеге қабілетті тұлғаларды қалыптастыру. Тілдік дағды қалыптастыру.
Зерттеу жұмысының құрылымы. Еңбек кіріспеден, екі тараудан, қорытынды мен пайдаланылған әдебиеттер тізімінен тұрады.
І. Кіріспе
Шет тілдерін үйрену, әсіресе ағылшын тілі – қазіргі заманның қажеттілігі.
Н.Ә. Назарбаев
Қазіргі таңда елімізде шет тілдерін оқыту жайлы еңбектер өте көп. Шетелдік емес өз азаматтарымыз да кітаптар мен әдістерді көптеп шығара бастады. Бірақ, олардың ішінде балаларға арналған жинақтар жоқтың қасы. Ережелерден бөлек балаларға арналған жеңіл әдіс-тәсілдер өте аз. Зерттей келе, бұл саланың әлі де толық дамымағанын сараптадық. Шет тілді оқытудағы негізгі мақсаты — шет тілді коммуникативті қалыптастыру және дамыту, оны еркін игеру. Бәсекеге қабілетті жас ұрпақты даярлау. Шет тілі — қазіргі заманның талабына сай, қоғамның әлеуметтік-экономикалық, ғылыми-техникалық және мәдениет дамуының қайнар көзі болып табылады. Бүгінгі таңда шет тілін оқыту әдістемесінің деңгейі жоғарылауда. Шет тілді оқытуда интерактивтік тәсіл, ойындар, екеуаралық пікірталастар, сонымен қатар ақпараттық технология, интернет, компьютер қолданылуда. XXI ғасыр табалдырығын білім мен ғылымды инновациялық технология бағытымен дамыту мақсатымен атауымыз үлкен үміттің басты нышаны. Ұрпағы білімді халықтың болашағы бұлыңғыр болмайды дегендей, жас ұрпаққа саналы, мән мағыналы, өнегелі тәрбие мен білім беру бүгінгі күннің талабы. Қазақстанның тәуелсіз мемлекет ретінде қалыптасуы барысында орта білім берудің жүйелі реформалануы қоғамдық тұрғыдан үлкен маңызға ие. Білім беруді жүйелі жүзеге асырудың және бір маңызды сипаты қазіргі уақыттағы оқыту үрдісін технологияландырудың қажеттілігінен туып отыр. Ағылшын тілі ана тілімен қоса оқушының сөйлеу қабілетін және жалпы дамуын ғана жетілдіріп қоймайды, оны өзін қоршаған айналасындағы адамдармен қарым – қатынас мәдениетіне де үйретеді. Оқушының шет тілінде сөйлеу қабілетін жетілдіру мектепте берілетін білім мазмұнының негізгі мақсаты болып табылады, оқулықпен және басқа оқушылармен қарым – қатынас барысында оқушы барлық пәндерді меңгереді. Шетел тілін оқушыларға үйреткенде біз оларға басқа халықтың мәдениетіне әрі дүниежүзі мәдениетіне жол ашамыз, басқа халықтармен қарым–қатынас жасауға мүмкіндік туады. Республикамыз тәуелсіздік алғалы бері, әлемдік сахнаға шығуда. Шет тілдерін оқу арқылы баланың өмірден алатын тәжірбиесі мол болары сөзсіз. Шетел тілінде оқушылар дұрыс қарым – қатынас жасай алу үшін, олар ауызша айтылған сөзді тыңдап түсінулері тиіс. Шетел тілінің қызметі – оқушыларды өздері үйреніп жатқан тілде сөйлейтін халықпен түсіністік, ортақ көзқарас орнатуға дайындап, тәрбие, білім беріп әрі жеке басын, өмірге көзқарасын жан – жақты дамыту. Оқушылардың шет тілінде дұрыс сауатты сөйлеуінде тілдік материалды меңгерудің рөлі өте зор. Сөздік жұмыс мәтінде кездесетін жаңа сөздерді іздеумен қоса түрлі тұрақты сөз тіркестерді, қосымша мағыналы сөздермен жаттығулар орындау арқылы жүзеге асады. Фонетикалық материал бір қарағанда, жоғары сыныптарға керегі жоқ сияқты болғанымен, кейбір дыбыс емлесінің ерекшеліктері, дауыс ырғағы, екпін түсіру сияқты нәрселерді сабақта еске түсірудің маңызы зор. Оның бәрі оқушының тілге деген қызығушылығын арттырып, сабақтың әсерлі өтуіне септігін тигізеді. Музыканың көмегімен шет тілін үйренуге болатыны туралы ғылыми тұрғыда негіздемелер бар. Сонымен қатар, «Моцарт эффектісі» деп аталатын тұжырымдама бар - оған сәйкес классикалық музыканы тыңдау ақыл-ой әрекетінің, оның ішінде білім алудың тиімділігін арттырады. Музыка сізге шет тілі мәдениетін үйретеді. Музыка сізге шет тілінде сөйлейтін мәдениет туралы және шет тілінде сөйлейтін адамдардың ойлауы мен сезімі туралы түсінік береді. Сонымен қатар, танымал әндер мен әншілер сіздің шет тілді достарыңызбен сөйлесудің тағы бір тақырыбы болады. Ата-аналар балаларымен бірге ағылшын тілін үйренсе нәтижесі болады. Сонымен қатар, қазақтың әні арқылы да ағылшын тіл үйрету әдістемесін жазып, оны қолданысқа енгізгім келеді.
ІІ.1 Шет тілді оқытудағы негізгі мақсат
Жаңадан тілді үйреніп жатқан оқушыларға ән үйрену – жаңа бір елдің жаңалығын ашқанмен пара-пар. Олар ол ән арқылы сөздік қорын молайтады, грамматикалық білімдерін кеңейтеді. Әнмен жұмыс жасау оқушы үшін біршама уақыт алатын жұмыс. Әнді үйреніп, сөздерін жаттатсам болды деген ойдан аулақ болу керек. Ең алдымен материалмен толық танысып алып, әнге байланысты қосымша деректер жинап, ондағы кездесетін сөздер мен сөйлемдерге сай лексикалық, грамматикалық тапсырмалар дайындау қажет. Кейбір әндердің өзі бейтаныс, күрделі болып келеді. Мұндай әндер біршама уақыт қажет етеді. Баспасөз бетінде тіл тақырыбында жарияланатын мақалалардың басым көпшілігінде «қазіргі жастар тіл білмейді» дегенді ғана айтады, ал оларға тіл үйренудің жолдары туралы, жалпы мемлекеттік тілге байланысты қордаланған мәселелердің шешімін, тығырықтан шығар жолды ешкім ашып айтпайды. Әркім қолынан келгенше, барынша алдымен өзі әрекет жасауы керек. Мен оқушы ретінде бізге, яғни балаларға арналған қысқа әңгіме, тақпақ, ертегі оқып, сөзжұмбақ шешкен ұнайды. Соңғы жылдары ән сөздері арқылы тіл үйреніп жүрмін. Мысалы, «Астанада тұрамын» өлеңін ата-анасы баласымен бірге үйреніп, сосын бұл өлеңнің сөзімен тілдесу құрастырып, бір-біріне сұрақ қойып, оған жауап берсе, тез үйреніп кетеді. Дәрігер мамандардың айтуынша, ән айту денсаулыққа пайдалы. Жалпы ән арқылы балаға тіл үйретудің пайдасы өте зор. Бала әдемі әуезге елти отырып, ой санасы әп-сәтте әннің сөзін дереу жаттап алады. Білім беру саласында түрлі технологиялар енгізілуде, бірақ олардың ішінен қажеттісін таңдап, сабақтың әр кезеңінде тиімді қолдану басты талап. Мәселе технологияларды кеңінен пайдалану емес, мәселе - тұлғаны нәтижеге бағыттай білім беруде. Баланың ойын ағылшын тілін меңгеретін тиімді әдісті қолдана отырып бастау керек. Ол әдістің бірі әндердегі – диалог. Бұл әдіс бір жағынан оқушының тілін шетел тілінде сөйлеуге жаттықтыру болса, екінші жағынан диалог арқылы баламен тікелей сөйлесу болып табылады. Диалог арқылы оқушымен сөйлескенде сұрақтар қоя отырып, балалардың зейінін әнге аудару арқылы түрлі тіл дамыту жұмыстарын жүргізуге болады. Ағылшын тілінің негізгі мақсаты тіл үйрену болғандықтан, негізгі жұмыс сөз үйрену болып табылады. Ағылшын тілінің негізі – тіл дамыту жұмыстары болуы тиіс. Оқушылардың фонетикалық, лексикалық, грамматикалық материалдар туралы мағлұматтар мен анықтамаларды, түсініктемелерді ағылшын тілінде дұрыс пайдалануды игеруі, өз ойын нақты, жүйелі түрде еркін жеткізе білу қабілеті тіл дамыту жұмыстарының дұрыс ұйымдастырылып, талапқа сай жүргізілуіне байланысты. Әндер мен музыкада көп жағдайда көптеген пайдалы сөздер, сөз тіркестері болады. Олардың мақсатты аудиториясы ана тілі болғандықтан, олар заманауи тілдік және сөйлесу үлгілерін қамтиды. Егер сіз дұрыс музыканы таңдасаңыз, әндердің тілі қарапайым және өте ыңғайлы. Әндерді тыңдау сіздің айтылымыңызға және шет тілінің тонын және ырғағын түсінуге мүмкіндік береді. Әндерде көптеген сөздер мен дыбыстық бейнелер қайталанады, сондықтан олар есте оңай сақталады. Музыка біздің ойымызда сақталып қалудың керемет қабілетіне ие. Көбінесе әуендер мен сөздер біздің ойымызға енеді, біз оларды басымызда қайта-қайта ойнаймыз. Мұның бәрі сізге әндер арқылы шет тілін үйренуге көмектеседі, өйткені сөздер мен сөз тіркестерін есте сақтау оңай. Шындығында, біраз уақыттан кейін сіз оларды әрең ұмыта аласыз. Әндер кішкентай балалардың білім алуында маңызды рөл атқарады. Оған әндердің жиілігі дәлел дүние жүзіндегі ағылшын тілін оқыту кабинеттерінде қолданылады. Бұл қағаз жырларды неліктен құнды педагогикалық құрал деп санауға болатынын қарастырудан бастайды. Атап айтқанда, әндер тыңдаушылардың тыңдау қабілетін жақсартуға қалай көмектесетінін талқылайды.
ІІ.2 Әндердің адам өміріне әсері
Әндер сезім тудырады. Біздің музыкамен қарым-қатынасымыз терең, берік және өте пайдалы. Бұл эмоцияны босататын, көңіл-күйді өзгертетін және физикалық және психикалық әл-ауқатты жақсартатын кілт. Эмоцияны тудыратын нәрсені есте сақтау оңай екені сөзсіз. Музыка - бұл оңай әдет. Адамдардың тіл үйренуді қиындатуының бір себебі - оқуға арнайтын уақыттың аздығы. Бірақ әндер арқылы шет тілін үйрену үшін сізге көп уақыт жұмсаудың қажеті жоқ: қайда барсаңыз да музыкаңызды өзіңізбен бірге ала аласыз. Сіз машинада, ас үйде және шет тілі әндерін тыңдай аласыз. Өзіңіздің талғамыңызға сай музыканы таңдау арқылы сіз сол материалды қайтақайта тыңдай аласыз, сонда сіз жалықпайсыз. Бұл әдістерден соң, музыка – жалықтырмайтын әдіс екенін білесіз. Бұл жоба aғылшын тілін оқытудың дәстүрлі және стaндaртты емес әдістерін сaлыстыруғa aрнaлғaн. Тіл – елдің мәдениеті мен құндылықтарының көрінісі. Тілдерді оқу aрқылы біз бір елдің мәдениетін толығырақ білуге, тaнысуғa мүмкіндік aлaмыз. Сондaй-aқ олaрдың дүниеге көзқaрaстaрын сaлыстырa отырып, өзaрa әрекеттесуге үйренеміз. Aқпaрaтты басқаша және көлемді әрі қызық жеткізуіне бaйлaнысты, мультфильмдер мен фильмдер aдaмдaрғa күшті эмоционaлды әсер етеді. Дәл осының жанында әндер де жатады. Әндер бaлaлaрды шет тілінде сөйлесуге шaқырaды. Әндермен жұмыс істеу барысында әндердің мағынасы арқылы сөз ғана емес, балаларға сөйлем жаттатуға да болады. Әндерді пaйдaлaну оқу ортaсындa тілдік ортaны қaлыптaстырып, тілді меңгеруде жaқсы нәтижелерге тез жетуге мүмкіндік береді. Барлығы адам музыка тыңдағанды ұнатады. Дегенмен, әр адамның музыкалық талғамы әртүрлі болуы мүмкін, біреуі классикалық музыканы, екіншісі поп-музыканы ұнатуы мүмкін, бірақ бәрінің ортақ тұсы - музыка. Бүгінгі таңда шығарылатын музыканың көпшілігі ағылшын тілінде. Қала берді қазақша әндердің ішінде де, ағылшын сөздері жиі кездеседі. Тіпті бүгінгі таңда ағылшын тілінде сөйлемейтіндер де ағылшын тілінде ән айтады.
Музыка - ағылшын тілін өз бетінше үйренудің ең қызықты тәсілдерінің бірі. Ағылшын тілін музыкамен үйренудің ең жақсысы - сөздердің сіздің ойыңызда жақсырақ сақталуы. Адам өзі жақсы көретін ағылшын тіліндегі сүйікті әндерін тыңдаған сайын жаңа сөзді, жаңа сөйлемді, жаңа дыбысты білуге болады. Жалпы, ағылшын әндерінде қолданылатын тіл күнделікті сөйлесу ағылшын тілі болғандықтан, сіз сөйлеу тілін үйренесіз. Тіл қарым-қатынас әлемінің кілті болып табылады. Бұл ойдан басқа, жақсы құрылған сөйлемдер оқырманға немесе тыңдаушыға арналған мағына тудыратын немесе ой беретін сөздерден тұрады. Белгілі бір тілде мақсатты түрде қалыптасатын және қолданылатын сөздер жиынтығы сөздік деп аталады. Негізінен ағылшын тілінде сөйлейтін елдердің әндері дүние жүзінде басым мәдени факт екендігі рас. Ағылшын тілі осы уақытқа дейін дүние жүзіндегі мәдениеттерге үлкен әсер еткендіктен, ағылшын тілі болды деп айтуға дейін баруға болады. Жастарға бағытталған, ең бастысы, жастар қабылдайтын - оқылатын тілдегі әндердің алуан түрлілігімен бұл материалдың сабақта сауаттылық дағдыларын біріктіру үшін ең қолайлы, практикалық және қолдануға болатыны анық. Өйткені, сәбилер сөйлеуден бұрын ән айтуды үйренеді және бұл табиғи бейімділік ұзақ уақыт бойы сақталады, өйткені жасөспірімдердің көпшілігі американдық музыкамен көбірек уақыт өткізеді.
ІІ.3 Ән мен музыка арқылы шет тілін үйрену әдістері
Ән айту тілдің ырғағын үйрену үшін тамаша әдіс. Бұл бізге сөздердің байланысқан түрін сөйлеуде, диалогта қалай байланысатынын білуге көмектеседі. Ән айту тіпті ана тілінде сөйлейтіндер үшін де қиын болуы мүмкін. Сонымен, балаға мына қарапайым қадамдарды орындауға көмектесіңіз:
-
Әннің сөзін желіден табыңыз немесе субтитрлері бар музыкалық бейнені табыңыз. Мысалы, Sing and Learn кішкентай балалар үшін тамаша ба5дарлама болып табылады.
-
Әннің мәтінін дауыстап оқыңыз. Кез-келген белгісіз сөздерді сөздіктен іздеңіз.
-
Әнді тыңдап, мәтінді бір уақытта оқыңыз. Балаңызды ән айтуға шақырыңыз.
-
Олар дайын болғанда, мәтінге қарамай бірге ән айтып көріңіз.
-
Есіңізде болсын, олар оны бірден мінсіз алудың қажеті жоқ! Жүйелі түрде қайталау тиімдірек.
Кейбір балаларға ағылшынша сөйлеу қиынға соғады, өйткені олар ұялшақ немесе өзіне сенімсіз. Бұл балаларға адамдармен ән айту көмектесе алады. Ол балаларға өз ойын дауыстап айтуға жаттығатын қауіпсіз кеңістік жасайды. Балаңыз үйде ән айтқан кезде отбасының басқа мүшелерінен қосылуын сұраңыз. Олардың әнді жақсы айтуы, әнші болуы міндетті емес. Олар жай ғана ынталы болуы керек!
Ағылшын тілін айтуды жетілдіруде және сіз жаңа тілді үйренген кезде ауызыңыз үйренбеген көптеген ерекше дыбыстар болады. Ән айту аузымызға дұрыс пішіндерді қалыптастыруға және бұл дыбыстарды қатты және анық шығаруға көмектеседі. Ән айту бізге ағылшын тілінде күшті және әлсіз дыбыстардың қалай әр түрлі айтылуын білуге көмектеседі.
5-12 жастағы балаларға арналған оқу кеңесі. Фонетикалық әндерге қосылыңыз. Бұл ағылшын тілінің әртүрлі дыбыстарын жаттықтырудың жақсы тәсілі. Бір әріпті дыбыстарды айтуға жаттықтыру (мысалы, а, б, в). YouTube сайтына өтіп, мынаны іздеңіз: «ағылшын тіліндегі фонетикалық әндер». Екі әріпті дыбыстарды айтуға жаттықтыру (мысалы, ou, ue, ch, th). YouTube сайтына өтіп, мыналарды іздеңіз: 3-кезең фонетикалық диграфтар.
13-18 жастағы балаларға арналған оқу кеңесі. Балаңыздың сүйікті әнінің мәтінін басып шығарыңыз. Кейбір сөздердің астын сыз. Әр асты сызылған сөздегі буын санын тап. Әнді тыңдап, қанша дұрыс тапқаныңызды тексеріңіз. Буындардың бірі күштірек айтылып жатқанын байқайсыз. Содан соң, қосылып ән айтып көріңіз. Күрделі тапсырма үшін балаңыздан тек қатты айтылған буындармен бірге қол соғуын сұраңыз.
Ағылшын тілін оқу әрекеттері – оқу, жазу және тыңдау дағдыларын жаттықтыру. Ағылшын тілін тыңдаудың кез-келген мүмкіндігі пайдалы. Тіпті тамақ ішу, ойын ойнау немесе саяхаттау кезінде фондық музыка қосылып тұрса да. Бірақ, ағылшын тілін шынымен жақсарту үшін балаңыз мұқият тыңдауы керек. Әннің мәтінін түсінуге және олардың нені білдіретіні туралы ойлануға уақыт бөліңіз.
Оқуға арналған кеңес. Жазу әрекеті:
Әндер шығармашылық қабілетті шыңдау үшін керемет шабыт болуы мүмкін. Ән тыңдау. 10–20 секундтан кейін музыканы тоқтатыңыз. Балаңыздан басына не келетінін ақ параққа салуды сұраңыз. Тағы 10–-20 секунд ойнаңыз, кідіртіңіз және қайтадан сызыңыз. Ән біткенше осы әрекетті орындаңыз. Сіздің балаңызда бірнеше сурет болуы керек. Балаңыздан олардың суреттерімен жүру үшін шағын әңгіме жазуды сұраңыз. Бұның барлығы ағылшын тілінде болуы керек.
Оқу әрекеті. Кейбір ән мәтіндерін басып шығарыңыз. Ән мәтінін бөлек жолдарға немесе өлеңдерге қиып алыңыз. Балаңыздан дұрыс ретті табуды сұраңыз. Енді оның дұрыс екенін тексеру үшін әнді тыңдаңыз. Бұл оқу әрекеттері болып табылады.
«Cambridge English Qualifications» бағдарламасында ағылшын тілін жетілдіру үшін балалар мәтіндегі негізгі идеялар мен хабарламалар туралы ойлауға машықтануы керек екен. Оқу дағдысының осы түрін жаттықтыру үшін ән мәтіндерін пайдалануға болады. Балаңызды әннің мағынасы мен эмоциясы туралы ойлауға шақырыңыз. Олар бұл әнге байланысты бейнебаянға не салар еді? Баланың ойын тыңдап, өзіне қайталап түпнұсқа бейнебаянды көрсетіңіз.
Тыңдау әрекеттері:
Балаңызға мұқият тыңдауды үйренуге көмектесу үшін бірнеше қызықты ойындар ойнаңыз. Әннен 10 сөзді таңдаңыз. Содан кейін әнде жоқ екі немесе үш қосымша сөзді таңдаңыз. Сөздерді кездейсоқ ретпен жазыңыз және тізімді балаңызға беріңіз. Әнді ойнап, естіген сөздерді белгілеуді сұраңыз.
Кейбір ән мәтіндерін басып шығарыңыз. 5-10 сөзді өзгертіңіз. Содан кейін әнді тыңдаңыз. Балаңыздан «айырмашылықтарды анықтауды» сұраңыз. Мысалы, Кембридж тіліндегі Going into town, 1-бөлімдегі ағылшын тіліндегі әнде сіз кейбір зат есімдерді өзгерте аласыз ('town' to 'village', 'bus' to the 'train', 'friends' to the 'fmily', 'film' to «фильм», «бассейннен» «теңізге»).
Балаңызға ән тыңдап, әр жол немесе өлең үшін әрекет ойлап табуды сұраңыз. Содан кейін олардан сізге би үйретуін сұраңыз. Әрекеттер балаларға жаңа сөздерді түсінуге және есте сақтауға көмектесетінін білесіз бе? Зерттеулер көрсеткендей, би барлық жастағы адамдарда есте сақтауды, зейінді шоғырландыру мен түсінуді арттырады, сондықтан бүкіл отбасын біріктіріңіз!
Әндер «шынайы өмір» тілінің тамаша көзі және сіз музыканы әртүрлі тіл дағдыларын жаттықтыру үшін пайдалана аласыз. Ең бастысы, әндер ағылшын тілін үйренудің қызықты тәсілі!
ІІІ. Қорытынды
Қорытындылай келе, ағылшын тілін оңай әрі тез үйренудің жодары ретінде, ең тиімді жол ән рақылы үйрену екендігін пайымдадық. Әр әдіс-тәсілдің өзінің тиімділігі мен қатар, қиын тұстары да болады. Ал ән арқылы ағылшын үйрену көңілді жаттығулардың бірі және оны күнделікті өмірде қолдану да жеңілірек. Ағылшын немесе басқа да тілдерді үйрену мемлекеттік тілдің қолданылым аясын кеңейтіп, мәртебесін көтерері сөзсіз. Тәуелсіздік алған уақыттан бастап, еліміздің жастарына көрсетіліп отырған қолдау, олардың білім алудағы еркіндігі екенін білеміз. Тәуелсіздік жылдардан бері қарай, ағылшын тілінде білім алуды кеңейту және маман даярлау күн тәртібінен түспеген мәселе. Оосы уақытқа дейін тіл мамандары ағылшын тілін үйретудің түрлі әдіс-тәсілдерін ойлап тапты. Уақыт талабына сай дәстүрлі тәсілдермен қатар ағылшын тілін үйретідің креативті жолдары да ұсынылуда. Біз жүрісі жылдам дәуірге аяқ бастық. Ендігі мақсат көштен қалмау. Әлемдік тәжірбиелердің өзі ән арқылы тіл үйренудің артықшылықтарын зерттеген. Талапсыз жас болмайды. Тек сол талапты балаларды қызықтыра білу керек. Балалар тек жеңіл дүниемен ғана шектелеп жүр. Әртүрлі әлеуметтік желілерге уақыт жоғалтқаннан гөрі, олардың уақытын көңілді тапсырмалар арқылы тіл үйренуге қызықтыру керек. Әуені жақсы ән мәтіні арқылы тіл үйрену қызықты әрі жалықтырмайды деген ойдамын. Ал оны ата-ананың қадағалауымен түрлі-түсті фотосуреттермен бейнелеу, жеңіл тапсырмалар арқылы өздігінен жауап беруге жетелеу, компьютер, планшет, ұялы телефон тағысын тағы кез келген электронды құралға салып алып тілді меңгеруге болады. Бүгінгі заманда қай адамды алсаңыз да қысқа әрі тез оқылым мен қаралым болатын дүниелерді жақсы көреді. Себебі біз, сандық дәуірде өмір сүріп жатырмыз. Баланы сол сандық заманның ерекшеліктері арқылы тіл үйренуге дағдыландыру қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер:
-
Молдобаева К. Е. Коммуникативтік дағдыларды қалыптастыру барысында әнмен жұмыс жүргізудің рөлі. /Мектептегі шет тілі, №4/2008, 53-55б
-
Конышева А.В. Английский для малышей, Минск 2004ж.
-
А.Қ. Қайырбаева, Р.Ғ. Дуненкулова.Шетел тілін оқыту әдістемесі
-
С.Иманқұлова. Жаңаша оқыту әдістемесі (журнал)
Эссе
Алғашқы музыкалық аспаптар сөйлеу кезінде пайда болды, яғни сөз тілі мен музыка тілі қатар қалыптасып, бірін-бірі толықтырып, байытып отырды деген пікір бар. Сондықтан да сөз тілінің музыкаға ұқсастығы көп. Сөйлеуге де, музыкаға да ырғақ, әуен тән. Тіл мен музыканың тығыз байланыстары адамдардың санасында өте терең тамыр жайған. Адамдар көбінесе біреуінің атын метафоралық түрде екіншісіне сілтеме жасайды: жағымды сөздерді «құлағына әуен», «музыкамен бетпе-бет келу» деп атайды, олар жасаған ісі үшін сын немесе жазаны қабылдағанда, «музыка тілі» тіркесін қолданады. дыбыстар арқылы мағынаны білдіру тәсілін сипаттау. Дыбыс пен сөз қосылып вокалдық музыкалық шығармалар туады, мұнда музыка мәтіннің ішкі сезімін жарыққа шығарады, жолдар арасында жасырылған нәрсені ашады. Ендеше тіл үйретуді музыка, ән арқылы беру заңдылық. Сонымен қатар, көптеген ғалымдар музыка мен әнді шет тілін оқытудың ең өнімді және тиімді әдісі деп санайды. Ағылшын тілін оқытуда музыка мен әннің рөлі өте маңызды. Әндер мен музыканы пайдалану мұғалімнің оқушының жасына қарамастан сыныпқа ағылшын тілін үйрету үшін қолдана алатын құралдардың бірі болып табылады. Әндер мен музыка - бұл барлық мәдениеттер мен тілдерді байланыстыратын байланыс, сондықтан ағылшын тілін үйренуді қызықты етудің ең жақсы жолы. Джереми Хармер өзінің «Ағылшын тілін қалай үйрету керек» кітабында музыканың студенттердің қатысуына күшті ынталандыру екенін айта отырып, музыканың оқу құралы ретіндегі маңыздылығын атап көрсетеді, өйткені «ол біздің эмоцияларымызға тікелей әсер етеді, сонымен бірге оны талдау үшін миымызды пайдалануға мүмкіндік береді. және оның салдары біз қаласақ» және ол шет тілін үйрену процесінде көп функциялы рөл атқарады, қолайлы атмосфераны құру күші бар, ол көңілді және көңіл көтере алады және бос уақыт әлемі мен оқу әлемі арасында қанағаттанарлық байланыс жасай алады. Тим Мерфи тіл үйренуге қатысты музыка мен әндерді қолданудың екі негізгі қасиетін көрсетеді: «музыка жақсы есте қалады; бұл әсіресе балалар, жасөспірімдер және жас ересек оқушыларды ынталандыруда өте маңызды». Соған қарамастан, ағылшын тілін оқытудағы ән мен музыканың рөлі жиі бағаланбайды және олармен байланысты іс-шаралар мұғалімдер тарапынан жиі назардан тыс қалады. Мұғалімдер, әдетте, студенттер ағылшын тілі сабағында музыка мен әндерді шындап қабылдамайды деп ойлайды; олар тым көңілді болады және әннің педагогикалық мақсатына назар аудармайды. Мұғалімдердің «Музыка мен әннің тіл үйренуге қандай қатысы бар?», «Сіз әнді тыңдап, ән айтудан басқа не істейсіз?», «Тағы не болуы мүмкін?» деген сияқты сұрақтар қоятыны сирек емес. олқылықтарды толтырудан басқа әнмен орындалды ма?» Бұл мұғалімдердің ән мен музыканың мүмкіндіктерін жиі білмейтінін көрсетеді. Әртүрлі пікірлер бар, бірақ бұл әртүрлі жастағы және әртүрлі деңгейдегі оқушыларға шет тілін үйренуді әлдеқайда тиімді етудің жақсы тәсілі екені сөзсіз. Оқушыларының қызығушылығы мен ынтасын арттырғысы келетін мұғалімдер әндер мен музыкалық әрекеттерді пайдалануы керек, өйткені оның көптеген артықшылықтары бар; әндер әрқашан дерлік шынайы, табиғи тілден тұрады; ән арқылы оқушыларды әр түрлі жаңа сөздік қормен таныстыруға болады; әндерді әдетте оңай алуға болады; әндерді оқушылардың қажеттіліктері мен қызығушылықтарына сәйкес таңдауға болады; грамматикалық және мәдени аспектілерді ән арқылы енгізуге болады; уақыт ұзақтығы оңай басқарылады; оқушылар екпіннің кең ауқымын сезіне алады; ән мәтіні бізді қоршаған әлемнің жағдайларына қатысты қолданылуы мүмкін; оқушылар әндерді табиғи және көңілді деп санайды. Бастауыш деңгейде ағылшын тілін оқытуда ән мен музыканың маңызы зор. Іс-әрекеттегі тілдің иллюстрациясы, әнді лингвистикалық талдауға немесе жаттығуға айналдыруға болады. Әндерді қолдану арқылы ағылшын тілінің айтылуын, сөздік қорын және грамматикасын тиімді үйретуге болады. Ағылшын тілі сабағында музыка мен әндер маңызды және пайдалы құрал болып табылады. Бұл оқушылардың тілді үйренуге деген қызығушылығын арттырудың тамаша формуласы. Олардың көмегімен оқушылар ағылшын тілін үйреніп қана қоймай, демала да алады.
7