Урок английского языка
«Animals in
our
life» в
9 классе
Цель урока:
активизация речемыслительной деятельности учащихся.
Активизация языкового материала по теме «Животные
и их роль в нашей жизни»
Задачи:
Образовательные:
- формирование лексических и
грамматических навыков, навыков чтения и
аудирования;
- систематизация ЛЕ и лексические
структуры по теме « Animal World»;
- совершенствование грамматических
навыков по теме « Modal
verbs»;
Воспитательные:
- воспитание интереса к предмету, любви
к английскому языку;
- формирование доброжелательного
отношения, милосердия к животным;
-воспитание чувства ответственности,
бережного отношения к живой
природе.
Развивающие:
- развитие познавательного интереса учащихся по
теме;
- развитие внимания, мышления,
самостоятельности, памяти;
- развитие
речи.
Тип урока:
урок систематизации и применения
знаний.
Оборудование:
игрушечные животные,
компьютерная презентация в
POWER
POINT.
Формы: фронтальная, индивидуальная,
групповая.
Этапы
урока:
-
Орг момент. (_слайд
1)
Teacher: Good
morning, my dear!
Pupils: Good
morning, dear teacher!
Teacher: I’m glad to
see you!
Pupils: we are glad
to see you too!
Teacher: What day is
it today?
Pupil 1: Today is
Tuesday.
Teacher: What is the
date?
Pupil 2: Today is
the 19 th of October.
-
Введение, постановка
целей (слайд 2)
Teacher: Today we'll
talk about animals.
-
Фонетическая
зарядка (слайд
3)
Tiny tiger is my
cat
All in stripes and
very fat
Tiger, do not hunt
the flies
In the kitchen catch
the mice
-
Повторение изученного материала (слайд
4)
Teacher: Open your
student’s books to page 103and look at the screen. Make up word
combinations.
-
Закрепление лексики
(слайд
5)
Teacher: Close your
student’s books. Now let’s work in groups. Get into four. You will
be given the sentences. Now translate from Russian into English.
I’ll
give
you
1 minute. Let’s
check
up.
(3 группы по 4 человека получают по 3
словосочетания)
Very
good!
Физминутка:
Teacher: Look around
our room and try to find 5
animals.
-
Активизация лексики в речи (слайд
6)
Teacher: As you know
animals can be wild, domestic and endangered. You’ll see different
animals and say if they are wild, domestic or
endangered.
For example: A fox
is a wild animals.
-
Совершенствование грамматических навыков
(слайд 7)
How should we treat
animals. Make up sentences.
Зарядка
для глаз(слайд 8)
Try to relax. And
follow the subjects at the screen with your
eyes.
-
Развитие
навыка
чтения
(слайд
9)
Teacher: Look at the
screen. Let’s read these words. You have the words on your desks.
We need them to do the next
task.
Now, please, read
the title of this text and tell me what this text is
about? (слайд 10)
Pupils: this text is
about seals.
Teacher: what’s
wrong with these animals?
Pupils: people kill
them.
Teacher: Yes, you
are right. People can be very cruel.
Ребята это петиция (ходатайство,
просьба). Это одна из многих петиций размещенных на
сайте care2. Let’s
read
the
text. (слайд
11)
(Чтение, перевод
текста)
И чтобы правительство приняло
решительные действия необходимо собрать 5 тысяч
подписей.
Teacher: lots of
people from all over the world have already signed this petition.
Can you tell me what countries they are from?
(слайд 12)
Pupils:
(называют страны представленные на слайде) Canada, Italy, Poland,
Armenia, Austria, Bolivia, France, Germany, Russia, Spain, the USA
(CA - California, CO – Colorado, GA – Georgia,
MO - Missouri, MI – Michigan, NY – New York, OH – Ohio, PA
–Pennsylvania, TX – Texas)
Teacher: As you know
the Russian Federation is the largest country in the world. But
there are not many people from Russia here. We can help the seals
and save them. For this we need to sign this petition. I give you
the link where you can find it. Last lesson we learned how to fill
in the form. It will help you. If you don’t have internet at home
you can do this in our school library.
(слайд 13)
I’ll check this home
task right on the site.
Everything depends
on a man! Einstein once said: (слайд 14)
The world is a
dangerous place to live;
not because of the
people who are evil,
but because of the
people who don't do anything about
it.
«Мир опасное место для жизни, не из-за
людей творящих зло, а из-за тех кто это видит и ничего не
делает!»
Я хочу что бы вы когда видите зло не
промолчали и не остались
равнодушными.
Thank you for the
work!
Good
bye!