Ақиқат кестесі және оны құру

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ақиқат кестесі және оны құру

Материал туралы қысқаша түсінік
Колледж оқытушыларына арналған Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 6 сәуірдегі № 130 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспарлар

Оқу сабағының жоспары №


Ақиқат кестесі және оны құру

(сабақтың тақырыбы)


Модуль /пән атауы ЖББП 8 Информатика

Педагог ____________ дайындады


20_ жылғы "___" ____________


1. Жалпы мәліметтер

Курс, топ __________________

Сабақтың түрі практикалық

Өткізу формасы: жаңа білімді, дағдыларды бекіту сабағы

2. Мақсаты:

  • Логикалық амалдардың көмегімен ақиқат кестесін дұрыс және тиімді түрде құруды меңгеру;

  • Ақиқат кестесі арқылы логикалық өрнектердің мәнін анықтауды үйрену және логикалық есептерді шешуде қолдану.

Міндеттері:

  • Негізгі логикалық амалдармен (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС, т.б.) және олардың қасиеттерімен танысу;

  • Ақиқат кестесінің құрылымын түсініп, оны логикалық өрнектер үшін құруды үйрену;

  • Логикалық есептерді шешуде ақиқат кестесін қолдану арқылы алгоритмдік ойлау дағдыларын дамыту.

3. Күтілетін нәтижелер

  • Логикалық амалдарды танып, оларды ақиқат кестесі түрінде көрсете алады;

  • Ақиқат кестесін құрудың алгоритмін қолданып, логикалық есептерді шеше алады;

  • Теориялық білімін нақты мысалдар арқылы практикада қолдана алады.

4. Қажетті ресурстар

презентация, стикерлер, үлестірме қағаздар,оқулық,компьютер


5. Сабақтың барысы


1. Ұйымдастыру бөлімі (5 мин)

-амандасу

-аудитория дайындығын тексеру

-студенттерді түгендеу


2. Білімді бақылау (5 мин)

Сұрақтарға жауап беріңдер.

  1. Логикалық амалдар дегеніміз не?

  2. Негізгі логикалық амалдарға қандай операциялар жатады?

  3. Логикалық өрнек дегеніміз не және оны қалай жазуға болады?

  4. Ақиқат кестесі арқылы логикалық өрнектердің мәнін қалай анықтауға болады?

Білімді бағалау критерийлері:

  • Санау жүйесінің анықтамасын біледі;

  • Әртүрлі санау жүйелерінің арасындағы айырмашылықты түсінеді;

  • Сандарды бір санау жүйесінен екіншісіне түрлендіре алады.


3. Жаңасын баяндау әдісі. Ауызша (4 мин)

Ақиқат кестесі — логикалық амалдардың барлық мүмкін мәндерін жүйелі түрде көрсетуге арналған кесте. Ол бір немесе бірнеше логикалық айнымалылар үшін әртүрлі мәндер беріп, нәтиженің қалай өзгеретінін бақылауға мүмкіндік береді. Ақиқат кестелері логикалық ойлау, электронды схемалар мен бағдарламалау негіздерін түсінуде маңызды құрал болып табылады. Бұл кестелер арқылы логикалық амалдардың (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС, т.б.) жұмыс істеу тәртібі нақты әрі көрнекі түрде көрсетіледі.

Ақиқат кестесін құру үшін алдымен логикалық өрнек немесе амал анықталады, содан кейін оның барлық мүмкін комбинациялары жазылады. Әр комбинацияға сәйкес нәтиже есептеліп, кестеге енгізіледі. Бұл тәсіл күрделі логикалық өрнектерді талдауға, олардың ақиқаттық мәнін түсінуге және логикалық схемаларды жобалауға көмектеседі. Ақиқат кестесін дұрыс пайдалану ақпараттық жүйелер мен цифрлық логиканың негізін тереңірек түсінуге жол ашады.


4. Топтық жұмыс (10 мин)

Оқушылар логикалық амалдар арқылы берілген күрделі өрнектерге ақиқат кестесін құрып, олардың жұмысын талдайды.

Нұсқаулық:

  1. Айнымалылардың барлық мүмкін мәндерін жаз.

  2. Ақиқат кестесін құрып, әр комбинацияға сәйкес нәтиже шығар.

  3. Жұмысты парақта немесе тақтада көрсетіп, қорғайсыңдар.

Топ

Логикалық өрнек

Топ 1

¬A B

Топ 2

A (¬B)

Топ 3

(A B) C

Топ 4

¬(A B) C

Білімді бағалау критерийлері:

  • Ақиқат кестесін құру алгоритмін нақты әрі дұрыс қолдана алады;

  • Логикалық амалдардың (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) жұмыс тәртібін түсіндіре алады;

  • Логикалық өрнектерге сәйкес ақиқат кестесін мысалдар арқылы дұрыс толтыра алады;

  • Шығармашылық пен топтық жұмыс қабілетін танытады (креативтілік, белсенділік, түсіндіру шеберлігі).


5. Материалды бекіту Жеке жұмыс. Деңгейленген есептер шығару (15 мин)

  1. Ақиқат кестесін құрыңыз:

A B

  1. Ақиқат кестесін құрыңыз:

A ¬B

  1. Күрделі өрнекке ақиқат кестесін жасаңыз:

(A B) ¬C

  1. Күрделі өрнекке ақиқат кестесін құрыңыз:

¬(A B) C

  1. Келесі ақиқат кестені талдаңыз және оған сәйкес келетін логикалық өрнекті жазыңыз:

A

B

Нәтиже

0

0

0

0

1

1

1

0

1

1

1

1

Ж: A B

Білімді бағалау критерийлері:

      • Ақиқат кестесін дұрыс және толық құрастыра алады;

      • Логикалық амалдардың мәнін нақты түсініп, орынды қолдана алады;

      • Құрастырылған логикалық өрнектер мен кестелер арасындағы байланысты анықтай алады;

      • Шығармашылық пен жеке жұмыс қабілетін танытады (дербестік, түсіндіру, мысал келтіру).


6. Сабақтың қорытындысын шығару Бағалау парағы бойынша (5 мин)

Рефлексия: «Көңіл-күй»

Студенттерге үш түсті белгілер беріледі.

Қызыл түс – «Мен тапсырманы орындай алмадым, көңіл-күйім жоқ»

Көк түс - «Көңіл-күйім жақсы, сыныптастарымның көмегімен тапсырманы орындадым.»

Жасыл түс – «Мен бәрін жақсы орындадым деп ойлаймын: менің көңіл–күйім тамаша.»

Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критериилері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау


7. Үй тапсырмасы. (1 мин)

Ақиқат кестесі және оны құру

Оқу:Оқулықтан немесе дәптерден логикалық амалдар мен ақиқат кестесі туралы материалды оқып, логикалық амалдардың түрлерін (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) және олардың қолданылуын қайталау.

Тапсырма:

Берілген логикалық өрнектер үшін ақиқат кестесін құрыңыз:

A B

A ¬B

(A B) C

¬(A B) C

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.10.2025
15
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі