Қысқа мерзімді жоспарлар
Оқу сабағының жоспары №
Ақиқат кестесі және оны құру
(сабақтың тақырыбы)
Модуль /пән атауы ЖББП 8 Информатика
Педагог ____________ дайындады
20_ жылғы "___" ____________
1. Жалпы мәліметтер
Курс, топ __________________
Сабақтың түрі практикалық
Өткізу формасы: жаңа білімді, дағдыларды бекіту сабағы
2. Мақсаты:
-
Логикалық амалдардың көмегімен ақиқат кестесін дұрыс және тиімді түрде құруды меңгеру;
-
Ақиқат кестесі арқылы логикалық өрнектердің мәнін анықтауды үйрену және логикалық есептерді шешуде қолдану.
Міндеттері:
-
Негізгі логикалық амалдармен (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС, т.б.) және олардың қасиеттерімен танысу;
-
Ақиқат кестесінің құрылымын түсініп, оны логикалық өрнектер үшін құруды үйрену;
-
Логикалық есептерді шешуде ақиқат кестесін қолдану арқылы алгоритмдік ойлау дағдыларын дамыту.
3. Күтілетін нәтижелер
-
Логикалық амалдарды танып, оларды ақиқат кестесі түрінде көрсете алады;
-
Ақиқат кестесін құрудың алгоритмін қолданып, логикалық есептерді шеше алады;
-
Теориялық білімін нақты мысалдар арқылы практикада қолдана алады.
4. Қажетті ресурстар
презентация, стикерлер, үлестірме қағаздар,оқулық,компьютер
5. Сабақтың барысы
1. Ұйымдастыру бөлімі (5 мин)
-амандасу
-аудитория дайындығын тексеру
-студенттерді түгендеу
2. Білімді бақылау (5 мин)
Сұрақтарға жауап беріңдер.
-
Логикалық амалдар дегеніміз не?
-
Негізгі логикалық амалдарға қандай операциялар жатады?
-
Логикалық өрнек дегеніміз не және оны қалай жазуға болады?
-
Ақиқат кестесі арқылы логикалық өрнектердің мәнін қалай анықтауға болады?
Білімді бағалау критерийлері:
-
Санау жүйесінің анықтамасын біледі;
-
Әртүрлі санау жүйелерінің арасындағы айырмашылықты түсінеді;
-
Сандарды бір санау жүйесінен екіншісіне түрлендіре алады.
3. Жаңасын баяндау әдісі. Ауызша (4 мин)
Ақиқат кестесі — логикалық амалдардың барлық мүмкін мәндерін жүйелі түрде көрсетуге арналған кесте. Ол бір немесе бірнеше логикалық айнымалылар үшін әртүрлі мәндер беріп, нәтиженің қалай өзгеретінін бақылауға мүмкіндік береді. Ақиқат кестелері логикалық ойлау, электронды схемалар мен бағдарламалау негіздерін түсінуде маңызды құрал болып табылады. Бұл кестелер арқылы логикалық амалдардың (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС, т.б.) жұмыс істеу тәртібі нақты әрі көрнекі түрде көрсетіледі.

Ақиқат кестесін құру үшін алдымен логикалық өрнек немесе амал анықталады, содан кейін оның барлық мүмкін комбинациялары жазылады. Әр комбинацияға сәйкес нәтиже есептеліп, кестеге енгізіледі. Бұл тәсіл күрделі логикалық өрнектерді талдауға, олардың ақиқаттық мәнін түсінуге және логикалық схемаларды жобалауға көмектеседі. Ақиқат кестесін дұрыс пайдалану ақпараттық жүйелер мен цифрлық логиканың негізін тереңірек түсінуге жол ашады.
4. Топтық жұмыс (10 мин)
Оқушылар логикалық амалдар арқылы берілген күрделі өрнектерге ақиқат кестесін құрып, олардың жұмысын талдайды.
Нұсқаулық:
-
Айнымалылардың барлық мүмкін мәндерін жаз.
-
Ақиқат кестесін құрып, әр комбинацияға сәйкес нәтиже шығар.
-
Жұмысты парақта немесе тақтада көрсетіп, қорғайсыңдар.
|
Топ |
Логикалық өрнек |
|
Топ 1 |
¬A ∧ B |
|
Топ 2 |
A ∨ (¬B) |
|
Топ 3 |
(A ∧ B) ∨ C |
|
Топ 4 |
¬(A ∨ B) ∧ C |
Білімді бағалау критерийлері:
-
Ақиқат кестесін құру алгоритмін нақты әрі дұрыс қолдана алады;
-
Логикалық амалдардың (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) жұмыс тәртібін түсіндіре алады;
-
Логикалық өрнектерге сәйкес ақиқат кестесін мысалдар арқылы дұрыс толтыра алады;
-
Шығармашылық пен топтық жұмыс қабілетін танытады (креативтілік, белсенділік, түсіндіру шеберлігі).
5. Материалды бекіту Жеке жұмыс. Деңгейленген есептер шығару (15 мин)
-
Ақиқат кестесін құрыңыз:
A ∧ B
-
Ақиқат кестесін құрыңыз:
A ∨ ¬B
-
Күрделі өрнекке ақиқат кестесін жасаңыз:
(A ∧ B) ∨ ¬C
-
Күрделі өрнекке ақиқат кестесін құрыңыз:
¬(A ∨ B) ∧ C
-
Келесі ақиқат кестені талдаңыз және оған сәйкес келетін логикалық өрнекті жазыңыз:
|
A |
B |
Нәтиже |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
1 |
1 |
|
1 |
0 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
Ж: A ∨ B
Білімді бағалау критерийлері:
-
Ақиқат кестесін дұрыс және толық құрастыра алады;
-
Логикалық амалдардың мәнін нақты түсініп, орынды қолдана алады;
-
Құрастырылған логикалық өрнектер мен кестелер арасындағы байланысты анықтай алады;
-
Шығармашылық пен жеке жұмыс қабілетін танытады (дербестік, түсіндіру, мысал келтіру).
6. Сабақтың қорытындысын шығару Бағалау парағы бойынша (5 мин)
Рефлексия: «Көңіл-күй»
Студенттерге үш түсті белгілер беріледі.
Қызыл түс – «Мен тапсырманы орындай алмадым, көңіл-күйім жоқ»
Көк түс - «Көңіл-күйім жақсы, сыныптастарымның көмегімен тапсырманы орындадым.»
Жасыл түс – «Мен бәрін жақсы орындадым деп ойлаймын: менің көңіл–күйім тамаша.»
Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критериилері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау
7. Үй тапсырмасы. (1 мин)
Ақиқат кестесі және оны құру
Оқу:Оқулықтан немесе дәптерден логикалық амалдар мен ақиқат кестесі туралы материалды оқып, логикалық амалдардың түрлерін (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) және олардың қолданылуын қайталау.
Тапсырма:
Берілген логикалық өрнектер үшін ақиқат кестесін құрыңыз:
A ∧ B
A ∨ ¬B
(A ∧ B) ∨ C
¬(A ∨ B) ∧ C
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ақиқат кестесі және оны құру
Ақиқат кестесі және оны құру
Қысқа мерзімді жоспарлар
Оқу сабағының жоспары №
Ақиқат кестесі және оны құру
(сабақтың тақырыбы)
Модуль /пән атауы ЖББП 8 Информатика
Педагог ____________ дайындады
20_ жылғы "___" ____________
1. Жалпы мәліметтер
Курс, топ __________________
Сабақтың түрі практикалық
Өткізу формасы: жаңа білімді, дағдыларды бекіту сабағы
2. Мақсаты:
-
Логикалық амалдардың көмегімен ақиқат кестесін дұрыс және тиімді түрде құруды меңгеру;
-
Ақиқат кестесі арқылы логикалық өрнектердің мәнін анықтауды үйрену және логикалық есептерді шешуде қолдану.
Міндеттері:
-
Негізгі логикалық амалдармен (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС, т.б.) және олардың қасиеттерімен танысу;
-
Ақиқат кестесінің құрылымын түсініп, оны логикалық өрнектер үшін құруды үйрену;
-
Логикалық есептерді шешуде ақиқат кестесін қолдану арқылы алгоритмдік ойлау дағдыларын дамыту.
3. Күтілетін нәтижелер
-
Логикалық амалдарды танып, оларды ақиқат кестесі түрінде көрсете алады;
-
Ақиқат кестесін құрудың алгоритмін қолданып, логикалық есептерді шеше алады;
-
Теориялық білімін нақты мысалдар арқылы практикада қолдана алады.
4. Қажетті ресурстар
презентация, стикерлер, үлестірме қағаздар,оқулық,компьютер
5. Сабақтың барысы
1. Ұйымдастыру бөлімі (5 мин)
-амандасу
-аудитория дайындығын тексеру
-студенттерді түгендеу
2. Білімді бақылау (5 мин)
Сұрақтарға жауап беріңдер.
-
Логикалық амалдар дегеніміз не?
-
Негізгі логикалық амалдарға қандай операциялар жатады?
-
Логикалық өрнек дегеніміз не және оны қалай жазуға болады?
-
Ақиқат кестесі арқылы логикалық өрнектердің мәнін қалай анықтауға болады?
Білімді бағалау критерийлері:
-
Санау жүйесінің анықтамасын біледі;
-
Әртүрлі санау жүйелерінің арасындағы айырмашылықты түсінеді;
-
Сандарды бір санау жүйесінен екіншісіне түрлендіре алады.
3. Жаңасын баяндау әдісі. Ауызша (4 мин)
Ақиқат кестесі — логикалық амалдардың барлық мүмкін мәндерін жүйелі түрде көрсетуге арналған кесте. Ол бір немесе бірнеше логикалық айнымалылар үшін әртүрлі мәндер беріп, нәтиженің қалай өзгеретінін бақылауға мүмкіндік береді. Ақиқат кестелері логикалық ойлау, электронды схемалар мен бағдарламалау негіздерін түсінуде маңызды құрал болып табылады. Бұл кестелер арқылы логикалық амалдардың (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС, т.б.) жұмыс істеу тәртібі нақты әрі көрнекі түрде көрсетіледі.

Ақиқат кестесін құру үшін алдымен логикалық өрнек немесе амал анықталады, содан кейін оның барлық мүмкін комбинациялары жазылады. Әр комбинацияға сәйкес нәтиже есептеліп, кестеге енгізіледі. Бұл тәсіл күрделі логикалық өрнектерді талдауға, олардың ақиқаттық мәнін түсінуге және логикалық схемаларды жобалауға көмектеседі. Ақиқат кестесін дұрыс пайдалану ақпараттық жүйелер мен цифрлық логиканың негізін тереңірек түсінуге жол ашады.
4. Топтық жұмыс (10 мин)
Оқушылар логикалық амалдар арқылы берілген күрделі өрнектерге ақиқат кестесін құрып, олардың жұмысын талдайды.
Нұсқаулық:
-
Айнымалылардың барлық мүмкін мәндерін жаз.
-
Ақиқат кестесін құрып, әр комбинацияға сәйкес нәтиже шығар.
-
Жұмысты парақта немесе тақтада көрсетіп, қорғайсыңдар.
|
Топ |
Логикалық өрнек |
|
Топ 1 |
¬A ∧ B |
|
Топ 2 |
A ∨ (¬B) |
|
Топ 3 |
(A ∧ B) ∨ C |
|
Топ 4 |
¬(A ∨ B) ∧ C |
Білімді бағалау критерийлері:
-
Ақиқат кестесін құру алгоритмін нақты әрі дұрыс қолдана алады;
-
Логикалық амалдардың (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) жұмыс тәртібін түсіндіре алады;
-
Логикалық өрнектерге сәйкес ақиқат кестесін мысалдар арқылы дұрыс толтыра алады;
-
Шығармашылық пен топтық жұмыс қабілетін танытады (креативтілік, белсенділік, түсіндіру шеберлігі).
5. Материалды бекіту Жеке жұмыс. Деңгейленген есептер шығару (15 мин)
-
Ақиқат кестесін құрыңыз:
A ∧ B
-
Ақиқат кестесін құрыңыз:
A ∨ ¬B
-
Күрделі өрнекке ақиқат кестесін жасаңыз:
(A ∧ B) ∨ ¬C
-
Күрделі өрнекке ақиқат кестесін құрыңыз:
¬(A ∨ B) ∧ C
-
Келесі ақиқат кестені талдаңыз және оған сәйкес келетін логикалық өрнекті жазыңыз:
|
A |
B |
Нәтиже |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
1 |
1 |
|
1 |
0 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
Ж: A ∨ B
Білімді бағалау критерийлері:
-
Ақиқат кестесін дұрыс және толық құрастыра алады;
-
Логикалық амалдардың мәнін нақты түсініп, орынды қолдана алады;
-
Құрастырылған логикалық өрнектер мен кестелер арасындағы байланысты анықтай алады;
-
Шығармашылық пен жеке жұмыс қабілетін танытады (дербестік, түсіндіру, мысал келтіру).
6. Сабақтың қорытындысын шығару Бағалау парағы бойынша (5 мин)
Рефлексия: «Көңіл-күй»
Студенттерге үш түсті белгілер беріледі.
Қызыл түс – «Мен тапсырманы орындай алмадым, көңіл-күйім жоқ»
Көк түс - «Көңіл-күйім жақсы, сыныптастарымның көмегімен тапсырманы орындадым.»
Жасыл түс – «Мен бәрін жақсы орындадым деп ойлаймын: менің көңіл–күйім тамаша.»
Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критериилері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау
7. Үй тапсырмасы. (1 мин)
Ақиқат кестесі және оны құру
Оқу:Оқулықтан немесе дәптерден логикалық амалдар мен ақиқат кестесі туралы материалды оқып, логикалық амалдардың түрлерін (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) және олардың қолданылуын қайталау.
Тапсырма:
Берілген логикалық өрнектер үшін ақиқат кестесін құрыңыз:
A ∧ B
A ∨ ¬B
(A ∧ B) ∨ C
¬(A ∨ B) ∧ C
шағым қалдыра аласыз













