Тақырып:
«Арал. Робинзон Крузо
кестесі»
Мақсаты: жасөспірімдерде
эмоционалды тұрақтылықты, өзін-өзі оң бағалауды және өмірге оң
көзқарасты дамыту.
Тапсырмалар:
тренингке қатысушыларды
психологиялық өзін-өзі реттеудің кейбір әдістерімен таныстыру; өз
бетіңізбен өнімді жұмыс істеуге қолайлы жағдай
жасау;
ішкі рухани үйлесімділікті
тұрақтандыру, жеке қасиеттерді дамытуды
жетілдіру.
I.
Сәлем.
Сәлеметсіз бе! Бүгін біз
қиындықтардан арылуға, жақсырақ болуға, толерантты болуға,
бір-бірімізге түсіністік пен сыйластықпен қарауды үйрену үшін
жиналдық.
Ұялшақ және шешімге
келмейтіндер біздің сабақтардан кейін батыл және батыл болсын, ал
бір минут тыныш отыра алмайтындар сабырлы және зейінді болсын.
Сіздің уайымдарыңыз өтсін - біз бірге өзімізді жетілдіреміз және
осыған қол жеткіземіз! Бір ғана өмір бар, оны қадірлеу
керек!
Жер бетінде тіршілік ететін
барлық жаратылыстардың ішінде тек адам ғана өзін өзгерте
алады.
Адам ғана өз тағдырының
сәулетшісі.
V.
Джеймс.
«ТАМЫР»
жаттығуы
Мақсаты: оқушыларға көптеген
ұсақ жанжалдарды, проблемаларды немесе жағымсыз жағдайларды шектен
шығудың қажеті жоқ екенін және кез келген мәселені шешуге болатынын
көрсету.
Жаттығу
барысы:
Психолог қылқалам арқылы әр
оқушыға бір тамшы гуашь немесе сияны бос қағазға
тамызады.
Шарты: бұл тамшымен әркім өз
қалауынша жасай алады: қандай да бір кескін жасау үшін оны үрлей
алады, одан бірдеңе тарта алады немесе сол күйінде
қалдырады.
Талдау: егер кішкентай тамшы
үлкен даққа айналса, біз мынандай қорытынды жасауға болады:
төбешіктен тау жасамаңыз!
Психолог:
Өмір ақ және қара жолақтардан
тұрады. Қиын өмірлік жағдайлар бар, бірақ өмірдің қиындығынан
тайынбаған адамдар да бар (ҰОС ардагерлері; Ленинград қоршауынан
аман өткендер; спортпен айналысып, Олимпиада ойындарында жүлделі
орындарға ие болған мүгедектер, сондай-ақ соған мысал. Робинзон
Крузо елсіз аралда қалған Дэниел Дефоның «Теңіз астындағы жиырма
миль» романының кейіпкері).
Ал енді сіздің үстелдеріңізде
Робинзон Крузо құрастырған кестелер бар, олар адамның өмірдегі
күтпеген жағдайды (шөл аралда қалған) қалай қарастыратынын
сипаттайды.
Келіңіздер, оны қарастырайық.
Мұнда жамандық пен жақсылық сипатталған. Бірақ мұндай жағдайларда
біз әдетте тек теріс фон көреміз, ал кейде оң жақтарын көре
алмаймыз.
«Жаман – жақсы»
жаттығуы. Топтық
жұмыс.
Мақсаты: жасөспірімдерді
жағымсыз жағдайдан да өзіңізге пайдалы пайда алуға болатынына
сендіру.
Жаттығу
барысы:
Оқушыларға кез келген жағымсыз
жағдай ұсынылады: мысалы, 1) жақын адамымен жанжал; 2)
ата-аналармен қақтығыстар. Оқушылар белгілі бір жағдайда ненің
жақсы, ненің жаман екенін өздері айтуы
керек.
Әр топ жұмысының нәтижелері
оқылады, салыстырылады және толықтырылады.
Жасөспірімдерге, әсіресе
қыздарға ең жақсы үлгі - «Желмен өткен» романы бойынша түсірілген
дәл осы аттас көркем фильмнің кейіпкері Скарлетт. Өмірінің ең қиын
сәттерінде ол әрқашан өзіне: «Мен бұл туралы бүгін ойламаймын -
ертең ойланамын» деп айтатын. Шынында да, жақсы, ақылға қонымды
шешім әрқашан таңертең келеді. Орыс мақалы таңқаларлық емес: «Таң
кештен де ақылды».
Психолог: егер сіз өзіңіз
жақсы, дана шешім таба алмасаңыз, бұл оны ешкім білмейді дегенді
білдірмейді.
«МЕН ЖАЛҒЫЗ
ЕМЕСПІН» жаттығуы
Мақсаты: өсіп келе жатқан
адамға өзінің бұл дүниеде жалғыз емес екенін, оның проблемаларымен
жалғыз қалмауы керектігін түсінуге
көмектесу.
Жаттығу
барысы:
Психолог: енді мен сендерді
қол ұстасып, сыныптастарыңның қолдарының жылуын сезінуге, олардың
күшті иығын және мақұлдаған көзқарастарын сезінуге шақырамын.
Сіздің қолдауыңыздың қаншалықты күшті екенін сезінесіз бе? Енді
айналаңызға қарасаңыз, мұғалімдер тарапынан қолдау мен түсіністікті
көресіз. Енді ойша дәлізге, көшеге шығыңыз, үйіңізге кіріңіз,
достарыңызға, көршілеріңізге барыңыз, тіпті бейтаныс адаммен
сөйлесіңіз. Осындай үлкен ортада сіз міндетті түрде қолдау мен
жақсы кеңес табасыз деп ойлаймын.
Қорытынды: кері
байланыс.