Are You Home Alone? P. 14-15

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Are You Home Alone? P. 14-15

Материал туралы қысқаша түсінік
Are You Home Alone? P. 14-15 сабақ жоспар
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Module 1 Lesson 5 Are You Home Alone? P. 14-15

School: 101 school

Date: September

Teacher name:Aitmaganbet Akkenzhe

CLASS: 5

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributingto

5.6.14.1 use prepositions to talk about time and location, use prepositions like to describe things and about to denote topic, use prepositions of direction to, into, out of, from, towards on a limited range of familiar general and curricular topics

5.2.6.1 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics

5.3.6.1 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

Lesson objectives

All learners will be able to:

identify some specific information in listening and reading texts and use some target vocabulary accurately in production tasks with support

Most learners will be able to:

identify most specific information in listening and reading texts and use most target vocabulary accurately in production tasks with support

Some learners will be able to:

identify all specific information in listening and reading texts and use most target vocabulary accurately in production tasks with little support

Value development

understanding that work is the basis of being social and successful;

be able to effectively plan your time and make efforts to achieve the results of any activity;

Plan

Beginning of the lesson

Warming-up

Whole class

5 мин.


Organization moment :

1.Greeting.

2. Organization moment.

Education tree”

Teacher divides the tree in two parts. To the 1 part Ss should write what they know about new theme. And an another part they should write what they want to know.

Ss take the cards and writes how many character adjective they know.

And to describe their friends write the characters that they want to know

The aim: develop students thinking skills

Efficiency: helps to know how many adjectives they know and motivate to know more

After writing T tries to answer all the questions and appreciate their work saying “well done”, “Excellent”.

Envelop with shapes



To present vocabulary for household insects


Direct Ss’ attention to the pictures.

Play the recording with pauses for Ss to repeat chorally or individually.

Elicit the L1 equivalents.



30 min

To predict the content of a text

Ask Ss to read the title and the introduction and then elicit the topic of the text.

Play the recording and Ss listen and follow the text in their books.

Direct Ss to the Word List to look up the meanings of the words in the Check these words box.

To read for specific information

Allow Ss time to read the text again and answer the questions.

Check Ss’ answers.





To check comprehension of a text


Ss read the text in Ex. 2. Ss close their books and talk in pairs about what they learnt from the text that they didn’t know before.

Monitor the activity around the class and then ask some Ss to tell the rest of the class their answers.

Play the video. Ss watch it and then do the exercises that accompany it




To listen for specific information


Explain the task and ask Ss to read through the gapped text about the museum and think about what information may be missing.0 (e.g. 1 noun, 2 noun, 3 number, 4 noun, 5 number, 6 number)

Play the recording. Ss listen and fill the gaps.



End of the lesson.


Reflection



Individual work:

10 min.

Memory game” method.

Teacher gives Ss paper to check their memory.

Who will write more than 10 that will get excellent smile.

Ss have to write all new words that they have learnt.

Aim:To know how many Ss got the theme.

Efficiency:

Ss can remember the spelling of the adjective

Differentiation:«Conclusion»

method is used to finish the lesson.

Feedback:

Smiles


Papers

Smiles


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.03.2025
83
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі