Сабақтың басы
7 мин
|
1.Сәлемдесу.
2.Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру:
„Өзіңізге тілегенді – басқаларға тілеңіз!“
Әр
оқушыға 10 -15 секунд уақыт аралығында ішінен өзіне бір ізгі тілек
тілеу тапсырылады. Содан кейін қатысушылар жұпқа бөлініп,
бір-бірінің қолынан алып, жаңағы өзіне тілегенді жұптасына айту
керек.
Үлгі:
„Мен саған денсаулық тілеймін“, „Сабақты жақсы оқы“, „Саған
сәттілік тілеймін“
3.Оқушыларды түрлі
түсті кәмпиттер арқылы 2 топқа
біріктіру.
4.Үй
тапсырмасын пысықтау арқылы жаңа тақырыпқа өту.
4-тапсырма. Диаграмманы
толтыр

|
Оқушылар
сәлемдеседі.
Психологиялық ахуал
қалыптастырады.
Топқа бірігеді.
Тапсырманы орындайды
Жаңа
тақырыпты болжайды
Тапсырманы орындайды
|
ҚБ: бағалау парағы
беріледі
(қосымша №1).
Мұғалім оқушылар
жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп, смаиликтермен бағалап
отырады. Топ басшы смаиликтерді бағалау парағына жабыстырып соңында
санап жалпы балын айтады. (жалпы 10 балдық шкала)
Қолпаштау
Смаилик
|
Слайд
Бағалау
парағы А4

|
Сабақтың ортасы
30 мин
|
5-тапсырма. «Спираль» әдісі.
Мәтінді оқы. Мәтін
бойынша жоспар құр. Түсінгеніңді айт.
Осыншама алып құрылысты
дәлме-дәл өлшеп салуға нендей сызықтар мен өлшемдерді қолданғанын
білгісі келді. Бас зергерге сауал қойды.
— Қыпшақ өлшемдері
туралы кітап жазып жүрмін, — деп бастады сөзін зергер.
— Қай
ұлттың болмасын, өзіндік өлшем заңы бар. Қыпшақ өлшемдері де
ешкімнен кем қалыспайды. Бас зергер өлшем заңдары туралы көп айтты.
Бұдан Иланшы Қадырханның ұққаны: әлгі өлшемдер кездейсоқ келтіріле
салмайды, ел мен елдің, салт пен дәстүрдің арақатынасынан
шыққан.
...
Арыстан баба кесенесін әлі тамашалап жүрген. Оң қабырғадағы жарма
қақпадан өтіп, кіші бөлмеге енді. Төрт қабырға да жарылған
қызғалдақ қауызындай тепе-тең, жұмыр қабырғадан тұрады екен.
Ескерткіштің тағы бір ерекшелігі — күмбез астына бірде-бір тұғыр не
тіреу қойылмаған. Бас зергердің құрылыс есебіне жетік жан екеніне
енді көз жеткізді. …Иланшы Қадырхан мен зергер зәулім ескерткішті
көп аралады... .
Д. Досжан

7-тапсырма.
Диалогті
толықтырыңдар.
Ол нені білгісі
келді?
______________________________
Күмбездің асты немен
қапталған?
______________________________
Бас зергер қандай кітап
жазып жүр?
______________________________
Ескерткіштің қандай
ерекшелігі бар?
Сергіту сәті. «Бір қадам алға»
9-тапсырма. «Барлық
оқушылармен жұмыс» әдісі.
Жақшадағы қажетті
етістіктерді дұрыс тұлғада қойып, сөйлемдерді жаз.
1.
Дүкенбай Досжан «Жібек жолы» романында оқырманды қыпшақтардың
тарихы, тұрмыс-тіршілігі, өнерімен (бейнеле, таныстыр, жеткіз). 2.
«Ұлы Жібек жолындағы» ежелгі қалалар туралы мәлімет (бер, көр,
жаз). 3. «Әлемнің екінші ұстазы» атанған Әбу Насыр әл-Фарабидің
шығармасы туралы (кел, сөйле, айт). 4. Қыпшақ әміршісі – Иланшы
Қадырханның өз еліне деген сүйіспеншілігін (өрнекте, дәлелде,
суретте). 5. Көрнекті жазушы Дүкенбай Досжанның «Жібек жолы» романы
неміс тілінде Берлин қаласында екінші мәрте (жарық көр, жарияла,
оқы). 6. Романның алғашқы аудармасын 1987 жылы «Volk und Welt»
баспасы (қой, шығар, көрсет). 7. Романды жоғары бағалаған Лео Кошут
пен Рапрехт Вилноу оны қайтадан (жаз, аудар, қорға), «Verlag Hans
Shiler» баспасынан 3 мың данамен (айт, жарияла, көр).
|
5-тапсырма. Мәтінді оқиды. Мәтін бойынша
жоспар құрастырады. Түсінгенін айтады.
6-тапсырма. Семантикалық картаны толтырады. Түсіндіреді.

7-тапсырмада диалогті толықтырады.
– Ол
нені білгісі келді?
– Алып
құрылысты дәлме-дәл өлшеп салуға нендей сызықтар мен өлшемдерді
қолданғанын білгісі келді.
–
Күмбездің асты немен қапталған?
– Күмбез
асты әшекей қаптағыштармен қапталған.
– Бас
зергер қандай кітап жазып жүр?
– Қыпшақ
өлшемдері туралы кітап жазып жүр.
–
Ескерткіштің қандай ерекшелігі бар?
–
Ескерткіштің ерекшелігі – күмбез астына бірде-бір тұғыр немесе
тіреу қойылмаған.
Жақшадағы қажетті етістіктерді дұрыс тұлғада қойып, сөйлемдерді
жазады.
1. Дүкенбай
Досжан «Жібек жолы» романында оқырманды қыпшақтардың тарихы,
тұрмыс-тіршілігі, өнерімен таныстырады. 2. «Ұлы Жібек жолындағы»
ежелгі қалалар туралы мәлімет береді. 3. «Әлемнің екінші ұстазы»
атанған Әбу Насыр әл-Фарабидің шығармасы туралы айтады. 4. Қыпшақ
әміршісі – Иланшы Қадырханның өз еліне деген сүйіспеншілігін
суреттейді. 5. Көрнекті жазушы Дүкенбай Досжанның «Жібек жолы»
романы неміс тілінде Берлин қаласында екінші мәрте жарық көреді. 6.
Романның алғашқы аудармасын 1987 жылы «Volk und Welt» баспасы
шығарады. 7. Романды жоғары бағалаған Лео Кошут пен Рапрехт Вилноу
оны қайтадан аударып, «Verlag Hans Shiler» баспасынан 3 мың данамен
жариялайды.
|
Дескриптор:
3 балл
Дескриптор:
2 балл
Дескриптор.
1
балл
Дескриптор:
2 балл
|
Оқулық
Сөздік
Слайд
Жұмыс дәптері
|
Сабақтың соңы
5 мин
|
Сабақты қорытындылау.
8-тапсырма.
Жағдаят: сен Түркістан
қаласында тұрасың. Досың Түркістанға келетінін айтты. Ол сенен
Арыстан бап кесенесіне қалай баруға болатынын, жұмыс кестесін
сұрады. Досыңа Арыстан бап кесенесі туралы айтып бер.
Үйге тапсырмасы:
Арыстан бап құдығы туралы мәлімет
Бағалау
|
Сабақтың
тақырыбын қорытындылау
Арыстан
бап кесенесі туралы айтып береді:
Досым,
Арыстан бап кесенесі Түркістан облысы Отырар ауданында орналасқан.
Кесенесінің үлкен қақпасы, тепе-тең етіп екі бүйірге созып әкеткен
арқалықтары еріксіз назар аударады. Бас қақпаның биіктігі тоғыз
көз. Кенересі жұмырлана өрілген. Бейне бір жуан есілген арқан
секілді. Осы қақпаның маңдайшасы тағы үш көздей биіктетілген де
күмбезденіп қосылған. Кесене табалдырығынан аттаған жан бірден ең
үлкен, ауданы он сегіз жарым құлаш келетін орталық бөлмеге енеді.
Бөлменің екі бүйірінен қос есік кетеді. Бөлме күннің қай мезгілінде
болса да жарық тартып тұрады. Күмбездің астын қуалап кететін
кенереде дөңгелек терезелер бар.
Арыстан
бап кесенесін кез келген уақытта барып тамашалауға болады.
|
Дескриптор:
2 балл
|
күнделік
|