Атырау облысы Мақат ауданы Доссор кенті
КМҚК «Қарлығаш» бөбекжай – балабақша
педагог- психологы Куразова Арай Карсакбаевна
Ашу мен агрессияны басқару
Кіріспе
Мектепке дейінгі жастағы балалардың эмоционалдық әлемі өте нәзік әрі тұрақсыз. Әсіресе, ашу мен агрессия – жиі кездесетін эмоциялардың бірі. Баланың психологиялық дамуы барысында ашу мен агрессия қалыпты эмоция ретінде көрініс табады, бірақ оны дұрыс бағыттай алмаған жағдайда мінез-құлықтық қиындықтарға алып келеді. Сондықтан балабақша психологының негізгі міндеттерінің бірі – балалардың агрессиясын тану, оны қауіпсіз жолмен шығаруға үйрету және эмоцияны басқару дағдыларын қалыптастыру.
Балалардағы ашу мен агрессияның себептері
- Физиологиялық факторлар:
шаршау, ұйқының жетіспеуі, тамақтанбау.
- Эмоциялық факторлар: ренжу, назар жетпеу, өз ойын жеткізе
алмау.
- Әлеуметтік факторлар: құрдастарымен қақтығыс, әділетсіздік
сезімі.
- Отбасылық факторлар: ата-ананың агрессивті үлгі көрсетуі, үйдегі
кернеулі орта.
Балабақша психологының рөлі
1. Баланың эмоционалдық
жағдайын бақылау және диагностика жүргізу.
2. Баланың мінез-құлық ерекшеліктерін педагогпен, ата-анамен бірге
талдау.
3. Эмоцияны басқару дағдыларын дамытуға арналған бағдарламаларды
енгізу.
4. Топтағы сенімді, қауіпсіз атмосфераны
қалыптастыру.
Ашу мен агрессияны басқарудың тиімді әдістері
1. Эмоцияны тануға үйрету
- «Эмоция карточкалары» арқылы
ашу, реніш, қуаныш сияқты сезімдерді ажырата білу.
- «Қазір сен қандай эмоциядасың?» ойыны.
2. Физикалық энергияны қауіпсіз шығару
- Қағаз жырту, жастықты ұру,
допты лақтыру жаттығулары.
- Қимыл-қозғалыс ойындары (секіру,
жүгіру).
3. Рөлдік және сюжеттік ойындар
- «Ашу монстры» ойынында бала
эмоциясын ойыншыққа проекциялайды.
- «Қорқынышты үрлеу» – тыныс алу арқылы кернеуді
шығару.
4. Сурет және арт-терапия
- «Менің ашуым» – ашуды
суретпен бейнелеу.
- Қиын эмоцияларды ертегі, сурет, мүсін арқылы
көрсету.
5. Релаксация және тыныс алу жаттығулары
- «Тыныш тыныс алу» – 3–4 рет
терең дем алу.
- Баяу музыка қосу, йога элементтерін
пайдалану.
6. Жағымды мінез-құлықты бекіту
- Бала эмоциясын дұрыс бағытта
көрсете алғанда мадақтау.
- «Сен ашуланғанда былай жасай аласың» деген баламалы нұсқаларды
көрсету.
Ата-анамен жұмыс
- Үйде де эмоцияны басқару
әдістерін қолдануды түсіндіру.
- Ата-аналарға арналған тренинг, кеңес беру.
- Үйлесімді тәрбиелік талаптар қою (балабақша мен үйде
бірдей).
Қорытынды
Ашу мен агрессия – мектепке дейінгі жастағы балалардың қалыпты эмоциялары. Балабақша психологы бұл эмоцияларды басып-жаншудан гөрі, оларды дұрыс тануға, қауіпсіз шығара білуге және басқаруға үйретуі тиіс. Эмоцияны басқарудың жүйелі жұмысы баланың өзін-өзі бақылауын, қарым-қатынас мәдениетін және психикалық денсаулығын нығайтады.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашу мен агрессияны басқару
Ашу мен агрессияны басқару
Атырау облысы Мақат ауданы Доссор кенті
КМҚК «Қарлығаш» бөбекжай – балабақша
педагог- психологы Куразова Арай Карсакбаевна
Ашу мен агрессияны басқару
Кіріспе
Мектепке дейінгі жастағы балалардың эмоционалдық әлемі өте нәзік әрі тұрақсыз. Әсіресе, ашу мен агрессия – жиі кездесетін эмоциялардың бірі. Баланың психологиялық дамуы барысында ашу мен агрессия қалыпты эмоция ретінде көрініс табады, бірақ оны дұрыс бағыттай алмаған жағдайда мінез-құлықтық қиындықтарға алып келеді. Сондықтан балабақша психологының негізгі міндеттерінің бірі – балалардың агрессиясын тану, оны қауіпсіз жолмен шығаруға үйрету және эмоцияны басқару дағдыларын қалыптастыру.
Балалардағы ашу мен агрессияның себептері
- Физиологиялық факторлар:
шаршау, ұйқының жетіспеуі, тамақтанбау.
- Эмоциялық факторлар: ренжу, назар жетпеу, өз ойын жеткізе
алмау.
- Әлеуметтік факторлар: құрдастарымен қақтығыс, әділетсіздік
сезімі.
- Отбасылық факторлар: ата-ананың агрессивті үлгі көрсетуі, үйдегі
кернеулі орта.
Балабақша психологының рөлі
1. Баланың эмоционалдық
жағдайын бақылау және диагностика жүргізу.
2. Баланың мінез-құлық ерекшеліктерін педагогпен, ата-анамен бірге
талдау.
3. Эмоцияны басқару дағдыларын дамытуға арналған бағдарламаларды
енгізу.
4. Топтағы сенімді, қауіпсіз атмосфераны
қалыптастыру.
Ашу мен агрессияны басқарудың тиімді әдістері
1. Эмоцияны тануға үйрету
- «Эмоция карточкалары» арқылы
ашу, реніш, қуаныш сияқты сезімдерді ажырата білу.
- «Қазір сен қандай эмоциядасың?» ойыны.
2. Физикалық энергияны қауіпсіз шығару
- Қағаз жырту, жастықты ұру,
допты лақтыру жаттығулары.
- Қимыл-қозғалыс ойындары (секіру,
жүгіру).
3. Рөлдік және сюжеттік ойындар
- «Ашу монстры» ойынында бала
эмоциясын ойыншыққа проекциялайды.
- «Қорқынышты үрлеу» – тыныс алу арқылы кернеуді
шығару.
4. Сурет және арт-терапия
- «Менің ашуым» – ашуды
суретпен бейнелеу.
- Қиын эмоцияларды ертегі, сурет, мүсін арқылы
көрсету.
5. Релаксация және тыныс алу жаттығулары
- «Тыныш тыныс алу» – 3–4 рет
терең дем алу.
- Баяу музыка қосу, йога элементтерін
пайдалану.
6. Жағымды мінез-құлықты бекіту
- Бала эмоциясын дұрыс бағытта
көрсете алғанда мадақтау.
- «Сен ашуланғанда былай жасай аласың» деген баламалы нұсқаларды
көрсету.
Ата-анамен жұмыс
- Үйде де эмоцияны басқару
әдістерін қолдануды түсіндіру.
- Ата-аналарға арналған тренинг, кеңес беру.
- Үйлесімді тәрбиелік талаптар қою (балабақша мен үйде
бірдей).
Қорытынды
Ашу мен агрессия – мектепке дейінгі жастағы балалардың қалыпты эмоциялары. Балабақша психологы бұл эмоцияларды басып-жаншудан гөрі, оларды дұрыс тануға, қауіпсіз шығара білуге және басқаруға үйретуі тиіс. Эмоцияны басқарудың жүйелі жұмысы баланың өзін-өзі бақылауын, қарым-қатынас мәдениетін және психикалық денсаулығын нығайтады.
шағым қалдыра аласыз













