1. Күні: 25. 02. 2015Мұғалім: Есполова Г.О.Сыныбы: 4 “В”Тақырыбы: “Асыл сөзді іздесен, Абайды оқы ерінбе.” “Абайтану” вариативтік сабақ.Мақсаты: 1. Ақын шығармаларын оқып, үйренуге баулу. Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту.2. Жақсы мен жаман қылықтарды ажырата білуге, жауапкершілік сезімі, парызы бар өнегелі тұлғаны тәрбиелеу.Түрі: шығармашылықӘдісі: С.Т.О. бағдарламасының әдіс-тәсілдеріПәнаралық байланыс: музыка, дүниетануКөрнекілігі: интерактивті тақта, магнит тақта, стикер, пікір ағашы, қамшы, қима суреттер, кітап көрмесі.
2. Сабақтың барысы: Сыныпты ұйымдастыру: сапқа тұрғызу, қонақтарды қарсы алу, сәлемдесу.- Мұғалімнің кіріспе сөзі : Балалар, біз оқитын мектеп кімнің есімімен аталады?- Иә, сондықтан да біз 3-ші сыныптан бері “Абайтану” вариативтік сабақ өтіп келеміз. Бұл қосымша сабақ болып табылады. Биыл 4-ші сынып, бастауыш сыныпты аяқтаймыз. Бүгінгі өтетін сабағымыз осы 2 жылда Абай аталарыңның нақыл сөздерін, өлең-жырларын қалай оқып, меңгеріп жатқандарыңды өздеріңмен бірігіп қонақтарға көрсетейік!- Сабағымыздың тақырыбы: Асыл сөзді іздесең, Абайды оқы, ерінбе.Мақсаты: интерактивті тақта шығады.- Балалар, биыл қандай атаулы мерекелерді тойлаймыз?- Иә, бүгінгі біздің сабағымызға қатысты “Ұлы Абай” аталарыңның 170 жылдық мерейтойы өтпекші.- Интерактивті тақтада Н. Ә. Назарбаевтың сөзі шығады: мұғалім оқиды.- Қанекей, ендеше сабағымызға сәттілік тілейік.- Балалар мына қима суреттерге назар аударайық. Қазір әркім өзі қалаған суреттерді таңдайды. Бұл қима суреттерде Абай өлеңіндегі адамның үш қасиеті: 3. ыстық қайрат – жалыннұрлы ақыл – адамның ми құрылысыжылы жүрек – жүрекше бар (оқушыларға суреттерді көрсетемін)- Сынып мына үш үстелге отырасыңдар: “Ыстық қайрат”, “Нұрлы ақыл”, “Жылы жүрек” – 3 топ. (таңдаған суреттері бойынша)- Енді топ көшбасшысын сайлап қойған топ мүшелері сол топ басшысына бағынады. Ортада қамшы жатыр. Жауап беретін топ мүшесі сол қамшыны көтереді.- Қане, топтың ережесін еске түсіріп жіберейікші.Оқушылар ережені айтады.- Ал, біздің сабағымызға қатысып отырған қонақтар сабақ соңында алдарында жатқан қима суреттер арқылы бағалауларыңызды ‘пікір ағашына’ жапсырасыздар. Алдарыңыздағы стикерге жазып та жапсыруларыңызға болады.Жүрек – сабақ жүрегіме жылы тиіп, жылы жүрекпен қабылдадым.Кітап – бұл сабаққа айтар ұсынысым бар.Қасқыр – балаларда батылдық, шапшаңдық жетіспейді...деген ойларды білдіреді.- Біз, Абай туралы не білеміз?Интерактивті тақтадан шығады.- Ал, Абай атамыз өзі кім?- Әр топ (топтау стратегиясы бойынша) магнит тақтаға жапсырады.Интерактивті тақтадан шығады.4. – Енді, Абай өлеңдерін қай топ көп біледі екен? - интерактивті тақтадан шығады.- Балалар, өлеңдерін оқиды.- Абай атамыз, сонымен бірге аудармашы да екен.- Ал, қай топ Абай атамыздың аудармаларын жатқа мәнерлеп оқып береді?-интерактивті тақтадан шығады.- Қара сөздерге кезек берейік.- Енді сынып оқушыларының әндерін тыңдаңыздар!Баянның сүйемелдеуімен Шыңғыс, Нұрсұлтан, Самат Абай әндерінен поппури айтады. Баян – Дархан, қобыз – Ақбала.- Аяулымның әні айтылады.- Балалар, енді біз “түртіп алу” стратегиясын білеміз.- Сондағы “білгім келеді?” деген бөлікті таңдап, тағы да өзіңді Абай ата туралы не қызықтырады? Не білгің келеді? пікіріңді стикерге жазып, Пікір ағашына жапсырамыз. Оны келесі сабақта талдап, мағлұмат береміз.- Біз 2014 жылдың қараша айында, күздік оқушылардың демалысында сынып болып, Абайдың туған жері Жидебайда болып, өз көзімізбен көріп, тамашаладық.Сонымен бірге Өскемен қаласындағы этноауылда болдық.Әр ұлт өкілдерінің тұрмыс-тіршілігімен таныстық. Н. Ә. Назарбаевтың қолдауымен салынған үлкен мешітте болдық.5. Мұғалімнің қорытынды сөзі.- Абай, Абай –ұлы ұстазҚолбасшымыз қол алғанРахмет, осы қазаққа Абайды туғызғанҚазақтың данышпаны – ойы тереңБолашақ, бостандыққа көңілі сенгенӨзі өлсе де өлмейтұғын сөз қалдырғанМінеки, мирас болып бізге келген- дей келе бүгінгі сабағымызды аяқтаймыз.Үйге тапсырма: М. О. Әуезовтың “Абай жолы” романын сатып алу, сабаққа әкелу. (1/2 томдарын)