Тақырыбы: Қол моторикасы: асық – ұлттық ойын арқылы дамыту
![]()
Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты міндеттерінің бірі – оқушылардың зияткерлік, физикалық, эмоционалдық және моторикалық қабілеттерін жан-жақты дамыту. Әсіресе мектепке дейінгі және бастауыш жастағы балалардың қол моторикасын дамыту – жазу, ойлау, сөйлеу, шығармашылық қабілеттердің қалыптасуына негіз болады. Ұлттық педагогикада балалардың саусақ икемділігін, дәлдігін, шапшаңдығын дамытуға бағытталған түрлі ойындар, әсіресе асық ойыны кеңінен қолданылған. Асық – тек ойын құралы емес, ол ұлттық мәдениет пен халықтық тәрбиенің ажырамас бөлігі.
![]()
Негізгі бөлім
1. Қол моторикасының педагогикалық маңызы
Қол моторикасы – саусақ пен алақан бұлшықеттерінің ұсақ қозғалыс әрекеттері. Ол тек физиологиялық қимыл ғана емес, сонымен бірге баланың:
-
сөйлеу тілі,
-
жазу дағдылары,
-
ойлау жүйесі,
-
кеңістікте бағдарлануы,
-
когнитивтік қабілеті
сияқты маңызды психологиялық-педагогикалық функцияларын дамытады.
Нейропсихологтар (Л.С.Выготский, Ж.Пиаже, А.Р.Лурия) зерттеулеріне сүйенсек, баланың саусақ бұлшықеттерінің жетілуі мидың сөйлеуге жауап беретін орталығына тікелей әсер етеді. Демек, саусақ қозғалысын дамыту — баланың сөйлеуі мен ойлауын дамыту деген сөз.
![]()
2. Асық – ұлттық ойынның тәрбиелік және дамытушылық мәні
Асық ойыны — қазақ халқының ең көне әрі кең тараған ұлттық ойындарының бірі. Ол тек қана көңіл көтеру емес, сонымен қатар:
-
шапшаңдықты,
-
дәлдікті,
-
көз–қол координациясын,
-
кеңістікті бағдарлауды,
-
логикалық ойлауды,
-
стратегиялық шешім қабылдауды
дамытады.
Асық ойынының тәрбиелік мәні:
|
Қасиет |
Асық ойыны қалай дамытады |
|
Ұсақ моторика |
Асықты іліп алу, ату, дәл лақтыру |
|
Зейін |
Нысананы бақылау, стратегиялық қадам жасау |
|
Есте сақтау |
Ереже мен тактиканы қолдану |
|
Әлеуметтік қарым-қатынас |
Бір топпен ойнау, жолдастық, ынтымақтастық |
|
Ұлттық болмыс |
Қазақ салт-дәстүрін бойға сіңіру |
3. Асық арқылы қол моторикасын дамыту әдістері
Балалардың жас ерекшеліктеріне сай келесі жаттығулар ұсынылады:
1-деңгей: Саусақ жаттығулары (дайындық кезеңі)
-
«Қыстырма»: асықты II және I саусақпен қысу;
-
«Шеңбер айналдыру»: асықты алақан ішінде домалату;
-
«Саусақ сергіту»: асықты бір қолдан екінші қолға ауыстыру.
2-деңгей: Негізгі моторикалық ойындар
|
Ойын атауы |
Мақсаты |
|
Алшы түсіру |
Дәл лақтыру, саусақты басқару |
|
Сақина салу |
Кеңістікті бағдарлау, моторика, зейін |
|
Хан талапай |
Шапшаңдық, реакция, қимыл үйлесімі |
|
Асық ату |
Көз–қол дәлдігі, үйлестірілген әрекет |
3-деңгей: Интеллектуалдық деңгейіндегі тапсырмалар
-
Асықтарды түстеріне қарай сұрыптау;
-
Геометриялық пішін жасау;
-
Сандық есеп құрастыру (2 алшы + 1 бүкір т.б.);
-
Асықпен әріптер мен сандарды орналастыру.
![]()
4. Нәтижені бағалау және диагностика
|
Бағалау критерийі |
Нәтиже |
|
Саусақ икемділігі |
Жақсарды, еркін қимылдайды |
|
Дәлдігі |
Нысананы дәл көздейді |
|
Зейінділігі |
Ойын ережесін сақтайды |
|
Координация |
Қол мен көздің байланысын орнатады |
|
Ұлттық сана |
Ұлттық ойынға қызығушылығы артады |
Қорытынды
Асық ойыны — баланың тек қимыл-қозғалысын ғана емес, сонымен бірге тілін, ойлауын, есте сақтауын, логикасын, ұлттық санасын дамытатын әмбебап құрал. Бүгінгі таңда асықты тек ұлттық мұра ретінде емес, педагогикалық және түзету-дамыту технологиясы ретінде қолдануға толық мүмкіндік бар. Ұлттық ойын арқылы ұрпақ тәрбиелеу – ең тиімді, әрі табиғи жол.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Асық ойыны арқылы қол моторикасын дамыту әдістері
Асық ойыны арқылы қол моторикасын дамыту әдістері
Тақырыбы: Қол моторикасы: асық – ұлттық ойын арқылы дамыту
![]()
Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты міндеттерінің бірі – оқушылардың зияткерлік, физикалық, эмоционалдық және моторикалық қабілеттерін жан-жақты дамыту. Әсіресе мектепке дейінгі және бастауыш жастағы балалардың қол моторикасын дамыту – жазу, ойлау, сөйлеу, шығармашылық қабілеттердің қалыптасуына негіз болады. Ұлттық педагогикада балалардың саусақ икемділігін, дәлдігін, шапшаңдығын дамытуға бағытталған түрлі ойындар, әсіресе асық ойыны кеңінен қолданылған. Асық – тек ойын құралы емес, ол ұлттық мәдениет пен халықтық тәрбиенің ажырамас бөлігі.
![]()
Негізгі бөлім
1. Қол моторикасының педагогикалық маңызы
Қол моторикасы – саусақ пен алақан бұлшықеттерінің ұсақ қозғалыс әрекеттері. Ол тек физиологиялық қимыл ғана емес, сонымен бірге баланың:
-
сөйлеу тілі,
-
жазу дағдылары,
-
ойлау жүйесі,
-
кеңістікте бағдарлануы,
-
когнитивтік қабілеті
сияқты маңызды психологиялық-педагогикалық функцияларын дамытады.
Нейропсихологтар (Л.С.Выготский, Ж.Пиаже, А.Р.Лурия) зерттеулеріне сүйенсек, баланың саусақ бұлшықеттерінің жетілуі мидың сөйлеуге жауап беретін орталығына тікелей әсер етеді. Демек, саусақ қозғалысын дамыту — баланың сөйлеуі мен ойлауын дамыту деген сөз.
![]()
2. Асық – ұлттық ойынның тәрбиелік және дамытушылық мәні
Асық ойыны — қазақ халқының ең көне әрі кең тараған ұлттық ойындарының бірі. Ол тек қана көңіл көтеру емес, сонымен қатар:
-
шапшаңдықты,
-
дәлдікті,
-
көз–қол координациясын,
-
кеңістікті бағдарлауды,
-
логикалық ойлауды,
-
стратегиялық шешім қабылдауды
дамытады.
Асық ойынының тәрбиелік мәні:
|
Қасиет |
Асық ойыны қалай дамытады |
|
Ұсақ моторика |
Асықты іліп алу, ату, дәл лақтыру |
|
Зейін |
Нысананы бақылау, стратегиялық қадам жасау |
|
Есте сақтау |
Ереже мен тактиканы қолдану |
|
Әлеуметтік қарым-қатынас |
Бір топпен ойнау, жолдастық, ынтымақтастық |
|
Ұлттық болмыс |
Қазақ салт-дәстүрін бойға сіңіру |
3. Асық арқылы қол моторикасын дамыту әдістері
Балалардың жас ерекшеліктеріне сай келесі жаттығулар ұсынылады:
1-деңгей: Саусақ жаттығулары (дайындық кезеңі)
-
«Қыстырма»: асықты II және I саусақпен қысу;
-
«Шеңбер айналдыру»: асықты алақан ішінде домалату;
-
«Саусақ сергіту»: асықты бір қолдан екінші қолға ауыстыру.
2-деңгей: Негізгі моторикалық ойындар
|
Ойын атауы |
Мақсаты |
|
Алшы түсіру |
Дәл лақтыру, саусақты басқару |
|
Сақина салу |
Кеңістікті бағдарлау, моторика, зейін |
|
Хан талапай |
Шапшаңдық, реакция, қимыл үйлесімі |
|
Асық ату |
Көз–қол дәлдігі, үйлестірілген әрекет |
3-деңгей: Интеллектуалдық деңгейіндегі тапсырмалар
-
Асықтарды түстеріне қарай сұрыптау;
-
Геометриялық пішін жасау;
-
Сандық есеп құрастыру (2 алшы + 1 бүкір т.б.);
-
Асықпен әріптер мен сандарды орналастыру.
![]()
4. Нәтижені бағалау және диагностика
|
Бағалау критерийі |
Нәтиже |
|
Саусақ икемділігі |
Жақсарды, еркін қимылдайды |
|
Дәлдігі |
Нысананы дәл көздейді |
|
Зейінділігі |
Ойын ережесін сақтайды |
|
Координация |
Қол мен көздің байланысын орнатады |
|
Ұлттық сана |
Ұлттық ойынға қызығушылығы артады |
Қорытынды
Асық ойыны — баланың тек қимыл-қозғалысын ғана емес, сонымен бірге тілін, ойлауын, есте сақтауын, логикасын, ұлттық санасын дамытатын әмбебап құрал. Бүгінгі таңда асықты тек ұлттық мұра ретінде емес, педагогикалық және түзету-дамыту технологиясы ретінде қолдануға толық мүмкіндік бар. Ұлттық ойын арқылы ұрпақ тәрбиелеу – ең тиімді, әрі табиғи жол.
шағым қалдыра аласыз













