Материалдар / Ашық сабақ
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары, оқушыларға мақсатқа сай сын есімнің қолданылуын үйрете отырып сөйлем құрауды , сұрақ қоя білуді досының түр-сипатын, мінезін сипаттау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Ақпан 2023
262
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

School №10 named after Shokan Valikhanov

Theme of the lesson: Communicating around the world and transports

Unit:

Module 4: Professions and ways of Communication

Teacher’s name:

Bolatbekova G.U.

Date:

13.12.22

Grade: 4 D

Number present:

absent:

Topic:

Communicating around the world and transports

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

4.1.1.1 understand an increasing range of classroom instructions;
4.1.3.1 understand the main points of short supported talk on an increasing range of general and some curricular topics;

Lesson objectives

All learners will be able to:


Talk about communicating around the world using the degrees of comparisons

      Planned activities

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Assessment

Resources

Beginning the lesson

5 min

Greeting the learners

- Good morning children! How do you feel today?

- I’m glad to see you

-What is the date today?

-What day of the week is it today?


What was your home task?

Check homework

Name the different gadgets and ask the pupils to tell what we can use them for( mobile phone: send text messages).


Learners respond to greeting and answer the teacher’s questions






Learners following teacher’s instruction and

tell the homework


At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Main Activities

35 min




Teacher shows the learners the pictures and ask them

-What can you see on the pictures?

-How do you get to school every day?

After teacher tells the theme and aims of the lesson.

New words:

helicopter- тікұшақ

plane- ұшақ

tram- трамвай

minibus- шағын автобус

underground- метро

van- жүк көлігі

scooter- скутер

motorbike- мотоцикл

ferry- паром, сал

ship- кеме

yacht- яхта


The main Part of the lesson

Task 1. Individual work

Divide the following transports into their correct categories


Game “Who finds the opposite of the word?”

Fast- slow

Safe-dangerous

Quite-noisy

Clean-dirty

Long-short

Cheap-expensive


Task 2

STUDY SPOT

Present and practice the comparative form of adjectives

Tall-taller

Small-smaller

Fat-fatter

Noisy-noisier

Short-shorter

Dirty-dirtier

Funny-funnier

Good-better

Bad-worse


Examples:

The car is faster than the bicycle












Answer the teacher’s

questions
















Learners listen and repeat the words after teacher

then write in vocabulary












Ss write the mode of transports













Learners read , repeat and match the opposites of adjectives (oral form)






































«The praise» method












Descriptor:


- write the words correct

- read without mistake

5 point







Descriptor:

-give the correct answer

-




2 point
















Pictures



















Pictures, Audio















Pictures

Flashcards

Worksheet











Flashcards

End of the lesson.



Reflection

5 min.



The teacher says words with articles, if the article is correct the students raise a green card, if the article isn’t correct the students raise a red card.

Saying goodbye

Homework: p 43 ex 17

Ss use their red and green cards to show their knowledge according to the lesson

Aim: To know how many Ss got the theme.


Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Cards


     








Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!