Материалдар / ашық сабақ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
ашық сабақ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Наурыз 2024
60
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan

Unit:

School №11

Date:

Teacher's name:

Class: 8

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Twenty Thousand leagues under the sea

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.1.6.1 - organise and present information clearly to others;

8.1.9.4 - use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings;

Lesson objectives to:

- identify information about the Twenty Thousand Leagues Under the sea

- describe the character

Value links:

Benefits of reading

The course of the lesson.

Planned timings

Teacher's actions

Pupil`s actions

Assessment

Resources


Greeting.

Organization moment.

1 min.


Good morning, dear students. I’m glad to see you.

  • How are you today?

  • What is the weather today?

  • What date\day is it today?





Teacher check the home task by wordwall

The students greet the teacher.

Good morning, good morning to you,

We are glad to see you too.

How are you?

It is sunny/ cold/ hot.



Pupils check the hometask







Verbal assessment






Whiteboard










https://wordwall.net/resource/23726870/sherlock-holmes



Teacher divides the class into 2 groups by online site. She prepares names of the students and divide 2 groups

Students divide into 2 groups by online and take their places


http://castlots.org/razdelit-na-gruppy




2 min







The teacher asks the students to look at the blackboard and watch a video

  • What did you see in the video?

  • What about this video?

  • How do you think what is our theme?

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.



Students watch the video and answer the questions




https://youtu.be/ejb6UDFzJSo?si=kk0alVL7Rv1o6Xkl




Pre-reading

Teacher elicits students’ knowledge about space

Task1. Work in groups. Look at the picture and answer the questions.

What do you know about these characters?

Do you know name’s these films?

Who are main characters?




Students look at the photos and try to answer more as they can in 1 minute

Descriptor:

A learner

- looks at the pictures;

- reads more words

- pronounces the words correctly

-answer the questions




Whiteboard

PPT



Teacher introduce students with new words

Appear

[əˈpɪə(r)]

Пайда болу

Escape

[ɪˈskeɪp]

Қашу

Exist

[ɪɡˈzɪst]

Тіршілік ету

Lava

[ˈlɑː.və]

Лава

Ocean floor

[ˈəʊʃn  flɔː(r)]

Мұхит түбі

Produce

 [prəˈdjuːs]

Шығару

Stone house

[stəʊn haʊs]

Тас үй

Temple

[ˈtem.pl̩]

Ғибадатхана

Tunnel

 [ˈtʌnl]

Үңғіртау


Students read the words correctly and ask with translation.

Descriptor:

A learner

-reads new words correctly

Active board




Middle of the lesson






10 min

While reading

Teacher ask students to read the biography to find out. Why do you think people call Jules Verne the father of science fiction?


Students work individually and read the biography to find out. Why do you think people call Jules Verne the father of science fiction?







Descriptor:

A learner

-work individually

- read the biography

- Discusses about it in





White board

PPT

Excel p 54













Teacher ask students to listen to an adaption of the story Twenty Thousand leagues under the sea and put the pictures in the correct order by methods of “Who is quicker”


INDIVIDUAL WORK

SPEAKING

WHO IS QUICKER?” METHOD

Students work individually and listen to an adaption of the story Twenty Thousand leagues under the sea and put the pictures in the correct order by methods of “Who is quicker?”

Descriptor:

A learner

-work individually

- listen to an adaption of the story

- put the pictures in the correct order


Whiteboard

PPT

Excel p 54

Exercise 2

https://youtu.be/AdjLQvHPLmo?si=gAlfh4Om0gcJa9hr



Teacher asks pupils to work individually and gave them unusual task. She asks pupils: Dears do you like French fries? Each pupil takes one fries and read the extract again and complete the sentences


PAIR WORK

WRITING
FRENCH FRIES’ METHOD


  1. Captain Nemo took us north, through the Indian

  2. We sailed through the Mediterranean Sea and entered....

  3. There were stone houses and ancient....

  4. Atlantic did exist, but only Captain Nemo.....​

Students work in groups, takes one fries and read the extract again and complete the sentences

Descriptor:

A learner

-work in groups

- takes one fries

- read the extract again

- complete the sentences



338тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!