|
Әдебиеттік оқу |
Уақыты:13.03.2017ж |
Кабинет: бастауыш |
||||||||
|
Сабақтың атауы |
Наурызкөже . М. Дулатұлы. |
|||||||||
|
Сілтеме |
Әдебиеттік оқу оқулығының әдістемесі |
|||||||||
|
Сабақтың жабдығы |
Слайд,оқулық,кестемен жұмыс,тест,дәптер,тақта ,бор. |
|||||||||
|
Жалпы мақсаттар |
ашуға көмектесу
сөйлеу мәдениетін дамыту. 3.Тәрбиелігі : Өз ұлтына деген сүйіспеншілігін арттыру . |
|||||||||
|
Оқыту нәтижесі |
||||||||||
|
Топқа бөлу |
Көктемнің алғашқы гүлдері арқылы 2 топқа бөлемін.Бәйшешек,жауқазын . |
|||||||||
|
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
|||||||||
|
Ынтымақтастық атмосферасы |
а) Оқушылардың сабаққа қатысымы мен дайындығын тексеру ә) психологиялық дайындық Балалар, бәріміз шаттық шеңберіне жиналайық. Енді бір-бірімізге бүгінгі күніміздің тамаша өтуіне арнап жақсы тілектер айтайық. б) бағалау парағын тарату, жұппен |
Шырылдады қоңырау. Біз сабақты бастаймыз. Партамызға отырып, Өзара көз тастаймыз, Табыс тілеп көзбенен Жаңа білім алуға , Алға қадам аттаймыз. |
||||||||
|
Үй тапсырмасын сұрау |
Үй тапсырмасын тексеру «Наурыз туралы хикая» мазмұнын айту. «Ыстық орындық »сұрақ- жауап арқылы тексеру |
|||||||||
|
Қызығушылықты ояту |
-Сонымен бүгін біздің тақырыбымыздың аты қалай екен? -Наурызкөже -Ал, енді мына портретке назар аударайық. Бұл кім? - Міржақып Дулатұлы туралы не білеміз?
педагог
саясаткер
|
|||||||||
|
Мағынаны тану Глассарий арқылы рөлдермен ойнау. |
Наурыз көже. Ұлыстың ұлы күні жасалатын-қасиетті ас. Оған тары, арпа, бидай, бұршақ, күріш сияқты жеті түрлі дән мен ақ қосылады. Тұз бен суды қосқанда дәмнің саны тоғыз болуы тиіс. Түркі халықтарының ұғымында жеті мен тоғыз және қырық-аса киелі сандар. Сол себепті наурыз көже аса қасиетті тағам болып саналады. Оған қоса, ол –тоқшылық пен ырыс құттың белгісі. Наурыз көже неге жеті түрлі дәмнен жасалған? - Жеті деген киелі санға құрылған. Қазақ киелілікке, ырымшылдыққа аса мән берген. Наурыз көжеге су қосқаны - өмір өзен, ұрпақ-өріс судай асып-тасысын дегені болса керек. Тұз қосқаны: Қазақтың мәдениеті – сөз. Қашаннан сөзді қадірлеген қазақ ешқашан дәмсіз сөз сөйлемеген. Сондықтан да «Тұз – астың дәмін келтірер, мақал – сөздің мәнін келтірер» деп мағыналы мақал айтқан. «Құр бос жүре бермей нәтиженің дәмін білейік, бір-бірімізге дәмді сөздер айтысып жүрейік» деген мағынада ырымдалған болса керек. Сүт немесе ақ құйғаны – сүттей ұйып отырайық, ақ мол болса денсаулыққа да кепіл дегені. Көңіліміз де ақ болсын деген таза ниет. «Ағы бардың - бағы бар» деп түсінетін қазақ халқы сүт тағамын бақыт несібесі деп білген. Қазақтың ұлттық тарихында ертеден пайдаланып келе жатқан ұлттық тағамдардың түрлері сүттен жасалады. «Қазақ» сөзінің тіркесіндегі «ақ» сөзі де осымен жалғасып тұрғаны көп мағынаны түсіндіреді. Құрт қосатын себебі – құрт күшті ас. Әр түрлі тамаққа пайдаланады. Әсіресе жазғытұрым уақытта пайдасы мол. Әлсіз, аурушаң адамдарға қуат береді. Бұл асты - қуаттың көзі болсын, ел қуаты нығайсын, денсаулығы берік болсын деген ырымға негіздесе керек. Наурыз көже қазақтың ең жақсы көретін, негізгі ас дәмдерінің бірі – ет қосылады. Қазақтың табиғаты мал мен біте қайнасқан болса, ет – қазақтың төл асы. Қазан толсын, асар мол болсын деген мақсатта «ұзынсарыға» сақталған сүрі етті тұтастай Наурызкөжеге салып қайнатады. Арпаны қосады. Арпа дәрілікке ем. Білетіндердің айтуынша, арпаны жиі пайдаланатындардың қаны бұзылмайды. Ирак тәуіптері бұл дәнді «ғажап құтты дән» деп атаған. Көптеген ауруларға шипалы. Ал, күріш. Күріш те денсаулыққа шипа, ішкі құрылысты тазартатын табиғи элементтерге бай дәнді дақыл. Жалпы, Наурыз көжеге дәнді дақыл пайдаланатыны – бір тамырдан өсіп-өнген күріштей ұрпағымыз көп болсын деген тілек болса керек. Наурызда берілетін бата нышаны осы Наурыз көжеде де сайрап тұр. Сондықтан да Наурыз көжені наурыз айында кедейлерге тарататын тағам түрінде емес, арнайы ырымдап жасайтын болған. Дәнді-дақыл пайдалы, сабағынан дәні мәуелеп, төгіліп тұратын құтты, ырысты өсімдік. Наурыз пайдалы да құтты, ырысты болсын, өскін мол болсын деген қазақ тілегінің, ырымының басты көзі Наурыз көже болса керек. Наурыз көжеге белгілі бір дәмді ғана салу керек деген арнайы нұсқау жоқ. Жеті түрлі дәм салынады әрі «тек мына дәм салыну керек» деп шектеу қоймаған. Әркім қолындағы бар азық-түлігіне қарайды. Тек міндетті түрде дәм саны жетеу болған. Сөйтіп, Наурыз күні қазандар көжеге толады. Тоқшылық дегенді қалай түсінесіндер?
|
|||||||||
|
Сергіту сәті |
Наурыз туралы тақпақтар айтады. |
|
||||||||
|
Ой толғаныс
|
Тест
а) алма, ет, ормажапырақ, тұз, су, май, қызанақ ә) бидай, күріш, тары, су, айран, тұз, сүр ет, арпа, бұршақ. б) бидай, тұз, жапырақ, жусан, мейіз, сәбіз, ет.
а) Үндістан, Иран, Ауған, Бұхар, Кавказ ә) Үндістан, Ресей, Америка, Германия б) Кавказ, Америка, Ресей, Иран
а) 7-5 ә) 7-8 б) 7-9
Кесте толтыру
Наурызда не айтылады? Кешіріседі. Бір- біріне бата айтады.
Батамен ел көгерер Жаңбырмен жер көгерер. Бата айту
|
|||||||||
|
Үй тапсырмасы |
Үйге тапсырма: Мәтінді оқып, мазмұнын айту. Наурыз мерекесіне байланысты жазылған шығармалар жинау. «Қош келдің, Наурыз!» тақырыбында эссе жазып келу.
|
Күнделіктеріне жазады |
||||||||
|
Бағалау |
Смайлик арқылы .
|
|||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ
Ашық сабақ
|
Әдебиеттік оқу |
Уақыты:13.03.2017ж |
Кабинет: бастауыш |
||||||||
|
Сабақтың атауы |
Наурызкөже . М. Дулатұлы. |
|||||||||
|
Сілтеме |
Әдебиеттік оқу оқулығының әдістемесі |
|||||||||
|
Сабақтың жабдығы |
Слайд,оқулық,кестемен жұмыс,тест,дәптер,тақта ,бор. |
|||||||||
|
Жалпы мақсаттар |
ашуға көмектесу
сөйлеу мәдениетін дамыту. 3.Тәрбиелігі : Өз ұлтына деген сүйіспеншілігін арттыру . |
|||||||||
|
Оқыту нәтижесі |
||||||||||
|
Топқа бөлу |
Көктемнің алғашқы гүлдері арқылы 2 топқа бөлемін.Бәйшешек,жауқазын . |
|||||||||
|
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
|||||||||
|
Ынтымақтастық атмосферасы |
а) Оқушылардың сабаққа қатысымы мен дайындығын тексеру ә) психологиялық дайындық Балалар, бәріміз шаттық шеңберіне жиналайық. Енді бір-бірімізге бүгінгі күніміздің тамаша өтуіне арнап жақсы тілектер айтайық. б) бағалау парағын тарату, жұппен |
Шырылдады қоңырау. Біз сабақты бастаймыз. Партамызға отырып, Өзара көз тастаймыз, Табыс тілеп көзбенен Жаңа білім алуға , Алға қадам аттаймыз. |
||||||||
|
Үй тапсырмасын сұрау |
Үй тапсырмасын тексеру «Наурыз туралы хикая» мазмұнын айту. «Ыстық орындық »сұрақ- жауап арқылы тексеру |
|||||||||
|
Қызығушылықты ояту |
-Сонымен бүгін біздің тақырыбымыздың аты қалай екен? -Наурызкөже -Ал, енді мына портретке назар аударайық. Бұл кім? - Міржақып Дулатұлы туралы не білеміз?
педагог
саясаткер
|
|||||||||
|
Мағынаны тану Глассарий арқылы рөлдермен ойнау. |
Наурыз көже. Ұлыстың ұлы күні жасалатын-қасиетті ас. Оған тары, арпа, бидай, бұршақ, күріш сияқты жеті түрлі дән мен ақ қосылады. Тұз бен суды қосқанда дәмнің саны тоғыз болуы тиіс. Түркі халықтарының ұғымында жеті мен тоғыз және қырық-аса киелі сандар. Сол себепті наурыз көже аса қасиетті тағам болып саналады. Оған қоса, ол –тоқшылық пен ырыс құттың белгісі. Наурыз көже неге жеті түрлі дәмнен жасалған? - Жеті деген киелі санға құрылған. Қазақ киелілікке, ырымшылдыққа аса мән берген. Наурыз көжеге су қосқаны - өмір өзен, ұрпақ-өріс судай асып-тасысын дегені болса керек. Тұз қосқаны: Қазақтың мәдениеті – сөз. Қашаннан сөзді қадірлеген қазақ ешқашан дәмсіз сөз сөйлемеген. Сондықтан да «Тұз – астың дәмін келтірер, мақал – сөздің мәнін келтірер» деп мағыналы мақал айтқан. «Құр бос жүре бермей нәтиженің дәмін білейік, бір-бірімізге дәмді сөздер айтысып жүрейік» деген мағынада ырымдалған болса керек. Сүт немесе ақ құйғаны – сүттей ұйып отырайық, ақ мол болса денсаулыққа да кепіл дегені. Көңіліміз де ақ болсын деген таза ниет. «Ағы бардың - бағы бар» деп түсінетін қазақ халқы сүт тағамын бақыт несібесі деп білген. Қазақтың ұлттық тарихында ертеден пайдаланып келе жатқан ұлттық тағамдардың түрлері сүттен жасалады. «Қазақ» сөзінің тіркесіндегі «ақ» сөзі де осымен жалғасып тұрғаны көп мағынаны түсіндіреді. Құрт қосатын себебі – құрт күшті ас. Әр түрлі тамаққа пайдаланады. Әсіресе жазғытұрым уақытта пайдасы мол. Әлсіз, аурушаң адамдарға қуат береді. Бұл асты - қуаттың көзі болсын, ел қуаты нығайсын, денсаулығы берік болсын деген ырымға негіздесе керек. Наурыз көже қазақтың ең жақсы көретін, негізгі ас дәмдерінің бірі – ет қосылады. Қазақтың табиғаты мал мен біте қайнасқан болса, ет – қазақтың төл асы. Қазан толсын, асар мол болсын деген мақсатта «ұзынсарыға» сақталған сүрі етті тұтастай Наурызкөжеге салып қайнатады. Арпаны қосады. Арпа дәрілікке ем. Білетіндердің айтуынша, арпаны жиі пайдаланатындардың қаны бұзылмайды. Ирак тәуіптері бұл дәнді «ғажап құтты дән» деп атаған. Көптеген ауруларға шипалы. Ал, күріш. Күріш те денсаулыққа шипа, ішкі құрылысты тазартатын табиғи элементтерге бай дәнді дақыл. Жалпы, Наурыз көжеге дәнді дақыл пайдаланатыны – бір тамырдан өсіп-өнген күріштей ұрпағымыз көп болсын деген тілек болса керек. Наурызда берілетін бата нышаны осы Наурыз көжеде де сайрап тұр. Сондықтан да Наурыз көжені наурыз айында кедейлерге тарататын тағам түрінде емес, арнайы ырымдап жасайтын болған. Дәнді-дақыл пайдалы, сабағынан дәні мәуелеп, төгіліп тұратын құтты, ырысты өсімдік. Наурыз пайдалы да құтты, ырысты болсын, өскін мол болсын деген қазақ тілегінің, ырымының басты көзі Наурыз көже болса керек. Наурыз көжеге белгілі бір дәмді ғана салу керек деген арнайы нұсқау жоқ. Жеті түрлі дәм салынады әрі «тек мына дәм салыну керек» деп шектеу қоймаған. Әркім қолындағы бар азық-түлігіне қарайды. Тек міндетті түрде дәм саны жетеу болған. Сөйтіп, Наурыз күні қазандар көжеге толады. Тоқшылық дегенді қалай түсінесіндер?
|
|||||||||
|
Сергіту сәті |
Наурыз туралы тақпақтар айтады. |
|
||||||||
|
Ой толғаныс
|
Тест
а) алма, ет, ормажапырақ, тұз, су, май, қызанақ ә) бидай, күріш, тары, су, айран, тұз, сүр ет, арпа, бұршақ. б) бидай, тұз, жапырақ, жусан, мейіз, сәбіз, ет.
а) Үндістан, Иран, Ауған, Бұхар, Кавказ ә) Үндістан, Ресей, Америка, Германия б) Кавказ, Америка, Ресей, Иран
а) 7-5 ә) 7-8 б) 7-9
Кесте толтыру
Наурызда не айтылады? Кешіріседі. Бір- біріне бата айтады.
Батамен ел көгерер Жаңбырмен жер көгерер. Бата айту
|
|||||||||
|
Үй тапсырмасы |
Үйге тапсырма: Мәтінді оқып, мазмұнын айту. Наурыз мерекесіне байланысты жазылған шығармалар жинау. «Қош келдің, Наурыз!» тақырыбында эссе жазып келу.
|
Күнделіктеріне жазады |
||||||||
|
Бағалау |
Смайлик арқылы .
|
|||||||||
шағым қалдыра аласыз


















