Сабақ
тың
басы
5
минут
Өткен сабақты
пысықтау
5
минут
Сабақтың
ортасы
20
минут
Сергіту
сәті
2
минут
Сабақты
қорыту
8мин
Кері
байланыс
5
минут
|
Амандасады
«Көңіл күй түймедағы» әдісі
арқылы ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастырады
Өткен сабақты
сұрау:
«Оригами»
ойыны
-
Адам шөлдегенде ағзасына не
керек? (су)
-
Дүниетану пәнінің негізгі
мақсаты? (табиғатты сүю)
-
Көкжиек деген не? (жай көзбен
қарғанда жететін аспанның
кеңістігі)
-
Түсбағдар деген не? (белгісіз
жерлерді зерттейтін құрал)
Жарайсыңдар!
Жаңа сабаққа
кіріспе:
«Көрінбейтін сиқыршы
»
Жер бетінде көзге көрінбейтін
бір сиқыршы бар. Онымен әркім-ақ күнделікті кездесіп отырады. Сен
оны көрмейсің, бірақ маңайында екенін сезесің. Міне, ол есікті тарс
жапты. Көшемен келе жатқанда жапырақтың жұлынып түсіп, жорғалай
жүргенін көресің. Оны көрінбейтін сиқыршының алып бара жатқанын
сезесің. Тіпті басын шұлғып, ырғалған шөптерді байқайсың. Сені
үнемі қоршап тұрады. Сенімен бірге
жүреді.
Бар ма жоқ па оны анық
білмейсің.
Ол жоқ жерде өмір сүріп
жүрмейсің.
(ауа)
Сабақтың
мақсаты:
Ауаның қасиеттерін сипаттауды
біледі
Ауаның кеңістікті толтыру
қасиеттін және жылу өткізгіштігін
зерттейді
1 – тапсырма (жұптық
жұмыс)
«Планшет»
әдісі
Оқушылар алдарына берілген
сызбаны толтырады:
Адам өміріне не
қажет? деген сұраққа жауап
береді
(тамақ, су,ауа, жарық т.б.
көрсетілуі керек)
2 – тапсырма (топтық
жұмыс)
Функционадық сауаттылыққа
берілген тапсырма
Саралау -
диалог
Оқушылар топтарға
бөлінеді
Адамға қажетті дүниелердің
ішіндегі тоқталған заттардың қасиеттерін
жазады;
Өз ойларын дәлелдеуі
керек;
1-топ тамақ пен
ауаны
2-топ су мен
ауаны
3-топ жарық пен
ауаны
4-топ жылу мен ауаны
салыстырып
дәлелдейді.
-Дұрыс айтасыңдар. Адам
өміріне ең басты қажеттісі
–ауа.
-Сонымен бүгінгі сабағымыздың
тақырыбы: Ауа. Ауаның
қасиеті.
Қане, ауаның қасиеті туралы
қызықты ақпараттарға куә
болайық:
https://youtu.be/KlONKxSiJSk?si=gVNzfuYAVMkR8koD
Ауа- барлық тіршілік
дүниесінің тыныс алатын нәрсесі.Онсыз бәрі тіршілін жояр еді. Ауа
кеңістігі бүкіл жер бетін алып жатыр.Ол біздің айналамызда,жердің
беткі қабатында,суда,барлық бос жерлерде,тіпті қатты денелердің
құрамында да кездеседі.Біз ауа кеңістігінің ең төменгі қабатында
өмір сүреміз.Ол атмосфера деп аталады.Ауа-азот,оттегі,көмірқышқыл
газы және инертті газдарының белгілі бір бөлшектерінен
тұрады.
3 -
тапсырма
ҚЫЗЫҚТЫ
ЗЕРТТЕУ
Сарамандық
жұмыс.
Оқушыларды орындырынан
тұрғызып орындыту.
1.Ауызды жауып,танауыңды
қысып,ішіңнен сана.Тұншығасың.Сонда адамға демалу үшін не қажет?
–Ауа..
2.Ыстықтап терледің салқындау
үшін желпіндің.Сен ауаны сезесің.Екі қолыңды екі жаққа соз,суда
жүзгендей жүз,ауа мұхитында жүзіп жүрсің,ол бізді қоршап тұр.Сонда
ол адам,өсімдік,жануарлар үшін
қажет.
3. Орындырына
отырады.
4. Ауаны көреміз бе? –Жоқ.
Неге? –Себебі ол-түссіз.
5.Шар үрлейміз.Оның ішіне не
толды?-Ауа, яғни ол орын алады. Ол шарға қайдан
келді?-Ішімізден,яғни адамда ауа болады.Ол қалай келеді?Дем алу
арқылы.
6.4- топқа 4 түрлі шар:
қызыл,көк,сары, жасыл шар беремін. Бұл жерде ауа қандай түсте?
Қызыл,сары,көк,жасыл түсте сияқты. Ол шар түсіне байланысты. Ауа
түссіз-себебі шардан шыққан ауа
түссіз.
Енді осыларды дәлелдейтін
тәжірибелер жасаймыз.
Әр топ орындарында отырып ,
бірге орындайды.Әр партада құралдар әзір
тұрады.
1-тәжірибе.
Бір стақан суға бір түйір қант
сал.Судың бетіне ауа көпіршіктерінің шыққанын көресің.Осыдан қант
түйіршігінде ауа бар екенін
білдік.
2-
тәжірибе.
Ішіне су құйылған ыдысқа
стақанды төңкерейік.Стақанға су кірмейді. Себебі стақанның ішінде
ауа бар,ол орын алып тұр.Ол стақанды сол қалпында кішкене қисайтсаң
ауа көпіршіктері шыға бастайды.Стақаннан шыққан ауаның орнына су
кіреді.
СЕРГІТУ
СӘТІ
4 –
тапсырма
Саралау – деңгейлік
тапсырмалар
ТӘЖІРБИЕ
Оқушылар қарап отырады.Жіңішке
балауыз шырағданның біреуін тең етіп үшке бөліп, әрқайсысын жағып
үстел үстіне қойып.Біреуін стақанмен,екіншісін үлкен шыны банкамен
жауып, ал үшіншісін ашық қалдыру керек.Байқаймыз қайсысы қай
уақытта сөнер екен.Әрине ең алдымен стақанмен жабылған шырағдан
сөнеді.Банкамен жабылғаны ұзақтау жанады.Ал ашық тұғаны біткенше
жанады.
Әр оқушы тәжірбие бойынша не
түсінгенін дәптерге жазады;
Өз ойын
дәлелдейді;
2 – саралау
тапсырмасы
Ауаның қасиетін сызба арқылы
көрсетеді
5 –
тапсырма
«Сиқырлы қалам»
әдісі
-
Ауа деген не? (атмосфералық
қабат)
-
Ауаның түсі қандай? (түссіз,
мөлдір)
-
Ауаның қандай қасиеті бар?
(түссіз.сығылады,серпіледі)
-
Ауа құрамы? (азот,
көміқышқыл)
-
Ауасыз өмір бар ма?
(жоқ
«Асықтар» әдісі арқылы кері
байланыс береді
Үйге: ауа тазалығы туралы жаңа
ақпараттар іздеу
|
Амандасады
Психологиялық ахуалға
қатысады
Өткен тақырып бойынша
сұрақтарға жауап береді
Сабақ мақсатымен
танысады
Сызбаны толтырып жұмыс
жасайды
Сарамандық дұмысқа
қатысады
Ауаның ажеттілігн сезіну үшін
әртүрлі жаттығулар жасайды
Шар үрлеп ауаның серпімділік
қасиетіне көз жеткізеді
Тәжірбиеге
қатысады
Өрт қауіпсіздік ережесін
сақтай отырып балауыздың жану процесіне ауаның көмегі мен қажетін
анықтайды
Ауа қасиетін сызба арқылы
көрсетеді
Қортынды сұрақтарға жауап
береді
:Үйге тапсырма
алады
|
Бағалау түрлі – түсті асықтар
арқылы жүреді
Дескриптор:
Өткен тақырып бойынша
сұрақтарға жауап
береді
Дескриптор:
Сызбаны толтырады – 1
б
Адам өміріне не қажеттігін
анықтап ойларын дәлелдейді – 1
б
Жалпы – 2
б
Дескриптор:
Әр адамның қажеттілігн
сәйкестендіреді – 1 б
Ауаның негізгі маңызын
анықтайды – 1 б
Жалпы – 2
б
Дескриптор:
Сарамандық жұмысқа қатысады –
1 б
Өз қортындыларын дұрыс жасайды
– 1 б
Жалпы – 2
б
Дескриптор:
Әр топ тәжірбиесін жүргізіп,
қортынды ойларын жазады – 1
б
Дескриптор:
Жасалған тәжірбиенің
қортындысын жасайды – 1
б
Өз ойларын дәлелдейді – 1
б
Жалпы – 2
б
Дескриптор:
Ауа туралы сұрақтарға дұрыс
жауап береді – 1 б
|
Интертақта
Презентациялық
ойын
Ауа туралы
көрнекіліктер
Планшет
суреттері
Ақ
қағаз
Бояулар
https://youtu.be/KlONKxSiJSk?si=gVNzfuYAVMkR8koD
Су
қант
Стақан
Балауыз
Банка
Дәптер
Презентациялық
жұмыс
|