С абақтың
басы
|
Қызығушылықты
ояту. Сыныпты
қалыпқа келтіру. Ойсергек:
Бір, екі, үш Сынып іші тып-тыныш. Жалқаулықты
тастаймыз, Сабақты біз бастаймыз.
Өткенге қайта
оралу.
Үй
тапсырмасы Ойқозғау.
Бағалау
критерийімен таныстыру.
Шәкәрімнің әкесі Құдайберді
Құнанбайдың Күнке деген тоқалынан, яғни Абайға інісі болып
келеді.
Парсы, араб, орыс тілі, түрік
тілдерін жетік меңгерген
- Шәкәрімнің қандай өлеңдері
бар? “
- Бостандық таңы атты,” , “Шын сырым” “Жастарға”, “Жастық
туралы”... т.б
- “Адамдық борышың” өлеңін
жатқа айт
|
|




Сергіту
сәті
|
Автор
туралы мәліметті тереңдету.
-
Абай 10 тамыз 1845 жылы
қазіргі Семей облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға сұлтаны
Құнанбайдың төрт әйелінің бірі, екінші әйелі Ұлжаннан
туған.
-
Ақынның арғы тегі Орта жүз
Тобықты арғын ішіндегі Олжай батырдан басталады.
-
Абай әуелі ауылдағы Ғабитхан молдадан сауатын ашады да, 10
жасқа толған соң 3 жыл Семейдегі Ахмет Риза медресесінде оқиды. Өз
құрдастарына қарағанда зейінді бала оқуға бар ықыласымен беріліп,
үздік шәкірт атанады. Медресенің үшінші жылында Абай Семей
қаласындағы «Приходская школаға» да қосымша түсіп, орысша сауатын
аша бастайды.
-
Бірақ бұл оқуын әрі жалғастыра
алмай, небәрі 3 жылдан соң оның мұсылманша да, орысша да оқуы
аяқталады.
Білім алған жері және
шығармашылығы
Абай Ескітам қонысында әкесі
ашқан медреседе, оқып, ауыл молдасы Ғабитханнан дәріс
алған. Әкесі Абайды он жасқа толған
соң, Семейдегі Ахмет Риза медресесіне береді. Онда үш жыл оқиды.
Медресенің үш жылында Абай осы қаладағы «Приходская школаға» да
қосымша түсіп, онда үш ай орысша оқиды. Осы жылдары шығыс
классиктері Низами, Сағди, Қожа Хафиз, Жәми еңбектерін оқыса,
екінші жағынан А. С. Пушкин, А. И. Герцен, И. А. Крылов, Ф. М.
Чернышевский мұраларын оқып таныс болған, Батыс Еуропа әдебиетінен
Гете, Дж. Байрон сияқты ақындарды оқып, түрлі ғылым салалары
бойынша зерттеулер жүргізді. Есейген шағында солардың ішіндегі
өзіне әсері болған кесек туындыларын қазақ тіліне аударады. Абай
өлең жазуды он жасында бастаған («Кім екен деп келіп ем түйе
қуған...») «Сап, сап, көңілім», «Шәріпке», «Абыралыға»,
«Жақсылыққа», «Кең жайлау» өлеңдері 1870 - 80 жылдар аралығында
жазылған. Ақындық қуатын танытқан үлкен шығармасы – «Қансонарда»
1882ж. жазылған.
«Галереяны шарлау»
әдісі.
Абайдың отыз сегізінші
қарасөзінен
Қара сөз
- өсиет, даналық сөздер. Ол
көркем әңгіме емес, онда ғылыми – фило- софиялық толғаныстар кең
орын алады.
Хисабына – б ұ л ж е р д
е: қатарына, есебіне деген
мағынада.
Елге жаны ашып, берісі «қазаққа күзетші болу»
мақсатында, әрісі «адамзаттың бәрін бауырым» деп сүю үшін,
әуелі шынайы иман керек екен. Кәміл иманға жету жолын пендеге
жеткізу туралы баяндалған қара сөз -
«38 қара сөз»
ҚБ
ретінде: Дәптердегі 1-тапсырма. Абайдың отыз сегізінші қарасөзін
мұқият оқып, топ алдында сөйлеуге дайындал.
«Галереяны
шарлау» әдісі.
Надандық
- білім-ғылымның жоқтығы,
дүниеде ешбір нәрсені оларсыз біліп болмайды.
Білімсіздік хайуандық
болады.
Еріншектік
- күллі дүниедегі өнердің
дұшпаны. Талапсыздық, жігерсіздік, ұятсыздық, кедейлік - бәрі
осыдан шығады.
Залымдық
- адам баласының дұшпаны.
Адам баласына дұшпан болса, адамнан бөлінеді, бір жыртқыш хайуан
хисабына қосылады.
Сергіту сәті. «Күз» өлеңін
мәнерлеп оқу. Музыка тыңдату.
Риторикалық сұрақтар /”иә”
немесе “жоқ” жауабымен/
-
АБАЙ – аудармашы, ақын, сазгер, күйші,
...
-
АБАЙДЫҢ 25 қарасөзі бар
- Әкесі
Абайды 15 жасқа толған соң, Семейдегі Ахмет Риза медресесіне
береді.
-
Еріншектік – кұллі дүниедегі өнердің досы.
-
Залымдық – адам баласының дұшпаны.
- Өсек,
өтірік, мақтаншақ, еріншек, бекер мал шашпақ туралы «Әсемпаз болма
әрнеге» өлеңінде айтылған.
Ойқорыту. Жұптық
жұмыс.
1
|
Сөйлейтін тақырыбың
қандай?
|
Абайдың отыз сегізінші қара сөзі
|
2
|
Мәтінді мұқият оқып шықтың ба?
|
|
3
|
Тақырыбы, идеясы қандай?
|
|
|
Қанша уақыт сөйлейсің?
|
|
4
|
Не туралы сөйлейсің?
Қысқартып ретімен жазып шық
|
|
5
|
Сөйлеу барысында абзацтар бойынша риторикалық
сұрақтарды қолдансаң
болады*
|
|
6
|
Тақырыпқа қатысты өмірден мысалдар,
мақал-мәтелдер, дәйексөздер жаттап алдың ба? Қандай?
|
|
7
|
Көпшілік алдына шыққанда өз мәдениетіңді қалай
көрсетесің?
Тізбектеп жазып шық.
|
|
8
|
Айна алдында қимыл-қозғалысыңды тексеріп көрдің
бе? Не байқадың?
|
|
9
|
Дауысыңды телефон диктофонына жазып, қайта тыңдап
көрдің бе?
Не байқадың?
|
|
Осыларға қандай ортақ ат берер едің? Оларды көрсете
аласың ба (ым-ишара арқылы көрсету
5-тапсырма. Абай ата сөзін кесте түрінде
қысқаша дәптеріңе түсір.
Бағалау. «Бағдаршам» әдісі арқылы
бағалау. Қызыл түс пен сары түсті көтергендер не үшін көтергендерін
түсіндіріп, ұсыныс, ескертулерін айтады.
|
Кесте
Түрлі түсті
қағаздар
|