ІІІ.Жаңа
сабақ:
|
1. Сабақтың
мақсаты хабарланады.
2. "Ой
қозғау" ребус
шешеді
Барыс
септік
Ата-ға
Әже-ге
Тас-қа
Бет-ке
Оқулықпен
жұмыс
Балалар, Қ.
Мырзалиевтің «Жеті
септік» өлеңін
тыңдайық.
Жеті септік- жеті
бала,
Жетеуінің атын
ата.
Кімнің?ненің?-деп
анықтап,
Ілік септік іліп
алар.
Кімді?нені? керек
етсең
Табыс сұрап жүріп
табар.
Кімге?неге?қайда? десең
Жатыс септік сонда
жатар
Шығыс
септік кімнен?неден?
Қайдан шықтың соны
айтар
Кіммен?немен?керек
болса
Көмектес көмек беріп
қайтар.
Барыс септіктің
сұрақтары- кімге?неге?кімдерге?нелерге?қайда?
Барыс септіктің
жалғаулары- ға, -ге, -қа,-
ке.
Өлеңді мәнерлеп оқы.
Қарамен жазылған сөздердің түбірі мен қосымшаларын
тап.
Менің балғын
достарым
Құмарсың
мөлдір аспанға,
Сен бүгін бала
қырансың.
Қазір де
сонау асқарға,
Ұшқалы тұрған
шығарсың.
Ұқсайсың
өзің көктемге,
Көктемге бірақ
құмарсың.
С.Жиенбаев
-Қарамен жазылған
сөздерді тауып, жалғауларын ажыратайық.
3. "Түймедақ" әдісі. (3 топ күлтешеге
септіктің сұрағын, жалғауларын, септік атауын жазып
шығады)
Сергіту сәті
Топпен
жұмыс (есте сақтау қабілетін
дамыту, мақалды жатқа жазу)
4.
45-жаттығу
“Пазылдар”
әдісі
1-топ Бес
жолжы өлең
2-топ
Септейді
3-топ Барыс
септігінің жалғауын жалғап сөйлем құрайды
2-жаттығу.
Жұмбақтарды көшіріп жаз. Барыс септігіндегі сөздерді тауып, сұрақ
қой.
Бір тұлпар су ішпейді,
жем жемейді,
Есіркеп, ешбір адам жем
бермейді
Жүк емес жануарға жүз
адам да,
Доғасын сымға сүйкеп,
зымырайды.
Суға
батпайды,
Отқа
жанбайды.
Айнымайды
шыныдан
Қорқады, тек
жылыдан.
Мәтінді оқы.
Мәтіннен ілік, барыс септіктегі сөздерді өздері байланысатын
сөздерімен теріп жаз.
Омар Есіл өзенінің
жағалауынан сауысқанның балапанын тауып алды. Ол балапанды үйге
алып келді. Балапанға нанның үгіндісін берді. Омар балапанды
тауыққораға орналастырды. Балапан ауладағы итпен де достасты. Ол
әуелді тауықша қыт-қыттап, ал кейін итше үретін болды. Ит балапанға
үйді күзетуді үйретті. Бір күні басқа сауысқан балапанды шықылықтап
шақырды. Ит сауысқанға үріп, оны үркітіп жіберді.
«Жыл он екі ай»
басылымынан
Мәтінді оқы. Барыс
септіктегі сөздерді өзі байланысатын сөздерімен теріп
жаз.
Дала
кемесі
Шөл даладағы ыстыққа
тек қана түйе шыдайды. Оның қалың табанынан ыстық та, суық та
өтпейді. Оның жалпақ табаны құмға батпайды. Түйе 40-50 километр
жолға су, тамақ ішпей- ақ жүреді. Ол шөлде өсетін тікен шөптерді
жейді. Түйе қорды өркешіне жинайды. Түйені аштықтан сақтап, шөлге
төзімді ететін де осы өркештегі майы. Ол 45 күнге су ішпей- ақ
шөлге шыдайды.
Құмды шөлге қолайлы
көлік- түйені халық «дала кемесі» деп атайды.
«Жыл он екі ай»
басылымынан
|
1.Суретке қарап ребусты
шешіп бүгінгі сабақтың тақырыбын табады.
2.І-топ Берілген сөздерді барыс
септігіне қойып, сөйлем құрап жазады
.ІІ-топ Барыс септіктегі
сөздерді тауып, олардың сөйлемде қандай мүше болып тұрғанын
айтады.
ІІІ-топ Сөйлем мүшесіне талдап,
өандай мүше, қайсөзбен байланысып тұрғанын
анықтайды.
3.
Топтық
жұмыс.
5. Өз беттерінше ауызша
орындау.
6. (топтық жұмыс,
тақтамен жұмыс)
Берілген 3-топ
пазылдардан суретті құрастырып,атын
атап тақтаға
септейді, барыс септігінің жалғауын жалғап сөйлем құрайды, 5 жолды
өлең жазады
|
Тапсырма
ны
орындаған оқушыны мадақтау,толықтыру жасау, тиімді кері байланыс
орнату
№3
дəптермен жұмыс
Түрлі түсті қарындаштар
Тапсырма
ны орындаған оқушыны
мадақтау,толықтыру жасау, тиімді кері байланыс
орнату.
Оқулықпен жұмыс
№3 дəптермен
жұмыс
Оқушыларды топтарға бөлуге арналған
суреттер
|
ІY. Бекіту және
пысықтау:
|
Альтернативті тест иә,
жоқ (жеке
жұмыс)
1.Қазақ
тілінде 6 септік бар.
2. Кімнің? Ненің? шығыс
септігінің сұрақтары ?
3. Зат есімнің септік
жалғаулары арқылы өзгеруін зат есімнің септелуі
дейміз.
4. Барыс септігіндегі
сөзге кімге?неге? деген сұрақтар қойылады.
5.
Барыссептіктіңжалғаулары: - мен, -бен, -пен.
6. Далаға, гүлге, суға
барыс септігіндегі сөздер.
2.
Сематикалық карта.
|
1.Оқушы ия, жоқ деп
белгілеп, кестені толтырып жеке жұмыс жасайды.
2. Кестені
толтырады.
|
|