Материалдар / Ашық сабақ 6сынып "Earth oceans"

Ашық сабақ 6сынып "Earth oceans"

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақтың мақсаты оқушыларды тақырыптық жаңа сөздермен таныстыру тілдік дағдыларды яғни тыңдау, жазу, айту, оқушылардың тақырыпты меңгеріп алған білімдерін іс жүзінде қолдауларын қадағалау.Сабақта оқушылар бой жазып сергіп алуына бағытталған ойындар ойнатылады. Сабақ соңында үй тапсырмасы ретінде әр балаға кеме суреті бар боялмаған қағаздар таратылып, жазылған критерилер ретінде кемені бояу тапсырылады.
Авторы:
16 Маусым 2024
154
2 рет жүктелген
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


LESSON

Unit 3:

School-gymnasium № 152

Date:

Teacher name: Azimkulov Zhalgas Nurkeldievich

Grade: 6

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Earth`s Oceans

Learning objectives

6.2.1.1understand a longer support of classroom instructions

6.3.2.1-ask simple questions to get information about a growing range of general topics

6.4.2.1understand independently specific information and detail in the short simple text on arrange of general and curricular topics

6.5.1.1.plan,write ,edit and prohead work at text level with some support on a growing range of general and curricular topic

Lesson objectives

1.listen and understand the text

2.put questions about Oceans and reply them understand specific information and details in texts

read and retell

3.jigsaw activity, retell the text

4 do written exercises connected with the text


Value link:

Respect each other

Plan

Planned timings



Planned activities


Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begining

5 min



Speech drill:







Phonetic drill:







Dividing into group:








Pop Corn “Method











Listening:














Jigsaw activity





Method “Mac book”






Middle

35 min




Individual work:




Method:

Tablet time”









Method

Treasure island”










Written task





Game

1.Organization moment:

Greeting T asks questions

Student answer



A sailor went to sea

To see what he could see

Was sea,sea,sea


Teacher divides group

Into teams

Collect the Puzzle

Team1 Team 2




























Students take pop corn and answer



Listen and understand


Students are divided into two groups and do Jigsaw activity



Students choose Mac book and do Jigsaw reading






Students are given the written task






Students answer to the questions

speak about

the date

weather


Work in pairs




Phonetic drill

In order to correct pronunciations students repeat Phonetic drill




Students are

Divided into two teams

Team-1

Black pearls

Team-2

Flying Dutchman


Students choose pop corn and translate new words

Pop Corn Method

choose

Students are given Assessment of description
















Students should divide into two groups and retell each other the paragraph





Students read rule

read examples

translate






Students should divide into two groups and retell each other the paragraph








Students must do individual work




Method “Google”



Teacher gives cards with the beginning of the sentences

Students find the ending from the Mac book









Students are given the written task

Students

should read and unscramble the names

of 5 oceans

Then, find them in the map and sign the name of ocean



Students play game on the platform “Wardwall”

Verbal evaluation


Well done

Super


Great job


Wonderful

Descriptor:

-speech drill

Answer to the questions

-read

-repeat phonetic drill

1 point


Super

Verbal evaluation


Well done

Super


Great job


Wonderful



Good

Nice job


Descriptor:

Teacher explains tasks

what to do

-how many points to get


Descriptor:

-choose

Pop-corn

-answer to question



good

Descriptor

Teacher explains

-how to complete the descriptor of

Assessment

Descriptor

-listen

-understand


Good

Well-done


Wonderful


Great job
















Descriptor:

Jigsaw reading:

-in group read the paragraph

-retell to each team

1 point




Descriptor:

-read

-understand











Descriptor:

--read

-find the ending from Mac book


3 points




















Descriptor:

-choose the coin

-read the task

-answer

2 points








Descriptor:

-read the task

-unscramble the name of oceans

-tick it in the map

2 points



Descriptor:

-read

-understand

-unscremble

1 point



Blackboard


Slide


cards



presentation



blackboard

Textbook








Handout 1

Exercises for Listening

Handout 2

Answer sheet



Audio for Listening








Handout 3

Transcript





PPT


Slide










Text book

Listening link:

https://youtube.com/watch?v=tn9P-







Cards



Copybook


Slide



Worksheets




Poster

blackboard


textbook








Method

Mac book”

cards







textbook


blackboard








Method

Tablet Time”


Google


Cards with tasks






















Method


Treasure chest”













platform “Wardwall”







End of the lesson

5 min

Feedback

Reflexion


Students are given

Feedback poster

Students must speak

And write opinions about the lesson

























Learners must complete the Description of Assessment


Individual avaluation








Good

Nice

Mutual avaluation



Well done


Great job

Woderful

Super

Good


Weakly

Great jobSuper

Good



Nice



Supre


Good


wonderful





Handout 1

Exercises for Listening

Handout 2

Answer sheet



Audio for Listening








Handout 3

Transcript





PPT


Slide





















Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!