«Үздіктер тақтасы» әдісі арқылы үй тапсырмасын
сұрау
Сұрақтар:
1.Толқын ұзындығына анықтама беріңіз.
2.Толқындардың қандай түрлерін
білесіңдер.
3.Бойлық толқындар қалай таралады?
4.Көлденең толқындар қалай таралады?
5.Механикалық толқын қандай ортада
таралады?
6.Механикалық толқындармен энергия таратуға
болады ма?
|
Оқушылар
үй тапсырмасы бойынша сұрақтарға тез-тез жауап беріп бүгінгі
сабақпен танысады.
Оқушылар
проблемалық сұрақтарға жауап береді
|
ҚБ:
«Жарайсың!»
«Жақсы!»
«Тамаша!»
|
Оқулық 9
сынып
Физика
Үздіктер
тақтасы парағы, төртбұрышты тіктөортбұрыш сандар
жазылған
|
Сабақтың ортасы
12 мин
10
мин
8
мин
|
Жаңа
білім. Жаңа
сабақты бейнематериал арқылы
түсіндіріп,ашу.Дыбыстың қаттылығы
неге байланысты болатынын анықтау үшін камертонды
пайдаланамыз. Камертон — доға
тәрізді қысқа сапталған металл таяқша, оның көмегімен музыкалық
дыбыс алуға болады.Камертондардың немесе басқа гармоникалық
тербеліс жасайтын денелердің шығаратын дыбыстары музыкалық дыбыстар деп аталады.Камертонның бір тармағын
таяқшамен ұрсақ, белгілі бір дыбыс естиміз. Камертонның екі тармағы
да тербеліп, қоршаған ауада дыбыс толқынын тудырады. Енді оның
тармақтарының біріне инені бекітейік, осыдан кейін оның ине
бекітілген тармағын қарайтылған әйнек үстімен жүргізсек, дыбыс
шығарып тұрған камертонның гармоникалық (синусоидалық) тербелісінің
графигін аламыз. Гармоникалық тербеліс —тербелістердің ең қарапайым
түрі болып табылады, сондықтан камертонның гармоникалық дыбысын да
қарапайым дыбыс деп санаймыз. Жаңғырық —
бақылаушының әр түрлі тосқауылдан (үй қабырғасы, орман, т. б.)
шағылған толқынды (акустикалық, электр магниттік, т. б.)
қабылдауы.
Домбыраны
тарту арқылы дыбыстың жиілігін Sparkvue
программасында дыбыс датчигі арқылы
пайызбен көрсету.
Топтық
жұмыс. №1-тапсырма.
Камертонның немесе ұялы телефоннан шыққан
музыканың немесе оқушылар өзінің даусының жиілігін пайызбен
анықтау.
Жеке
жұмыс. Тақтамен жұмыс.(Оқулықпен жұмыс)
жаттығу
№1.Ауада ер адамның ең төменгі дауысы үшін дыбыс
толқынының ұзындығы 4
3 м,ал
әйел адамның ең жоғарғы дауысы үшін-25 см.Осы дауыстардың тербеліс
жиіліктерін табыңдар.Ауада дыбыстың таралу жылдамдығы-331,5
м/с.
№2.
|
Оқушылар
анықтаманы жұмыс дәптерлеріне жазып алады.
Оқушы қауіпсіздік
ережелерін сақтайды.
Топпен бірлесе
отырып,дыбыс датчигін қолданып,дыбыстың таралу жиілігін пайызбен
анықтайды.
|
Дескриптор:
- Sparkvue
программасын ашады дыбыс
-Дыбыс
датчигімен байланыстырады
-Дыбыстың
таралу жиілігінің мәнін пайызбен анықтайды
Жалпы
балл- 3 балл
Дескриптор:
-Ұзындықты
ХБЖ-не айналдырады;
-
Жиіліктің формуласын қолданып,мәнін анықтайды
Жалпы
балл-4
Дескриптор:
Жалпы
балл-2
|
Оқулық 9
сынып
Физика
Бейнематериал
https://www.youtube.com/watch?v=hGM7VxnQtJQ
Камертон,дыбыс датчигі,ұялы
телефон
дыбыс
датчигі,sparlvue программасы,ұялы
телефон,камертон
Уақыт
тілшесі таратпа материалы
Оқулық 9
сынып Физика
|
Сабақтың соңы
7
мин
|
Қорытындылау мақсатында оқушыларға
тапсырманы «Веен
диаграммасы» әдісімен беремін
(Бір-бірімен
айқасқан екі шеңбердің екі жағына салыстыруға көлденең толқын және
бойлық толқын сипаттамалары жазылады. Ал айқасқан жерге екеуіне
ортақ сипаттар тізіледі. Салыстыруға арналған тапсырмаларды осы
диаграммаға салып, оқушылар қызыға толтырады, яғни, салыстыру
сияқты күрделі ойлау операциясын
меңгереді)
|
|
Дескриптор
-Бойлық
толқын мен көлденең толқындардың айырмашылықтарын
жазады.
-Екі
толқынның қандай ортада таралатынын ажыратады.
-Толқындардың сұйықтардың қасиеттеріне қарай
таралатынын атайды.
Екі
толқынды ерекшеліктерін салыстырады.
Жалпы
балл-3
|
Таратпа
қағаздары
|
Кері байланыс: «3Қ»
Бағалау:«Уақыт тілшесі» арқылы әр тапсырма
орындаған соң,дескрипторға сәйкес баға қойып
отырады.
|
Сабаққа байланысты сұрақтар қойылады,қойылған
сұрақтарға жауап береді
Бүгінгі
сабаққа байланысты Қызықты,құнды,қажет ақпараттарға байланысты кері
байланыс береді.
Үй жүмысын
күнделікке тіркейді
|
Уақыт
тілшесіне аты-жөндерімен,дсикрипторға сәйкес қойған баллдарын
белгілеп тапсырады
Жалпы
балл-10
|
Уақыт
тілшесі таратпа материалы
|