Оқушылардың
саны: 3. Сабақтың
дәйексөзі.
(Оқушыларға үш рет айтқызып,
дәптерге жаздырту)
Абырой – ар
еңбегі.
Қазақ
мақалы
Сұрақтар:
1. Абырой дегеніміз
не?
2. Абыройдың адам өміріндегі маңыздылығы
қандай?
3. Дәйексөзден қандай ой
түйдіңіз?
|
|
4. Оқиға айту (Мұғалім
сыйы).
Айлакер
өтірікші
Ертегі
Ерте заманда қулығы асқан бір
ад
Тақырыбы: Адам
абыройы
Құндылығы: Ақиқат
Қасиеттер: жақсыдан жаманды ажырата білу,
шыншылдық, өз-өзіне адал болу
Мақсаты: оқушыларға «абырой», «ар»
ұғымын түсіндіре отырып, ақиқат құндылығының мәнін
ашу.
Міндеттері:
-
Білімділік: Оқушыларға өз –
өзіне адал болу керек екенін түсіндіру.
-
Дамытушылық: Оқушылардың
бойындағы жақсыдан жаманды ажырата білу қасиеттерін
дамыту.
-
Тәрбиелік: Оқушыларды шыншыл
болуға тәрбиелеу.
|
Ресурстар:
(материалдар,
дереккөздер)
1. http://oilar.kz
2.
http://tarbie.org
3.
http://bilim-all.kz
|
Сабақтың
барысы:
1. Ұйымдастыру
кезеңі.
5 Т –
ережесі:
1. Тәртіп.
2. Талап.
3. Тыныштық.
4. Тазалық.
5.
Татулық.
Балалар ережені есімізге түсіріп, сыныптың
тәртібін сақтап, оқып - білуге талаптанып, тыныштықты орнатып,
тазалықты сақтап, бүгінгі күнімізді татулықпен
өткізейік.
Жағымды көңіл – күйге
келу. «Нұрға
бөлену».
Ыңғайланып отырыңыздар, денелеріңізді түзу
ұстаңыздар. Аяқ - қолыңызды айқастырмаңыз, қолыңызды тізеге немесе
үстелге қоюға болады. Көздеріңізді жұмуларыңызды
өтінемін.
Елестетіп көріңіз: Күн нұры сіздің төбеңізден
өтіп, кеудеңізге қарай бойлап барады. Кеудеңіздің орта тұсында гүл
түйнегі орналасқан. Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді.
Балғын таза, әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді,
эмоцияңызды тілек қалауыңызды шайып, жүрегіңіздің қауызын
ашты.
Нұр сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай
бастағанын елестетіңіз. Ол біртіндеп күшейе түсуде. Ой мен осы
нұрды қолдарыңызға түсіріңіз. Сіздің қолдарыңыз нұрға бөленіп,
сәуле шашуда. Қолымыз тек жақсы, тек ізгі істерді істейді және
баршаға көмектеседі. Нұр аяқтарыңызға тарады. Аяқтарыңыз нұр
сәулесін шашуда. Олар сізді тек жақсылық жасау үшін жақсы жерлерге
апарады. Олар нұр мен махаббат құралына
айналды.
Одан әрі нұр сіздің аузыңызға, тіліңізге
тарады. Тіліңіз тек шындықты және жақсы, ізгі сөздер ғана айтады.
Нұрды құлақтарыңызға ба ғыттаңыз, құлақтарыңыз тек жақсы сөз бен
әсем әуенді ғана естиді. Нұр көзімізге де жетті. Көзіміз тек
жақсыға қарап, бәрінен жақсы лықты ғана көреді. Сіздің басыңыз
түгелдей нұрға бөленіп, басыңыз ға тек ізгі, сәулелі ой
келеді.
Нұр бірте - бірте қарқындап және шұғылана
бастайды, сіздің денеңіз ден шығып, жан - жағыңызға сәуле шашады.
Осы нұрды туысқанда рыңызға, мұғалімдеріңізге, достарыңызға,
таныстарыңызға бағытта ңыз. Нұрды уақытша түсініспей, ренжісіп
жүрген адамдарға да бағыттаңыз. Олардың да жүрегі нұрға
толсын.
Осы нұр бүкіл әлемге: барлық адамдарға, жан -
жануарларға, өсім діктерге, тірі жанға таралсын... Ғаламның барлық
түкпір - түкпіріне нұр бағыттаңыз. Ойша айтыңыз: «Мен нұрлымын...
Нұр менің ішім де... Мен
Нұрмын»
Осындай Нұр, Махаббат және Тыныштық күйінде
отыра тұрыңыз...
Енді осы Нұрды жүрегіңізге орналастырыңыз.
Нұрға толы бүкіл әлем сіздің жүрегіңізде. Оны осындай әсем қалыпта
сақтаңыз.
Жаймен көзіңізді ашуға болады.
Рахмет!
|
|
2. Үй
тапсырмасы.
1. №8 – сабақ. «Ата-ана
бақыты» тақырыбында эссе жазу.
2. Келесі сабақ.
№9, Мамытбек
Қалдыбайдың «Адам не үшін өмір
сүреді?»» мәтінін оқып келу.
Сұрақтар:
1. Бауыржан Момышұлы сұраққа
қалай жауап берді?
2. Бауыржан Момышұлының «Малым
– жанымның садағасы, жаным – арымның садағасы» деп жауап беруінің
себебі неде?
3. Бауыржан Момышұлының өмір
сүрудің мәнін ар-намыспен байланыстыруының себебін қалай түсіндірер
едіңдер?
4. Өздерің үшін өмірдің мәні
неде? Оны немен байланыстырасыңдар?
5. Азамат болу – абыройлы болу
ма? Неліктен
|
|
ам өмір сүріпті. Ол адамдарды
алдап сулауға өте құштар болыпты. Бұл жағынан оған тең келетін жан
болмаған. Адамдарды өз өтірігіне сендірген сайын рахатқа бөленеді
екен.
Бір күні ол өзенге суға түсуге
келеді. Өзеннің қатты ағысымен суға батып бара жатып: «Батып барам,
құтқарыңдар!», – деп айқайлайды. Оның өтірігінен шаршаған адамдар
мән бермейді. Осылайша өтірікті ақиқаттан жоғары санайтын
өтірікшінің өмірі өкінішті аяқталыпты.
Сұрақтар:
1. Әңгімеде адамның өмірі
неліктен қайғылы оқиғамен аяқталды?
2. Адамдар неліктен өтірік
айтады деп ойлайсыңдар?
3. Әңгіме кейіпкерінің бойында
қандай құндылықтар мен қасиеттер ашылмаған деп
ойлайсыңдар?
4. Осы ертегіден өздеріңе
қандай сабақ алдыңдар?
|
|
5. Шығармашылық жұмыс,
топпен жұмыс.
Оқушылар үш топқа
бөлінеді.
Тапсырма:Мақалды
жалғастыр.
1 – топ: «Ар»
1. Қызыл тіл жанның
мияты,
Абырой ердің ...
(қуаты)
2. ... жүрген
жерде
Абырой
төгілмейді.
Абырой бар
жерде
Ар шапаны сөгілмейді
(ұят)
3. Абыройыңды ... сақта
(жасыңнан)
2 – топ:
«Ұят»
1. ... абырой әпереді
(адамгершілік)
2. Еңбек мұратқа
жеткізер,
... абыройды кеткізер
(жалқаулық)
3. ... сыйлаған абыройға бөленер
«атасын»
3 – топ:
«Намыс»
1. Ала жіпті аттамағанңың абыройы ...
(биік)
2. ... бала
өсірсең,
Ауылдың
абыройы.
Ақылды жігіт
өсірсең,
Атырабыңның абыройы
(әдепті)
3. Әрбір ер жүрек, әрбір шыншыл адам өз ...
абырой әкеледі (отанына)
|
|
6. Топпен ән
айту.
Адам
Сөзін жазған Тұманбай
Молдағалиев
Әнін жазған Әсет
Бейсеуов
Адам күліп қарсы алады таң нұрын,
Адам жырлап жөнелтеді әр күнін.
Сәл қайғырса ол ұғына түседі,
Дүниенің кеңдігі мен тарлығын. Қайырмасы:
Адам боп өтейік,
Адам боп туған соң.
Мақсатқа жетейік,
Мақсатты қуған соң.
Адам күліп қарсы алады таң нұрын,
Адам жырлап ұзартады әр күнін. Сәл
қуанса шығарады ол естен,
Дүниенің кеңдігі мен тарлығын.
|
|
8. Сабақтың қорытынды
сәті.
Тыныс алуға зейін
қою.
Баяу музыка
қойылады.
Мұғалім: Сіздерден
аяқ-қолыңызды айқастырмай, түзу отыруыңызды өтінемін. Біз қазір
тыныс алу жаттығуын жасаймыз. Тыныс алуға зейін қойған кезде,
біздің ақылымыз дем алады. Ауаны ішке жұту кезінде тыныштық пен
қуаныш қабылдаймыз. Демді сыртқа шығарған кезде өзіміздегі
мазасыздықтарды сыртқа шығарамыз.
Кәне, дайындалайық, балалар.
Көзімізді жұмамыз..., арқамызды тіктейміз..., қолдарыңды тізеге
қоюға болады...
Д е
м а л..... ш ы ғ а р... (жаймен 9-10 рет) немесе 1..................2 [3].
Рахмет!
Бүгінгі сабақтан игерген жақсы
қасиеттерді есімізге түсіріп, жүрегімізге
сақтайық.
|
|