Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ Адамдық келбет 11 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Өзін-өзі тану сабағының жоспары
Мектеп: Бауыржан Момышұлы атындағы Алматы Республикалық «Жас Ұлан» мектебі
Күні: 28.09-10.10.2020ж
№ 5-6
Құндылық : Сүйіспеншілік
Қасиеттер: Ізгілік, жақсылық жасау, жанашырлық
Мұғалім: Рахматулла Жамиля Саттарқызы
Сыныбы: 10 «А»
Оқушылар саны: 26
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға адамдық келбет, адамдық борыш туралы түсіндіре отырып, сүйіспеншілік құндылығының мәнін ашу. Сабақтың міндеттері:
|
Ресурстар: (материалдар, дереккөздер) 1.http://oilar.kz |
Сабақтың барысы:
Жағымды күйге келу.
«Автопортрет»
жаттығуы. 1. №4 – сабақ. 5 – тапсырманы орындау. 2. Келесі сабақ. №5, «Көк тұман – алдыңдағы келер заман» өлеңін оқып келу. Сұрақтар:
|
|
3. Жағымды ой-Сабақтың дәйексөзі. Адамдық борышың, Халқыңа еңбек қыл. Ақ жолдан айнымай, Ар сақта, оны біл. Шәкәрім Шәкәрім Құдайбердіұлы (11 шілде (24 шілде) 1858-2 қазан 1931) – ақын, жазушы, философ, тарихшы, композитор. Абаймен замандас әрі інісі, әрі ол негізін салған реалистік әдебиет дәстүрлерін алға апарушы ізбасары.
|
|
4. Оқиға айту (Мұғалім сыйы). Ең бақыттыда бай адам туралы өсиет әңгіме1 Бір ауылда Адам өмір сүріпті. Ол басқа адамдардан кедей бола тұрса да көңілді өмір сүрді, басқа адамдарға риясыз қолынан келгенше: кейде сөзімен, кейде ісімен көмектесті. Ол жалғыз қалғанда Жоғары Бастаманы мадақтайтыны, өзіне құнды дарындар беріп, жақсылық жасағаны үшін Оған шын көңілімен алғысын айтатыны туралы, сөздер айтыла бастады. Бұл сөздер атақты абызға да жетті. Ол сол Адамға келіп, оның қандай дарындары үшін Жоғары Бастаманы мадақтап жатқанын көрмекші болды. Абыз кедей тұратын ұсқынсыз лашыққа келді:
Адам да күлімсіреп жауап берді:
Бұған дейін ешкімнен мұндай жауапты естімеген Абыз, бұндай жауапқа таң қалды да, амандасуын басқаша айтып көрмекші болып шешті:
Адам да таңданып, үн қатты:
Кедей ақсүйектермен жоғары мәнерде сөйлесуге үйренбеген ғой деп ойлаған абыз:
Адам одан ары таңданып, шынайы жауап берді:
Абыз бұл кедейдің атақты кісіні танымағанын түсінді де, іске тезірек кіріспекші болды:
Қалайша?! – абыз таң қалды. – Сен кедейлік өмір сүріп жатырсың ғой! Тіпті бай адамдардың өзі көп нәрсеге мұқтаж, көп нәрсені қалайды, ал кедейлер баяғыдан мұқтаж. Адам былай деді:
Бірақшынайы жалғыз ғана бақыт ол – Жоғары Бастамамен берік байланыста болу және Оның қалауымен өмір сүру. Мен уақытша сәттілікті іздемеймін, өйткені мендегі бар нәрсені Жоғары Бастама берген, сол үшін де ризамын. Бәрін: адамдардың қайғы дегенін де, бақытсыздық дегенін де қуанышпен қабылдаймын. Оның менің бойыма барлық құнды дарындарды беріп жақсылық жасағаны үшін, мен оған алғысымды айтамын. Абыз күліп:
Адам былай деді:
Абыз:
Адам: Өмірім Жаратқанмен байланыста болып, Жоғары Бастаманың қалауымен бірлікте болуы үшін, менің күнделікті шаруам Жоғары Бастамамен тығыз байланыста болу және Оның қалауымен өмір сүру. Осылай менің күнім өтеді. Ал күн сайын жатар кезде мен Жоғары Бастамаға кетемін.
Абыз күмәнданып қалды немесе ол осы уақытқа дейін осындай сөздерді айтатын осыншалық кедей адамды кездестірмеген еді.
Адам:
Сұрақтар:
|
|
2-тапсырма. Төменде берілген қанатты сөздерді оқып, олардың қайсысы адамның шынайы «Меніне», қайсысы «Менікіне» қатысты айтылғанын тауып, дәлелдеп беріңіздер. а) Маған қолымнан келетін істі атқаруға қуат бер, қолымнан келмейтін іске ұмтылмайтын ерлік бер, осы екеуін бір-бірінен айыра алатын ақыл бер. (Шығыс ұлағаты). ә) Адамдықты айт, ерлікті айт, батырлықты айт, Ел бірлігін сақтаған татулықты айт.( Жамбыл). б) Еркіндік десе ойыңа не келсе, соны жасайтындай ерікке ие болу деп түсінетіндер, еркіндіктің толқынында биікке жетіп алуға ұмтылатындар көп те, өз еркіңді біреудің реттеуінсіз өзің ғана билей алатындай еркін өмір сүр деп түсінетіндер жоқтың қасы. (Әбіш Кекілбаев). |
|
6. Топпен ән айту. Байлық пен бақыт Сөзі мен әні Мұхтар Шаханұлыныкі Адамдығы құнсызданып аласұрған ғасырда, Тек байлықты пiр тұтқандар санала ма асылға? Шаттық кезде табылған дос, ертең тағы досың ба, Басыңа күн туған шақта, кiм қалады қасыңда? Қайырмасы: Мейлi, мейлi жүз жерден бай болсаң да, Айға апарып алтыннан үй салсаң да, Пенделiктен кете алмайсың, Ұлт перзентi аталмайсың, Шын бақытқа жете алмайсың, Күреспесең бақыты үшiн өзгенiң. Заман неге кәусәр бұлақ өлкесiнен шеттедi? Зор қасiрет, тағдырыңнан қанағаттың кеткенi. «Байлық теңiз суына ұқсас, iшкен сайын шөлдеткен», Айнымаудың жолы қайсы азаматтық келбеттен? Қайырмасы. Тiршiлiкте өз мүддесi үшiн әркiм таласар Тұлғалар аз, ел мерейiн ойлап тыңнан жол ашар? Қай дәуiрде байлық даңқы iзгiлiксiз өтелдi? Жаны кедей адамдарға байлық тiптi қатерлi. Қайырмасы. |
|
7. Үй тапсырмасы. 1. №5 – сабақ. 1 – тапсырманы орындау. 2. Келесі сабақ. №6, Абайдың он жетінші қара сөзін оқып келу. |
|
8. Сабақтың қорытынды сәті. Тыныс алуға зейін қою. Баяу музыка қойылады. Мұғалім: Сіздерден аяқ-қолыңызды айқастырмай, түзу отыруыңызды өтінемін. Біз қазір тыныс алу жаттығуын жасаймыз. Тыныс алуға зейін қойған кезде, біздің ақылымыз дем алады. Ауаны ішке жұту кезінде тыныштық пен қуаныш қабылдаймыз. Демді сыртқа шығарған кезде өзіміздегі мазасыздықтарды сыртқа шығарамыз. Кәне, дайындалайық, балалар. Көзімізді жұмамыз..., арқамызды тіктейміз..., қолдарыңды тізеге қоюға болады... Д е м а л..... ш ы ғ а р... (жаймен 9-10 рет) немесе 1..................2 [3]. Бүгінгі сабақтан игерген жақсы қасиеттерді есімізге түсіріп, жүрегімізге сақтайық. |
|