Сабақ
кезеңі/Уақыты
|
Педагогтің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың басы
Қызығушылықты ояту.
7
мин.
|
Ұйымдастыру
кезеңі:
Жағымды ахуал
қалыптастыру.
Сәлемдесу.Сынып
оқушыларын «Атом мен молекула» әдісі арқылы топқа
біріктіремін. Атом дегенде балалар жан-жаққа
шашырайды, ал молекула дегенде 2,3,4 балалар жиналады. Оқушыларды
екі топқа бөліп аламын.
1-топ.
Атом
2- топ.
Молекула
|
Сынып оқушылары
«Атом мен молекула» әдісі арқылы топқа
бөлінеді. Атом дегенде балалар жан-жаққа
шашырайды, ал молекула дегенде 2,3,4 балалар жиналады. Оқушыларды
екі топқа бөліп аламын.
1-топ.
Атом
2- топ.
Молекула
|
|
(Қазіргі
жағдайда) ДК
экраны
|
Жаңа сабаққа кіріспе
|
Оқушылардан
үй тапсырмасын пысықтау
мақсатында «Кім көп біледі?»
әдісін қолданамын.
|
«Кім көп біледі?» әдісі
1.Физикалық денелерді
құрайтын нәрсе? Зат
2.Заттардың бір бірінен
айырмашылыгын көрсететін белгілер?
Қасиеттері 3.Құрамына кіретін заттардың бөлшектері микроскоп арқылы да
көрінбейтін қоспа? Біртекті
4. Шынының балкуы қай
құбылысқа жатады? Физикалық
5. Темірдің тат басуы
қандай құбылысқа жатады? Химиялық
|
|
Қалыптастырушы
бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға
«Жарайсың!» деген
мадақтау
сөзімен ынталандыру.
|
Сабақтың ортасы
Мағынаны ашу.
15
мин.
|
Жаңа сабақ. Мұғалімнің
түсіндіруі
Атомдар
— заттың химиялық
бөлінбейтін ұсақ бөлшектері. атомдар өзара бірігіп молекула түзеді.
Грекше “атом” — бөлінбейтін деген мағынаны
білдіреді.
Атомдардың
моделі

Заттың қасиеттері мен құрамы
сақталатын ұсақ бөлшектері молекулалар
деп аталады. Молекулалар
химиялық реакциялар кезінде ыдырайды. Яғни, олар — химиялық
бөлінетін бөлшектер. Молекулалар атомдарға ыдырайды. Атомдар мен
молекулалар көзге көрінбейді. Заттарды жай заттарға жіктеу арқылы
олардың құрамын анықтау әдісі анализ
(талдау) (грек. анализис
— айырылу) деп аталады. Атомдардың бір түрінен түзілген
заттар жай заттар
деп аталады. Мысалы, мыс,
темір, күкірт, оттек, сутек, т.б. Атомдардың әр түрінен түзілген
заттар күрделі заттар
деп аталады. Оларға қант,
су, сода мысал бола алады. Күрделі заттар химиялық қосылыстар деп
аталады.
|

|
Дескриптор:
- Атом-молекулалық ілім химия ғылымына кім енгізгенін
біледі-
|
ДК экраны
7-сынып оқулығы.
Жұмыс
дәптерлері.
|
Жұптық жұмыс «жалғасын тап» 3
мин
|
Жалғасын жұптық
жұмысында тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
|
1-
тапсырма.
«Суреттер сөйлейді» әдісі. Суреттерге
қарап, оқушылар белгісіз молекулаларды тауып, сөйлемдерді
толықтырады.4б

озон-
O3
а)


Су
H2O
б)

көмірқышқыл газы
в) CO2


тұз қышқылы
г)
HCI

Келесі сөйлемдердегі көп
нүктенің орнына тиісті сөздерді жаз:
1. Су молекуласы
.................. және..............
тұрады
2. Озон молекуласы оттектің
......................... тұрады
3. Тұз қышқылы
молекуласы.................. және ...............
тұрады
4. Көмірқышқыл молекуласы
...................
және.............тұрады
|
Дескриптор:
Жалпы -4 балл
Дескриптор
|
Презентация
Жұмыс дәптері
|
Жеке жұмыс
4-
мин
|
Сәйкестендіреді. Жеке
жұмысында тапсырманы бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді
|
2
-тапсырма. «Сәйкестендіру» әдісі
4б
Химиялық бөлінбейтін ең ұсақ
бөлшек
|
молекула
|
Заттың қасиеттері мен құрамы
сақталатын ұсақ бөлшектері
|
анализ
|
Заттарды жай заттарға жіктеу
әдісі
|
күрделі
заттар
|
Атомдардың бір түрінен
түзілген заттар
|
атом
|
Атомдардың әр түрінен түзілген
заттар
|
жай
заттар
|
Тапсырма. «IDEAL» әдісі. «
Сіз сенесіз бе?» Атом мен молекула үшін дұрыс тұжырымды
көрсетіңіз.
Шын/ жалған
|
Атом
|
Молекула
|
Химиялық жолмен бөлінбейтін ең
ұсақ бөлшек
|
|
|
Элемент – атомының жеке бір
түрі
|
|
|
Элементтердің өзіне тән қасиеттерін
сақтайды
|
|
|
Ұсақ бөлшекке бөлінеді
|
|
|
|
Дескриптор Жалпы - 4
балл
ажырата
алады
|
ДК экраны
7-сынып оқулығы.
Жұмыс дәптерлері
|
Топтық жұмыс
5 мин
|
топтық жұмысында тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал,
үлгі көрсетеді ь
|
3-
тапсырма. «Көрсету және модельдеу»
әдісі
Молекулалардың
модельдерін құрастыруға арналған жиынтықтарды
пайдаланып суретке
қарап, молекула модельдерін
құрастырыңдар 2 б
1
-топ.


аммиак NH3 оттек
О2




Метан
СН4 су H2O
2 –
топ

3 –
топ
Су

|
Метан

|
ХЛОР

|
Озон

|
Ас тұзы
| |