Материалдар / Ашық сабақ "Бәйшешек" 3 сынып

Ашық сабақ "Бәйшешек" 3 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Тақырыбы: Бәйшешек Мақсаты: көктемнің алғашқы гүлі бәйшешек туралы айта алуға үйрету. Өседі, гүлдейді етістіктерін орынды қолдануға үйрету.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
653
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit 1. All about me Lesson 2. All about meSchool: #
Date:Surname /name of the teacher:
Group:Number of attendees:Number of absent learners:
Aims of the lesson:Continue teaching the learners simple greetings; introduce the personal question “What’s your name”?
Objectives of the lessonThe learners will be able to:


  • recognize, with the considerable support, the simple greetings.
  • recognize, with the considerable support a basic personal question “What’s your name?” spoken slowly and distinctly.
  • respond to this personal question using answers “I’m … .”
  • exchange short simple greetings.


  • The majority of the learners will be able to:


  • recognize with support simple greetings.
  • recognize simple short instructions for the basic classroom routines spoken slowly and distinctly.
  • exchange short simple greetings.
  • respond to this personal question using answers “My name is…/I’m … .”


  • Some of the learners will be able to:


  • say the words and expressions without difficulties and mistakes.
  • Background knowledgeThis is the second lesson of the unit; the children know simple greetings and can exchange them.
    Plan
    Scheduled timeScheduled activityResources
    Beginning of the lesson

    5 minutes
    Warm up:Start the class by greeting the children and practise greeting forms by singing “The Hello Song” (Track 3). After that introduce the objectives and topic of the lesson.To develop the correct pronunciation, we recommend playing tongue-twisters for the sounds [h], [t], [s], [w] etc.Ask the children to name the characters, which they learned at the previous lesson.





    You can use the following resources for tongue – twisters: https://learnenglishkids.britis hcouncil.org/ru/tongue- twisterswww.download- esl.com/tonguetwisters/.../easyt.
    Main part of the lesson

    25 minutes
    Exercise 1.Listen and complete the dialogues.Play the track two-three times and ask the learners to look at the pictures and repeat the phrases to the first two pictures. Then encourage them to complete the rest of the dialogues following the given samples. To check them play the track. Ask the children to roleplay this dialogue.Track 4.Teacher: What’s your name? Foxy: I’m Foxy.Teacher: What`s your name? Digger: I’m Digger.



    Text of the students: Teacher: What’s your name? Wolf: I’m Wolfy.Teacher: What’s your name? Turtle: I’m Slowy.



    After completing this exercise ask each learner “What is your name?”



    Exercise 2. Listen and repeat.To practise these speech patterns ask the learners to listen to the poem. After they have listened, ask them to repeat it. While repeating encourage learners to clap and chant.Track 5.Hello, hello! What’s your name? What’s your name? My name is Wolfy. That`s my name.



    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ