Батыс Қазақстан облысы
Орал қаласы
№25 ЖОББМ
Бастауыш сынып мұғалімі
Бишаева Асел Рамазановна
Пәні: қазақ тілі
|
Сабақтың атауы |
Біріккен сөздердің жазылуы |
|||||||
|
Мақсаты |
Біріккен түбірлердің дыбыстық құрамы мен айтылуында, соған сәйкес жазылуында болатын өзгерістермен таныстыру. Айтылуы бойынша және түбір тұлғасын сақтап жазылатын сөздерді айыра білуге үйрету. |
|||||||
|
Психологиялық ахуал |
Психологиялық дайындық – Балалар, айналамызда көңіл-күйі көтеріңкі, жақсы адамдардың болғанын бәріміз ұнатамыз. Ендеше қол ұстасып, бір-бірімізге жақсы көңіл-күй мен саулық тілейік. Қайырлы күн досым , Қайырлы күн болсын. Сейсенбіде сабақ, Сәттілікке толсын. Бүгін сенің алар баған, Тек ғана бестік болсын! |
Оқушылар шеңберде жиналып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді. |
||||||
|
Үй тапсырмасын сұрау |
«Кубизм» әдісі. Кәне, үй жұмысын куб әдісі арқылы тексерейік. Ол үшін, балмұздақ таяқшаларын сурайық. Әр кубтың қырында сан жазылған. Сол санның астында үй тапсырмасының сұрақтары берілген. Сұрақты оқи отырып үй жұмысына жауап алу. Бірден жауап қайтарған оқушыларды топ мүшелерін бағалап отырады. -Біріккен сөздер дегеніміз не? Олар қалай жазылады? -Біріккен сөздердің туынды түбір, түбірлес сөздерден қандай айырмашылығы бар? -Неге күрделі сөздер деп аталады? -Біріккен сөздердің құрамындағы түбірлердің бастапқы мағынасы өзгере ме? |
|||||||
|
Қызығушылықты ояту |
Терме
диктант. |
|||||||
|
Сергіту сәті |
«Көңілді күн» биі |
|||||||
|
Жаңа сабақ |
III. Жаңа сабақ. Оқулықпен жұмыс. 1-жаттығу. *Сөйлемдерді оқытып, біріккен сөздерді тапқызу. Сары+ағаш, Сары+арқа, Сары+өзек, Жаңа+өлке, Әулие+ата. - Алғашқы түбір қандай дыбысқа аяқталған? - Келесі түбір қандай дыбыстан басталып тұр? *Бірігіп жазу кезінде екі дауысты дыбыстың да сақталатынына көздерін жеткізу. ! Жер-су аттарын білдіретін біріккен сөздерде қатар келген екі дауысты дыбыс сақталып жазылады. Мысалы:Сарыадыр,Шиліөзен. 2-жаттығу. 1.Өлеңді түсініп оқы. 2.Біріккен сөздерді теріп жаз. -Біріккен сөздердің ішінен екі түбірдің арасыында екі дауыысты дыбыс қатар келген сөзді тап. -Қараүңгір. -Осы таулар Қазақстанның қай жерінде орналасқанын сұрастырып біліңдер. 3-жаттығу. - Төмендегі сөздерді мағыналарына қарай ажыратып, олардың қандай түбір сөздерден бірігіп тұрғанын жазып көрсетіңдер. - Ондағы дыбыстық өзгерістерді айтыңдар. Қожа+Ахмет – Қожахмет, Өмір+Ұзақ – Өмірзақ, Жұма+Әділ – Жұмәділ, Әбді+Ахмет – Әбдахмет, Мырза+Ахмет – Мырзахмет, Жылқы+Айдар – Жылқайдар. 4-жаттығу. Мәтінді көшіріп жазып, біріккен сөздердің астын сызу. Аққасқа, Қараадыр, Тастықұдыұ, Ақсораң. - Екінді деп қай уақытты айтады? - Жадағай сөзінің мағынасын түсіндір. |
|||||||
|
Ой толғаныс |
БББ кестесі
|
|||||||
|
Үйге тапсырма |
5-жаттығу. (68-бет)
|
Күнделіктеріне жазу |
||||||
|
Бағалау |
Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау |
Бағалау парақшасын толтырады. |
||||||
|
Кері байланыс |
|
Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады |
||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ "Біріккен сөздердің жазылуы" 4 сынып
Ашық сабақ "Біріккен сөздердің жазылуы" 4 сынып
Батыс Қазақстан облысы
Орал қаласы
№25 ЖОББМ
Бастауыш сынып мұғалімі
Бишаева Асел Рамазановна
Пәні: қазақ тілі
|
Сабақтың атауы |
Біріккен сөздердің жазылуы |
|||||||
|
Мақсаты |
Біріккен түбірлердің дыбыстық құрамы мен айтылуында, соған сәйкес жазылуында болатын өзгерістермен таныстыру. Айтылуы бойынша және түбір тұлғасын сақтап жазылатын сөздерді айыра білуге үйрету. |
|||||||
|
Психологиялық ахуал |
Психологиялық дайындық – Балалар, айналамызда көңіл-күйі көтеріңкі, жақсы адамдардың болғанын бәріміз ұнатамыз. Ендеше қол ұстасып, бір-бірімізге жақсы көңіл-күй мен саулық тілейік. Қайырлы күн досым , Қайырлы күн болсын. Сейсенбіде сабақ, Сәттілікке толсын. Бүгін сенің алар баған, Тек ғана бестік болсын! |
Оқушылар шеңберде жиналып, бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді. |
||||||
|
Үй тапсырмасын сұрау |
«Кубизм» әдісі. Кәне, үй жұмысын куб әдісі арқылы тексерейік. Ол үшін, балмұздақ таяқшаларын сурайық. Әр кубтың қырында сан жазылған. Сол санның астында үй тапсырмасының сұрақтары берілген. Сұрақты оқи отырып үй жұмысына жауап алу. Бірден жауап қайтарған оқушыларды топ мүшелерін бағалап отырады. -Біріккен сөздер дегеніміз не? Олар қалай жазылады? -Біріккен сөздердің туынды түбір, түбірлес сөздерден қандай айырмашылығы бар? -Неге күрделі сөздер деп аталады? -Біріккен сөздердің құрамындағы түбірлердің бастапқы мағынасы өзгере ме? |
|||||||
|
Қызығушылықты ояту |
Терме
диктант. |
|||||||
|
Сергіту сәті |
«Көңілді күн» биі |
|||||||
|
Жаңа сабақ |
III. Жаңа сабақ. Оқулықпен жұмыс. 1-жаттығу. *Сөйлемдерді оқытып, біріккен сөздерді тапқызу. Сары+ағаш, Сары+арқа, Сары+өзек, Жаңа+өлке, Әулие+ата. - Алғашқы түбір қандай дыбысқа аяқталған? - Келесі түбір қандай дыбыстан басталып тұр? *Бірігіп жазу кезінде екі дауысты дыбыстың да сақталатынына көздерін жеткізу. ! Жер-су аттарын білдіретін біріккен сөздерде қатар келген екі дауысты дыбыс сақталып жазылады. Мысалы:Сарыадыр,Шиліөзен. 2-жаттығу. 1.Өлеңді түсініп оқы. 2.Біріккен сөздерді теріп жаз. -Біріккен сөздердің ішінен екі түбірдің арасыында екі дауыысты дыбыс қатар келген сөзді тап. -Қараүңгір. -Осы таулар Қазақстанның қай жерінде орналасқанын сұрастырып біліңдер. 3-жаттығу. - Төмендегі сөздерді мағыналарына қарай ажыратып, олардың қандай түбір сөздерден бірігіп тұрғанын жазып көрсетіңдер. - Ондағы дыбыстық өзгерістерді айтыңдар. Қожа+Ахмет – Қожахмет, Өмір+Ұзақ – Өмірзақ, Жұма+Әділ – Жұмәділ, Әбді+Ахмет – Әбдахмет, Мырза+Ахмет – Мырзахмет, Жылқы+Айдар – Жылқайдар. 4-жаттығу. Мәтінді көшіріп жазып, біріккен сөздердің астын сызу. Аққасқа, Қараадыр, Тастықұдыұ, Ақсораң. - Екінді деп қай уақытты айтады? - Жадағай сөзінің мағынасын түсіндір. |
|||||||
|
Ой толғаныс |
БББ кестесі
|
|||||||
|
Үйге тапсырма |
5-жаттығу. (68-бет)
|
Күнделіктеріне жазу |
||||||
|
Бағалау |
Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау |
Бағалау парақшасын толтырады. |
||||||
|
Кері байланыс |
|
Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады |
||||||
шағым қалдыра аласыз














