Сабақтың басы:
|
Амандасу.
Жағымды ахуал орнату
Оқушыларға
бүгінгі күнге, сабаққа сәттілік тілеу.
-Білім
алуда алға тағы бір қадам жасайық!
Үй
тапсырмасын сұрау: «Миға шабуыл» сұрақ –
жауап
1. Макс
Планк гипотезасы қалай тұжырымдалады?
2.Квант
дегеніміз не?
3.
Квант энергиясының формуласы
4.
Планк тұрақтысы неге тең?
5.
Фотон дегеніміз не? ЕББҚ үшін
6.
Фотонның тыныштық массасы бар ма? ЕББҚ үшін
Суреттер арқылы топтарға бөлу :
«фотореле»,
«фотоэлемент» , «фоторезистор»

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTRvp4FamOV7YNliba-NfCLuPwx-7fH3MkVCz_ydbzSsA&

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiHV2pP3RRWN9hSeCkoBmgfyFrtitDwBbwHw&usqp=CAU

https://go-radio.ru/images/webp/fotorezistory.webp
Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту «Суреттер сөйлейді»
әдісі арқылы сабақтын тақырыбын ашу.
Оқушыларды
сабақ мақсатымен таныстыру.
|
Мұғаліммен амандасады.
Бір біріне сәттілік тілейді.
Топ
оқушылары сұрақтарға жауап береді.
Топқа
бөлінеді.
Оқушылар
өз ойларымен бөліседі.
|
Формативті
бағалау 1дұрыс жауапқа -1 жетон
|
«Біздің ең үлкен кемшілігіміз қиындыққа тез берілеміз.
Сәттілікке деген ең дұрыс жол – тағы да бір рет қадам жасап
көру.» Томас
Эдисон слайд
суреттер
|
Сабақтың ортасы:
|
-Бүгін
сабақта, біздер §33 жалғастырамыз
Сабақ
тақырыбы : Фотоэффект құбылысы
Видеоны
көрсету (видео 1, видео 2, видео 3)
Столетов
тәжірибесін қосымша 1 қарастыру(оқулықпен жұмыс)
Класс
чатына quzizz бағдарламасында орындалған физикалық диктант
жіберіледі Қосымша
2
Фотоэффект
құбылысын
интерактивті Рhet.colorado. симуляторымен модельдеу
Фотоэффект
1) түскен
сәуленің жиелгіне , 2)фотоэлектрондардың шығу жұмысына – тәуелді
екенін визуалды демонстрациялау.
Жабық
тапсырма: « жалған/ақиқат» (true – false) әдісі
-
Фотоэффект
– электромагниттік сәулелену әсерінен электрондардың заттан бөліну
құбылысы жалған/ақиқат
-
Фотоэффект
құбылысы байқалады, егертүсетін сәуле жиілігі қызыл шекара мәніне
тең немесе үлкен болса жалған/ақиқат
-
Шығу
жұмысының формуласы Ашығу=h·νmin
жалған/ақиқат
-
h=6,62·10-31Дж·с жалған/ақиқат
-
Түскен
сәуленің толқын ұзындығы мен жиілігі арасындағы байланыс
λ=c·ν жалған/ақиқат
-
Энштейн
формуласы
hν=Ашығу -
mv2/2 жалған/ақиқат
-
1эВ=1,6·10-19Дж жалған/ақиқат
«Кім жылдам?» әдісі Есеп
шығару:
Жарыққа
сезімтал метал бетке толқын ұзындығы 600 нм сәуле түседі.
Электрондардың шығу жұмысы 1,5эВ болса, ұшып шыққан электрондардың
жылдамдығы неге тең? (me=9,1·10-31 кг)
«Ой
қозғау» әдісі
Фнкционалдық сауаттылыққа тапсырма.
Жеке
жұмыс
Күн
панельдері

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRwgEzYWzuOWxWSkqn7Yk2VIMHfGDhC08T5YYys_Dfv2mvinl-K_G4i3fyd6BsfFiE43Ao&usqp=CAU
«Күн
панельдері жалпы жақтауға оралған фотоэлектрлік элементтерден
тұрады. Олардың әрқайсысы күн батареяларында жиі қолданылатын
кремний сияқты жартылай өткізгіш материалдан
жасалған.
Жартылай
өткізгішке сәулелер түскенде, оның энергиясын ішінара жұтып,
қызады. Энергия ағыны жартылай өткізгіштің ішіндегі электрондарды
шығарады. Фотоэлементке бос электрондарды бағыттайтын, олардың
белгілі бір бағытта қозғалуына әкелетін электр өрісі қолданылады.
Электрондардың бұл ағыны электр тогын құрайды.
Фотоэлементтің үстіңгі және астыңғы жағына металл
контактілерді бекітетін болсаңыз, алынған токты сымдар арқылы
бағыттауға және оны әртүрлі құрылғыларды басқаруға пайдалануға
болады.»
Тапсырма:
-
Күн
панельдері неден тұрады?
-
Фотоэлектрлік элементтер қандай материалдан
жасалынған?
-
Жартылай
өткізгіштердің қолдануы қандай құбылысқа
негізделген?
-
Электр
тогын қандай бөлшектер құрайды?
-
Металл
контактілер функциясы қандай?
-
Фотоэлементтерді сіздер қайлай пайдаланар
едіңіздер?
|
Оқушылар quzizz бағдарламасында орындалған физикалық
диктантты орындайды
Оқушылар
фотоэффект құбылысы түскен сәуленің қарқындылығына тәуелді екенін
байқайды. Және күлгін сәуледі жақсы жүретінің
көреді
Бір оқушы
шығып тақтада жауабын белгілейді
Оқушылар
өздерін бағалайды
Оқушылар
есеп шығарады
Есеп
үлгісімен салыстырып бір бірін бағалайды
Мәтінді оқып сұрақтарға жауап
береді.
|
Дескриптор:
4-5
сұраққа дұрыс жауап берсе- 2балл
2-3
сұраққа дұрыс жауап берсе- 1 балл
ЕББҚ
үшін
1 сұраққа
дұрыс жауап берсе- 1 балл
Дескриптор:
6-7
сұраққа дұрыс жауап берсе- 2 балл
3-5
сұраққа дұрыс жауап берсе- 1 балл
ЕББҚ
үшін
2 сұраққа
дұрыс жауап берсе- 1 балл
Дескриптор:
Формуланы
дұрыс жазады-1б Формуланы дұрыс түрлендіреді.-1б
Дұрыс
есептейді-1б.
Дескриптор:
5-7
сұраққа дұрыс жауап берсе- 2 балл
3-4
сұраққа дұрыс жауап берсе- 1 балл
ЕББҚ
үшін
2 сұраққа
дұрыс жауап берсе- 1
|
видео 1,
видео2, видео3
bilim land платформасынан алынған
(Н.А.Закирова Р.Р.Аширов 9 сынып
оқулық)
Қосымша
1 https://quizizz.com/join?gc=294785
https://phet.colorado.edu/sims/cheerpj/photoelectric/latest/photoelectric.html?simulation=photoelectric
Интербелсенді тақта
Интербелсенді тақта
Интербелсенді тақта
|
Сабақтың соңы:
|
«Білім
станциясы» әдісі бойынша сабақты бекіту Қосымша3
Физикалық
шамаларды: фотон
энергиясы, шығу жұмысы, кинетикалық энергия фотоэффектің қызыл
шекарасы -кесте
бойынша талдау.
Кесте
толтыру. Қосымша
4
Кері
байланыс: БББ
әдісі бойынша «Білемін» «Білдім» «Білгім
келеді»
Үй
тапсырмасы §33 ,33 жаттығу
|
Физикалық
шамаларды: фотон
энергиясы, шығу жұмысы, кинетикалық энергия, фотоэффектің қызыл
шекарасы -кесте
бойынша талдайды
Кесте
толтырады
|
Анықталған
физикалық шамаға – 1балл
|
Бағалау
парағы Қосымша
5
|