ҚОЙГЕЛДІ АТЫНДАҒЫ ОРТА
МЕКТЕП
ЖАМБЫЛ ОБЛЫСЫ ТАЛАС АУДАНЫ
ТАМДЫ АУЫЛЫ
АШЫҚ
САБАҚ
Жел,негізгі түрлері және
себептері, ауа массалары
СЫНЫБЫ:
6
ПӘНІ :
ГЕОГРАФИЯ
ПӘН МҰҒАЛІМІ:
Р.ИМАЛАХОВА
Сабақтың тақырыбы: Жел,негізгі түрлері және себептері, ауа
массалары
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Жел,ауа массасы деген ұғымды қалыптастыру,желдің пайда
болу себебін анықтау, желдердің,ауа массалардің түрлері жөнінде
мәлімет беру.
Дамушылық: оқушылардың өз бетінше іздене білу қабілетін дамытып,
жан – жақты дамыған жеке тұлғаны қалыптастыру.
Тәрбиелік: Оқушыларды ұжымдық қарым-қатынас, ынтымақтастық,
бірлікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:
аралас
Күтілетін
нәтиже:
желдің,ауа
массалардың түрлерін
атайды
желдің
пайда
болу
себебін
түсіндіреді
бар
білімдерін кластер
құрастыруда пайдаланады
ауа
массаларын салыстырады,ажыратады
желдің
пайда
болу
себебін
анықтайды,желдің
маңызы,зияны
туралы
өз
пікірін
білдіреді
Оқытуда
қолданылатын әдіс-тәсілдер:
Cыни
тұрғыдан
ойлау,
диалог
арқылы
оқыту,
көшбасшылық,
жас
ерекшеліктеріне сәйкес
оқыту,
оқыту
үшін
бағалау
және
оқуды
бағалау.
Сабақтың көрнекілігі:
дүние
жүзінің
физикалық
картасы, атлас.
ақшалар
Сабақтың барысы:
1 Ұйымдастыру кезеңі,оқушыларды 3топқа бөлу,сөздерді топтастыру
арқылы.
1-Саяхатшылар тобы 2-
Ғаламшарлар тобы 3- глобус тобы.
(3мин)
Сергіту. «Ғылымдар
патшалығы»
Ғылымдар патшалығына қош
келдіңіздер.
І-тур «Білім аукционы» 1
аукцион 3 топқа 5 сұрақтан беру.Дұрыс жауап беру арқылы өз ақша
қорын жинақтайды.Жауап берсе топ 500 тенге
алады.
Әр топқа 5 сұрақтан:
1-топқа:
1Атмосфера дегеніміз
не?
2. Жер өз білігінен неше
сағатта айналады?
3. Кібісе жылы дегенімізді
қалай түсінесіңдер?
4. Қысқы күн тоқырауы қай
күн?
5. Қысым немен
өлшенеді?
2-топқа:
-
Атмосфералық қысым дегеніміз
не?
-
Ауа қандай газдардан
тұрады?
-
Озон газы қай қабатта
шоғырланған?
-
Ауа температурасын өлшейтін
құрал қалай аталады?
-
Амплитуда дегеніміз
не?
3-топқа:
-
Атмосфераның жер бетіне таяу
қабатында әрбір 10 метр биік көтерілгенде қысым қаншаға
азаяды?
-
Атмосфераның төменгі қабаты
қалай аталады?
-
Негізгі географиялық
белдеулерді ата.
-
Айлық орташа температураны
қалай табамыз?
-
Алғаш барометрді ойлап қапқан
кім?
Ой қозғау--жел туралы
жұмбақ:
Қанаты жоқ – ұшады,
Аяғы жоқ – қашады. (Жел)
Аяқсыз жетіп барады,
Қолсыз есік қағады. (Жел)
ІІ
тур. 2
–аукцион
.«Эрудиттер
сайысы».
Әр
топ
тапсырмаларға
жауап
беріп,
әр
дұрыс
жауапқа
ақша
жинайды.
М ұнда топтан бір оқушы шығып
тақтадағы ақшаларды таңдап, топқа барып тақырыптарына
дайындалады.Топ бойынша постер қорғайды. Егер тапсырмаға толық
жауап берсе,10 000 тенге ақшасын алады.
1-тапсырма: Жел дегеніміз не?.Желдің жылдамдығы мен бағытын
анықтау
жолдары
қандай?
2- топқа: Жергілікті
желдер.
3-топқа: Желдің маңызы неде?
Қандай ауа массаларын білесіңдер?
ІІІ тур.3- аукцион. Таңдау – табыс. Әрбір
таңдаған ақша бойынша берілген тапсырманы орындайды.Әр топтан бір
оқушыдан шығып сұрақтарға
жауап
береді.
-
200 тенге
сұрағы:
1.Жел дегеніміз не? Ол қалай
пайда болады?
2.Желдің жылдамдығы мен бағытын қалай аңықтайды?
3. Желді анықтайтын құрал қалай
аталады?
2. 500 тенге
сұрағы:
1.Жергілікті желдер,олардың
қысқаша сипаттамасы
2.Ауа массалары, оның типтері.
3. Қазақстанда қандай желдер
соғады?
1000 тенге
сұрақтары:
-
ВЕНН диаграммасы арқылы бриз
бен муссон желін салыстыру
-
Желдің пайдаы мен зиянын
салыстыру.
5000 тенге
сұрақтары:
Географиялық диктант(жеке
жұмыс):
1.Бриз
сөзі......................................................деген
мағына береді
2.Ауаның горизинталь бағытта қозғалуын не .......
.........................деп аталады?
3........................................бағытын тәулік ішінде екі
рет өзгертетін желдер.
4.Жылына бағытын екі рет өзгертетін
жел........................................
5.Желдің жылдамдығы мен бағытын
.................................... ............ құралмен
өлшейді
6.Ауа массалары негізгі неше.............................топқа
бөлінеді?
7.Ауа массалардың
түрлері........................................................................
8.Желдің пайда болу
себебі..............................................
9.Желбағар жер бетінен қандай биіктікте болу
керек................................?
10.Желдің жылдамдығын немен
есептейді..................................?
4-аукцион :
Бағалау.
Кері байланыс:
Бүгінгі сабақтан нені біле алдыңыз?
Бүгінгі сабақта не қызықтырды?
Бүгінгі сабақта не қиын болды?
Қандай ұсынысыңыз бар?
Қорытындылау, рефлексия –жұдырықтан бес саусақтарға дейін
- Үйге тапсырма : §33,34, Желдің күшін пайдалану жобасын
жасаңдар
5000 тенге
сұрақтары:
Географиялық диктант(жеке
жұмыс):
1.Бриз
сөзі......................................................деген
мағына береді
2.Ауаның горизинталь бағытта қозғалуын не .......
.........................деп аталады?
3........................................бағытын тәулік ішінде екі
рет өзгертетін желдер.
4.Жылына бағытын екі рет өзгертетін
жел........................................
5.Желдің жылдамдығы мен бағытын
.................................... ............ құралмен
өлшейді
6.Ауа массалары негізгі неше.............................топқа
бөлінеді?
7.Ауа массалардың
түрлері........................................................................
8.Желдің пайда болу
себебі..............................................
9.Желбағар жер бетінен қандай биіктікте болу
керек................................?
10.Желдің жылдамдығын немен
есептейді..................................?
5000 тенге
сұрақтары:
Географиялық диктант(жеке
жұмыс):
1.Бриз
сөзі......................................................деген
мағына береді
2.Ауаның горизинталь бағытта қозғалуын не .......
.........................деп аталады?
3........................................бағытын тәулік ішінде екі
рет өзгертетін желдер.
4.Жылына бағытын екі рет өзгертетін
жел........................................
5.Желдің жылдамдығы мен бағытын
.................................... ............ құралмен
өлшейді
6.Ауа массалары негізгі неше.............................топқа
бөлінеді?
7.Ауа массалардың
түрлері........................................................................
8.Желдің пайда болу
себебі..............................................
9.Желбағар жер бетінен қандай биіктікте болу
керек................................?
10.Желдің жылдамдығын немен
есептейді..................................?