Материалдар / Ашық сабақ "Мал сүйектерінен кәделік бұйымдар жасау" 6 сынып

Ашық сабақ "Мал сүйектерінен кәделік бұйымдар жасау" 6 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақ халқы және заманнан қол өнерге өте шебер халық. Кез келген асыл тастар, ағаш түрлері, зергерлік бұйымдар, тері өңдеу және де басқа, табиғи материалдардан күнделікті тұрмысқа қажетті бұйымдарды аса шеберлікпен жасаған. Соның ішінде аң-құс, мал сүйектерін кеңінен (бесікке, қыз келіншектер әшекейіне, үй жихазындарына т.б) керектігіне жаратқан. Аң,құс мал сүйектерінің ерекшелігін және өңдеу жолдарын қарастыра алады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Ақпан 2019
359
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Пәні: Технология Сыныбы: 6Тақырыбы: Мал сүйектерінен кәделік бұйымдар жасау Мақсаты:
  • Оқушылардың ақ-құс, мал сүйектерінен кәделік сыйлық бұйымдар жасауға үйрету
  • Ата кәсіп ұлттық болмысыздағы өнердің бірі сүйек өңдеу, қолданбалы сәндік өнердегі орнын анықтау.
  • Ісмәрлік, шеберлік, іс-әрекеттерін дамытуға тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: Қолданбалы сәндік өнеріне шолу, сұрақ-жауап, тапсырма.Сабаққа қажетті құрал жабдықтар: Мал сүйектері жинағы, резак пышағы ,егеу, өңдеу қағазы, түрлі түсті тушь, лак түрлері Көрнекілігі: 1. Ұлттық қол өнер жинағы, сүйектен жасалған бұйымдар. Д.Шоқпарұлы қол өнер жинағы2. Мал сүйектері, тушь түрлері, резак пышағыСабақ барысы: І Ұйымдастыру кезеңі1.Сәлемдесу, тәртіпке шақыру, психологиялық әзірлік2. Өткен сабақты еске түсіріп, сұрақ-жауап алу3. Тері өңдеудің кең тараған түрі4.Техникалық сақтық шаралары, аспаптармен дұрыс жұмыс жасауІІ. Кіріспе нұсқама ( түсінік беру)Қазақ халқы және заманнан қол өнерге өте шебер халық. Кез келген асыл тастар, ағаш түрлері, зергерлік бұйымдар, тері өңдеу және де басқа, табиғи материалдардан күнделікті тұрмысқа қажетті бұйымдарды аса шеберлікпен жасаған. Соның ішінде аң-құс, мал сүйектерін кеңінен (бесікке, қыз келіншектер әшекейіне, үй жихазындарына т.б) керектігіне жаратқан.Аң,құс мал сүйектерінің ерекшелігін және өңдеу жолдарын қарастырып көрейік.Түсініктеме: Сүйек дымқылдық ретінде қарастырсақ майлы, өңдеуге қолайлы, кесуге, тесуге, бедерлеуге бейімді және түрлі түске бояуғада келеді. Төзілімдігі жағынан сынбайды, карозияға берілмейды. (оқушыларға қой жілігі көрсетіліп түсінік беріледі)Қазақ халқы аң, мал сүйектерін күнделікті тұтыну бұйымдарында ерекше кездесетіні, бұйымның ою-өрнегі және әшекейінің үлестік орны ерекше. Мысалы: Мына суреттерден қарастырып көрейік.
  • Сандық, асадал, пышақ сабы т№б Бұйымдардағы әшекей ою-өрнек элементеріндегі орны.
  • Ұлттық киімдердегі оны: Саптама етік, белдік, қыз-келіншек әшекей бұйымдары.
  • Ыдыс аяқтағы әшекей ою орны. (тегене, сырлы тостаған, ожау т.б)
  • Құрал ретінде (өруге ысқыш, тоқыма түрінде біз ретінде пайдаланса, қазақ ырым ретінде де, тіптен келгенде ұлттық ойындарға да , кәделік бұйымдарға да, мал аң сүйектерін орынды қолдана білген. Сұрақ? Қане қандай ойындарды білеміз? (асық, ақсүйек, тобық т.б)
Ұлтымыздың салт дәстүрі, өзіндік мәдениетіміз, ата кәсібімізді атадан-балаға, ұрпақтан-ұрпаққа мұра етіп келеді. Қазіргі таңда ұлтымыздың төл өнерін әлем деңгейіне таныс етіп жүрген Шебер, Зергер, Ұсталарымыз жеткілікті.ІІІ.Талдау. Ұлтымыздың мақтанышына айналған, шебер Дәркенбай Шоқпарұлының қолөнер бұйымдарымен таныстырып, талдау жұмыстарын жүргізу.Сұрақ жауап.
  • Шебер деп кімді айтамыз?
  • Зергер бұйымдарға нелер жатады?
  • Мал сүйектері атауын ата?
  • Мал сүйектерін зерттеген көрдіңдер ме?
  • Бейнеге ұқсастығын байқадыңдар ма?
  • Маған қояр сұрақтарың бар ма?
Ондай болатын болса алдарыңдағы берілген мал сүйектерінен кәделік бұйымдар жасап көрейік. Техникалық қауіпсіздік іс-шарасы ескеріледі! Сарамандық жұмыс ретінде тапсырма беріледі.ІҮ Тапсырма. Технникалық қауіпсіздік ережелерін сақтай отырып, алдарыңдағы берілген сүйектерге мұқият қарап, сүйек қандай бейнеге ұқсастығы бар екенін реттеп көріп шығайық. Ұқсастығын анықтап, өңдеу, әрлеу жұмыстары жүргізіледі. Жұмыс барысында жекелей көмек көрсетіледі. Ү. Білімді бекіту. Бірнеше оқушы өздері жасаған бұйымдарына қысқаша талдау жқмысы жүргізіледі. Сұрақ жауап, мақал-мәтелдер1. Сүйекті өңдеуге келе ме?2. Сүйек ою-өрнегін көркемдігі неде?(бедер ретінде)3. Аң мүйізінен не жасауға келеді?4. Қазіргі замандағы әшекейлік қоланысы (ілгек, сабы)Мақал –мәтелдер жарысыАта көрген оқ жанар Ана көрген тон пішер.

Қиюға пысық қол керек.

Қыз еркем кестесімен көркем,Ұл ерке өнерімен көркемЖігітке жеті өнерде аз Нәтижеге жету (оқу шығармашылығынан)ҮІ. Бағалау: Оқушы жасаған бұйымдарға талдау және белсенділігін ескере отырып бағалау. ҮІІ. Үйге тапсырма: Сүйектен біз жасап келу.



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ