Сабақтың тақырыбы:. Өлшем . Өлшем түрлері . | Мұғалімнің аты- жөні: Кошерова А.Күні: |
Сынып: 9-сынып | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар: |
Сабақ негізделген оқу мақсаты: | Оқушыларға өлшем және өлшем алуды үйрету. Оқушыларды шалбар түрілеріне шолу жасатып, фасонына байланысты шалбарлардың пішінді бөлшектерінің ерекшеліктеріне тоқтап, таныстыру, үйрету. |
Сабақтың мақсаттары : | Барлық оқушы орындай алады: Оқушылар өлшем алуды біледі |
| Оқушылардың көпшілігі орындай алады: Шалбардың пішінді бөлшектерін піше біледі |
| Кейбір оқушылар орындай алады: Шалбарды машинада тіге біледі |
Тілдік мақсат: | Шалбар – брюки -- длинные брюки — long trousers; мешковатые брюки — baggy pants ; шерстяные брюки — wool slacks |
Ресурстар: | Оқулық, өлшем алу ережелері, нұсқаулық карталар, шалбардың үлгісі, сантиметрлік таспа, дәптер, слайд. |
Пәнаралық байланыс: | Сызу, математика, тарих |
Алдыңғы оқу: | Өлшем , өлшем түрлері, шалбар, |
Сабақтың жоспары
|
Жоспарланған уақыт | Берілетін тапсырмалар | Бағалау критерийлері |
Ұйымдастыру кезеңі2 минут | Ұйымдастыру кезеңі(оқушылармен сәлемдесіп, кезекші арқылы оқушыларды түгендеу, сыныптың сабаққа дайындығын, сабаққа қажетті құрал – жабдықтардың барлығын анықтау) | Формативті
|
Үй тапсырмасын сұрау4 минут | Сұрақ – жауап:Шалбар дегеніміз не?Шалбардың қандай түрлерін білесіңдер?Неге шалбарларды белдік киімдерге жатқызады?Классикалық шалбар мен күліш шалбарлардың айырмашылығы? | 1. Сұрақтарға жауап берді2. Сыни пікір білдірді3.Өмірден мысал көрсетті |
Жаңа сабақ15 минут
| Шалбарды конструкциялауда негізгі операциялардың бірі «өлшем алу» болып табылады. Шалбар тігу үшін алдын ала өлшемін алу керек. Өлшемді қысқартылып алынған сөздердің бас әріптерінен белгілейді.Мысалы, айналым – А, жартылай айналым – Жа, ені – Е, биіктік – Б, ұзындық – Ұ. Бас әріптің оң жағындағы әріп өлшем бөлшектерін көрсетеді. Мысалы,Жартылай бел айналымы – Жба,Жартылай мықын айналымы – Жма,Шалбардың ұзындығы - Шұ.Балақ ені - Бае.Отыру биіктігі - Об.Өлшем алғанда белді белбеумен алдын ала буып алады. Сантиметрлік таспаны қатты тартып ұстауға немесе бос ұстауға болмайды.Шалбар — сырт киім. Шалбар жүріп - тұруға ыңғайлы пішімделеді де, тізеден төмен жері тар, бел тұсы қапсырылған, балағы кең, ышқыры бітеу етіп тігіледі. Ғалымдардың көпшілігі оны кем дегенде ерте темір дәуірінде мал шаруашылығымен және аңшылықпен айналысқан көшпелі тайпалар ойлап тапқан деп есептейді. Дәстүрлі қазақ қоғамында шалбар қалтасыз әрі кең етіп тігілген. Ол тұрмысқа (мініске, малдас құрып отыруға, тағы басқа) қолайлы болу үшін жасалынған. Балағы кейде етік қонышына салынатындай тар немесе сыртқа шығарылатындай кең болады. Көшпелі тұрмысқа ыңғайластырылған Шалбардың бауы ышқырға өткізіледі. Оның атқа мініп - түсуге кедергі келтірмеуі үшін ешқандай түймесі, ілмешегі жоқ, белдік орнына бау пайдаланылды. Қазақ қоғамы шалбарды жаздық және қыстық деп екіге бөледі.Кез келген бұйымды жасау процесі эскизден, болашақ модель суретінен басталады. Бұл кезең көркем модельдеу деп аталады.Техникалық модельдеу бірнеше кезеңнен тұрады:- модельдің сыртқы түрін зерделеу- модель материалының қасиеттерін зерделеу- базалық лекалоларды таңдау (сызба)- сызбаға фасондық сызықтар түсіру. | 1. Өз ойын ашық жеткізе білді2. Толық мәлімет берді3.Өмірден байланыстыра алды |
Практикалық тапсырма15 минут | Шалбар тігу үшін өлшемін алуды үйрену | Шалбар тігу үшін өлшемін алуды үйренеді |
Сабақты бекіту3 минут | «Кім тапқыр?» ойыны.Әрбір сұрақта мағыналары әртүрлі, бірақ айтылуы және оқылуы бір анықтамалар берілген (омонимдер)1. Бұйымға пайдаланатын фурнитура немесе тыйым етістігі (түйме)2. Мата қиындысынан дайындалатын бұйым немесе көл жағасындағы өсетін өсімдік (құрақ)3. Су өтетін арық немесе іс - қимыл етістігі (жап)4. Қамырды дайындау процессі немесе құмырсқаның ұясы (илеу)5. Спорт түрі немесе ерлердің шаш үлгісі (бокс)6. Өсімдік мүшесі немесе мектептегі оқыту процессі (сабақ)7. Жұқа синтетикалық мата немесе көгілдір отын (газ)8. Иірім жіп немесе конфет атауы (ирис)9. Қыздың бұрымы немесе іс - қимыл етістігі (шаш) | Сұрақтарға жауап береді |
Үйге тапсырма2 минут | 1-деңгей (білу, түсіну деңгейіндегі тапсырма ) |
|
| 2-деңгей (қолдану, талдау деңгейіндегі тапсырма ) |
|
| 3-деңгей (жинақтау, бағалау д/гі шығарм/қа, ғылыми зерттеушілікке бағытталған тапсырма ) |
|
Бағалау2 минут | Оқушыларды жиынтық бағалау«5»-9-10 балл, «4»-7-8 балл, «3»-5-6 балл, «2»- 5 баллдан төмен | СуммативтіФормативті |
Кері байланыс2 минут | Құрылған жетістік критерийлерге сәйкес смайликтер тарқатылып, кері байланыс беріледі. | Формативті
|
Рефлексия |
1. Сабақтың мақсаты мен сабақта жоспарланған іс-әрекеттерді орындауда не тиімді болды?
2. Сабақтың мақсаты мен сабақта жоспарланған іс-әрекеттерді орындауда не тиімсіз болды?
3.Жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неге? |
|