Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Lesson Plan
Theme of the lesson:
Our Town
Unit:4
Buildings
Teacher’s name:
Dauletkhankyzy Indira
Date:
10.12.21
Grade:3
Number present: absent:
Theme of the lesson:
Our Town
Learning objectives(s) that this lesson is
contributing to:
3.5.11.1-spell a
growing number of familiar high-frequency words accurately during
guided writing activities;
3.5.1.1- use singular nouns, plural nouns
– including some common irregular plural forms.
Lesson objectives:
Learners will be able
to:
To develop listening and
reading comprehension;
skills through a
story;
to practise giving directions.
Value link:
Be friendly, respect each
other.
Plan:
Part of the lesson/Time
Teacher’s activity
Student’s activity
Assessment
Resources
Beginning of the lesson
Warming-up
Team
work
3
min.
Organization
moment:
Greetings.
Teacher
greets students; students respond to greeting and take their
places.
-Good
afternoon children!
-Good
afternoon teacher!
-How
are you?
-Ok, thank
you!
I am glad to see
you.
Let’s start our
lesson
Warming up.
Ask a pupil to come to the
board.
(Verse
1)
Every day. I go to school I
meet my friends. And we all say
(Chorus)
Hello, hello! How are
you?
I'm good, I'm great! How about
you? (repeat)
Na, na,
na...
(Verse
2)
Every day. I go and play I
meet new friends. And we all say
(Chorus)
Hello, hello! What's your
name?
Nice to meet you! Do you want
to play? (repeat)
Na, na,
na....
Students watch a video and
follow the instructions
At the
organization moment T tries to award active Ss.
«The praise»
method is
used to evaluate Ss with phrases like:
“Good
job!
Well done!”
https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU
Pre-learning
«Brainstorming»
method
Team
work
8min.
Presentation part.
Divide
into groups. Divide students into groups by color.
Discover a new topic by solving a crossword
puzzle.
Crossword
s
u
m
p
b
p
o
e
o
o
u
r
t
o
w
n
t
s
m
e
k
a
u
a
e
a
a
t
r
t
r
c
e
s
o
k
h
r
u
e
e
l
t
r
t
a
n
Travel map:
1.
Автобус аялдамасы – Bus station
2.
Әкімшілік - Administration
3.Бейбітшілік және
Келісім сарайы- Palace of Peace and
Reconciliation
4.
Кітапхана - Library
5.
Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президентінің
Мұражайы-Museum of the First
President of the Republic of Kazakhstan
6.
Тәуелсіздік даңғылы –Іndependence avenue
1-station. «Bus station»
(Автобус
аялдамасы).New words
Baker’s –
наубайхана
sweet shop – кәмпиттер
дүкені
post office –
пошта
hospital –
аурухана
greengrocer’s –
жеміс-жидек дүкені
butcher’s – ет
дүкені
bank -
банк
supermarket-әмбебап дүкен,супермаркет
Students get familiar
with the lesson objectives
The students find the words on the cards
and write a crossword puzzle
The groups wish each other good luck and
success
Teacher presents the new words for the
learners and learners repeat after teacher chorally then
individually
Descriptor:
-know key phrases
- can describe the picture
- know vocabulary of previous
lesson.
Total: 1point
Whiteboard
colours
Cards
PPT
map
Middle of the lesson
Work in pairs.
.
6 min.
2-station. «Administration». (Әкімшілік).
Make
sentences.Put the words in the
correct order to make sentences.
My father works at a
bank.
I go to school every
day.
John lives in a big
house.
I live in
Nur-Sultan.
She works at
school.
My mother is a
doctor.
She works in a
hospital.
He is a
pilot.
Do you live in
Nur-Sultan?
I don't live in
Moscow
Works/at /father/my/a
bank.
Go/every/I/day/to/school.
House/John/in/a
big/lives.
Nur-Sultan/I/live/in.
Works/she/school/at.
Is/my/doctor/mother/a.
Hospital/in/she/a/works.
Pilot/a/is/he.
Nur-Sultan/in/you/do/live?
Live/Moscow/I/in/don’t.
The students put the words in the correct
order to make sentences. And read it
Descriptor:
-pronounce correctly-1point.
-can write without mistakes.
1point.
-can choose the correct answer
-1point.
Cards
Team work
5 min.
3-station. «Palace of Pеace and
Reconciliation».
(Бейбітшілік және Келісім
сарайы).
Collect the mosaic. Name the
picture.
Using pronouns «this is».
This is our
hospital.
The
pupils collect
the mosaicand name the
picture.
Students use the
pronouns «This is»
Descriptor:
-pronounce correctly-1point.
-can choose the correct answer
-1point.
Whiteboard
Individual work
6 min.
4
-station. «Library» (Кітапхана).Work with
book.Ex 4 p 50.Pupil’s book`.
The pupils read the
words and match them to the pictures.
Descriptor:
-pronounce correctly-1point.
-can write without mistakes.
1point.
-can choose the correct answer
-1point.
Whiteboard
Pupils Book
5 min
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз