Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ "Our Town" 3 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson Plan
Theme of the lesson: Our Town
Unit:4 |
Buildings |
Teacher’s name: |
Dauletkhankyzy Indira |
Date: |
10.12.21 |
Grade:3 |
Number present: absent: |
Theme of the lesson: |
Our Town |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to: |
3.5.11.1- spell a growing number of familiar high-frequency words accurately during guided writing activities; 3.5.1.1- use singular nouns, plural nouns – including some common irregular plural forms. |
Lesson objectives: |
Learners will be able to:
|
Value link: |
Be friendly, respect each other. |
Plan:
Part of the lesson/Time |
Teacher’s activity |
Student’s activity |
Assessment |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beginning of the lesson Warming-up Team work 3 min. |
Organization moment: Greetings. Teacher greets students; students respond to greeting and take their places. -Good afternoon children! -Good afternoon teacher! -How are you? -Ok, thank you!
I am glad to see you. Let’s start our lesson
Warming up. Ask a pupil to come to the board.
(Verse 1) Every day. I go to school I meet my friends. And we all say (Chorus) Hello, hello! How are you? I'm good, I'm great! How about you? (repeat) Na, na, na... (Verse 2) Every day. I go and play I meet new friends. And we all say (Chorus) Hello, hello! What's your name? Nice to meet you! Do you want to play? (repeat) Na, na, na.... |
Students watch a video and follow the instructions
|
At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like: “Good job! Well done!” |
https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pre-learning «Brainstorming» method Team work 8 min.
Presentation part.
|
Divide into groups. Divide students into groups by color. Discover a new topic by solving a crossword puzzle. Crossword
Travel map: 1. Автобус аялдамасы – Bus station 2. Әкімшілік - Administration 3. Бейбітшілік және Келісім сарайы- Palace of Peace and Reconciliation 4. Кітапхана - Library 5. Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президентінің Мұражайы- Museum of the First President of the Republic of Kazakhstan 6. Тәуелсіздік даңғылы –Іndependence avenue 1-station. «Bus station» (Автобус аялдамасы). New words
|
Students get familiar with the lesson objectives
The students find the words on the cards and write a crossword puzzle
The groups wish each other good luck and success
Teacher presents the new words for the learners and learners repeat after teacher chorally then individually |
Descriptor: -know key phrases - can describe the picture - know vocabulary of previous lesson.
Total: 1point
|
Whiteboard
colours
Cards
PPT map
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Middle of the lesson
Work in pairs. . 6 min.
|
2-station. «Administration». (Әкімшілік). Make sentences. Put the words in the correct order to make sentences.
|
The students put the words in the correct order to make sentences. And read it
|
Descriptor: -pronounce correctly-1point. -can write without mistakes. 1point. -can choose the correct answer -1point.
|
Cards |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Team work 5 min.
|
3-station. «Palace of Pеace and Reconciliation». (Бейбітшілік және Келісім сарайы). Collect the mosaic. Name the picture. Using pronouns «this is». This is our hospital. |
The pupils collect the mosaic and name the picture. Students use the pronouns «This is» |
Descriptor: -pronounce correctly-1point. -can choose the correct answer -1point. |
Whiteboard
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Individual work 6 min. |
4 -station. «Library» (Кітапхана). Work with book. Ex 4 p 50. Pupil’s book`.
|
The pupils read the words and match them to the pictures. |
Descriptor: -pronounce correctly-1point. -can write without mistakes. 1point. -can choose the correct answer -1point. |
Whiteboard Pupils Book
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 min 770 ₸ - Сатып алу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |