Материалдар / Ашық сабақ "Our Town" 3 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ "Our Town" 3 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ "Our Town" 3 сынып оқушыларына арналған ашық сабақ жоспары, оқушылар ашық сабақта қаладағы ғимараттармен танысып, үйренеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Қаңтар 2022
301
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson Plan

Theme of the lesson: Our Town

Unit:4

Buildings

Teacher’s name:

Dauletkhankyzy Indira

Date:

10.12.21

Grade:3

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Our Town

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

3.5.11.1- spell a growing number of familiar high-frequency words accurately during guided writing activities;

3.5.1.1- use singular nouns, plural nouns – including some common irregular plural forms.

Lesson objectives:

Learners will be able to:

  • To develop listening and reading comprehension;

  • skills through a story;

  • to practise giving directions.

Value link:

Be friendly, respect each other.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

Team work

3 min.


Organization moment:

Greetings. Teacher greets students; students respond to greeting and take their places.

-Good afternoon children!

-Good afternoon teacher!

-How are you?

-Ok, thank you!


I am glad to see you.

Let’s start our lesson


Warming up. Ask a pupil to come to the board.













(Verse 1)

Every day. I go to school I meet my friends. And we all say

(Chorus)

Hello, hello! How are you?

I'm good, I'm great! How about you? (repeat)

Na, na, na...

(Verse 2)

Every day. I go and play I meet new friends. And we all say

(Chorus)

Hello, hello! What's your name?

Nice to meet you! Do you want to play? (repeat)

Na, na, na....















Students watch a video and follow the instructions






At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”

https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

Pre-learning

«Brainstorming» method

Team work

8 min.

























Presentation part.




Divide into groups. Divide students into groups by color. Discover a new topic by solving a crossword puzzle.

Crossword



s



u


m

p


b


p

o

e

o

o

u

r

t

o

w

n

t

s

m

e

k

a

u

a

e

a

a


t

r

t


r

c

e

s

o

k

h

r

u


e

e


l

t

r


t







a







n



Travel map:

1. Автобус аялдамасы – Bus station

2. Әкімшілік - Administration

3. Бейбітшілік және Келісім сарайы- Palace of Peace and Reconciliation

4. Кітапхана - Library

5. Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президентінің Мұражайы- Museum of the First President of the Republic of Kazakhstan

6. Тәуелсіздік даңғылы –Іndependence avenue


1-station. «Bus station»

(Автобус аялдамасы). New words

  • Baker’s – наубайхана

  • sweet shop – кәмпиттер дүкені

  • post office – пошта

  • hospital – аурухана

  • greengrocer’s – жеміс-жидек дүкені

  • butcher’s – ет дүкені

  • bank - банк

  • supermarket- әмбебап дүкен, супермаркет

Students get familiar with the lesson objectives





The students find the words on the cards and write a crossword puzzle







The groups wish each other good luck and success





Teacher presents the new words for the learners and learners repeat after teacher chorally then individually

Descriptor:

-know key phrases

- can describe the picture

- know vocabulary of previous lesson.



Total: 1point





Whiteboard



colours



Cards

























PPT

map





Middle of the lesson



Work in pairs.

.

6 min.



2-station. «Administration». (Әкімшілік).

Make sentences. Put the words in the correct order to make sentences.


  1. My father works at a bank.

  2. I go to school every day.

  3. John lives in a big house.

  4. I live in Nur-Sultan.

  5. She works at school.

  6. My mother is a doctor.

  7. She works in a hospital.

  8. He is a pilot.

  9. Do you live in Nur-Sultan?

  10. I don't live in Moscow


  1. Works/at /father/my/a bank.

  2. Go/every/I/day/to/school.

  3. House/John/in/a big/lives.

  4. Nur-Sultan/I/live/in.

  5. Works/she/school/at.

  6. Is/my/doctor/mother/a.

  7. Hospital/in/she/a/works.

  8. Pilot/a/is/he.

  9. Nur-Sultan/in/you/do/live?

  10. Live/Moscow/I/in/don’t.

The students put the words in the correct order to make sentences. And read it



Descriptor:

-pronounce correctly-1point.

-can write without mistakes. 1point.

-can choose the correct answer -1point.



Cards

Team work

5 min.





3-station. «Palace of Pеace and Reconciliation».

(Бейбітшілік және Келісім сарайы).



Collect the mosaic. Name the picture.

Using pronouns «this is».

This is our hospital.


The pupils collect the mosaic and name the picture.

Students use the pronouns «This is»

Descriptor:

-pronounce correctly-1point.


-can choose the correct answer -1point.

Whiteboard



Individual work

6 min.

4 -station. «Library» (Кітапхана). Work with book. Ex 4 p 50. Pupil’s book`.





The pupils read the words and match them to the pictures.

Descriptor:

-pronounce correctly-1point.

-can write without mistakes. 1point.

-can choose the correct answer -1point.

Whiteboard

Pupils Book



5 min

770 ₸ - Сатып алу

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!