ашық сабақ, Қазақтардың дәстүрлі дүниетанымы, 10-сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

ашық сабақ, Қазақтардың дәстүрлі дүниетанымы, 10-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ №130 бұйрықпен жасалған, мақсатқа жетуге негізделген
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі

«№40 орта мектебі» _
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Қазақтардың дәстүрлі дүниетанымы

Бөлім:

Қазақ халқының дәстүрлі мәдениеті - дала өркениетінің мұрасы

Педагогтің аты-жөні:

Бутакулова Гулназ Уразалиевна

Күні:

18.04.2023 ж

Сынып: 10

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Қазақтардың дәстүрлі дүниетанымы (2-сабақ)

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

10.4.1.4 -қазақ халқының рухани-адамгершілік құндылықтарын салт-дәстүрлерді зерттеу негізінде түсіндіру

Сабақтың мақсаты

Қазақ халқының рухани-адамгершілік құндылықтарын салт-дәстүрлерді, әдет-ғұрыптар мен діни наным-сенімдерді зерттеу негізінде түсіндіру

Бағалау критерийлері

Қазақ халқының рухани-адамгершілік құндылықтарын, салт-дәстүрлерін зерттей отырып, оларды сақтаудың қажеттілігін түсінеді

Тарихи концепт

Тарихи ойлау дағдылары

Маңыздылық

Тарихи анализ және түсіндіру

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақтың басы


Ұйымдасты

ру




Өткен білімді еске түсіру


5 минут

Жағымды ахуал қалыптастыру.

Амандасады. Түгендейді.

Топқа бөлу:

«Алау» әдісі арқылы 3 топқа бөледі

Топ ережесімен таныстырады.

Алдыңғы білім.

https://wordwall.net/ платформасында тапсырма ұсынылады

«PAINTING» әдісі

-Не көріп тұрсыздар?

- Нені байқадыңыз?

Оқушы жауаптары арқылы тақырып айқындалады. Сабақ мақсатын айқындайды:

-Тақырыпқа сәйкес қандай мақсат болуы мүмкін?

Бағалау критерийлерімен таныстыру.

Мұғаліммен амандасады; «Алауда» жасырылған сөздер арқылы топқа бөлінеді:

1-топ: 1-ауыл

2-топ: 2-ауыл

3-топ: 3-ауыл

Алдыңғы білім бойынша https://wordwall.net/ платформасында тапсырма орындайды

Оқушылар сурет арқылы сұрақтарға жауап береді, тақырыпты айқындайды. Сабақ мақсатын айқындайды, бағалау критерийімен танысады

Оқушылардың көңіл-күйін және сабаққа дайындығына ынталандыру сөздері: «Жарайсың, керемет», т.б.;

ФБ 1-10 балл;

«Көз тимесін» бағалауы




Оқулық, 204-209 беттер


Тақырыптық суреттер



https://wordwall.net/ru/resource/26498465

Сабақтың ортасы


3 минут





Меңгерген білімді тексеру тапсырмалары


15 минут



























7 минут

























«Менен-сұрақ, сізден-жауап» әдісі.

-Қазақ халқының дәстүрлі дүниетанымы қандай?

-Қазақ халқының рухани-адамгершілік құндылықтарын қандай салт-дәстүрлер арқылы анықтауға болады?

-Қазіргі кезеңде неліктен қазақ халқының рухани жаңғыруы өзекті мәселе?

Зерттеу мен талдау

1-тапсырма. Топтық жұмыс.

1-топ: «Кезбе тілші» әдісі

1 ауылға тілші келеді, ауыл тұрғындарынан салт-дәстүрлер туралы интервью алады.

Дескриптор:

-Қазақ халқының салт-дәстүрлерін ажыратады;

-Салт-дәстүрлердің ерекшеліктерін анықтайды;

-Салт-дәстүрлерді қазіргі кездегі қолданылуымен салыстырады.

2-топ: «Таныстырылым» әдісі

Саяхатшылардың деректеріне сүйене отырып, қорытынды жасайды

Дескриптор:

-Саяхатшылардың деректерін анықтайды;

-Саяхатшылардың деректеріне өз көзқарастарын білдіреді;

-Шетел саяхатшылары мен қазақ тарихшыларының деректерін салыстырады.

3-топ: «Хикаялар картасы» әдісі

Ауыл тұрғындары қазақ халқының діни наным-сенімдеріне эволюциялық талдау жасайды

Дескриптор:

-Түркі кезеңіне дейінгі діни нанымдардың белгілерін анықтайды;

-Түркі кезеңіндегі діни нанымдардың ерекшелігін анықтайды;

-Қазақ даласындағы Ислам дінінің ерекшеліктерін талдайды.

ЕБҚ оқушыға тапсырманы (тіліне байланысты) жазбаша беру ұсынылады.


2-тапсырма. Жұптық жұмыс. «Салыстыру кестесі». Қазақ, орыс, қытай халықтарының менталитетін салыстыру


Қазақ

Орыс

Қытай






Дескриптор:

-Қазақ халқының менталитетінің ерекшелігін анықтайды;

- Орыс халқының менталитетінің ерекшелігін анықтайды;

- Қытай халқының менталитетінің ерекшелігін анықтайды.

ЕБҚ оқушыға тапсырманы (тіліне байланысты) айтуға жұбы қолдау көрсетеді.








Оқушылар сұрақтарға жауап береді. Сыныптық талқылау болады

Оқушылар топ болып тапсырма орындайды

Оқушының болжамды жауабы:

Ана мен балаға байланысты салттар: шілдехана, бесік той, тұсаукесер, сүндет той, тілашар, атқа мінер.

Үйленуге байланысты салттар: құда түсу, қыз ұзату, не кию, келін түсіру, үйлену тойы.

Жерлеу-еске алу салттары: көңіл айту, қайғыру, жоқтау, еске алу, жерлеу, үші, жетісі, қырқы, жүзі, жылдық асы

Виктор фон Герн ресей зерттеушісі

«жылы жүзділігімен,қайырымды ақкөңілділігімен,қонақжайлылық қасиетімен таңғалдырады,олардың сүйегіне ежелден сіңіп кеткен керемет асыл қасиет»

Фридрих фон Хелльвальд(Гельвалд) неміс зерттеушісі

«киіз үйіне кіріп жайғасқан кез келген жатжерлік адамның өзімді біреулер тонап немесе өлтіріп кетеді- ау деп қауіптенбей,алаңсыз ұйықтай беруіне әбден болады»

Л Баллюзек орыс зерттеушісі

«сыпайылығы,кішіпейілділігі мен әдептілігінің бір көрінісі - жасы үлкен кісілердің есіміне еке(әке)сөзін қосып айтуы»

Оқушылар жұппен қазақ, орыс, қытай халықтарының менталитетін салыстырады. Оқушының болжамды жауабы:

Қазақ

Орыс

Қытай

менталитет деген

қазақтың мінез-құлқы, ұлттық сипаты деген ұғымға саяды» - десе; Ж.Сейітмұрат: «ғылымда ұлттық мінез бен ұлттық діл ұғымдарын белек қарастырады. Яғни, ұлттық діл деп ойлау үлгісін, рухани мінез-құлықты жатқызамызда.

Орыстардың менталитеті олардың шаруашылығына, тұрғылықты жерінің табиғатына, тарихына, дініне, не ішіп, не жейтініне байланысты. Олар рационалды тәсілден гөрі эмоцияға көбірек сүйенеді. Өлшенген өмір салты бізге жат, біз өзімізді-өзіміз демалудан бас тартпаймыз.

Қытай халқының менталитеті де оның шаруашылығына, тұрғылықты жерінің табиғатына, тарихына, салт-дәстүрі мен өмір салтына, дініне байланысты. Ежелден олар егіншілікті



ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады

Бағалау балы:

1-топ:

-Қазақ халқының салт-дәстүрлерін ажыратады-1 балл;

-Салт-дәстүрлердің ерекшеліктерін анықтайды-1 балл;

-Салт-дәстүрлерді қазіргі кездегі қолданылуымен салыстырады-1 балл

2-топ:

Саяхатшылардың деректерін анықтайды-1 балл;

Саяхатшылардың деректеріне өз көзқарастарын білдіреді-1 балл;

Шетел саяхатшылары мен қазақ тарихшыларының деректерін салыстырады-1 балл

3-топ:

-Түркі кезеңіне дейінгі діни нанымдардың белгілерін анықтайды-1 балл;

-Түркі кезеңіндегі діни нанымдардың ерекшелігін анықтайды-1 балл;

-Қазақ даласындағы Ислам дінінің ерекшеліктерін талдайды-1 балл

Жалпы-3 балл


Бағалау балы:

-Қазақ халқының менталитетінің ерекшелігін анықтайды-1 балл;

- Орыс халқының менталитетінің ерекшелігін анықтайды-1 балл;

- Қытай халқының менталитетінің ерекшелігін анықтайды-1 балл

Жалпы- 3 балл

















































Кесте























Бекіту

5 минут





3-тапсырма. Жеке жұмыс. «Рухани-адамгершілік құндылықтар»

https://learningapps.org/ платформасында тапсырма орындайды

Дескриптор:

-Ана мен баланың денсаулығын, ырыс-берекені қамтамасыз етуге арналған салтты анықтайды;

-Үйленуге байланысты салтты анықтайды;

-Ислам дініне дейінгі нанымды табады;

-Ислам дініне қатысты наным-сенімді табады

ЕБҚ оқушыға (тіліне байланысты) мұғалім қолдау көрсетеді

Оқушылар https://learningapps.org/ платформасында тапсырма орындайды.

Оқушының болжамды жауабы:

ЕБҚ оқушы (тіліне байланысты) мұғалім қолдауымен жауап береді


Бағалау балы:

-Ана мен баланың денсаулығын, ырыс-берекені қамтамасыз етуге арналған салтты анықтайды-1 балл;

-Үйленуге байланысты салтты анықтайды-1 балл;

-Ислам дініне дейінгі нанымды табады-1 балл;

-Ислам дініне қатысты наным-сенімді табады-1 балл

Жалпы-4 балл







https://learningapps.org/display?v=pvv9k3oa323

Сабақтың соңы

Сабақты қорытындылау

5 минут

Рефлексия

Рефлексия парақшасын бағалау критерийлері бойынша толтырады:

Қазақ халқының рухани-адамгершілік құндылықтарын, салт-дәстүрлерін зерттей отырып, оларды сақтаудың қажеттілігін түсінеді


1) дескриптор бойынша бағалайды;

2) Білім алушының

жетістігі туралы пікір білдіру;

3) ЕБҚ білім алушылардың оқу жетістігін айту;

«Көз моншақ» бағалау кестесінде жиналған балдары бойынша ФБ қояды


kundelik.kz




Тексерілді____________

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
10.04.2025
389
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі