|
Сабақтың тақырыбы |
Сандық есептер шығару. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың типі |
«Жұлдызды сәт» ойынының желісінде қорытынды сабақ. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты |
Білімділік: Өтілген материалды қорытындылау және бекітуге, танымдық белсенділіктерін жоғарылатуға, өздігінен жұмыс жүргізуге, сандық есептер шығаруға жағдай туғызу; Дамытушылық: Есептер шығарғанда, химия пәні нақты дәлелдемені қажет ететін ғылым екеніне оқушылардың көзін жеткізе отырып танымдылық қасиеттерін дамыту. Тәрбиелік: өз жасаған жұмысына жауапкершілікті, өзара көмек көрсетуге тәрбиелеу, химиялық мәдениетін қалыптастыру. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Міндеттері: |
1. Өтілген тақырыптар бойынша
әр оқушыға жекелей тапсырмалар беріп нәтижелі жұмыс
ұйымдастыру; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Көрнекілік тері: |
Д.И. Менделеевтің периодтық жүйесі, әрбір оқушыға арналған тапсырмалар, семантикалық карточкалар, плакат, компьютер, слайд. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қолданыла тын әдіс-тәсілдер: |
Сұрақ-жауап, тапсырмалары бар «Көңілді шарлар», «Еркін талқылау» әдісі. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күтілетін нәтижелер: |
а) Атом құрылысы, химиялық элементтердің периодтық жүйесі және периодтық заңы. Химиялық байланыс туралы анықтаманы тұжырымдайды. в) Атом құрылысы, изотоптар, энергетикалық деңгейлерді анықтайды. с) Д.И.Менделеевтің периодтық заңы, ғылыми ерлігі, периодтық заңның маңызы, химиялық элементтерге сипаттама береді. д) Есептерді шығармашылықпен орындап, бағалайды. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жүру барысы: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Уақыт |
Жоспар мазмұны |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3 минут |
Мотивациялық кезең. «Шаттық шеңбер» Оқушылардың көңіл күйін сабаққа бағыттау. «Көңіл - күй неге ұқсас» ойыны. Периодтық жүйенің IA тобында, сілтілік металдардың атаулары сумен әрекеттескенде сілті түзуіне байланысты аталған. Сілтілік металдар тобына литий Li, натрий Na, калий К, рубидий Rb, цезий Cs, франций Fr жатады. - Литий жұмсақ, күмістей ақ металл, барлық металдардың ішінде ең жеңілі. - Натрий күміс ақ түсті, жұмсақ, жеңіл. - Калий күміс ақ түсті металл, жұмсақ металл. - Рубидий күміс ақ металл, паста тектес. - Цезий күміс ақ сілтілік металл. Балауыздай жұмсақ металл. - Франций радиоактивті, сілтілік металдардың ең активтісі. Осы элементтерге байланысты оқушылар бір-біріне көңіл – күй тілейді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
13 минут |
2. Оқушыларды
белсенді білім алуға дайындық кезеңі:
Сабағымызды бастамас
бұрын тыныштық сәті «Орманға
саяхат» Бізге қалайша жеңіл әрі тыныш және бақытты сезіну қандай. Табиғат неткен ғажап. Химия үздіксіз даму үстіндегі ғылым. Химиялық түсініктерді қалыптастыру кезінде теориялық білімді табиғатпен байланыстыру керек. Химиялық элемент, оның таңбасы, атомдық құрамы және құрылысымен байланысты анықтайды, элементтердің салыстырмалы атомдық массасы, атомдық абсолюттік массасы туралы алған түсініктерді дұрыс қалыптастыру үшін изотоптар түсінігін қалытастыруды ұсынамын. Міне, мектептің алдына да келдік. Алдыңызға тағы бір қараңыз, таза ауаны терең жұтыңыз, есікті ашып, өз орныңызға қайтып келіңіз. Осы жым-жырттықты, тыныштықты, қанағат сезімін өзіңізде сақтаңыз. Көзіңізді ашып, күлімсіреңіз! Белсенді жұмыс жасауға дайындалады. Үй тапсырмасын тексеру: §30, кристалдық торлардың сызбасын жасап келу. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
3. Өткен тақырыптарды қорытындылау және бекіту кезеңі.
"Іздесең табасың,
талаптансаң - жетесің, зейін салсаң –
ұғасың” I - кезең. «Ой шақыру» ойыны. 1.III периодта V топта негізгі топшасындағы элементтердің валенттілік электрондарының формуласын көрсет. 2. Екінші энергетикалық деңгейге неше электрон сыяды? 3. Na, K, Rb қатарында металдық қасиет қалай өзгереді? 2 2 4. Валенттілік электрондарының формуласы ... 3s 3p , бұл элемент қай топта орналасқан? 5. IV периодтағы III топтың негізгі топшасының элементін көрсет. 6. n = 3 болса, энергетикалық деңгейдің электрондар сыйымдылығы қанша? 7. PH3, H2S, HCI бағытында қышқылдық қасиет қалай өзгереді? 8. C, N, F қатарында бейметалдық қасиет қалай өзгереді? 9. IV периодта VI топтың қосымша топшасының элементін көрсет. 10. Калий элементі металл ма, әлде бейметалл ма? 11. Хлор элементі қандай қасиетке ие? 12. Химиялық элементтер ұқсастықтарына байланысты қалай жіктеледі? 13. Изотоп дегеніміз не? 14. Электртерістігі ең үлкен элемент. 15. Электртерістігі ең кіші элемент.
Жауаптары:
2
3 2. 8. 3. артады. 4. IV. 5. Ga. 6. 18. 7. Артады. 8. Артады. 9. Cr. 10. металл. 11. Бейметалл, галоген. 12. Металдар, бейметалдар. 13. Ядро заряды, яғни протондар саны бірдей, нейтрондар саны әртүрлі элемент атомының бір түрі. 14. F. 15. Cs цезий. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10 минут |
4. Сандық есептер шығару. «Жұлдызды сәт» ойынының келесі кезеңі: II - кезең. «Қызығушылықты ояту» .
CuO + H2 = Cu + H2O реакция нәтижесінде қанша мыс бөлінетінін есептеңдер.
№ 29 олардың қай топта, топшада, периодта, қатарда орналасқанын айтыңдар.
а) Z = 6 көміртек C; ә) Z = 10 неон Ne: б) Z = 14 кремний Si. 5. Оттек атомы изотоптарының құрамын анықтаңдар: 16 17 18 О, О, О.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
Сергіту сәті. Оқушылардың алдына металдар таңбалары жазылған карточка берілген. Осы металға теңеп, өз көршісінің жақсы бір қасиетін бір – біріне айтады. Мысалы: Айнұр – Сен қорғасындай салмақтысың. т.б. -Ермахан: Дана сен қорғасындай салмақты бол! -Дана: Болат біз қап түбінде жатпас дегендей Ақжол сен болаттай мықты бол! -Ақжол: Өнерлінің қолы алтын, өлеңшінің сөзі алтын дегендей Ермахан сен алтындай мықты бол! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
III - кезең. «Ұғыну» полиглот. Алғашқы атауы, таңбасы, қазақша атауы, халықаралық атауы, орысша атауы.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3 минут |
Оқулықпен жұмыс: Есеп № 5, бет – 76.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5 минут |
IV – кезең. «Мағынаны тану» Семантикалық картамен жұмыс.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
V – кезең. «Мені анықта!» «Көңілді шар» тапсырмалары. Ескі мата сөз болмас, ескі ... біз болмас. (темір) Қойдың сүті - ... . (қорғасын) От көмір жейді, тот ... жейді. (темір) Арпа, бидай ас екен, алтын, ... тас екен. (күміс) Өнерлінің қолы алтын, өлеңшінің сөзі ... . (алтын) Сабыр түбі сары ... . (алтын)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2минут |
қорытындылап,белсенділік танытқан оқушыларды бағалау. Рефлексия. Рефлексия парағы таратады. Өздерінің бүгінгі сабақтағы көңіл - күйлерін смайликтер арқылы белгілеп, төмендегі сұрақтарға жауап береді:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
Оқушыларды бағалау парағы
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Шағын жинақталған Саржыра негізгі орталау мектебі КММ
Бекітемін: Б.Т. Қомчабаева Келісемін: Н.Т. Қонжанова
Мектеп директоры Мектедиректорының
оқу ісі жөніндегі
орынбасары
Химия пәні бойынша 8 – сыныппен өткізілетін
ашық сабақ
жоспары
Сабақ тақырыбы:
«Сандық есептер шығару»
Химия пәнінің мұғалімі: Райбаева Т.Қ.
2016 – 2017 оқу жылы
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ "Сандық есептер шығару" 8 сынып
Ашық сабақ "Сандық есептер шығару" 8 сынып
|
Сабақтың тақырыбы |
Сандық есептер шығару. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың типі |
«Жұлдызды сәт» ойынының желісінде қорытынды сабақ. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты |
Білімділік: Өтілген материалды қорытындылау және бекітуге, танымдық белсенділіктерін жоғарылатуға, өздігінен жұмыс жүргізуге, сандық есептер шығаруға жағдай туғызу; Дамытушылық: Есептер шығарғанда, химия пәні нақты дәлелдемені қажет ететін ғылым екеніне оқушылардың көзін жеткізе отырып танымдылық қасиеттерін дамыту. Тәрбиелік: өз жасаған жұмысына жауапкершілікті, өзара көмек көрсетуге тәрбиелеу, химиялық мәдениетін қалыптастыру. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Міндеттері: |
1. Өтілген тақырыптар бойынша
әр оқушыға жекелей тапсырмалар беріп нәтижелі жұмыс
ұйымдастыру; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Көрнекілік тері: |
Д.И. Менделеевтің периодтық жүйесі, әрбір оқушыға арналған тапсырмалар, семантикалық карточкалар, плакат, компьютер, слайд. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қолданыла тын әдіс-тәсілдер: |
Сұрақ-жауап, тапсырмалары бар «Көңілді шарлар», «Еркін талқылау» әдісі. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күтілетін нәтижелер: |
а) Атом құрылысы, химиялық элементтердің периодтық жүйесі және периодтық заңы. Химиялық байланыс туралы анықтаманы тұжырымдайды. в) Атом құрылысы, изотоптар, энергетикалық деңгейлерді анықтайды. с) Д.И.Менделеевтің периодтық заңы, ғылыми ерлігі, периодтық заңның маңызы, химиялық элементтерге сипаттама береді. д) Есептерді шығармашылықпен орындап, бағалайды. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жүру барысы: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Уақыт |
Жоспар мазмұны |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3 минут |
Мотивациялық кезең. «Шаттық шеңбер» Оқушылардың көңіл күйін сабаққа бағыттау. «Көңіл - күй неге ұқсас» ойыны. Периодтық жүйенің IA тобында, сілтілік металдардың атаулары сумен әрекеттескенде сілті түзуіне байланысты аталған. Сілтілік металдар тобына литий Li, натрий Na, калий К, рубидий Rb, цезий Cs, франций Fr жатады. - Литий жұмсақ, күмістей ақ металл, барлық металдардың ішінде ең жеңілі. - Натрий күміс ақ түсті, жұмсақ, жеңіл. - Калий күміс ақ түсті металл, жұмсақ металл. - Рубидий күміс ақ металл, паста тектес. - Цезий күміс ақ сілтілік металл. Балауыздай жұмсақ металл. - Франций радиоактивті, сілтілік металдардың ең активтісі. Осы элементтерге байланысты оқушылар бір-біріне көңіл – күй тілейді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
13 минут |
2. Оқушыларды
белсенді білім алуға дайындық кезеңі:
Сабағымызды бастамас
бұрын тыныштық сәті «Орманға
саяхат» Бізге қалайша жеңіл әрі тыныш және бақытты сезіну қандай. Табиғат неткен ғажап. Химия үздіксіз даму үстіндегі ғылым. Химиялық түсініктерді қалыптастыру кезінде теориялық білімді табиғатпен байланыстыру керек. Химиялық элемент, оның таңбасы, атомдық құрамы және құрылысымен байланысты анықтайды, элементтердің салыстырмалы атомдық массасы, атомдық абсолюттік массасы туралы алған түсініктерді дұрыс қалыптастыру үшін изотоптар түсінігін қалытастыруды ұсынамын. Міне, мектептің алдына да келдік. Алдыңызға тағы бір қараңыз, таза ауаны терең жұтыңыз, есікті ашып, өз орныңызға қайтып келіңіз. Осы жым-жырттықты, тыныштықты, қанағат сезімін өзіңізде сақтаңыз. Көзіңізді ашып, күлімсіреңіз! Белсенді жұмыс жасауға дайындалады. Үй тапсырмасын тексеру: §30, кристалдық торлардың сызбасын жасап келу. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
3. Өткен тақырыптарды қорытындылау және бекіту кезеңі.
"Іздесең табасың,
талаптансаң - жетесің, зейін салсаң –
ұғасың” I - кезең. «Ой шақыру» ойыны. 1.III периодта V топта негізгі топшасындағы элементтердің валенттілік электрондарының формуласын көрсет. 2. Екінші энергетикалық деңгейге неше электрон сыяды? 3. Na, K, Rb қатарында металдық қасиет қалай өзгереді? 2 2 4. Валенттілік электрондарының формуласы ... 3s 3p , бұл элемент қай топта орналасқан? 5. IV периодтағы III топтың негізгі топшасының элементін көрсет. 6. n = 3 болса, энергетикалық деңгейдің электрондар сыйымдылығы қанша? 7. PH3, H2S, HCI бағытында қышқылдық қасиет қалай өзгереді? 8. C, N, F қатарында бейметалдық қасиет қалай өзгереді? 9. IV периодта VI топтың қосымша топшасының элементін көрсет. 10. Калий элементі металл ма, әлде бейметалл ма? 11. Хлор элементі қандай қасиетке ие? 12. Химиялық элементтер ұқсастықтарына байланысты қалай жіктеледі? 13. Изотоп дегеніміз не? 14. Электртерістігі ең үлкен элемент. 15. Электртерістігі ең кіші элемент.
Жауаптары:
2
3 2. 8. 3. артады. 4. IV. 5. Ga. 6. 18. 7. Артады. 8. Артады. 9. Cr. 10. металл. 11. Бейметалл, галоген. 12. Металдар, бейметалдар. 13. Ядро заряды, яғни протондар саны бірдей, нейтрондар саны әртүрлі элемент атомының бір түрі. 14. F. 15. Cs цезий. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10 минут |
4. Сандық есептер шығару. «Жұлдызды сәт» ойынының келесі кезеңі: II - кезең. «Қызығушылықты ояту» .
CuO + H2 = Cu + H2O реакция нәтижесінде қанша мыс бөлінетінін есептеңдер.
№ 29 олардың қай топта, топшада, периодта, қатарда орналасқанын айтыңдар.
а) Z = 6 көміртек C; ә) Z = 10 неон Ne: б) Z = 14 кремний Si. 5. Оттек атомы изотоптарының құрамын анықтаңдар: 16 17 18 О, О, О.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
Сергіту сәті. Оқушылардың алдына металдар таңбалары жазылған карточка берілген. Осы металға теңеп, өз көршісінің жақсы бір қасиетін бір – біріне айтады. Мысалы: Айнұр – Сен қорғасындай салмақтысың. т.б. -Ермахан: Дана сен қорғасындай салмақты бол! -Дана: Болат біз қап түбінде жатпас дегендей Ақжол сен болаттай мықты бол! -Ақжол: Өнерлінің қолы алтын, өлеңшінің сөзі алтын дегендей Ермахан сен алтындай мықты бол! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
III - кезең. «Ұғыну» полиглот. Алғашқы атауы, таңбасы, қазақша атауы, халықаралық атауы, орысша атауы.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3 минут |
Оқулықпен жұмыс: Есеп № 5, бет – 76.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5 минут |
IV – кезең. «Мағынаны тану» Семантикалық картамен жұмыс.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
V – кезең. «Мені анықта!» «Көңілді шар» тапсырмалары. Ескі мата сөз болмас, ескі ... біз болмас. (темір) Қойдың сүті - ... . (қорғасын) От көмір жейді, тот ... жейді. (темір) Арпа, бидай ас екен, алтын, ... тас екен. (күміс) Өнерлінің қолы алтын, өлеңшінің сөзі ... . (алтын) Сабыр түбі сары ... . (алтын)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2минут |
қорытындылап,белсенділік танытқан оқушыларды бағалау. Рефлексия. Рефлексия парағы таратады. Өздерінің бүгінгі сабақтағы көңіл - күйлерін смайликтер арқылы белгілеп, төмендегі сұрақтарға жауап береді:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
Оқушыларды бағалау парағы
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Шағын жинақталған Саржыра негізгі орталау мектебі КММ
Бекітемін: Б.Т. Қомчабаева Келісемін: Н.Т. Қонжанова
Мектеп директоры Мектедиректорының
оқу ісі жөніндегі
орынбасары
Химия пәні бойынша 8 – сыныппен өткізілетін
ашық сабақ
жоспары
Сабақ тақырыбы:
«Сандық есептер шығару»
Химия пәнінің мұғалімі: Райбаева Т.Қ.
2016 – 2017 оқу жылы
шағым қалдыра аласыз













